Millään koronatoimella ei ollut vaikutusta mihinkään
Ainoastaan rokotuksilla oli, niissäkin priorisoitiin kotona makaavat vanhukset
Kommentit (362)
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikaan ei annettu lapsille ikäkausitarkastuksiin neuvola- eikä lääkäriaikoja lainkaan. Terveydenhoitajat oli antamassa rokotuksia vanhuksille, lasten ikäkausirokotteet eivät kuulemma olleet kiireellisiä ja ne voisi ottaa sitten joskus myöhemmin.. Näin siis Helsingissä. Itsellä kolme pientä lasta, joille ei neuvola-aikoja irronnut.
Vanhukset priorisoinnin lasten edelle. Kuinkahan monelta lapselta jäi polio-, jäykkäkouristus-, ym. rokotteet kokonaan väliin tämän takia?
No se on kyllä ihan vanhemman vastuulla, että hoitaa ne rokotukset lapsilleen, vaikka vähän myöhemmin.
Koronarokotukset annettiin kaikille, ei vain vanhuksille. Ilmeisesti ajattelet, että vanhukset joutavat kuolla pois 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ne vaikutti ainakin mun mielenterveyteen. Onneksi terapia alkaa kohta, jospa pääsisin viimein eroon niistä asioista
Niin kovin pienistä nykyään ihmisten mielenterveys järkkyy.
Se vain, että eristäytyminen ei ole ihan pieni juttu ihmiselle, joka on laumaeläin.
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa Suomen historiassa tavallisesta flunssasta leivottiin joku antikristusperkele.
Älä viitsi jatkaa tuota paskaa, niin moni menehtyi keuhkokuumeeseen sen takia ja long covidia moni sai potea kauan😡
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäistä kertaa Suomen historiassa tavallisesta flunssasta leivottiin joku antikristusperkele.
Tavalliseen flunssaan ei kuole miljoonia ihmisiä.
Kyllä muuten vaan kuolee. Joka vuosi
Otin 3 rokotusta, mutta muuten rajoittanut tekemisiäni enkä käyttänyt maskia enkä käsidesiä.
Testin mukaan sairastin koronan joskus -23 syksyllä, pari päivää todella lievää kuumetta, kevyempi kuin perusflunssa.
Suomessa ja maailmalla tuli nyt testattua kriisivalmiutta oikean epidemian varalta ja monessa asiassa mentiin metsään
ja pahasti, joku asia meni varmaankin oikeinkin.
Oma epäilykseni koronan puhkeamisesta suuntautuu Venäjään ja mahdollisesti Kiinaan, tämän oli tarkoitus heikentää länsimaita ja helpottaa esim. Venäjän hyökkäystä Ukrainaan ja muihin entisen Neuvostoliiton maihin.
Vierailija kirjoitti:
Hulluinta oli pakkorokottaa lapset, joiden riski kuolla koronaan oli käytännössä nolla%.
Älä nyt höpise lasten pakkorokottamisesta 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korona-aikaan ei annettu lapsille ikäkausitarkastuksiin neuvola- eikä lääkäriaikoja lainkaan. Terveydenhoitajat oli antamassa rokotuksia vanhuksille, lasten ikäkausirokotteet eivät kuulemma olleet kiireellisiä ja ne voisi ottaa sitten joskus myöhemmin.. Näin siis Helsingissä. Itsellä kolme pientä lasta, joille ei neuvola-aikoja irronnut.
Vanhukset priorisoinnin lasten edelle. Kuinkahan monelta lapselta jäi polio-, jäykkäkouristus-, ym. rokotteet kokonaan väliin tämän takia?
No se on kyllä ihan vanhemman vastuulla, että hoitaa ne rokotukset lapsilleen, vaikka vähän myöhemmin.
Koronarokotukset annettiin kaikille, ei vain vanhuksille. Ilmeisesti ajattelet, että vanhukset joutavat kuolla pois 🙄
Vanhemman ei annettu varata neuvola-aikaa lapsille korona-aikaan. Lapsilla ei ollut oikeutta neuvolapalveluihin.
Terveydenhoitajat olivat pistämässä koronarokotteita. Vanhuksia ja riskiryhmiä varten koronarokotteet annettiin.
Mä suorastaan toivon, että kun seuraava kulkutautiaalto lähtee kiertämään maailmaa, ei tehdä mitään rajoituksia eikä anneta ilmaisia rokotuksia. Jokainen yksilö saa ihan itse päättää, kuinka siltä suojautuu vai suojautuuko mitenkään. Ei sitten tarvi jälkikäteen vuosikausien ajan nillittaa kun piti tehdä niin ja näin.
Ja kyllä, korona-aikana tehtiin typeriä päätöksiä ja ylilyöntejä, en kiistä. Lasten olisi pitänyt saada käydä koulua ja nuorten elää muutenkin elämäänsä. Ja kyllä, monet yritykset joutuivat pahoihin vaikeuksiin kun asiakkaat hävisi. Sairastin itse koronan tosi lievästi, olin juuri saanut sopivasti rokotteen. Mies vastustaa lääketiedettä, hän ei ottanut rokotetta eikä antanut teini-ikäisten lasten ottaa. Heillä oli sitten kova, päiväkausien kuumetautu. Mutta ohi meni perusterveilla ihmisillä.
Ajattelen niin, että kaikki, jotka ovat tosi varmoja siitä, että korona oli joko vaarallinen pandemia tai täysin tavallinen flunssa, eivät ole sellaisia ihmisiä, joita kannattaa kuunnella. Olen itse skeptinen sen suhteen, että korona olisi oikeasti ollut vaarallinen pandemia, mutta en kuvittele, että tietäisin totuuden asiasta. Olen sairastanut koronan kahdesti, viimeksi tänä syksynä, eikä se ainakaan minulle ollut mikään tavallinen nuha. Tänä syksynä sairastin sen kuumeettomana, mutta taas siitä jäi oireet pitkäksi aikaa kuten viimeksikin. Edelleen on vähän oireita, vaikka sairastin sen syyskuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavalliseen flunssaan ei kuole miljoonia ihmisiä.
Muistaakseni kausi-influenssiin kuolee vuosittain noin 400 000 ihmistä.
Mikä se espanjantauti olikaan?
"Keskivertonuorelle ei tee hyvää kököttää itsekseen kotona, vaan olla muiden seurassa. Ihminen on laumaeläin, joten keskimäärin ihmiset kaipaavat toisten ihmisten seuraa, vaikka sinä et kaipaakaan."
No eihän siellä töissä ja koulussa seuran takia käydä. Seuraa saa muutenkin. Huonosti on asiat jos ihminen rupeaa hajoamaan kun joutuu hetken olemaan itsekseen.
Ihmisten käyttäytymistä on mahdotonta kontrolloida, eikä täydellinen kotiin sulkeminen ole vaihtoehto. 80 % unohti paljon tärkeämmät hygieniasäännöt saman tien, kun annettiin siunaus maskien avulla.
En ole itse vieläkään sairastunut koronaan kertaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman ei annettu varata neuvola-aikaa lapsille korona-aikaan. Lapsilla ei ollut oik
Oletko kateellinen?
Vierailija kirjoitti:
Saatiin luotua hetkellisesti joukkopsykoosi ja orwellilainen dystopia, jossa leimattiin tyrannian vastustajat hirviöiksi. Myrkkypiikkien ja diktatuurin kannattajat saivat jatkaa "normaalia" elämää, kunhan muistivat pilkata ja käräyttää omilla aivoillaan ajattelevia ajatusrikoksista ja myrkkypiikittömyydestä.
Rokotevastainen öyhöttäjä taas pääsi esille😡Et pysty edes perustelemaan tuota " myrkkypiikkiä ", kun siinä ei mitään myrkyllistä ole😅
Ilmiannettu modelle
Vierailija kirjoitti:
"Elokuussa 2021 ei Antalyassa eikä Istanbulissa mitään rajoituksia tai maskeja. "
En tiedä, mistä ajanjaksosta tämä henkilö kertoi, mutta niin hän sanoi, että ulkoilua rajoitettiin ja ihmisiä valvottiin jonkin sovelluksen avulla. En millään muista, mistäpäin hän oli kotoisin.
Samoin Espanjassa ja Kreikassa rajoitettiin liikkumista, turha väittää että meillä olisi ollut kovat rajoitteet.
Vierailija kirjoitti:
"Keskivertonuorelle ei tee hyvää kököttää itsekseen kotona, vaan olla muiden seurassa. Ihminen on laumaeläin, joten keskimäärin ihmiset kaipaavat toisten ihmisten seuraa, vaikka sinä et kaipaakaan."
No eihän siellä töissä ja koulussa seuran takia käydä. Seuraa saa muutenkin. Huonosti on asiat jos ihminen rupeaa hajoamaan kun joutuu hetken olemaan itsekseen.
Kyllä siellä käydään senkin takia. Koulu ei ole pelkästään akateeminen laitos, se on säilytyslaitos, jossa sosiaalistetaan ihmiset yhteiskuntaan. Puberteetti myös on sosiaalinen ilmiö, ei vain kehollinen. Murrosikä on juuri se kohta, kun ihminen valmistautuu siirtymään kodin vaikutuspiiristä yhteiskuntaan, ja siksi ikätovereista tulee tuossa vaiheessa perhettä merkityksellisempi vertaisryhmä. Sen perusteella, mitä kirjoitat, sanoisin, että ajattelet asiaa vain omasta näkökulmasta, etkä ole tutustunut ihmisen käyttäytymiseen lajina. Suosittelen laajentamaan sivistystäsi hieman.
Oli niilä se vaikutus kun niitä isoja tukia jaettiin paljon erittäin rikkaille muusikoille ja muille taiteilijoille, niin nyt näitä joudutaan edelleen leikkaamaan muilta pois/takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Mä suorastaan toivon, että kun seuraava kulkutautiaalto lähtee kiertämään maailmaa, ei tehdä mitään rajoituksia eikä anneta ilmaisia rokotuksia. Jokainen yksilö saa ihan itse päättää, kuinka siltä suojautuu vai suojautuuko mitenkään. Ei sitten tarvi jälkikäteen vuosikausien ajan nillittaa kun piti tehdä niin ja näin.
Ja kyllä, korona-aikana tehtiin typeriä päätöksiä ja ylilyöntejä, en kiistä. Lasten olisi pitänyt saada käydä koulua ja nuorten elää muutenkin elämäänsä. Ja kyllä, monet yritykset joutuivat pahoihin vaikeuksiin kun asiakkaat hävisi. Sairastin itse koronan tosi lievästi, olin juuri saanut sopivasti rokotteen. Mies vastustaa lääketiedettä, hän ei ottanut rokotetta eikä antanut teini-ikäisten lasten ottaa. Heillä oli sitten kova, päiväkausien kuumetautu. Mutta ohi meni perusterveilla ihmisillä.
Ihan oikein miehellesi, tyhmyydestä saa maksaa. Harmi että lapset saivat sen tyhmyydestä kärsiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemman ei annettu varata neuvola
Kyllä, koska verorahani ja eläkemaksuni kyllä kelpaavat, mutta verovaroin kustannettu, kaikille kuuluva palvelu voidaan katkaista milloin tahansa, minkä tahansa verukkeen perusteella.
"Elokuussa 2021 ei Antalyassa eikä Istanbulissa mitään rajoituksia tai maskeja. "
En tiedä, mistä ajanjaksosta tämä henkilö kertoi, mutta niin hän sanoi, että ulkoilua rajoitettiin ja ihmisiä valvottiin jonkin sovelluksen avulla. En millään muista, mistäpäin hän oli kotoisin.