Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uusi puoliso ei kasvata lapsiaan

Vierailija
08.11.2025 |

Ongelma varmaan yleinen, eli uusi puoliso ei kasvata lapsiaan (3kpl). Ensi alkuun kun tutustuttiin vaikutti ihan hyvälle, säännöt/rajat kyllä olivat löysemmät kun minulla lasteni kanssa, mutta puheen tasolla niitä kuitenkin oli. 

Mitä enemmän vietimme aikaa yhdessä, huomasin että puheen tasolla esiintyneet rajat eivät näkyneet toiminnassa ja arjessa.

Teinit kiroilevat missä ja milloin vaan, ovat epäsiistejä (siis tyyliin viikko käymättä suihkussa) kotiintuloaikoja ei ole, tosin teinit lähinnä ovatkin sisällä tekemättä mitään tähdellistä. Ovat koulusta pois kokoajan ja selvästi vedättävät olevansa kipeitä.

Isä kuskaa lapsia joka paikkaan ja teinit eivät toimi missään itsenäisesti. On helpompi kulkea autolla kun bussilla. Eivät käy edes kaupasta hakemassa karkkipussia yksin. Syövät ihan jumalattomasti herkkuja, jatkuvasti kaupasta kannetaan suklaata, sipsiä, paistopistettä, limua, jäätelöä ja keksipaketteja.isä tekee paljon ruokaa, lapset narraavat että oli hyvää, jotta isä pysyy tyytyväisenä, mutta seuraavassa käänteessä syövät kuitenkin isän ruoan sijasta vaan ranskalaisia, hampurilaisia, nugetteja yms, eikä isän tekemää ruokaa.

Pienin lapsista on vähemmän kumppanillani, ja on kyllä ehdottomasti kaikkein rajattomin- ja tarvisi todella kipeästi kasvatusta. Ikää on 3v, ja hän valvoo puoleen yöhön koska "ei halua" mennä nukkumaan. Ei syö oikeastaan muuta kun herkkuja ja leipää tai paistopisteen tuotteita. Ei osaa jakaa lelujaan, eikä mitään muutakaan. Saa vaikka kuun taivaalta jos pyytää.

Olen yrittänyt puhua vakavasti näistä epäkohdista, mutta puoliso loukkaantuu,uhriutuu ja keksii tekosyitä. Olen huomannut, että oma kiinnostukseni miestä kohtaan on vähentynyt, koska en voi kuvitella yhteistä tulevaisuutta saman katon alla _ikinä_.  Myös seksin harrastaminen on helvetin vaikeaa jos 3v lapsi pyörii hereillä 01 yöllä ja mun oma lapseni menee nukkumaan 20 ja herää 07. En mä jaksa harrastaa seksiä kolmeen yöllä ja herätä 07.

En oikeastaan edes tiedä mitä tällä oksennuksella haen. Uskon ettei mikään auta, ja täytyy vaan miettiä että haluanko elää erillään ja olla lähinnä parisuhteessa miehen kanssa, varoen ettei omat lapset saa vaikutteita, vai erota. Ja haluaisin tietää, onko muilla tällaista? Onko joku muu kokenut saman, että uusi parisuhde, molemmilla lapsia ja toisen kertomukset perheen arjesta ja rajoista yms olisi ollut ihan vaan sanahelinää?

Kamelin selän katkaisi tänään se, että tulin omalla lapsivapaalla tänne, pienintä piti laittaa nukkumaan (vasta klo 22), sammutin telkun ja sanoin että isäsi sanoi että nyt loppuu ohjelmat ja unille, tää alkaa huutaa, ja isä sanoo että ei tarvi huutaa, saat katsoa vielä ohjelmia...oikeesti😫😫😫 mun oma lapsi olisi tossa vaiheessa ollut unilla jo ainakin 2h, ja nyt tuo keikkuu tuossa siihen asti kun oikeesti nukahtaa telkulle, koska isä on kyvytön laittamaan rajoja. Sillekin varmaan löytyy taas tuhat hyvää selitystä, mutta ainut selitys on että ei ole kykyä kasvattaa ja pitää rajoja.

Ja tosiaan itsellä on mahdotonta yrittää kasvattaa, koska lapsien todellinen vanhempi kävelee mun sanojen ja jopa omien sanojensa yli😂

Kommentit (106)

Vierailija
61/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli alkuun sama ongelma lasteni isän kanssa. Alkuun oli miehen todella vaikea hyväksyä asiaa ja yritti pitkään mulle väittää, että ei hänellä ole mitään ongelmia lapsen kanssa, lapsi ei koskaan hänelle kiukuttele jne. (No ei varmaan, kun antoi kaikessa periksi) ja vain minun kanssani lapsella rajatonta käytöstä. Mitä vanhemmaksi lapsi tuli, niin sitä enemmän alkoi näitä esimerkkejä tulla, jotka sitten alkoi miestä hieman herättämään. 

Esim. kun mies oli pitkällä työmatkalla, nukkumaanmeno ja arki rullasi kummasti helpommin. Kerran, kun olin kolmivuotiaan kanssa kaupassa, hän veti itkupotkuraivarit, kun halusi jotakin herkkua. Mä käännyin ja kysyin häneltä, että mietipä hetki, oletko joskus huutamalla saanut jotakin läpi? Lapsi lopetti itkun ja sanoi, että isi antaa katsoa telkkaria, jos kiukuttelee. Kerroin tästä miehelle, joka tässä kohtaa kykeni jo myöntämään, että tottahan se oli. 

Meillä alk

No huhuh mikä homma! Ap ei voi laittaa kaikkea energiaa mieheen kun hänellä on omakin lapsi. Mieslapsi etsiköön terapian muualta.

Vierailija
62/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa ja tee nimetön lastensuojeluilmoitus. Tuohan on lasten kaltoinkohtelua ja laiminlyöntiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta miksi nykyään pitää sanoa "puoliso"? Etenkin jos ei olla avio- tai avoliitossa. Minusta hän on silloin vain miesystävä.

N53

Vierailija
64/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ohis, mutta miksi nykyään pitää sanoa "puoliso"? Etenkin jos ei olla avio- tai avoliitossa. Minusta hän on silloin vain miesystävä.

N53

Niin. Ja jutussa ei kerrota kuinka kauan seurusteltu. Toisella vasta 3v lapsi edellisestä liitosta. Miksi suhteet halutaan heti niin vakaviksi, että niihin sotketaan lapsetkin? Sitten saa juuri nää ongelmat mitä aloituksessa kuvataan. Totta kai perheet ovat eläneet omilla, erilaisilla tavoillaan, ja tämä näkyy lapsissa. Luonteitakin on erilaisia. Erolapsilla kestää kauan päästä tasapainoon, ei siinä kaivata uusia "kasvattajia" kehiin.

Vierailija
65/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N53

Samaa mieltä. Sanoisin, että tässä on kyse vakipanosta mutta ei puolisosta. 

Vierailija
66/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa ja tee nimetön lastensuojeluilmoitus. Tuohan on lasten kaltoinkohtelua ja laiminlyöntiä.

taiteilijaperheet on tuollaisia. Satoja tuhansia taiteilijaperheitä, boheemeja taiteilijaperheitä joissa on liberaali kasvatusmalli käytössä. 

Ei perheen ja elämän tarvitse olla armeijaa. Eletään vapaassa länsimaisessa liberaalissa markkinataloudessa ja jos koulu sujuu ja hommat hoidetaan kunnolla läpi, niin sitten saa tehdä mitä lystää kunhan ei häiritse muita valvomisellaan.

Vierailija
67/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ruokaa löytyy kaapista ja lapset saa ravintoa, niin kyllähän se mies kasvattaa lapsensa.

Ravinto on tärkein osa kasvatusta ja se lepo. 

aseto, lepooo

aseto!

lepooo 

aaseto! 

lepoo lepoo 

aseto 

lepoo

Vierailija
68/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N53

Niin. Ja jutussa ei kerrota kuinka kauan seurusteltu. Toisella vasta 3v lapsi edellisestä liitosta. Miksi suhteet halutaan heti niin vakaviksi, että niihin sotketaan lapsetkin? Sitten saa juuri nää ongelmat mitä aloituksessa kuvataan. Totta kai perheet ovat eläneet omilla, erilaisilla tavoillaan, ja tämä näkyy lapsissa. Luonteitakin on erilaisia. Erolapsilla kestää kauan päästä tasapainoon, ei siinä kaivata uusia "kasvattajia" kehiin.

Noin pieni lapsi oireilee vielä vanhempiensa eroa. Lisäksi isä on tilanteesta vielä hämillään ja yrittää hyvittää lapsille sitä eroa eikä uskalla siksi pitää kuria.

Tämä koko juttu kuulostaa siltä, että heti pitäisi kaikkien toipua menetyksestään ja sopeutua hetkessä uuteen tilanteeseen.

Vierailija
69/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi kadota kun ei saanut toivomaansa palautetta. Summa summarum, vedä henkeä ja anna miehen pistää kotiasiansa kuntoon eron jälkeen. Anna lasten elää omaa elämäänsa omassa perheessään ja kasvata sinä omat lapsesi muualla.

Vierailija
70/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tunne ollenkaan noita lapsia, mutta haluat jo pistää heidät kuriin. Varmaan syytät huonosta kasvatuksesta lasten äitiä, äidillä pienin lapsi varmaan enemmän ollut. Hän oli vielä tissillä pari vuotta sitten ja nyt telkkari on läheisin. Sääli ja surku.

Vierailija
71/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N53

Niin, minusta tuo on ap:n uusi hoito.

Vierailija
72/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä ainakaan jaksais tommosta.

Enkä minä...jätä se SIKA.

Vierailija
73/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti ette muuttaneet yhteen. 

Se on työn alla 👉🏻👈🏻

Vierailija
74/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me leikitään mun säännöillä 😈 

Muuten kerron isille että huusit mulle 👺

T:👶🏻

Vierailija
75/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kauhea tilanne, eniten lasten kannalta. Näen myös sieluni silmin lasten äidin jossain, tuskin voi kuvitella mitä menoa isukilla vaikka varmasti näkyy lapsista äidin luona, että ovat uupuneita ja riehuvat sielläkin isältä tulon jälkeen. Koska suoraan sanottuna vaikea uskoa, että tilanne olisi noin paha toisen vanhemman luona.

Mitä taaperoon tulee, niin sana kasvatus on vähän väärä. Hän tarvitsisi ihan perusturvaa, sitä että joku aikuinen TIETÄÄ miten perheenä eletään, kodissa on rytmi ja rutiinit ja läheisyyttä lapselle, aikuinen osaisi luoda sen turvallisen kehikon jossa hyvä kasvaa (ei ketään voi kasvattaa varsinaisesti) ja jossa lapsen tunteet ja kiukku ovat sallittuja, mutta lapsi ei joudu päättämään isoista asioista kuten milloin mennään nukkumaan. Lapsi on tuossa aivan hukassa. Aivot ja mieli telkkarin ja valvomisen ja herkkujen takia koko ajan ylikierroksilla. Tahtoikäinen tarvitsee lepoa ja syliä, vaikka sisällä m

Syliä? Pyh! 💩

En tarvitse ketään teistä turhista aikuisista 😈 Ärsyttää aikuiset jotka määräilevät, minähän niille näytän!

Olen tämän talon pomo 👹

Vierailija
76/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siinä vaiheessa kun isä alkoi rajattomaksi ja esti sinua toimimasta kuten oli sovittu telkun kanssa niin sinäkin päätit käyttäytyä rajattomasti ja jäädä katsomaan tota pelleilya? (Mitä 3v edes katsoo klo 22 telkusta?) Itse olisin kävellyt ulos saman tien.

Zompeja 🧟🧌

Pikku kakkonen on nynnyille 😂

Teeveestä tulevat lasten ohjelmat ovat 💩

Vierailija
77/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy sääliksi taapero, yksin roikkuu telkan edessä ja on vain isän uuden onnen tiellä. Jos isä välittäisi hänestä ja jos isän uusi nainen välittäisi lapsista, niin ottaisivat aikalisän parisuhteesta kunnes perheen tilanne tasoittunut. Lapset ja varsinkin pienin ovat lyhyen elämänsä aikana kokeneet eron, muuton uuteen asuntoon, ehkä uudet koulut ja hoitopaikat, ja nyt vielä isän uuteen suhteeseen pitäisi sopeutua ja tutustua. Antakaa lasten jo olla rauhassa. Aikuisilla on aikaa seurustella kun lapset toisilla vanhemmillaan. Ei lapsia kiinnosta tutustua vanhempien heiloihin. 

Isin uusien naisten tapaaminen on kivaa 

On hauskaa tuhota isin kaikki suhteet 🤣👏🏻 

Vierailija
78/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole oikeasti provo. Onko tää niin uskomattoman kuuloinen tilanne? 🙈 eikö kellään uusioperhe-ihmisellä/uuteen kumppaniin tutustuneella ole tullut tällaista tilannetta eteen?

Pienemmässä mittakaavassa. Asutaan yhdessä. Miehen lapset saavat aamupalan vuoteeseen. Käyvät suihkussa (teinejä) kerran viikossa. En usko että pesevät hampaita. Pelaavat koneella lähes kaiken vapaa-aikansa, menevät nukkumaan milloin sattuu. Milläkin verukkeella saattavat olla koulusta pois. Onneksi harvoin. En usko että tekevät läksyjä saati ehtivät kouluun. Itse kuitenkin kulkevat kouluun ja harrastuksiin. Mies ei pyydä tekemään kotitöitä. Minä pyydän ja silloin kyllä tottelevat viiveellä. Ovat kuitenkin ystävällisiä, hiljaisia, eivät mekasta tai raivoa tai juurikaan sotke kotia huoneitaan lukuunottamatta niin en jaksa ottaa paineita kun muuten asiat on hyvin. Omatpahan ovat lapsensa. Oma lapseni tekee kotitöitä, saa itse hoitaa aamupalansa ja pyykkinsä, jne mutta vastaavasti on räiskyvämpi luonne että enemmän on pitänyt kasvattaa kun helpolla ei ole hänen kanssaan päässyt missään vaiheessa. 

Vierailija
79/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hankkinut itselleen mieslapsen, jolla on vielä monta oikeaa lastakin... Täytyy sanoa että ei sääliksi käy, kyllä nyt on tyhmyys huipussaan.

Vierailija
80/106 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vihdoin koko ketjun alusta loppuun.

Minulle jäi sellainen tunne, että ap:n kertomus on vain osittain totta.

Kun hän kuvailee teini-ikäisen ja tämän kolmivuotiaan lapsen käyttäytymistä, uskon hänen todella olleen mukana kasvatuksessa ja ettei hän ollut siihen kovin tyytyväinen.

Luulen myös, että hänellä itselläänkin on oma lapsi.

Kun hän kertoo teini-ikäisen ja kolmivuotiaan tekemisistä sekä myöhemmin omasta lapsestaan, minusta tuntuu, että aikajärjestys ei oikein täsmää.

Ehkä tämä vaikutelma syntyy siksi, että tunnen itse erään ystävän, joka alkoi seurustella ja muuttaa yhteen miehen kanssa silloin, kun miehen lapsi oli vasta muutaman vuoden ikäinen.

Myöhemmin heille syntyi yhteinen lapsi, ja miehen edellisestä suhteesta olevat lapset olivat silloin jo murrosiässä.

Tämä nainen on kertonut, ettei ollut tyytyväinen äitipuolen rooliinsa etenkin, kun mies ei halunnut mennä hänen kanssaan naimisiin.

En tiedä, oliko hänen tyytymättömyytensä tällaiseen perhemalliin todella aitoa eikä liioiteltua,

vai johtuiko se vain siitä, ettei mies antanut hänelle sitä, mitä hän halusi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi