Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että olen vanhettunut 10 vuotta vanhemman mieheni takia

Vierailija
08.11.2025 |

Olen 20 vuotias ja mieheni on 30 vuotias. Olemme olleet yhdessä 3 vuotta. Olen tässä alkanut havahtua siihen että omanikäisteni jutut ei enää naurata ja olen muuttunut vakavemmaksi, en ole enää niin "lapsellinen" ja naiivi kuin ennen, kuten omanikäiseni ovat. Tunnen olevani henkisesti jo saman ikäinen kuin mieheni. Ja se ei tunnu kovin hauskalta koska olen 10 vuotta nuorempi vielä. Toki ikää on tullut lisää muutenkin, mutta muut omanikäiseni ovat todella erilaisia kuin minä nykyään. Tuntuu tylsältä. Miten voisin tulla taas "omaksi itsekseni"?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30v mies on tosi nuori vielä. 

20-vuotiaalle 30-vuotias on ikäloppu. 

Vierailija
62/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkaus ei kysy ikää mutta yhdessäasuminen vaatii tunteen että ollaan tasa-arvoisia. 

Ainoastaan feminismin saastuttaneessa päässäsi.

Kertoo kyllä paljon (negatiivista) sinusta, jos pidät tasa-arvon tunnetta ja feminismiä saastumisena.

Mies ja nainen eivät ole tasa-arvoisia. Fiksummat naisetkin ovat jo ymmärtäneet feminismin haitallisuuden.

Kumpi sitten on arvokkaampi ja miksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena 5 v vanhempi mies, joka oli kuin vauva. Huomasin, että jouduin äidin rooliin. Sitten oli 3 v nuorempi, hän oli paljon aikuismaisempi, ei odottanut minulta paapojan ja passaajan roolia. Jotkut miehet etsivät äitiä vanhempanakin.

Vierailija
64/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se. Niin me muutkin on tehty. 

Hullua että näin keski-iässä tuo 30 on "liian nuori", mutta muistaa vielä, mitä se oli iässä 20. Tuon ikäiset oli komeronhajuisia noloja setiä.

Vierailija
65/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohta miehesi haluaa perheen, mutta sinä voisit vielä jatkaa nuoruuttasi ystävien kanssa.

Kun ikäero on esim. 40 v. ja 50 v. Tai 50 v. ja 60 v., niin se näkyy ja tuntuu. Hän jäisi eläkkeelle 10 vuotta sinua aiemmin.

Juokse nyt ja valitse itsesi! Olen nähnyt vastaavien avioliittojen epäonnistuvan.

N51

Vierailija
66/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajatusmaailmasi on täysin idiootista peräisin.

Vierailija
67/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30-vuotias on ikäloppu eikä sovellu kuin vanhainkotiin. Suosottelen, että ap aloittaa vanhainkotipaikan etsimistä itselleen, että saa sellaisen hyvissä ajoin ennen kuin täyttää 30

Sinä sovellut pelkästään Ruotsiin homolsi.

Vierailija
68/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni 14 vuotta vanhempi mies taas sai minut tuntemaan itseni ikuiseksi kakaraksi. Olin aina se 14 vuotta nuorempi, ihan sama miten paljon kului aikaa. Aina tuntui että oma elämä on vielä ihan alussa, kun ei se tuokaan ole vielä elämänsä ehtoopuolella. 

Tunnen itsekin oloni lapseksi hänen seurassaan. Aina en jotain osaa tai tiedä mitä hän, aina olen se nuorempi ja tyhmempi. Mutta tarkoitin, että yleisesti, ja muiden seurassa, erityisesti omanikäisieni, olen alkanut tuntemaan oloni vanhaksi.

Ap

Jätä se apina ja siirry Espoiseen jakamaan pillua.

Vierailija
69/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättämällä sen vanhan sian. 18v poitsu tilalle, niin avot 🤭

En haluaisi erota, rakastan häntä.

Ap

Mitä sitten täällä kitiset.

Vierailija
70/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei säättänä. Tulevaisuudessasi siintää kurkkupastillit yöpöydällä ja villasukat. Run girl, run. 😂

Terveisiä sinulke sinne mielisairasosastolle.

Vierailija
71/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En haluaisi erota, rakastan häntä.

Ap

Mitä sitten täällä kitiset.

Se tuli haukkumaan sen miestä. Ajoissa kun aloittaa, ehtii ikänsä valittaa. Vanha feministinen sananlasku.

Vierailija
72/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni 14 vuotta vanhempi mies taas sai minut tuntemaan itseni ikuiseksi kakaraksi. Olin aina se 14 vuotta nuorempi, ihan sama miten paljon kului aikaa. Aina tuntui että oma elämä on vielä ihan alussa, kun ei se tuokaan ole vielä elämänsä ehtoopuolella. 

Mikä saa ottamaan noin paljon vanhemman  miehen ? Eikö  kukaan kyseenalaistanut ?

Mene sinä rippikoulupoikia lääppimään.

Vierailija
73/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä saa ottamaan noin paljon vanhemman  miehen ? Eikö  kukaan kyseenalaistanut ?

Itselläni kyllä perhe kyseenalaisti. Nykyään ovat hyväksyneet asian.

Ap

Perhhesi surkeaa luuserisakkia kuten sinäkin 

Vierailija
74/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehkää ihmeessä lapsi niin saatte jaettua noita laatugeenejänne eteenpäin :D

Ei voi. koska sen mies on homo.

Vierailija
75/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihan teini vielä, kun pitää 30-vuotiasta jotenkin vanhana. Erityisesti tämä teiniys korostuu sillä, että ap kuvittelee olevansa kovinkin kypsä ja vanha, vaikka kaikesta näkee, että on ihan pentu vielä. 

Näin lähes nelikymppisenä sanon, että kannattaa nimenomaan nauttia vielä siitä ajasta, kun "saa" olla rauhassa "lapsellinen".

Aikuinen kerkeää olla sitten vuosikymmeniä, niin ei siihen pitäisi olla niin kiire siinä kohtaa, kun teini-iän päättymisestä on vain pieni hetki aikaa.

Itselleni 20-vuotiaana parasta oli se vapaus. Elämää rytmitti toki opinnot ja työt, mutta sitten taas muutoin saattoi lähteä vaikka extempore viikonloppumatkalle, tai yöriennoille kesken koti-illan.

Ei olisi tuollaisiin enää samalla tavalla jaksamistakaan, niin olen iloinen kun tuli elettyä se nuoruus silloin. Jos joku olisi ollut vieressä haukkumassa lapselliseksi, niin en olisi tavannut tyyppiä enää uudestaan.

Vierailija
76/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda hänet keski-ikäiseen mieheen. Ikäistesi naisten kuuluu seurustella ensisijaisesti yli 40v miesten kanssa.

Vierailija
77/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällä palstalla aina ehdotetaan eroa ratkaisuksi kaikkiin parisuhdeongelmiin? Kummallista. Eipä ihme että kaikki eroaa nykyään.

Täälläpä taitaa olla nää ehdottelijat juuri niitä jotka ovat lähteneet turvallisesta parisuhteesta ja lähdön jälkee kaikki on mennytkin päin vittuu näin suomeksi sanottuna.  Ja tuon saman helvetin ja ihmissuhde ongelmat he haluavat nyt sinullekin  Voin kertoa ap.lle jos hyvä suhde nyt  niin  se ei vaihtaen parane.  Mutta jos haluat  saman mitä täällä ehdotellaan niin mieti vielä muutaman kerran.  Siinä voi kymmenen vuoden sisällä vaihtuu  muutaman kerran vaihtuu pukki.

Vierailija
78/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu ihossa kun ihastuu . Itse näen että olen 10 vuotta nuorentunut. Ihastusta en ole vielä tavannut ,mutta olemme kirjeyhteydessä. Hän asuu juuri nyt töiden takia ulkomailla.   

Vierailija
79/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tällä palstalla aina ehdotetaan eroa ratkaisuksi kaikkiin parisuhdeongelmiin? Kummallista. Eipä ihme että kaikki eroaa nykyään.

Täälläpä taitaa olla nää ehdottelijat juuri niitä jotka ovat lähteneet turvallisesta parisuhteesta ja lähdön jälkee kaikki on mennytkin päin vittuu näin suomeksi sanottuna.  Ja tuon saman helvetin ja ihmissuhde ongelmat he haluavat nyt sinullekin  Voin kertoa ap.lle jos hyvä suhde nyt  niin  se ei vaihtaen parane.  Mutta jos haluat  saman mitä täällä ehdotellaan niin mieti vielä muutaman kerran.  Siinä voi kymmenen vuoden sisällä vaihtuu  muutaman kerran vaihtuu pukki.

Millä tavoin tuollainen suhde on turvallinen? Miksihän 30 v. pyörii nuorten somealustoilla? 

Vierailija
80/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on sinussa. Kypsemmät miehet ovat parhaita, oletko siis itse kovin lapsellinen? Leikkisyys on eri asia kuin kypsymättömyys. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan