Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu että olen vanhettunut 10 vuotta vanhemman mieheni takia

Vierailija
08.11.2025 |

Olen 20 vuotias ja mieheni on 30 vuotias. Olemme olleet yhdessä 3 vuotta. Olen tässä alkanut havahtua siihen että omanikäisteni jutut ei enää naurata ja olen muuttunut vakavemmaksi, en ole enää niin "lapsellinen" ja naiivi kuin ennen, kuten omanikäiseni ovat. Tunnen olevani henkisesti jo saman ikäinen kuin mieheni. Ja se ei tunnu kovin hauskalta koska olen 10 vuotta nuorempi vielä. Toki ikää on tullut lisää muutenkin, mutta muut omanikäiseni ovat todella erilaisia kuin minä nykyään. Tuntuu tylsältä. Miten voisin tulla taas "omaksi itsekseni"?

Kommentit (96)

Vierailija
81/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättämällä sen vanhan sian. 18v poitsu tilalle, niin avot 🤭

Miksi tällä palstalla aina ehdotetaan eroa ratkaisuksi kaikkiin parisuhdeongelmiin? Kummallista. Eipä ihme että kaikki eroaa nykyään.

Siis hetkinen, sinä puhut nyt 20-vuotiaasta, hädin tuskin aikuisuuden saavuttaneesta! Emme elä enää agraaliyhteiskunnassa, jossa naisen tavoite on päästä naimisiin ja synnyttää 15 lasta. 

Jos 20-vuotiaana elämä ei tunnu hyvältä seurustelukumppanin kanssa, niin voin kertoa, että eipä se tunnu myöhemminkään. Sellainen olo, että nuoruus on jäänyt kesken, on paljon pahempi taakka siinä vaiheessa kun on perustettu perhe. 

Ap, elä nuoruuttasi. Ja pariudu sitten uudelleen kun löydät jonkun oikein ihanan ihmisen jossain vaiheessa. 

Vierailija
82/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30-vuotias on ikäloppu eikä sovellu kuin vanhainkotiin. Suosottelen, että ap aloittaa vanhainkotipaikan etsimistä itselleen, että saa sellaisen hyvissä ajoin ennen kuin täyttää 30

Kyllä se valittavasti on näin. 30-vuotias nainen tajuaa, että kohta hedelmällinen aika on loppu ja henkisesti alkaa siirtyä kohti vanhainkotia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jättämällä sen vanhan sian. 18v poitsu tilalle, niin avot 🤭

Miksi tällä palstalla aina ehdotetaan eroa ratkaisuksi kaikkiin parisuhdeongelmiin? Kummallista. Eipä ihme että kaikki eroaa nykyään.

Siis hetkinen, sinä puhut nyt 20-vuotiaasta, hädin tuskin aikuisuuden saavuttaneesta! Emme elä enää agraaliyhteiskunnassa, jossa naisen tavoite on päästä naimisiin ja synnyttää 15 lasta. 

Jos 20-vuotiaana elämä ei tunnu hyvältä seurustelukumppanin kanssa, niin voin kertoa, että eipä se tunnu myöhemminkään. Sellainen olo, että nuoruus on jäänyt kesken, on paljon pahempi taakka siinä vaiheessa kun on perustettu perhe. 

Ap, elä nuoruuttasi. Ja pariudu sitten uudelleen kun löydät jonkun oikein ihanan ihmisen jossain vaiheessa. 

Juuri näin. Jokainen mies haluaa exien puhkinussiman naisen

Vierailija
84/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mikä tässä nyt onkaan ongelma? Kaverien kanssa tuntuu tylsältä eikä niiden jutut innosta. Pitäisiköhän sinun vaihtaa kaveripiiriä?

Vierailija
85/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin mikä tässä nyt onkaan ongelma? Kaverien kanssa tuntuu tylsältä eikä niiden jutut innosta. Pitäisiköhän sinun vaihtaa kaveripiiriä?

Ap:lla on ikäkriisi. 

Vierailija
86/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni 14 vuotta vanhempi mies taas sai minut tuntemaan itseni ikuiseksi kakaraksi. Olin aina se 14 vuotta nuorempi, ihan sama miten paljon kului aikaa. Aina tuntui että oma elämä on vielä ihan alussa, kun ei se tuokaan ole vielä elämänsä ehtoopuolella. 

Mikä saa ottamaan noin paljon vanhemman  miehen ? Eikö  kukaan kyseenalaistanut ?

14 v ei ole paljoa vanhempi. Enkä minä ainakaan kuuntelisi ulkopuolisten kyseenalaistamisia.

Vierailija
87/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Tapasimme snapchatissä"

Tämä paljasti ap:n jauhavan paskaa. KUKAAN yli 22v ei ole snäpschatissä. 

Harvempi on, tiedän sen kyllä. Mutta mieheni oli. Myöhemmin olen kyllä vähän kyseenalaistanut että tuon ikäinen mies oli snapchatissä.

Ap

Höpöhöpö. Snapissä teiniejä jahtaavat vain pedofiilit. Ei kukaan normaali mies. 

Siellähän se 27v mies jahtasi 17-vuotiasta.

Vierailija
88/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihan teini vielä, kun pitää 30-vuotiasta jotenkin vanhana. Erityisesti tämä teiniys korostuu sillä, että ap kuvittelee olevansa kovinkin kypsä ja vanha, vaikka kaikesta näkee, että on ihan pentu vielä. 

Luetun ymmärtäminen?? Miten ap kuvittelinolevansa "kypsä ja vanha?"

Vierailija
89/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30v mies on tosi nuori vielä. 

On toki, mutta näin 20 vuotiaana se tuntuu vähän vanhalta.

Ap

Mene ikäistesi joukkoon nauttimaan nuoruudestasi. Löydät sen tukahtuneen nuoruuden liekin ja ilon kyllä.

Vierailija
90/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet tullut aikuiseksi.

Vanhempi ihminen, joka hengaa nuorempiensa parissa, säilyy varmasti nuorekkaampana. Hyvä ukolles.

Vierailija
91/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyh! Sulla on dementoitunut vanha mies, jonka omaishoitaja olet ennen kuin arvaatkaan. Peset kai jo nyt hänen tekohampaitaan, jotka lilluvat vesilasissa teidän yöpöydällä. 🤮 Ei ole mikään ihme, vaikka tunnetkin itsesi ikälopuksi raakiksi. 😞

30-v on harvoin dementoitunut. Jokainen pesee itse hampaansa. Minkä ikäinen kirjoittaa näin älyttömiä?

Vierailija
92/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit 17 v. kun aloit suhteeseen 27-vuotiaan kanssa? Miten edes tapasitte? Olitte ja olette ihan eri elämänvaiheessa. 

Kyllä. Tapasimme snapchatissa. Ja kyllä ollaan eri elämänvaiheissa, mutta katsomme että tosirakkaus ei katso ikää, ja että tosirakkaus kestää myös eri elämänvaiheet.

Ap

Miten se ilmenee ja haittaa että elämänvaiheet on eri? Siten että sinä opiskelet ja mies on töissä? Eihän sillä ole mitään merkitystä. Palstan mummot on viimeisiä joiden neuvoja kannattaa uskoa.

Niillä " mummoilla "  on elämänkokemusta ja näkemystä

Itse olen 50, enkä todellakaan ymmärrä noita "mummoja" jotka tuomitsevat parisuhteen jos on ikäeroa. Jokainen on oma yksilönsä. Itse olin parikymppisenä nelikymppisen kanssa, eikä se kaatunut ikäeroon.

Vierailija
93/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselläni 14 vuotta vanhempi mies taas sai minut tuntemaan itseni ikuiseksi kakaraksi. Olin aina se 14 vuotta nuorempi, ihan sama miten paljon kului aikaa. Aina tuntui että oma elämä on vielä ihan alussa, kun ei se tuokaan ole vielä elämänsä ehtoopuolella. 

Tunnen itsekin oloni lapseksi hänen seurassaan. Aina en jotain osaa tai tiedä mitä hän, aina olen se nuorempi ja tyhmempi. Mutta tarkoitin, että yleisesti, ja muiden seurassa, erityisesti omanikäisieni, olen alkanut tuntemaan oloni vanhaksi.

Ap

Ei kuulosta tasapainoiselta suhteelta. Se syö itsetuntosi jos vietät liian pitkään aikaa ihmisen seurassa joka saa tuntemaan sinut tyhmäksi. Ei kyse ole silloin ikäerosta vaan se ihminen mahdollisesti suhtautuu sinuun alentuvasti ja se aiheuttaa olon,

< alentavasti. muuten tuo lause tarkoittaa, että mies on tossun alla. onko suomi äidinkielesi?

Se sana on nimenomaan alentuvasti. Oletko nuori? 

Vierailija
94/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen itsekin oloni lapseksi hänen seurassaan. Aina en jotain osaa tai tiedä mitä hän, aina olen se nuorempi ja tyhmempi. Mutta tarkoitin, että yleisesti, ja muiden seurassa, erityisesti omanikäisieni, olen alkanut tuntemaan oloni vanhaksi.

Ap

Ehkä sinun pitää valita omanikäisesi seura paremmin. Kypsyys ei katso vain ikää.

Vierailija
95/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tapahtuu ihossa kun ihastuu . Itse näen että olen 10 vuotta nuorentunut. Ihastusta en ole vielä tavannut ,mutta olemme kirjeyhteydessä. Hän asuu juuri nyt töiden takia ulkomailla.   

Kun ei olisi joku huijari se.. 

Vierailija
96/96 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää päästä useammin kavereittesi seuraan, niin alkaa iloinen kikattelu ja päättömät teinikeskustelut taas sujua!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan