Tuntuu että olen vanhettunut 10 vuotta vanhemman mieheni takia
Olen 20 vuotias ja mieheni on 30 vuotias. Olemme olleet yhdessä 3 vuotta. Olen tässä alkanut havahtua siihen että omanikäisteni jutut ei enää naurata ja olen muuttunut vakavemmaksi, en ole enää niin "lapsellinen" ja naiivi kuin ennen, kuten omanikäiseni ovat. Tunnen olevani henkisesti jo saman ikäinen kuin mieheni. Ja se ei tunnu kovin hauskalta koska olen 10 vuotta nuorempi vielä. Toki ikää on tullut lisää muutenkin, mutta muut omanikäiseni ovat todella erilaisia kuin minä nykyään. Tuntuu tylsältä. Miten voisin tulla taas "omaksi itsekseni"?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
0/5
Itse 57 ja mulla 25v tyttöystävä, ei mitään ongelmaa tai ikäkausiprobleemaa. Htvin samanlaisia ollaan.
Sukupolviongelma. Olette ihan eri sukupolvea isä ja lapsi ikäero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan nyt kyse pelkästä ikäerosta? Miten miehesi kohtelee sinua?
Veikkaisin, että kukaan naisia arvostava ja heitä hyvin kohteleva mies ei alkaisi parisuhteeseen teinitytön kanssa 27-vuotiaana.
Ei kukaan täyspäinen halua 25v+ mummelia, vaikka jotkut joutuvat sellaiseen olosuhteiden pakosta tyytymään.
Vaikeaa varttua,
itkua parkua,
muista myös iloita, Kaapo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit 17 v. kun aloit suhteeseen 27-vuotiaan kanssa? Miten edes tapasitte? Olitte ja olette ihan eri elämänvaiheessa.
Kyllä. Tapasimme snapchatissa. Ja kyllä ollaan eri elämänvaiheissa, mutta katsomme että tosirakkaus ei katso ikää, ja että tosirakkaus kestää myös eri elämänvaiheet.
Ap
Miten se ilmenee ja haittaa että elämänvaiheet on eri? Siten että sinä opiskelet ja mies on töissä? Eihän sillä ole mitään merkitystä. Palstan mummot on viimeisiä joiden neuvoja kannattaa uskoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olit 17 v. kun aloit suhteeseen 27-vuotiaan kanssa? Miten edes tapasitte? Olitte ja olette ihan eri elämänvaiheessa.
Kyllä. Tapasimme snapchatissa. Ja kyllä ollaan eri elämänvaiheissa, mutta katsomme että tosirakkaus ei katso ikää, ja että tosirakkaus kestää myös eri elämänvaiheet.
Ap
Miten se ilmenee ja haittaa että elämänvaiheet on eri? Siten että sinä opiskelet ja mies on töissä? Eihän sillä ole mitään merkitystä. Palstan mummot on viimeisiä joiden neuvoja kannattaa uskoa.
Sulla taitaa olla mummo housuissas.
Vierailija kirjoitti:
0/5
Itse 57 ja mulla 25v tyttöystävä, ei mitään ongelmaa tai ikäkausiprobleemaa. Htvin samanlaisia ollaan.
Oletteko kehitysvammaisia ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni 14 vuotta vanhempi mies taas sai minut tuntemaan itseni ikuiseksi kakaraksi. Olin aina se 14 vuotta nuorempi, ihan sama miten paljon kului aikaa. Aina tuntui että oma elämä on vielä ihan alussa, kun ei se tuokaan ole vielä elämänsä ehtoopuolella.
Tunnen itsekin oloni lapseksi hänen seurassaan. Aina en jotain osaa tai tiedä mitä hän, aina olen se nuorempi ja tyhmempi. Mutta tarkoitin, että yleisesti, ja muiden seurassa, erityisesti omanikäisieni, olen alkanut tuntemaan oloni vanhaksi.
Ap
Ei se ole väärin tai sun vika, että ikää ja kokemusta on vähän. Ei se ole tyhmyyttä.
Onko miehesi jotenkin iloton tyyppi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niillä " mummoilla " on elämänkokemusta ja näkemystä
Hyh! Sulla on dementoitunut vanha mies, jonka omaishoitaja olet ennen kuin arvaatkaan. Peset kai jo nyt hänen tekohampaitaan, jotka lilluvat vesilasissa teidän yöpöydällä. 🤮 Ei ole mikään ihme, vaikka tunnetkin itsesi ikälopuksi raakiksi. 😞
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni 14 vuotta vanhempi mies taas sai minut tuntemaan itseni ikuiseksi kakaraksi. Olin aina se 14 vuotta nuorempi, ihan sama miten paljon kului aikaa. Aina tuntui että oma elämä on vielä ihan alussa, kun ei se tuokaan ole vielä elämänsä ehtoopuolella.
Tunnen itsekin oloni lapseksi hänen seurassaan. Aina en jotain osaa tai tiedä mitä hän, aina olen se nuorempi ja tyhmempi. Mutta tarkoitin, että yleisesti, ja muiden seurassa, erityisesti omanikäisieni, olen alkanut tuntemaan oloni vanhaksi.
Ap
Kyse voi olla siitä, että nautit kun ei ole vastuuta ja saat olla ikuinen lapsi miehen seurassa. Sitten kun olet omanikäisten kanssa, et saakaan olla se lapsi jita muut paapovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Sulla taitaa olla mummo housuissas.
Tuossa heti vahvistus siihen mitä kirjoitin.
Kymmenen vuoden ikäero ei tunnu kun on kolmen- ja neljänkymmenen. Mutta kun miehesi tulee 50-vuotiaaksi ja sillä alkaa alapään toiminnot sakata, ikäero konkretisoituu ja tilanne vain pahenee. Kun sinä olet 60 v ja vielä täysillä työelämässä miehesi on vaipoissa oleva alzheimer-potilas.
Vanha sanonta seura tekee kaltaisekseen pätee myös ikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
30v mies on tosi nuori vielä.
On toki, mutta näin 20 vuotiaana se tuntuu vähän vanhalta.
Ap
Kyllähän 20 on myös jo aika vanha
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei kuulosta tasapainoiselta suhteelta. Se syö itsetuntosi jos vietät liian pitkään aikaa ihmisen seurassa joka saa tuntemaan sinut tyhmäksi. Ei kyse ole silloin ikäerosta vaan se ihminen mahdollisesti suhtautuu sinuun alentuvasti ja se aiheuttaa olon, että koet olevasi tyhmä.
alentavasti. muuten tuo lause tarkoittaa, että mies on tossun alla. onko suomi äidinkielesi?
Vierailija kirjoitti:
Kymmenen vuoden ikäero ei tunnu kun on kolmen- ja neljänkymmenen. Mutta kun miehesi tulee 50-vuotiaaksi ja sillä alkaa alapään toiminnot sakata, ikäero konkretisoituu ja tilanne vain pahenee. Kun sinä olet 60 v ja vielä täysillä työelämässä miehesi on vaipoissa oleva alzheimer-potilas.
Siis täydestä työkunnosta 10 vuodessa vaippoihin ja alzheimeriksi. Sitähän on mukava odotella töitä tehdessä, että minä päivänä seuraavan 10 vuoden aikana pitää laittaa vaipat alushousujen sijaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ei kuulosta tasapainoiselta suhteelta. Se syö itsetuntosi jos vietät liian pitkään aikaa ihmisen seurassa joka saa tuntemaan sinut tyhmäksi. Ei kyse ole silloin ikäerosta vaan se ihminen mahdollisesti suhtautuu sinuun alentuvasti ja se aiheuttaa olon, että koet olevasi tyhmä.
Osa miehistä hakee nuorempaa seuraa juuri tuosta syystä, jotta voisivat tuntea itsensä edes jossain seurassa älykkäämmäksi ja osaavammaksi. Jos ei se muuten onnistu niin se tehdään väkisin holhoavalla asenteella, vähättelyllä ja halveksunnalla.
30-vuotias on ikäloppu eikä sovellu kuin vanhainkotiin. Suosottelen, että ap aloittaa vanhainkotipaikan etsimistä itselleen, että saa sellaisen hyvissä ajoin ennen kuin täyttää 30
Kasva ensin aikuiseksi. Sitten voit harkita esim. 15 vuotta itseäsi nuorempaa miestä. Toimii...
Minä en pidä itseäni vanhemmista miehistä. Joku toinen taas pitää.
Vanhemmat miehet päsmäröivät liikaa minun makuuni. Myös ulkonäkö ja kestävyys eivät ole enää hyviä.