Onko hyvä että exä vain katoaa elämästä
Olen eronnut pari kuukautta sitten ja emme ole keskustelleet eksän kanssa asiasta kertaakaan. Ero meni ihan tekstarilla. Ehdotin eron jälkeen että juteltaisiin, mutta miehestä ei kuulunut. Ei ole sitten mitään puhuttu. Oli kuitenkin kymmenen yhteistä vuotta. Tavallaan helppoa näin, mutta myös oudon tuntuista. Onko ihmisillä yleensä tapana pitää jotain yhteyksiä eksiin, tai edes kerran jutella asioita läpi? Useimpien muiden eksien kanssa on pidetty vähän yhteyksiä ja olen heidän kanssaan nykyisin etäinen tuttu, ja se on minusta luontevampaa.
Kommentit (43)
Ero on ero. Ei sen jäljeen enää käydä läpi mitään.
Omituista ja epäkunnioittavaa lopettaa suhde tekstarilla. Mutta jos noin on tehty niin ei se jutteleminen asiaa enää paremmaksi tee. Ne asiat olisi pitänyt jutella ennen tuo viestiä. Kumpi halusi eron?
Ettekö te puhuneet asiat halki siinä vaiheessa, kun teitte eroa? Mitä jäi sanomatta?
Eikö se vaivaa muita, että yhteiset vuodet vaan katoavat ilman että jotenkin hyvästellään ja toivotetaan hyvät jatkot ja vähän filistellään ja kiitetään kaikesta kauniista. En tiedä pitäisikö pahoista asioita puhua ja sanoa että mikä suhteessa mätti, ehkä se ei ole kiva, vaikka toisaalta joku tarve olisi kai sanoa jotain niistäkin asioista. Sen kyllä ymmärrän että sitten sen jälkeen ei ole järkevää käydä vatvomaan. Yksi eksäni on ihan hyvä tuttuni ja meillä ei ole mitään kipinää, toinen on lapseni isä ja sama juttu, ei mitään tunteita, mutta on tuntunut arvokkaalta pitää yhteyksiä ja myönteisiä välejä.
Noin pitkä suhde kun on kyseessä, niin luulisi jonkinlaisen keskustelun olevan paikallaan, mutta en tiedä millaiset välit teillä on. Itse olen yrittänyt pitää exiin jollain tavalla yhteyttä eron jälkeen, mutta päätynyt estämään niistä jokaisen. Aina on alkaneet seksin vonkaus ja/tai känniset hu*rittelu- ja t*ppouhkauspuhelut.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te puhuneet asiat halki siinä vaiheessa, kun teitte eroa? Mitä jäi sanomatta?
Ei puhuttu mitään, sanoin vain että haluan erota ja ilmeisesti se sitten riitti miehellekin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö se vaivaa muita, että yhteiset vuodet vaan katoavat ilman että jotenkin hyvästellään ja toivotetaan hyvät jatkot ja vähän filistellään ja kiitetään kaikesta kauniista. En tiedä pitäisikö pahoista asioita puhua ja sanoa että mikä suhteessa mätti, ehkä se ei ole kiva, vaikka toisaalta joku tarve olisi kai sanoa jotain niistäkin asioista. Sen kyllä ymmärrän että sitten sen jälkeen ei ole järkevää käydä vatvomaan. Yksi eksäni on ihan hyvä tuttuni ja meillä ei ole mitään kipinää, toinen on lapseni isä ja sama juttu, ei mitään tunteita, mutta on tuntunut arvokkaalta pitää yhteyksiä ja myönteisiä välejä.
Kuulostaa lähinnä siltä että sä et ole päässyt yli erosta ja sulla on tunteita näihin ihmisiin. Joka tulee rasittamaan sun tulevia suhteita.
Ei ole yhtä oikeaa tuskin väärääkään tapaa erota. Mutta on minusta käsittämätöntä, että osa miehistä luulee, että eron jälkeen naisen tulisi olla tyytyväinen kun saa elää lapsien kanssa ja elatusapua ei muka tarvitsisi maksaa kun pitäisivriittää, että saa lapsilisät.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei puhuttu mitään, sanoin vain että haluan erota ja ilmeisesti se sitten riitti miehellekin.
En usko sanaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä lähetit miehelle tekstarin ja sanoit, että haluat erota ja nyt ihmettelet kun mies ei halua enää kaveerata...?
Hyvä vaan jos olet noin helposti päässyt eroon. Itseä ei ainakaan kiinnosta mitään tilintekoa tehdä enää eron jälkeen, menee joko panemiseksi ja sama vtun vuoristorata jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Noin pitkä suhde kun on kyseessä, niin luulisi jonkinlaisen keskustelun olevan paikallaan, mutta en tiedä millaiset välit teillä on. Itse olen yrittänyt pitää exiin jollain tavalla yhteyttä eron jälkeen, mutta päätynyt estämään niistä jokaisen. Aina on alkaneet seksin vonkaus ja/tai känniset hu*rittelu- ja t*ppouhkauspuhelut.
ohhoh millasissa ympyröissä sä kuljetkaan..
Kyllä mä kävin jonkinsortin muistelukoostekeskustelun 7v suhteen jälkeen. Viimeisenä iltana kun äijä oli tavaransa pakannut. Oli hyvä sen lähteä kun ei jäänyt mitään hampaankoloon. Ja tuli sinetti kaikelle. Vieläkin voin soittaa sille jos tulee joku sen osaamisalan asia. Toki melko kuivasti hoidetaan asia mutta hoituu.
"..useiden muiden exien.."
Kuinka monta eroa sulla jo on takana?
Kuulostaa hmm.. jännittävältä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sinä lähetit miehelle tekstarin ja sanoit, että haluat erota ja nyt ihmettelet kun mies ei halua enää kaveerata...?
En minäkään halua "kaveerata" enkä kaveeraa muidenkaan eksien kanssa, mutta minusta tuntuu oudolle että joku ihminen katoaa niin täydellisesti. Olen kysynyt haluaisiko mies jutella mutta hän ei vastaa ja mietin että kysynkö uudestaan joskus myöhemmin. Joku sellainen loppukeskustelu voisi ehkä auttaa siirtymään seuraavaan elämänvaiheeseen paremmin. Vaikka itse halusin eroa niin on tässä vähän sellaista ghostaamista, siis en tarkoita että mies minua ghostaisi vaan me molemmat nyt ghostaamme. Yleisestihän sitä pidetään haitallisena ihmiselle, että jos hänet ghostataan. Sama tilanne mielestäni. Tietysti hyväksyn sen jos mies ei halua koskaan mitään tavata, jutella tai selvitellä tai toivotella hyviä jatkoja, mutta ei minusta ole mitenkään outoa että sitä vähän toivoisin. Voi se olla vaikeakin keskustelu, mutta tuntuu että olisimme velkaa sen toisillemme kun oli kuitenkin niin pitkä yhteinen polku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halua "kaveerata" enkä kaveeraa muidenkaan eksien kanssa, mutta minusta tuntuu oudolle että joku ihminen katoaa niin täydellisesti. Olen kysynyt haluaisiko mies jutella mutta hän ei vastaa ja mietin että kysynkö uudestaan joskus myöhemmin. Joku sellainen loppukeskustelu voisi ehkä auttaa siirtymään seuraavaan elämänvaiheeseen paremmin. Vaikka itse halusin eroa niin on tässä vähän sellais
Ongelma olet sinä. Anna mennä menojaan, ei selvästi aio olla sinun kanssa enää yhteyksissä.
"Onko ihmisillä yleensä tapana pitää jotain yhteyksiä eksiin, tai edes kerran jutella asioita läpi?"
Riippuu ihmisestä. Voi olla, että se mies ottaa asian niin raskaasti, tai on niin loukkaantunut ettei kykene. Usein myös jompikumpi haluais kuitenkin jatkaa suhdetta ja jäädä vakuuttelemaan. Jos itse ei sitä halua, niin on armeliasta antaa hänen olla.
Mä ihailen jotenkin niitä miehiä, jotka ei päätöksen jälkeen jää vatvomaan ja ovat niinkuin mitään ei ois ollutkaan. Itse olen yliajatteleva tunneihminen ja se mun vatvominen vaan väsyttää useimmat, mun on erittäin vaikeaa päästää irti vaikka tietäisinkin että se ois parasta ja oon joutunut itse joskus toivomaan, että toinen laittais estot ihan joka paikassa kun itsellä on jäänyt suuret tunteet. Tiedän, että ottaisin yhteyttä ikävöiden "entä jos, entä jos".
Yksi sairas on/off-suhde oli sellainen, että kumpikaan ei osannut jättää toista rauhaan vaan kaipasi ja otti yhteyttä aina "eron" jälkeen kuitenkin ja lopputulos oli vaan kipeämpää. Olis pitänyt antaa vaan olla.
Teillä on niin pitkä suhde, että se closure voi olla ihan liian kipeä paikka eikä mies ole siihen valmis ja pitää itsensä kaukana suojellakseen itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika oudolta saat asian kuulostamaan.
Entä asuminen? Eikö teillä ollut yhteistä asuntoa? Miten tavarat, rahat ym. asiat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään halua "kaveerata" enkä kaveeraa muidenkaan eksien kanssa, mutta minusta tuntuu oudolle että joku ihminen katoaa niin täydellisesti. Olen kysynyt haluaisiko mies jutella mutta hän ei vastaa ja mietin että kysynkö uudestaan joskus myöhemmin. Joku sellainen loppukeskustelu voisi ehkä auttaa siirtymään seuraavaan elämänvaiheeseen paremmin. Vaikka itse halusin eroa niin on tässä vähän sellais
Kuten tuossa joku jo aiemmin sanoi niin tuo, että ilmoitit erotoiveistasi tekstarilla oli todella epäkunnioittavaa sitä toista osapuolta kohtaan. Pitkiä suhteita ei lopeta tekstareilla vaan kasvotusten. Ei ole mikään ihme, että eksästä ei ole tuon jälkeen kuulunut enää mitään.
Olet päässyt siististi eroon, nauti siitä.