Onko hyvä että exä vain katoaa elämästä
Olen eronnut pari kuukautta sitten ja emme ole keskustelleet eksän kanssa asiasta kertaakaan. Ero meni ihan tekstarilla. Ehdotin eron jälkeen että juteltaisiin, mutta miehestä ei kuulunut. Ei ole sitten mitään puhuttu. Oli kuitenkin kymmenen yhteistä vuotta. Tavallaan helppoa näin, mutta myös oudon tuntuista. Onko ihmisillä yleensä tapana pitää jotain yhteyksiä eksiin, tai edes kerran jutella asioita läpi? Useimpien muiden eksien kanssa on pidetty vähän yhteyksiä ja olen heidän kanssaan nykyisin etäinen tuttu, ja se on minusta luontevampaa.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ettekö te puhuneet asiat halki siinä vaiheessa, kun teitte eroa? Mitä jäi sanomatta?
Ei puhuttu mitään, sanoin vain että haluan erota ja ilmeisesti se sitten riitti miehellekin.
Siinähän se sitten. Sinä haluat sillä juttelulla vain itsellesi paremman olon ja exän ei tarvitse sitä sinulle suoda. Olet niiiiin itsekäs.
Onko itsekästä haluat parempi olo? Enhän minä ole exää painostamassa tai pakottamassa tekemään yhtään mitään. Missä se itsekkyys on? Tällaisessa ajattelussako?
Kyllä, minusta on erittäin hyvä. En pidä yhteyttä yhteenkään eksään enkä tiedä yhtään mitään heidän touhuistaan. Jos haluaisin tietää niin tuskin olisivat eksiä. Toki jotkut heistä olivat ihan ok mutta eivät niin ok että haluaisin pysyä edes kaverina. Jotkut ovat sen sortin narsisteja että eroon pääsi vain huijaamalla että HE haluavat eron enkä minä. Mutta vaikka haluaisikin pysyä kaverina, se on aluksi erittäin vaikeaa ja siinä kohtaa kannattaa pysyä ensin erossa ja palata asiaan myöhemmin jos vielä kiinnostaa. Itsellenikin joidenkin kohdalla se ajatuskin että nähtäisiin eron jälkeen kaverina oli aluksi mahdoton, mutta myöhemmin kun ne vahvat tunteet katosivat, huomasin ettei se kaveruuskaan kiinnostaisi enää.
Mulla on ollut neljä 3-4 vuoden suhdetta. Jokunen muutaman viikon/kuukauden tapailu, joista sit ei tullutkaan mitään eri syistä + kaksi nettiromanssia.
Tämä ei taida yltää nykyään edes kwskiverron tasolle?
En koe, että oon mitään väärää tehnyt. Jos joku ei halua mun kanssa vakiintua, niin en voi asialle oikein mitään ja joissain vaiheessa pitää yrittää tutustua taas ihmisiin ja jatkaa elämää.