Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Asumistuen leikkaukset iskivät lujaa vähävaraisiin: Nyt puhuu Sanna, 50: "Hädin tuskin pystymme ruokkimaan lapsemme"

Vierailija
08.11.2025 |

Asumistuen leikkaukset ovat iskeneet lujaa vähävaraisiin suomalaisiin.

Onpa erikoista, että jopa perskokkareiden oma media julkaisee tämmöisen jutun. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d7b71c1d-0feb-49cd-8022-68a42299bfea

Kommentit (296)

Vierailija
41/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaisuutta ei perintökaaren säännösten takia voida myydä. Perinnöstä luopuminen ei ollut vaihtoehtona, koska vero-ongelma olisi siirtynyt alaikäisille lapsille.

Olisi kyllä kiva kuulla vähän tarkemmin tästä tilanteesta. Miten vero-ongelma siirtyy lapsille jos perinnöstä luopuu?

Vierailija
42/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummo ja pappa tienaa oikein hyvin eivätkä pärjää. Mietin vain kauanko tuo Sanna on opiskellut kun 50 vuotiaana töitä alkoi etsimään. Ja mies on töissä, ehkä halvempi asunto olisi hyvä vaihtoehto 

Oletko hölmö? Hänhän on voinut olla töissä koko elämänsä ja joutunut 49-vuotiaana irtisanotuksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan sivistyksen voi päätellä siitä kuinka se kohtelee heikko-osaisimpia. 

Mun mielestämme me eletään moraalisesti aivan läpi mädästä yhteiskunnassa. 

Tähänkin tulee taas raakkumaan jotain äärioikeistolaisia, jotka laittaisivat nämä ihmiset mielummin uuniin, kuin sietäisivät näitä ihmisiä tässä maassa. Kertoo jotain siitä minkälaisessa maassa elämme. 

Kyl mä haluan käyttää omat rahat omaan perheeseeni enkä tunkea niitä kaikkea tuntemattomille "heikko-osasille"

Ehkä ei kannattaisi silloin rohmuta kaikkia palkkatöitä SAATANA!

Vierailija
44/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on sitä Perus Suomalaista perhepolitiikkaa.

Vierailija
45/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei tuo lapsiperhe käy töissä ja maksa ite omaa elämistään

Suomessa töiden teettäminen lapsilla on laitonta.

Vierailija
46/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saavat ilmaiset ruuat päiväkodissa ja koulussa. Vanhemmat voivat mennä töihin, jotta rahaa tulee lisää. Henkilökohtaisia avustajia ja mainostenjakajia tarvitaan koko ajan.

ELÄKELÄISILLÄ ei ole päiväkoti-ikäisiä lapsia!

Ei mutta tällä juristi-Sannalla on. Sitäpaitsi kaikki eläkeläiset eivät ole seniori-ikäisiä.

Eikö tällä Sannalla ollut kaksi teini-ikäistä lasta?

Vierailija
47/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummo ja pappa tienaa oikein hyvin eivätkä pärjää. Mietin vain kauanko tuo Sanna on opiskellut kun 50 vuotiaana töitä alkoi etsimään. Ja mies on töissä, ehkä halvempi asunto olisi hyvä vaihtoehto 

Oletko hölmö? Hänhän on voinut olla töissä koko elämänsä ja joutunut 49-vuotiaana irtisanotuksi. 

Juristilla pitäisi olla säästöjä jo viisikymppisenä.

Vierailija
48/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen muuttamassa perheasunnosta miehen, lapsen ja koiran kanssa 30 neliön asuntoon, koska tuloni vähenivät. Näin sitä tehdään, kun itse maksetaan kaikki, eikä eletä tuilla veronmaksajien kustannuksella. Noilla artikkelin henkilöillä kuulostaa olevan suorastaan leveämpi elintaso kuin meillä, ja he elävät tuilla!

Vierailija
49/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rako auki ja tienaamaan.

Vierailija
50/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapset saavat ilmaiset ruuat päiväkodissa ja koulussa. Vanhemmat voivat mennä töihin, jotta rahaa tulee lisää. Henkilökohtaisia avustajia ja mainostenjakajia tarvitaan koko ajan.

Haistahan vi**u! 

Miksi? Ruuan puolesta ei lapsilla ole semmoista hätää, kun kerran joka päivä saavat syödä niin paljon kuin haluavat monipuolista ruokaa. On leivät, levitteet, salaatit, lämmin pääruoka, juomat ja silloin tällöin jälkiruokaakin. Viikonloppuisin Sanna voi tehdä heille vaikka pinaattikeittoa tai kasviskeittoa. Ei mene kuin vitonen koko perheestä.

Ja jos on terve, työkuntoinen, nälkäänäkevä aikuinen, luulisi ottavan ihan kaikenlaista työtä vastaan, jos ei tule toimeen sillä mitä valtiolta saa.

Työttömiä on n. 300,000

Työpaikat ovat piilotyöpaikkoja, koska firmat eivät halua joka kuukausi 300 000 x 4 työhakemusta, joita laki työttömiltä vaatii. Mainostenjakajia etsitään koko ajan, samoin henkilökohtaisia avustajia. Ilmeisesti Sannan hätä ei kuitenkaan ole vielä ihan tarpeeksi suuri.

Vierailija
51/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi lisääntyä kivan ja fiksun virassa olevan opettajamiehen kanssa? Ei tarvitse lasten kokea tuollaista niukkuutta. 

Vierailija
52/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaan aikaan maansa myynyt maanpetturi kokaiinihuura tienaa miljoonan diipadaapa kirjasellaan. Poliitikoille ei hyvä heilu.

Vierailija
53/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaisuutta ei perintökaaren säännösten takia voida myydä. Perinnöstä luopuminen ei ollut vaihtoehtona, koska vero-ongelma olisi siirtynyt alaikäisille lapsille.

Olisi kyllä kiva kuulla vähän tarkemmin tästä tilanteesta. Miten vero-ongelma siirtyy lapsille jos perinnöstä luopuu?

no siten että ne lapset joutuvat maksamaan perintöveron jos vanhempi luopuu perinnöstä. Toki edellyttää että perintö on yhä niin suuri että siitä pitää verot maksaa, perittävä summahan pienenee kun perijöitä on 1 sijasta 2. 

Vierailija
54/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin lapset olisivat joutuneet maksamaan verot perinnöstä. 

Vierailija
55/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ELÄKELÄISILLÄ ei ole päiväkoti-ikäisiä lapsia!

Ei mutta tällä juristi-Sannalla on. Sitäpaitsi kaikki eläkeläiset eivät ole seniori-ikäisiä.

MIssä sanottiin, että Sanna on juristi? Mielestäni jutussa kerrottiin ainoastaan, että hän on opiskellut oikeustiedettä, jolloin hän voi olla koulutukseltaan myös oikeusnotaari.

Vierailija
56/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuessa on sisäänrakennettuna automaattinen leikkuri: tulot lasketaan bruttona, eli asumistuki on jo lähtökohtaisesti liian pieni ennen hyväksyttyjä vuokramenoja (80%) vuokrasta, kuntakohtaisia enimmäisvuokria sekä perusomavstuuosuutta.

Vierailija
57/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi mennä lääkkeisiin ja hoitokuluihin 700 euroa kuussa? Suomessa on kuitenkin lääkekatto on 633 euroa ja hoitokuluissa 762 euroa?

Lääkekattoon kuuluu Kela-korvattavat lääkkeet ja hoitokulukattoon julkisen puolen hoitokulut.

On sellaisia hoitotarvikkeita, mitkä ei kuulu minkään korvauksen piiriin. Esim minun läheinen tarvitsee vuoteensuojia ja ne on ostettava 100% itse. Ei kaikki lääkkeet ole kelakorvsttavia. Kotihoito maksaa, se ei oke ilmaista. Turvaranneke maksaa. Sairaalakulujen ja lääkekulujen katto ei tarkoita maksuttomuutta vaan kun katto täyttyy maksetaan omavastuu. Ym. 

Vierailija
58/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen muuttamassa perheasunnosta miehen, lapsen ja koiran kanssa 30 neliön asuntoon, koska tuloni vähenivät. Näin sitä tehdään, kun itse maksetaan kaikki, eikä eletä tuilla veronmaksajien kustannuksella. Noilla artikkelin henkilöillä kuulostaa olevan suorastaan leveämpi elintaso kuin meillä, ja he elävät tuilla!

Jos noilla tuilla elävillä on leveämpi elintaso kuin sinulla, niin kantsii ehkä itsekkin hakea tukia? Tai sitten olet mokannut jotain etkä osaa suunnitella talouttasi oikein. 

Vierailija
59/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no siten että ne lapset joutuvat maksamaan perintöveron jos vanhempi luopuu perinnöstä. Toki edellyttää että perintö on yhä niin suuri että siitä pitää verot maksaa, perittävä summahan pienenee kun perijöitä on 1 sijasta 2. 

Mikseivät myös lapset voi luopua perinnöstä? Silloin heidänkään ei tarvitse maksaa perintöveroa. Vai onko tässä nyt jotain, mitä en ymmärrä? 

Vierailija
60/296 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos noilla tuilla elävillä on leveämpi elintaso kuin sinulla, niin kantsii ehkä itsekkin hakea tukia? Tai sitten olet mokannut jotain etkä osaa suunnitella talouttasi oikein. 

Niin, ja pariskunta artikkelissa eli eläkkeellään, ei tuilla. Opettele ymmärtämään lukemaasi idiootti.