Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IL: Asumistuen leikkaukset iskivät lujaa vähävaraisiin: Nyt puhuu Sanna, 50: "Hädin tuskin pystymme ruokkimaan lapsemme"

Vierailija
08.11.2025 |

Asumistuen leikkaukset ovat iskeneet lujaa vähävaraisiin suomalaisiin.

Onpa erikoista, että jopa perskokkareiden oma media julkaisee tämmöisen jutun. 

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/d7b71c1d-0feb-49cd-8022-68a42299bfea

Kommentit (810)

Vierailija
301/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisparilla on yhteenlasketut nettotulot 2000 euroa ja vuokra 700 euroa, kyllä sillä elää, varsinkin kun ovat 60-vuptiaasta asti elelleet muiden kustantamalla eläkkeellä.

Sannan perhe voisi muuttaa kolmiosta kaksioon, niin vuokra, joka on nyt 1300 euroa, pienenisi huomattavasti. Valintoja, valintoja.

Toki eläkeläisillä, joilla on vakavavia sairauksia, tilanne on eri. Kotipalvelu ja kotihoidon maksut eivät kerrytä maksukattoa. Koska miehellä on Alzheimer niin nuohan ne vievät suuren osan tuloista. Vaimolla Parkinson ja selkävamma, ei pysty hoitamaan miestään.

Lisäksi kaikki kalliit lääkkeet eivät ole kuin osittain korvattavia, joten loput joutuu maksamaan itse, ja kun maksukatto täyttyy, silti joutuu maksamaan 4,5 e per lääke. Jos lääkkeitä on kummallakin 10 kpl kuussa, se tekee kuussa jo 90 euroa niistä "täysin korvat

Noin raihnaiset ja ylläpidettävät ihmiset joutaisivat hoitokotiin. 

Vierailija
302/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stadin päädyn ongelmia. Vuokra 1300.

Jos itse haluaisin asua tuollapäin. Muuttaisin vaikka Keravalle ja kulkisin sieltä.

Jos on arvostettu tutkinto. Pitääkö juuri stadista niitä töitä hakea. Jokin pienempi kaupunki vieressä voisi tuottaa tulosta.

Osa noista 700 euron lääke ja hoitokuluista ei pyöri koko vuotta. Tulee katot vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittavaa kun koskaan niiden omasta ruuasta ei ole pois tukien leikkaukset vaan aina pois lasten ruuasta. 

Ensimmäistä kertaa olen iloinen kun niiden tukia leikataan ja helpotettaisiin veronmaksajien taakkaa. Saisi leikata ihan kaikki tuet pois ja eläkööt sen mukaan mihinkä omat varat riittävät. 

Niin tosiaan, itse vedetään napa täyteen ja sitten itketään.

Loiset joutaisivat leirille...

Vierailija
304/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai nyt työelämässä voi olla ketään sellaista, joka luulee että kaikki työttömät on olleet työttömiä aina? Eikä jutun kuvitteellinen Sanna ollut työtön, koska opiskeli. Ei kai työelämässä ole ketään sellaista, joka luulee ettei opiskellessa voi hakea töitä? Missä noin typerät on töissä? Edellinen työpaikkani oli sellainen, mitä olin hakenut hyvissä ajoin jo ennen valmistumista. Lisäksi jokainen normaali ihminen tietää että töitä hakee muutkin kuin työttömät. Jos ei tiedä, on heikkolahjainen. 

Moni työtön hakee mys paljon enemmän kuin 4 työpaikkaa kuukaudessa, ai Akin minä hain enkä usko mitenkään poikkeava olleeni. Edellisen työn sain siis kuitenkin jo opiskeluaikana haetusta ja nykyisen työssäolevana. Kävin paremmin työllistävän koulutuksen. 

Ne, joille keskustelupalstatrollit edustavat tyypillistä työtöntä, ovat niin ikään tyhmiä. Ei niin tyhmä osaa tehdä mitään työtä hyvin. 

Vierailija
305/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rahamäärää joka riittää kun henkilö ei osaa hallita talouttaan. En tiedä itkeäkö vaiko nauraa kun näitä itkuvirsiä lueskelee. 

Toikin täti pyörittää pienempää taloutta n. 300e suuremmalla summalla kuin itse ja silti epäonnistuu. Meillä saadaan osteltua lapsille osakkeita n. Joka 4kk.

Vierailija
306/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Stadin päädyn ongelmia. Vuokra 1300.

Jos itse haluaisin asua tuollapäin. Muuttaisin vaikka Keravalle ja kulkisin sieltä.

Jos on arvostettu tutkinto. Pitääkö juuri stadista niitä töitä hakea. Jokin pienempi kaupunki vieressä voisi tuottaa tulosta.

Osa noista 700 euron lääke ja hoitokuluista ei pyöri koko vuotta. Tulee katot vastaan.

Itse kuljen pidempää työmatkaa junalla, mutta nyt työmatkakulujen verovähennyksen omavastuun nousu ja kausilipun hinnan nousu alvin noston myötä alkaa tekemään tästä  kallista.

Kiitos tästäkin kuuluu nykyhallitukselle ja työväenpuolue persuille. 

Vierailija
307/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos persut kun pilasitte niin monen ihmisen elämän. Kiitos nuorten toivottomuudesta. Kiitos räjähtäneestä huumeongelmasta. Kiitos lisääntyneistä itsemurhista. Kiitos kodittomiksi jääneistä, masentuneista ja erityiskiitos kaikkien aikojen synkimmästä ja köyhimmästä joulusta 2025! Kiitti niin vit*sti.😒

Vierailija
308/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näillä uutisoinneilla on vain tarkoitus kääntää ihmiset toisiaan vastaan, varsin hyvin tuntuu onnistuvan.

Vierailija
309/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos persut kun pilasitte niin monen ihmisen elämän. Kiitos nuorten toivottomuudesta. Kiitos räjähtäneestä huumeongelmasta. Kiitos lisääntyneistä itsemurhista. Kiitos kodittomiksi jääneistä, masentuneista ja erityiskiitos kaikkien aikojen synkimmästä ja köyhimmästä joulusta 2025! Kiitti niin vit*sti.😒

Persujen vika sekin kun sinä laiska paska et viitsi töihin mennä ja itket täällä päivittäin tukien pienuutta.

Vierailija
310/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan sivistyksen voi päätellä siitä kuinka se kohtelee heikko-osaisimpia. 

Mun mielestämme me eletään moraalisesti aivan läpi mädästä yhteiskunnassa. 

Tähänkin tulee taas raakkumaan jotain äärioikeistolaisia, jotka laittaisivat nämä ihmiset mielummin uuniin, kuin sietäisivät näitä ihmisiä tässä maassa. Kertoo jotain siitä minkälaisessa maassa elämme. 

Mutta jos Suomella ei ole rahaa? Kerro mistä raha otetaan? Sannakin on saanut ilmaisen ja hyvän koulutuksen, lapsilisät juoksee jne . Kyllä hekin ovat jotain saaneet ja saavat edelleen. Kaikki maksaa eikä ihan loputtomasti voi aikuisia terveitä ihmisiä tukea ja elättää.

Vierailija
311/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskunnan sivistyksen voi päätellä siitä kuinka se kohtelee heikko-osaisimpia. 

Tähänkin tulee taas raakkumaan jotain äärioikeistolaisia, jotka laittaisivat nämä ihmiset mielummin uuniin, kuin sietäisivät näitä ihmisiä tässä maassa. Kertoo jotain siitä minkälaisessa maassa elämme. 

Mutta jos Suomella ei ole rahaa? Kerro mistä raha otetaan? Sannakin on saanut ilmaisen ja hyvän koulutuksen, lapsilisät juoksee jne . Kyllä hekin ovat jotain saaneet ja saavat edelleen. Kaikki maksaa eikä ihan loputtomasti voi aikuisia terveitä ihmisiä tukea ja elättää.

Ei vassu sika sitä ymmärrä kun lisää tukia yhyy yhyy paska valtio lisää tukia yhyy yhyy.

Vierailija
312/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi mennä lääkkeisiin ja hoitokuluihin 700 euroa kuussa? Suomessa on kuitenkin lääkekatto on 633 euroa ja hoitokuluissa 762 euroa?

Lääkekattoon kuuluu Kela-korvattavat lääkkeet ja hoitokulukattoon julkisen puolen hoitokulut.

Tätä minäkin ihmettelin. Parkinson lääkkeet ovat kyllä kelakorvattavia. Joitain lääkkeitä on mistä ei tule korvausta, jolloin ne eivät lääke kattoon mene, mutta silloin on lääkärin kanssa neuvoteltava , että mitä kelakorvattavia voisi saada tilalle.

Vierailija
313/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäinen tuki itku menossa taas.

Vierailija
314/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika huvittavaa kun koskaan niiden omasta ruuasta ei ole pois tukien leikkaukset vaan aina pois lasten ruuasta. 

Ensimmäistä kertaa olen iloinen kun niiden tukia leikataan ja helpotettaisiin veronmaksajien taakkaa. Saisi leikata ihan kaikki tuet pois ja eläkööt sen mukaan mihinkä omat varat riittävät. 

Niin tosiaan, itse vedetään napa täyteen ja sitten itketään.

Loiset joutaisivat leirille...

Hän ostaa lapsille lihaa ja itse syö papuja. Sinä sille leirille vielä päädyt. 

Vierailija
315/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten voi mennä lääkkeisiin ja hoitokuluihin 700 euroa kuussa? Suomessa on kuitenkin lääkekatto on 633 euroa ja hoitokuluissa 762 euroa?

Lääkekattoon kuuluu Kela-korvattavat lääkkeet ja hoitokulukattoon julkisen puolen hoitokulut.

Tätä minäkin ihmettelin. Parkinson lääkkeet ovat kyllä kelakorvattavia. Joitain lääkkeitä on mistä ei tule korvausta, jolloin ne eivät lääke kattoon mene, mutta silloin on lääkärin kanssa neuvoteltava , että mitä kelakorvattavia voisi saada tilalle.

Totuus on se ettei mene. Ellei itse hölmöile ja ostele mitä sattuu apteekista ja terveydentilan takia joudu asumaan sairaalassa toistuvasti.

Vierailija
316/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaisuutta ei perintökaaren säännösten takia voida myydä. Perinnöstä luopuminen ei ollut vaihtoehtona, koska vero-ongelma olisi siirtynyt alaikäisille lapsille.

Olisi kyllä kiva kuulla vähän tarkemmin tästä tilanteesta. Miten vero-ongelma siirtyy lapsille jos perinnöstä luopuu?

Jos luopuu perinnöstä, se menee lapsille.

Vierailija
317/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyl mä haluan käyttää omat rahat omaan perheeseeni enkä tunkea niitä kaikkea tuntemattomille "heikko-osasille"

Ei sun tarttekaan Ainstain. 

Vierailija
318/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus ei voi tehdä työpaikkoja. Ainoastaan palkata itselleen avustajia ja siitäkin nousee hirvee haloo. Tavallisten  kansalaisten pitää itse alkaa yrittäjiksi ja perustaa yrityksiä, tehtaita ja palkata työntekijöitä, jos tähän ei pystytä niin ei kukaan ulkopuolinen tule meitä auttamaan.

Vierailija
319/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Saisi leikata ihan kaikki tuet pois ja eläkööt sen mukaan mihinkä omat varat riittävät"

Sun ja muiden "rikastusten" varat tulevat olemaan tuossa tapauksessa jokaisen omia varoja, kenen tahansa varoja. Ette te oksetukset mitään koskemattomia ole. 

Ja sama minkä tahansa pankin tai firman ollessa kyseessä. 

Vierailija
320/810 |
09.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Persujen vika sekin kun sinä laiska paska et viitsi töihin mennä ja itket täällä päivittäin tukien pienuutta.

Persu mene pois täältä palstalta urputtamasta, senkin orjatyön kannattaja.