Tuleeko vanhemman kuolemasta tieto vaikka ei
Olisi ollut hänen kanssaan paria satunnaista puhelua lukuunottamatta tekemisissä sitten lapsuuden? Puheluistakin jo ainakin 15-20v.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei automaattisesti. Perunkirjoituksiin pitää tulla kutsu, muuten perunkirjoitukset on laittomat.
Minä tein itse äidin perunkirjoitukset, En ilmoittanut veljelleni mitään äidin kuolemasta.
Jos siinä perukirjassa ei ole veljesi allekirjoitusta, ei verottaja noteeraa sitä.
Ja miksi nyt kiinnostaa vanhempasi kuolema?
Perintö tietenkin, omasta äidistä tai isästä viis.
Minulle ei tullut saattohoito-osastolla kuolleen äitini poismenosta mitään virallista tietoa. Epäilen, että hänen edunvalvontavaltuutettuna toiminut henkilö (veljen perinnönahne vaimo) oli ujuttanut hoitohenkilökunnalle tietojenluovutuskiellon. Toinen veljeni sentään oli sen verran inhimillinen, että soitti ja kertoi äitimme kuolleen. Myöhemmin tuli kyllä kutsu perunkirjoitustilaisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Voi kiinnostaa ainakin se, joutuuko maksamaan ja järjestämään hautajaiset, t. Eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei automaattisesti. Perunkirjoituksiin pitää tulla kutsu, muuten perunkirjoitukset on laittomat.
Minä tein itse äidin perunkirjoitukset, En ilmoittanut veljelleni mitään äidin kuolemasta.
Jos siinä perukirjassa ei ole veljesi allekirjoitusta, ei verottaja noteeraa sitä.
On tietenkin allekirjoitus väärennettynä.
Entä jos on ainoa lapsi? Ja lisäksi asuu ulkomailla? Kuka hoitaa kuolemaan liittyvät asiat jos se ainoa lapsi ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kiinnostaa ainakin se, joutuuko maksamaan ja järjestämään hautajaiset, t. Eri
Jos pesässä ei ole varoja, viimeinen kotikunta maksaa hautauksen.
Vierailija kirjoitti:
Yksittäisiltä erkaantuneilta juopoilta ei mitään perintöjä jää, eikä se erkaantuneita lapsia tuppaa kiinnostamaankaan enää siinä vaiheessa.
"Omasta äidistä tai isästä viis", pfff. Ehkä niiden äitien ja isien kannattaisi miettiä miten kohtelee lapsiaan jos kaipaavat sympatiaa ja suremista kuolemansa jälkeen. Jännästi oletetaan että joku rakkaus omaan vanhempaan on tai ainakin pitäisi olla rikkumaton vaikka vanhempi toimisi miten.
Vierailija kirjoitti:
Eli tulee tai ei tule, ei tietoa. Harmi.
Ap
Jos kuolemasta ei tule tietoa, niin viimeistään se kutsu perunkirjoitukseen koska sitä ei voi laillisesti tehdä ilman sinua/ valtakirjaa sinulta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jos kuolemasta ei tule tietoa, niin viimeistään se kutsu perunkirjoitukseen koska sitä ei voi laillisesti tehdä ilman sinua/ valtakirjaa sinulta
Ei tule mitään kutsua, jos joku omaisista tekee perunkirjat itse,
Vierailija kirjoitti:
Taisin jo aiemmin mainita, että häneltä ei varmasti mitään perintöä ole tulossa. Ja jos tulisi niin enpä tiedä miten suhtautuisin, ehkäpä ajattelisin, että ovat niitä rahoja joita hänen olisi pitänyt maksaa äidilleni elatuksestani. Ukko vain pani minut alulle ja aiheutti valtavaa pelkoa ja hätää, kipua ja tuskaa (fyysistä ja psyykkistä), traumat ym ja siinä hänen antinsa tyttärelleen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Perunkirjoituksista ei voi jättää rintaperillistä pois, ei muuten ole laillinen.
Eli viimeistään siinä vaiheessa ap saat tiedon.
Rintaperillisensä voi tehdä perinnöttömäksi. Ja joskus se on se aikuinen lapsi, joka onkin vähintäänkin henkisesti väkivaltainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kaikkien perillisten pitää tietää kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Perunkirjoituksista ei voi jättää rintaperillistä pois, ei muuten ole laillinen.
Kyllä näissä huijataan tosi paljon ja tekaistaan nimmareita toisten nimissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä näissä huijataan tosi paljon ja tekaistaan nimma
Jahas, sulla varmaan ihan tilastotietoa noista "tosi paljon"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä. Minun setäni jota en ole koskaan nähnytkään kuoli naimattomana ja lapsettomana. Niin vain tuli kirjeenä kutsu perunkirjoituksiin minulle (isäni kuollut) ja serkulleni (hänen.äitinsä kuollut myös, oli siis tämän henkilön sisar) kun vainajan vanhemmat ja sisarukset olivat jo kuolleet niin me olimne järjestyksessä seuraavina. Jostain rekisteristä tiedot aina löytyy.
Sitä en tiedä miten olisi mennyt jos minua ja serkkuani ei olisi olemassa tai olisimme myös jo kuolleita 🤔
Vierailija kirjoitti:
Rintaperillisensä voi tehdä perinnöttömäksi. Ja joskus se on se aikuinen lapsi, joka onkin vähintäänkin henkisesti väkivaltainen.
Aku Ankassa joo, todellisuudessa saa lakiosan. Ja silloinkin on osallisena perunkirjoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä näissä huijataan tosi paljon ja tekaistaan nimma
Ei huijata. Valtakirjan joutuu toimittamaan ja siihen liitteeksi kopio henkkareista.
Ja veroilmoituksessa viimeistään sitten näkyy osakkuus kuolinpesästä.
Minä en tule hoitamaan yhtikäs mitään enkä käyttämään sentin senttiä hänen kuolemaansa liittyen. Hän ei huolehtinut minusta, aiheutti vain pelkoa, kipua jne eikä edes maksanut elatusmaksuja äidilleni eron jälkeen. Kaiken kukkuraksi möi kastelahjaksi saamani korut ja astiat ym saadakseen viinarahaa ja jopa erään lähes metrin korkuisen nuken joka oli kaunis aarteeni.
Ap