Tuleeko vanhemman kuolemasta tieto vaikka ei
Olisi ollut hänen kanssaan paria satunnaista puhelua lukuunottamatta tekemisissä sitten lapsuuden? Puheluistakin jo ainakin 15-20v.
Kommentit (28)
Ei automaattisesti. Perunkirjoituksiin pitää tulla kutsu, muuten perunkirjoitukset on laittomat.
Vierailija kirjoitti:
Ei automaattisesti. Perunkirjoituksiin pitää tulla kutsu, muuten perunkirjoitukset on laittomat.
Eli kaivavat jostain tiedon, että edemenneellä on rintaperillinen/siä ja heidän osoitteensa johon sitten tupsahtaa kys kutsu? Ei isältä kyllä mitään perittävää jää.
Ap
Ainakin mun siskon tytölle poliisi ilmoitti isänsä kuolemasta, ei kuollut sairaalassa vaan asunnossaan.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein itse äidin perunkirjoitukset, En ilmoittanut veljelleni mitään äidin kuolemasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaivavat jostain tiedon, että edemenneellä on rintaperillinen/siä ja heidän osoitteensa johon sitten tupsahtaa kys kutsu? Ei isältä kyllä mitään perittävää jää.
Ap
Jos sinut on tunnustettu, maistraatista kyllä löytyy tieto, että olet isäsi lapsi.
On minut tunnustettu ja veljeni kanssa en ole tekemisissä. Vanhempani erosivat ollessani 9v, isäni oli väkivaltainen juoppo.
Ap
Eipä ole tullut monellekaan mitään tietoa. Jos ei olla lähisukulaisten kanssa tekemisissä niin kukas siitä ilmoittaisi.
Af Enehjelm ei ainakaan viitsinyt ilmoittaa poikapuolelleen
Ei välttämättä tule tietoa kuukausiin. Jos vanhemmalla on puoliso niin hänelle menee tieto tai sitten jollekin, jonka tiedot on sairaalan järjestelmässä. Hänen käsissään on tiedon jakaminen. Perunkirjoitukseen pitäisi kutsua.
Poliisi ilmoittaa lähiomaiseksi merkitylle, jos esimerkiksi tapaturmassa/onnettomuudessa kuolee. Joskus ainakin on kuitenkin jäänyt tämän jälkeen eteenpäin kertominen tälle lähiomaiselle. Perunkirjoituskutsu pitäisi lähettää jokaiselle kuolinpesän osakkaalle.
En tiedä isästäni enkä hänen elämäntilanteestaan, mahdollisesta puolisostaan enkä mistään yhtikäs mitään. Jotenkin vain olisi "kiva" tietää sitten, kun hän on poissa. Ellei sitten jo ole, mutta sitä tietoa minulla ei ole.
Meni väärinpäin tämäkin asia, hän ilm porskuttaa, ikää tuli nyt äsken 72v ja äitini kuoli jo aikoja sitten ollessan 47v.
Ap
Eikös se vainajan sukuselvitys pidä olla hankittuna perunkirjoituksia järjestettäessä? Ja näin olle kaikki myös kutsutaan sinne. Jos on jaettavaa, olisi rikos jättää joku perinnöttä.
Tulee. Nopeammin silloin jos on jossain hoitokodissa. Noista piruista ei pääse edes kAlmonA eroon. Tässä kysymys narsistisesta ja väkivaltaisesta äidistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tein itse äidin perunkirjoitukset, En ilmoittanut veljelleni mitään äidin kuolemasta.
Niinpä teit H. Oletko ylpeä itsestäsi?
Vierailija kirjoitti:
Af Enehjelm ei ainakaan viitsinyt ilmoittaa poikapuolelleen
Kylmä b**ch muutenkin, joten ei yllätä. Minä, minä ja minä😬
Eli tulee tai ei tule, ei tietoa. Harmi.
Ap
Minulle ilmoitti sairaalan sossu pari päivää ennen kuin isäni kuoli et on kuolemansairas. Ja lääkäri soitti kuoleman jälkeen. Minun hoidettavaksi jäi kaikki koska olin ainut lapsi/ perillinen. En ollut nähnyt isääni 30 vuoteen enkä edes tiennyt missä hän asui.
.