Antaisitko väkivallan anteeksi
tilanteessa, jossa toinen olisi valmis muuttamaan käytöstään ja olisi valmis mm. terapiaan?
Kommentit (73)
Riippuu. Jos puhutaan fyysisestä väkivallasta, niin yhtäkään nyrkillä lyöntiä en olisi antanut anteeksi, vaan lähtenyt. Vaan kun on myös paljon lievempää väkivaltaa, niin olen antanut anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
En. Yksi kerta ja se oli siinä.
Käännä toinen poskesi.
Jos haluaa saada ja olla itse anteeksi arvon arvoinen täytyy antaa anteeksi, mutta se ei ole yhtäkuin suhteen jatkuminen.
Ystävälle tai sukulaiselle voisin antaa väkivallan anteeksi, mutta puolisolle en ikinä. Pelkkä väkivallalla uhkaaminen tai äänen korottaminen minulle riittäisi siihen, että ottaisin lapset ja muuttaisin pois.
Liikaa riskejä jos lyöjä on mies.
Henkisen väkivallan - kyllä
Lievän fyysisen väkivallan - kyllä
Lääkäriin vievän väkivallan - en
Kyllä minä anteeksi voisin antaa, mutta pitäisin (pidin) huolen siitä, että ei toistu.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kerta riitti minulle, se ensimmäinen ja viimeinen. Samantien avaimet pois ja lopullisesti ulos talosta.
Samoin ! Soitin poliisiit kun ryntäsin ulos ja odotin ulkona kun poliisi meni talooni tuon " sankarin " luokse. Oli yrittänyt puhua itseään pulasta, minun viaksi laittoi, vaikka ennen lyöntiä ei ollut mitään sanaharkkaa. Katsoin tv.tä ja äkkiä tuli isku nyrkistä.
Sanoin poliiseille että minä päätän kuka talossani on, veivät sen putkaan. Että oli sellainen pohjanmaalainen mies
Vierailija kirjoitti:
Riippuu. Jos puhutaan fyysisestä väkivallasta, niin yhtäkään nyrkillä lyöntiä en olisi antanut anteeksi, vaan lähtenyt. Vaan kun on myös paljon lievempää väkivaltaa, niin olen antanut anteeksi.
Mitään väkivaltaa ei tarvitse sietää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En. Yksi kerta ja se oli siinä.
Käännä toinen poskesi.
Haista nyt pitkä p a s k a !😡
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa sitten olla tekemättä henkistä väkivaltaa ennen sitä lyöntiä. Fyysinen väkivalta ei aina tule ensin.
Miksi oletat, että ensin on harrastettu henkistä väkivaltaa? Sitä muuten osaa molemmat sukupuolet, vaikka selvästi olet maalittamassa naisia.
Vierailija kirjoitti:
Henkisen väkivallan - kyllä
Lievän fyysisen väkivallan - kyllä
Lääkäriin vievän väkivallan - en
Miksi haluaisi sietää sitä "lievää väkivaltaa " ? 🙄 Sillä kun on tapana raaistua ajan myötä.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisesta väkivallasta tässä nyt puhutaan?
Mikä tahansa väkivalta on tuomittavaa, sama onko fyysistä, henkistä, taloudellista
En antaisi. Ex oli väkivaltainen ja erosin heti. Suuttui koko ajan joten katsoin parhaakseni erota. Kannattaa ottaa kumppaniksi joku lapsuudesta tuttu mies, löysin baarista miehen jonka tunsin jo lapsena. Nyt ollut ihana suhde jo 8 vuotta.
fyysisen, psyykkisen,taloudellisen vai seksuaalisen?
En. En pystyisi olemaan suhteessa jossa olisin yhdenkin kerra joutunut pelkäämään kumppania. Joku raja on ylitetty pahasti jos toiseen käy käsiksi ja se on oikeasti rikos.
Anteeksianto ei ole sitä, että teet hyvää pahantekijälle.
Anteeksianto ei poista kausaliteettia.
Anteeksiannolla on merkitystä vain väkivaltaa kokeneelle.
Anteeksianto ei ole päänsilitys tai yritys muuttaa väkivaltaisen ihmisen käytöstä.
Anteeksianto johtaa väkivaltaa kokeneen hyvään elämään, missä menneisyys ei enää sido tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Yksi kerta riitti minulle, se ensimmäinen ja viimeinen. Samantien avaimet pois ja lopullisesti ulos talosta.
Olet rohkea!
Niin? Ei missään ole väitetty, että tarvitsisi. Väite oli ettei ihminen joka kohtelee toista huonosti, tule muuttumaan. Siihen kommentoin. Lukutaito olisi sullekin hyvä.