AL: Isänpäiväkortti pois päiväkodista Näin vanhemmat reagoivat
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/80e1a53b-cc46-47d5-ab36-327b5bc5dc93
Kyllä on hulluus huipussaan... en ymmärrä tätä vähemmistöjen pillin mukaan hyppelemistä. Kauhee härdelli joidenkin panda-henrikkien ja mesi-mattien, ym tiuhti-viuhti-kummitusten vuoksi. Antakaa edes lapsien olla rauhassa tältä aivopesulta.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hullu maailma ja vielä hullumpi suomi eräissä paikoissa. Miksi niitä lapsia rangaistaan joilla on isä ja äiti siksi ettei joillakin ole? Tuon perusteella voisi lakkauttaa kaikki juhlapyhät koska aina on erimielisiä. Todella itsekkäitä tapauksia.
Joo yhtään itsekästä ei ole vaatia että pitää olla kaikille yhteinen isänpäiväkorttiaskartelupaja koska MINÄ haluan tehdä isänpäiväkortin?
Onpas velavanhapiiat tänään erityisen kärtyllä päällä.
Tämä woke-paska on oikeasti loppumassa muissa maissa mutta Suomessa tätä perinteiden tap pajaa ja eriarvoistavaa käytöstä yhä jatketaan. MIKSI??
Tällaisella asenteella kasvatetaan vain yliherkkiä ja ahdistuneita aikuisia, jotka eivät kestä vastoinkäymisiä. Minusta tämä kehitys on hyvin huolestuttavaa. Erilaisuudet voi huomioida kieltämättä kaikkea siltä varalta, että jollakin tulee paha mieli.
Vierailija kirjoitti:
On paljon lapsia joiden isä on kuollut tai poistunut kokonaan lapsen elämästä.
Ja sellaisia, jotka eivät tiedä, kuka isä on.
Entä sitten ? Yksikään ei ole syntynyt ilman ettei isä ole ollut olemassa. Isänpäivä kortin voi viedä vaikka haudalle, sen voi tehdä papalle jne. Onhan joillakin pienilläkin lapsilla äiti kuollut, äiti häipynyt jne.
Kylläpä menee aikuisilla vaikeaksi kun pitäisi itse vaivautua viettämään sen verran aikaan lapsensa kanssa, että tekee kortin. Jos et edes sen vertaa halua puuhata lapsesi kanssa, jätä ne mukulat tekemättä.
Todella fiksu uudistus tuo tärkeän aikuisen päivä, johon saa mennä yksi aikuinen. Suurimmalla osalla lapsista kuitenkin on kaksi vanhempaa - siitä vain pohtimaan, kumpi saa osallistua, kun vain toinen saa mennä.
Eikö päiväkoti voi antaa päivälle vaihtoehtoiset ohjelmat. Lapsi saa päättää itse haluaako askarrella isänpäiväkortin vai haluaako muovailla vaikka eläimiä. Miksi tästä tehdään tällainen show.
Vierailija kirjoitti:
Se on aina valinta mitä tehdään ja ei tehdä.
Ei ole olemassa mitään ylhäältä tiputettua "normaaliasetusta" siitä mitä päiväkodissa kuuluu tehdä.
Eli miksi ette pahoita mieltänne kaikesta muusta mitä päiväkoti on valinnut jättää tekemättä? Ei kaikissa päiväkodeissa varmasti ole pääsiäis-, vappu-, tai itsenäisyyspäivaskartelujakaan.
Mä kyllä pahoitan mieleni, jos ei mitään kausiaskartelujakaan enää voi tehdä päiväkodissa. Juhlat ovat osa meidän kulttuuriamme ja näin lapset sitä oppivat. Näin sitä oppivat myös muualta tulleet, joiden kotona ei näitä juhlia juhlita.
Vierailija kirjoitti:
Näin sitä sitten pala palalta poistetaan meidän kulttuuria. Tuleeko kohta pakolliseksi Allahin päivä? Askarteleeko lapset moskeijan muotoisia kortteja?
Täh ? Muslimeilla tuskin on mitään tekemistä asian kanssa, eiköhän tästäkin nillittäjät ole niitä kaksi naista ja lapsi, montako muslimia tunnet joilla noin on ?
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä menee aikuisilla vaikeaksi kun pitäisi itse vaivautua viettämään sen verran aikaan lapsensa kanssa, että tekee kortin. Jos et edes sen vertaa halua puuhata lapsesi kanssa, jätä ne mukulat tekemättä.
Koskeehan tämä myös keväällä isejä äitienpäivän aikaan? Jos ei jaksa edes askarrella korttia niin miksi hankkia mukuloita!
Vierailija kirjoitti:
On paljon lapsia joiden isä on kuollut tai poistunut kokonaan lapsen elämästä.
Ja sellaisia, jotka eivät tiedä, kuka isä on.
Oma äitini on kuollut ollessani pieni. Vain aikuinen osaa tehdä tällaisesta ongelman. Jokaisessa päiväkodissa ja koulussa on täysin ymmärretty ja jo opettajalta ehdotettu, että voin tehdä kortin mummille, tädille, isälle, ihan kenelle haluan ja millä nimellä haluan. Ei sitä silti ihmisen päiväksi tarvinnut nimittää. Isä sai viettää kahta isänpäivänä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Eikö päiväkoti voi antaa päivälle vaihtoehtoiset ohjelmat. Lapsi saa päättää itse haluaako askarrella isänpäiväkortin vai haluaako muovailla vaikka eläimiä. Miksi tästä tehdään tällainen show.
Tampereella nääs on Marinin kaveri pormestari siellä on sateenkaari kulttuuri voimissaan, niin voimissaan ettei edes isänpäivä korttia saa tehdä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskeehan tämä myös keväällä isejä äitienpäivän aikaan? Jos ei jaksa edes askarrella korttia niin miksi hankkia mukuloita!
Niin?
Apua, en edes tajunnut mikä se " tärkeän ihmisen päivä" oli! Olisiko silloin kuulunut olla äiti tai isä mukana? Pyydettiin mummu toisella kertaa ja toisena meni lapsen (reilusti) vanhempi sisarus. Luulin että se tarkoittaa nimenomaan jotain kummeja tms, muita aikuisia.
Kohta ei saa juhlia syntymäpäiviäkään, koska kaikilla ei ole sinä päivänä syntymäpäivää. Muille tulee paha mieli ja se ei nykypäivänä sovi.
Ennen vanhaan lapset ymmärsivät, että oma vuoro tulee aikanaan. Nykylapset ei menevät rikki vanhempiensa mielestä, jos ei heti saada kaikkea. Sumu-Murmelilla ja Kataja-Marmelaadilla on siihen oikeus!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tampereella nääs on Marinin kaveri pormestari siellä on sateenkaari kulttuuri voimissaan, niin voimissaan ettei edes isänpäivä korttia saa tehdä
Onko Homo-Illu kieltänyt isänpäiväkortin tekemisen? Hillu yai hänen homokaverinsa voivat tulla raskaaksi jos vihreisiin on luottamista.
Vierailija kirjoitti:
Voi toki, mutta koska varhaiskasvatukseen (huom!) varmasti kuuluu myös käden taitojen vahvistaminen, on sitä pienillä lapsilla helppo vahvistaa motivoivilla askarteluprojekteilla, ja vanhemmalle kortin tekeminen ihan itse on motivoivaa ja lasta innostavaa. Samalla varmasti voidaan käydä tunnekasvatusta siitä, millaisia perheitä on olemassa jne. Ja onhan se varmaan varhaiskasvattajillekin helpompaa keksiä vuoden kulkuun liittyviä askarteluprojekteja, kun jotain on kuitenkin tehtävä. Mieluummin minä niitä isänpäiväaskarteluja kotiin tuon kuin jotain halloweenkummituksia (niitäkin kyllä tuli).
Eihän kaikilla päiväkoti-ikäisillä ole elossa isää eikä yhtään vaaria ja pappaakaan ja joltakin pieneltä saattaa olla kuollut äitikin. Ei aiheuteta päiväkodissa kyyneleitä ja mielipahaa kenellekään äitien ja isien päivinä on hyvä periaate ja vieteään kerran vuodessa vaikka sitä läheisten päivää mitä jossain päiväkodissa jo vietetäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Eli kun yhdellä tai kahdella ei oo isää, niin kukaan ei saa askarrella isänpäiväkorttia? Tämä maa menee niin päin vtua kun me vaan kumarretaan kaikessa vähemmistöjä. Koska meillä on oppilaita, joista jotkut eivät vietä joulua, kukaan ei saa koulussa viettää joulua, koska jonkun uskonto kieltää tanssimisen, ei tanssita, koska joku ei saa piirtää ihmishahmoa, kukaan ei saa piirtää ihmishahmoa, jnejnejne.
Näytätkö kohdan jossa sanottiin että ei saa askkarrella isänpäiväkorttia?
Onko syynä ä p ä r i e n suuri määrä vaiko niiden joilla on ns. kaksi äitiä?
Jokaisellahan on kuitenkin biologinen isä.