Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AL: Isänpäiväkortti pois päiväkodista Näin vanhemmat reagoivat

Vierailija
08.11.2025 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/80e1a53b-cc46-47d5-ab36-327b5bc5dc93

Kyllä on hulluus huipussaan... en ymmärrä tätä vähemmistöjen pillin mukaan hyppelemistä. Kauhee härdelli joidenkin panda-henrikkien ja mesi-mattien, ym tiuhti-viuhti-kummitusten vuoksi. Antakaa edes lapsien olla rauhassa tältä aivopesulta. 

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päiväkodissa on tärkeän ihmisen päivä - entä jos lapsella ei ole tärkeää ihmistä, joka voi töihinmenon sijaan tulla päiväkotiin juhlimaan? Eikö tuossa ole selkeä ristiriita: lapsi on hoidossa, koska vanhemmat ovat töissä tai opiskelevat, mutta pitää löytää joku, jolla ei ole moisia velvollisuuksia. Osalla lapsista vanhemmat eivät ole töissä ja kas, työttömät saavat päiväkodissa ihan oman päivänsä!

Tuon ymmärrän, että on tärkeän ihmisen päivä. Olen kummastellut sitä kun joissakin on isovanhempien päivä. Se on hyvin epätasa-arvoa koska monen lapsen isovanhempi tai molemmat asuvat hyvin kaukana.

Tämä.

Meillä on isovanhemmaat elossa, eikä edes kovin kaukana asu (1h ajomatka), mutta ovat edelleen työelämässä, joten eivät kyllä minkään päiväkodin 15min kahvittelun takia ota päivää vapaaksi

Vierailija
22/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu maailma ja vielä hullumpi suomi eräissä paikoissa. Miksi niitä lapsia rangaistaan joilla on isä ja äiti siksi ettei joillakin ole? Tuon perusteella voisi lakkauttaa kaikki juhlapyhät koska aina on erimielisiä. Todella itsekkäitä tapauksia.

Älä jauha paskaa! Kyse on päiväkodin askarteluista, joita joidenkin mielestä pitää tehdä samalla tavoin vuosikymmenestä toiseen, vaikka yhteiskunta on muuttunut. Kukaan ei kiellä kotona juhlimasta juhlapäiviä vaikka kuinka isosti ja askartelemasta kortteja niin paljon kuin haluaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon lapsia joiden isä on kuollut tai poistunut kokonaan lapsen elämästä.

Ja sellaisia, jotka eivät tiedä, kuka isä on.

Mun lapsellakin tämä tilanne. Minun tehrävä on ollut kasvattaa lapsi hyväksymään erilaisia tilanteita. Ei meuhkaamaan lopettamaan asioita.

Minusta tässä ainoat, jotka meuhkaavat ovat ne, jotka väen vängällä vaativat, että kaikille yhteinen isänpäiväkorttiaskartelu pitää olla päiväkodissa.

Päätös sen poistamisesta on varmaankin syntynyt ihan luonnollisesti siitä syystä, että siellä sattuu olemaan paljon lapsia, joilla ei ole syytä tehdä isänpäiväkorttia.

Varmasti hoitajat eivät sitä kiellä, jos lapsi haluaa itse askarrella isänpäiväkortin.

Vierailija
24/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei edelleenkään estä vanhempia askartelemasta lasten kanssa kotonaan vaikka kymmenen isän- tai äitienpäiväkorttia.

Vierailija
25/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä sitten pala palalta poistetaan meidän kulttuuria. Tuleeko kohta pakolliseksi Allahin päivä? Askarteleeko lapset moskeijan muotoisia kortteja?

Sekopersu taas vauhdissa. Tuolla ole edes lapsia. 

Vierailija
26/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin sitä sitten pala palalta poistetaan meidän kulttuuria. Tuleeko kohta pakolliseksi Allahin päivä? Askarteleeko lapset moskeijan muotoisia kortteja?

Isänpäivä keksittiin Yhdysvalloissa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Is%C3%A4np%C3%A4iv%C3%A4

Vierailija
27/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei edelleenkään estä vanhempia askartelemasta lasten kanssa kotonaan vaikka kymmenen isän- tai äitienpäiväkorttia.

Mut ei jaksaaaa! On niin väsyny. Ei viiti. Muut saa hoitaa tuon(kin) homman. 

Vierailija
28/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hullu maailma ja vielä hullumpi suomi eräissä paikoissa. Miksi niitä lapsia rangaistaan joilla on isä ja äiti siksi ettei joillakin ole? Tuon perusteella voisi lakkauttaa kaikki juhlapyhät koska aina on erimielisiä. Todella itsekkäitä tapauksia.

Joo yhtään itsekästä ei ole vaatia että pitää olla kaikille yhteinen isänpäiväkorttiaskartelupaja koska MINÄ haluan tehdä isänpäiväkortin?

Vierailija
29/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OSA vanhemmista tykännyt.

"Näin vanhemmat reagoivat"

Hohhoijaa taas..

Vierailija
30/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille on hyvä opettaa, että elämä ei ole aina reilua, mutta silti elämä jatkuu. Pettymyksiä tulee olemaan elämä täynnä. Jos ei ole isää niin tekee sen kortin vaikka äidille tai kenelle tahansa lapsen elämässä mukana olevalle aikuiselle.

Vierailija
31/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katoin kerran erään lesboparin tubea. He halusivat isänpäiväsn kortista luovuttavan, mutta halusivat, että äippäpäivänä saa tehdä kaksi korttia🤔

Perus kaksoisstandardit 😆

Vierailija
32/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö voi olla ennen juhlapäiviä askarteluja, jolloin voi tehdä vaikka kortin itselle tärkeälle ihmiselle, on se kuka hyvänsä: isä, äiti, mummu, pappa....Miksi näistä vielä nillitetään? 

Ja jos se kortti isälle on niin tärkeä, eikö sen voi tehdä kotona? Miksi päiväkodin tai koulun pitää olla tuotantotoimisto näille? 

Kuinka monella on samanlainen askarteluarsenaali kotona mitä kouluilla ja päiväkodeilla on? Tulee kalliiksi ostaa yhden kortin takia kaikki kartongista lähtien.

Vierailija
33/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsellakin tämä tilanne. Minun tehrävä on ollut kasvattaa lapsi hyväksymään erilaisia tilanteita. Ei meuhkaamaan lopettamaan asioita.

Minusta tässä ainoat, jotka meuhkaavat ovat ne, jotka väen vängällä vaativat, että kaikille yhteinen isänpäiväkorttiaskartelu pitää olla päiväkodissa.

Päätös sen poistamisesta on varmaankin syntynyt ihan luonnollisesti siitä syystä, että siellä sattuu olemaan paljon lapsia, joilla ei ole syytä tehdä isänpäiväkorttia.

Varmasti hoitajat eivät sitä kiellä, jos lapsi haluaa itse askarrella isänpäiväkortin

Niin. Voidaan poistaa kaikki. On lapsia ketkä eivät vietä joulua, on lapsia keillä ei ole lomia, on lapsia keillå ei ole kunnollisia ulkovaatteita, on lapsia keillä ei koskaan ole mahdollisuutta tuoda nyyttäreihin mitään, on lapsia joilla on allergioita, on lapsia  joiden vanhemmat ei käy töissä, on lapsia, joiden vanhemmat ei tule koulun tapahtumiin. Lopetetaan kaikki?

Vierailija
34/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti hoitajat eivät sitä kiellä, jos lapsi haluaa itse askarrella isänpäiväkortin

Niin. Voidaan poistaa

Valitettavasti isättömät tai poissaolevan/kaltoinkohtelevan isän lapset eivät ole mikään pieni vähemmistö.

Heitä voi olla suuri osa päiväkotiryhmästä.

Vierailija
35/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö voi olla ennen juhlapäiviä askarteluja, jolloin voi tehdä vaikka kortin itselle tärkeälle ihmiselle, on se kuka hyvänsä: isä, äiti, mummu, pappa....Miksi näistä vielä nillitetään? 

Ja jos se kortti isälle on niin tärkeä, eikö sen voi tehdä kotona? Miksi päiväkodin tai koulun pitää olla tuotantotoimisto näille? 

Kuinka monella on samanlainen askarteluarsenaali kotona mitä kouluilla ja päiväkodeilla on? Tulee kalliiksi ostaa yhden kortin takia kaikki kartongista lähtien.

Elämä on! Sitä kutsutaan lapsen kanssa elämiseksi. Kannattaa miettiä jo ennen lasten hankintaa, mitä jaksaa ja mihin on varaa! Päiväkodeissa ei peritä tarpeeksi hoitomaksuja nykyään, koska tulorajat on niin alhaiset. Kaikessa säästetään. 

Vierailija
36/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostat kerralla isomman satsin ja saat pikku nicopetterin kanssa askarrella niistä kaikki juhlapäivien kortit monen vuoden ajan. 

Vierailija
37/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Minäkin olin Aapo, eron älkeen Raija.

Vierailija
38/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti hoitajat eivät sitä kiellä, jos lapsi haluaa itse askarrella isänpäiväk

24 prosenttia lapsiperheistä oli yhden vanhemman perheitä pari vuotta sitten.

Vierailija
39/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyyh, jos äiti on 👩🏻huora. 

Vierailija
40/103 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun yhdellä tai kahdella ei oo isää, niin kukaan ei saa askarrella isänpäiväkorttia? Tämä maa menee niin päin vtua kun me vaan kumarretaan kaikessa vähemmistöjä. Koska meillä on oppilaita, joista jotkut eivät vietä joulua, kukaan ei saa koulussa viettää joulua, koska jonkun uskonto kieltää tanssimisen, ei tanssita, koska joku ei saa piirtää ihmishahmoa, kukaan ei saa piirtää ihmishahmoa, jnejnejne. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi