Kirjojen myynti
Kannattaako viedä kirpputoreille kirjoja? Olisi hyllyssä lähivuosien hyväkuntoisia kovakantisia ja pokkareita; dekkareita, chiclit, fantasiaa, lukion oppikirjoja ja lastenkirjoja. Melkein kaikki uutena ostettu. Olisin varaamassa lähikirpputorilta pöytää. Kannattaako vai vienkö vaan kierrätyskeskukseen? Vai hankinko uuden hyllyn?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Voisin kyl maksaa 5 e kovakantisista suosikeistani. Muita kuin suosikkeja ei oikein voi ostaa hyllytilan vuoksi. Veikkaan et monilla sama ongelma.
Juu mikähän siinä on, että hyllytila on aina vähissä? 😅 Voisin myös kyllä myydä kirjoja, mutta hyllykirppiksien paikkamaksut täällä pk-seudulla todella kalliita.
Vierailija kirjoitti:
Ok, kiitos vastauksista. 👍 Jätän nuo Lehtolaiset ja Remekset pois. Fantasiakirjat ja uudemmat dekkarit lähtee myyntiin 2€-4€(mm.McFadden Kotiapulainen sarjaa useampi, J.Maasin Crecent City-sarjaa, Yarros; Siivenisku ja Rautaliekki) kovakantisilla ja pokkarit 0,5€-1€/kpl (Maija Kajantoa, BethO'learya, Jenny Golgania, Lucinda Rileytä, ja jouluteemaista- chiclitiä) nekin max. 3v vanhoja kaikki. Lastenkirjoja on kaiken ikäisiä ja laitan ne kaikki myyntiin 1€/kpl. Jotain 2€/kpl. Menisköhän Puppe-luukkukirjat? Tai Aino-kirjat?
Antikvariaatteissa on jotenkin sotkuinen tunnelma, ettei niihin halua mennä edes kyselemään mitä maksaisivat. Käykö niissä edes nuoret aikuiset/ teinit ostamassa kirjoja?
Erikoista, että Torissa niin paljon myynnissä, kun postimaksut kuitenkin aika kovat vrt. Vintediin? Vai mitä tuossa Tori diilissä postikulut?
Ap
Miksi jättäisit Lehtolaiset ja Remekset pois, jos kerran laitat myyntipöydän pystyyn. Laita ne sinne 20 snt kpl, niin ehkä joku ostaa. Se on käypä hinta kaikista pokkareista, jos ovat hyväkuntoisia. Tytär lukee Rautaliekkiä, Siiveniskua ym. ja niistä on edelleen kirjastossa varauksia, joten niistä voi hyvin pyytää kymmenenkin euroa. Jos kurkistuskirjat ovat virheettömiä, voi niistäkin pyytää viisi euroa. Kohta on joulu, joten joku voi ostaa lapselle lahjaksikin noita.
Olen ostanut Torista kirjoja, hinta on edullinen, vaikka siihen tulee postikulutkin päälle. Katsoin ja siellä Maasin kirjat maksavat 20-40 euroa, joten Torista saisit kirjoistasi paljon paremman hinnan kuin kirppikseltä.
Mä olen laittanut kirjoja Vintediin myyntiin. Hinnaksi 1€ ja pakettialennukset käyttöön. Pitää vain muistaa piilottaa ne myytävät joita ei halua ostettavan pakettialennuksilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myy Finlandia-Kirjalle. Sillä on kelvolliset nettisivu, tuo om varmaan Suomen suosituimpia nettidivareita.
Mitäkön maksavat suht. uusista kirjoista? Äitini myynyt lähi antikvariaatille kirjojaan, mutta maksavat todella huonosti ja vain täysin virheettömät kelpaavat. Yksikin lommo kyljessä, niin ei ole kelvannut😅
Kurkkaapa ihan itse ne sivut. Monissa kirjoissa on selitys sen kunnostakin, jopa kansipapereiden kunnosta. Itse olen vain ostanut tuolta, valikoima on todella laidasta laitaan vaikka mistä kategoriasta, on vanhojen lisäksi myös suht uutta aineistoa.
Facebookin kirppisryhmissä voisit myydä kirjojasi ilman kustannuksia.
Antikvariaatit eivät maksa kirjoista juuri mitään, muuten se toiminta olisi kannattamatonta.
Kyllä mä ainakin ostaisin uudempia teoksia, jos löytyis. Miksikön kirppareilta löytyy niin harvoin uudempia kirjoja? Tai sitten joku on ehtiny ostaa jo parhaat päältä, ku ehdin yleensä vkonloppusin kiertelee.
Eipä juurikaan kannata. Klassikot menevät jos halvalla myyt.
Vierailija kirjoitti:
Kurkkaapa ihan itse ne sivut. Monissa kirjoissa on selitys sen kunnostakin, jopa kansipapereiden kunnosta. Itse olen vain ostanut tuolta, valikoima on todella laidasta laitaan vaikka mistä kategoriasta, on vanhojen lisäksi myös suht uutta aineistoa.
Kävin kurkkaa! 😊 Oli kyllä siistit sivut.👍 Todella kovat hinnat kyllä monissa kirjoissa. 😬
Niin tosiaan nyt ostetaan jo joululahjaksikin. Nuo Puppe-kirjat on suurin osa ehjiä. Parissa on luukku-repeämä ja yhteen on kansilehteen piirretty.
Voisin kokeilla laittaa Remeksiä ja Lehtolaisia halvemmilla hinnoilla, vaikka 0,20€ /kpl jos tilaa jää hyllyille.
J.Maasin kirjat täytyy hinnoilella ehkä uusiksi ja jos ei mene tuolla kirppiksellä, niin laitan Toriin tms nettikirppikseen myyntiin vielä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Yritin myydä kirppiksellä, ei mennyt kaupaksi yksikään. Nyt lähtevät kaikki sekajätteeseen, jos en halua säilyttää.
Mitä sulla oli myynnissä, kun eivät kelvanneet?
2-3 euroa voisin maksaa korkeintaan. Paitsi jos kyseessä on harvinaisuus.
Sukulaisen kirjan, josta oli painos loppu ostin vissiin 12 eurolla, mutta se on meidän suvun historiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kävin kurkkaa! 😊 Oli kyllä siistit sivut.👍 Todella kovat hinnat kyllä monissa kirjoissa. 😬
Harrastavat alennusmyyntejäkin. Postituslistalla tulee kampanjoita kolme kehden hinnalla, tietystä valikoimasta -50 prossaa jne. Itse olen tehnyt myös erittäin edullisia löytöjä tuolta. Nuo kalliit saattavat olle joitakin uusia lukemattomia kirjoja kustantamoiden loppueristä.
Vierailija kirjoitti:
Ahaa
Nytkö vasta älysit, älykääpiö?
Mitäkön maksavat suht. uusista kirjoista? Äitini myynyt lähi antikvariaatille kirjojaan, mutta maksavat todella huonosti ja vain täysin virheettömät kelpaavat. Yksikin lommo kyljessä, niin ei ole kelvannut😅