Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä olin todella ujo, arka, hiljainen ja kömpelö lapsena

Vierailija
17.09.2025 |

Mistäköhän se johtui? T. Valis 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiäni se vaivasi hirveästi. Hän olisi halunnut, että olisin ollut rohkea.ap

Vierailija
2/12 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kömpelyys on selvä hälytysmerkki, ne muut normaaleja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut hiljainen ja arka taaperona, enkä ala-asteellakaan. Mutta teininä mä olin se joka seisoi jokaisen välitunnin yksin. Ja olin absoluuttisen ujo ja arka. Aikuisena taas siirryin normaalimpaan käytökseen. Enkä tiedä mistä se johtui.

Vierailija
4/12 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä se nyt johtuu että ihmiset on erilaisia? Ei mistään.

Vierailija
5/12 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kömpelyys on selvä hälytysmerkki, ne muut normaaleja. 

Mistä se on hälytysmerkki?ap

Vierailija
6/12 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joillain vaan on sellainen temperamentti luonnostaan, että on varovaisempia ja hiljaisempia. Kömpelöyskin lienee pitkälti geneettistä. Itsekin olin kaikkia noita lapsena ja nuorena, ja oikeastaan olen vielä viisikymppisenäkin. Mutta eipä se ole elämää haitannut mitenkään. Enkä ole pitkään aikaan hävennyt sitä että olen arka ja introvertti, kuten nuorena tein. Saan olla juuri tällainen kuin olen. Ja niin saat sinäkin ap.

Vierailija
7/12 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olin samanlainen lapsi. Nyt pitkälle keski-ikäisenä sain autismi-diagnoosin. Olen koko ikäni yrittänyt mukautua ja sopeutua elämään ihmisten maailmassa, joutunut ylikuormituksen takia eläkkeelle jo nuorena. Vasta nyt selvisi, miksi kaikki on ollut niin vaikeaa, vaikka älykkyyttä on enemmän kuin monella muulla. 

Nyt vanhempana väsyn nopeasti kaikesta sosiaalisuudesta aikuisten kanssa, joten olen enimmäkseen yksin tai sitten lasten/eläinten kanssa.

Vierailija
8/12 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, olin samanlainen lapsi. Nyt pitkälle keski-ikäisenä sain autismi-diagnoosin. Olen koko ikäni yrittänyt mukautua ja sopeutua elämään ihmisten maailmassa, joutunut ylikuormituksen takia eläkkeelle jo nuorena. Vasta nyt selvisi, miksi kaikki on ollut niin vaikeaa, vaikka älykkyyttä on enemmän kuin monella muulla. 

Nyt vanhempana väsyn nopeasti kaikesta sosiaalisuudesta aikuisten kanssa, joten olen enimmäkseen yksin tai sitten lasten/eläinten kanssa.

Mä olen miettinyt paljon tuota, että voisiko mulla olla autismia. Ilmeisesti sitä on.ap

Vierailija
9/12 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiäni se vaivasi hirveästi. Hän olisi halunnut, että olisin ollut rohkea.ap

Meillä oli sama. Ja tämä aiheutti mulle paljon ihan turhaa häpeää ja yrityksiä muuttaa itseni erilaiseksi, huonolla menestyksellä. Vasta nelikymppisenä tajusin, että olin sisäistänyt äitini hyvin epäterveen kritiikin osaksi omaa sisäistä kriitikkoani, ja vieläkin koin olevani huono koska äiti oli niin ajatellut ja hävennyt minua. Silloin päätin, että äiti oli väärässä, ihminen SAA olla ujo, arka ja hiljainen eikä siinä ole mitään vikaa. Että ongelma oli äidin häpeä, en minä. Ja olen siitä asti elänyt ihan rauhassa sen kanssa millainen olen. Elämässäni olen myös menestynyt oikein hyvin, koska olen valinnut esim. uran, jossa saa rauhassa olla yksin tietokonetta näpyttävä epäsosiaalinen introvertti.

Vierailija
10/12 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonteenpiirteet ja kasvatus vaikuttaa, ennen oli normaali että tytöistä kasvatetaan hiljaisia ja arkoja, eikä keinot siihen ole olleet kovin positiivisia...

Moni lapsi on kömpelö, tähän voi vaikuttaa se että on kookas, arka lapsi on yleensä arka kokeilemaan uusia asioita, mikä vaikuttaa myös liikkumiseen tai lapsi ei ole saanut mahdollista harrastaa riittävästi erilaista liikuntaa, pelkästään koululiikunta ei riitä opettamaan mitään taitoja...

Vierailija
11/12 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi Valis. 🍀🌿🍁🍂

Oot taas pohtivassa

intromoodissa, huomaan.

^_^

Sitähän me kaikki teemme,

yhä enenevissä määrin keski-ikää

ylös kivutessamme.. Menemme takaisin 

lapsuuteen ja nuoruuteen. Haemme

uutta, syventävää kulmaa ymmärtää

itseämme sekä meitä edeltäviä sukupolvia.

Eipä muuta. Toivotan hyvää keskiviikkoa,

samoin loppuviikkoa!

God is good. 🧡💚🤎

Vierailija
12/12 |
17.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moi Valis. 🍀🌿🍁🍂

Oot taas pohtivassa

intromoodissa, huomaan.

^_^

Sitähän me kaikki teemme,

yhä enenevissä määrin keski-ikää

ylös kivutessamme.. Menemme takaisin 

lapsuuteen ja nuoruuteen. Haemme

uutta, syventävää kulmaa ymmärtää

itseämme sekä meitä edeltäviä sukupolvia.

Eipä muuta. Toivotan hyvää keskiviikkoa,

samoin loppuviikkoa!

God is good. 🧡💚🤎

Niin, kyllähän sitä lapsuutta ja nuoruutta miettii, kun on näin vanhaksi elänyt. Ja miettii kaikkia virheitä joita on elämänsä aikana tehnyt. Mukavaa keskiviikkoa ja loppuviikkoa myös sulle!ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän