Naisviha, mistä se johtuu?
Tuli vaan mieleen, kun just telkussakin todettiin, että tosiasia se on. Käsittämätöntä kyllä.
Kommentit (822)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tutkimusten mukaan, kun perheeseen syntyy lapso, miehen ura nousee, ja naisen laskee.
Ja miten se lapsen syntyminen edistää miehen uran nousua. Voitko linkittää tänne tuon tutkimuksen.
Jos sellaista nyt on edes olemassa.
Tuollasta tutkimusta ei ole edes olemassa.
On, eilen tuli tuosta juttua aamutelkussa. Nyt en muista enää mikä se oli, mutta onhan se loogista.
Linkkaa tänne. Sitten se on olemassa. Muuten puhut vaan sitä itteään.
Sanoin jo, etten muista, Ja se ei ole synonyymi shaisselle! Meinaatko lisäksi, että 2 henkilöä joita haastateltiin tunnettuja talousasiantuntijoita molemmat.
Ajattelitkos kenties, että naisen ura lähtee nousuun kun saa lapsen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tutkimusten mukaan, kun perheeseen syntyy lapso, miehen ura nousee, ja naisen laskee.
Ja miten se lapsen syntyminen edistää miehen uran nousua. Voitko linkittää tänne tuon tutkimuksen.
Jos sellaista nyt on edes olemassa.
Tuollasta tutkimusta ei ole edes olemassa.
On, eilen tuli tuosta juttua aamutelkussa. Nyt en muista enää mikä se oli, mutta onhan se loogista.
Linkkaa tänne. Sitten se on olemassa. Muuten puhut vaan sitä itteään.
Sanoin jo, etten muista, Ja se ei ole synonyymi shaisselle! Meinaatko lisäksi, että 2 henkilöä joita haastateltiin tunnettuja talousasiantuntij
Älä rupee siirtelemään maalitolppia.
Miten miehen ura lähtee nousukiitoon lapsen synnyttyä. Kuten väitit?
Mä en kanssa oikein ymmärrä tota väitettä. Mulle ei ainakaan ole noin käynyt kummankaan lapsen syntymän jälkeen.
Taitaa taas olla vaan sitä womensplainingiä. Sitä, jossa mies on aina syyllinen kaikkeen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kanssa oikein ymmärrä tota väitettä. Mulle ei ainakaan ole noin käynyt kummankaan lapsen syntymän jälkeen.
Taitaa taas olla vaan sitä womensplainingiä. Sitä, jossa mies on aina syyllinen kaikkeen.
Ohiksena vastaan tuohon. Eli jnkn tutkimuksen mukaan miehet tekevät enemmän ylitöitä, kun perheeseen syntyy lapsi. Ylitöiden syytä voi sitten jokainen itse päätellä tsi arvailla, mutta joka tapauksessa mies viettää entistä enemmän aikaa työpaikalla, jonka seurauksena voi olla palkan- ja aseman nousua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohiksena vastaan tuohon. Eli jnkn tutkimuksen mukaan miehet tekevät enemmän ylitöitä, kun perheeseen syntyy lapsi. Ylitöiden syytä voi sitten jokainen itse päätellä tsi arvailla, mutta joka tapauksessa mies viettää entistä enemmän aikaa työpaikalla, jonka seurauksena voi olla palkan- ja aseman nousua.
Voi olla tai voi olla olematta. Tutkimusta ei voi tehdä tuollaisilla lähtökohdilla. Se joko on tai ei ole.
Itse en ainakaan ole saanut yhtään ylennystä tai asemani parannusta ylitöiden tekemisen vuoksi. Sinusta en tiedä.
Ylitöiden tekeminen saattaa johtua myös perheen laskeneista tuloista, kun toinen on kotona. Eikös vaan?
Minä en tutkimusta ole tehnyt; ainoastaan kuuntelimme siitä eilen aamutelkussa. Naisen ura ei lähde minnekkään nousuun, ja rahaa tulee siis vähemmän. Mies usein siinä vaiheessa nuorehko ja juu saa enemmän palkkaa.
Tämä oma luuloni asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en tutkimusta ole tehnyt; ainoastaan kuuntelimme siitä eilen aamutelkussa. Naisen ura ei lähde minnekkään nousuun, ja rahaa tulee siis vähemmän. Mies usein siinä vaiheessa nuorehko ja juu saa enemmän palkkaa.
Ei siis perusteltu mitenkään sitä, miksi miehen ura lähtee nousuun lapsen synnyttä. Väitettiin vaan. Ei muuta perustelua, kun nainen jää vauvan kanssa kotiin ja silloin miehen ura lähtee nousukiitoon. Onkohan näin oikeasti käynyt yhdellekään miehelle?
Mahtavaa tutkimuksen tekoa ja tietyille tahoille varmasti riittävän todenperäistä. Varsinainen nollatutkimus kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siis perusteltu mitenkään sitä, miksi miehen ura lähtee nousuun lapsen synnyttä. Väitettiin vaan. Ei muuta perustelua, kun nainen jää vauvan kanssa kotiin ja silloin miehen ura lähtee nousukiitoon. Onkohan näin oikeasti käynyt yhdellekään miehelle?
Mahtavaa tutkimuksen tekoa ja tietyille tahoille varmasti riittävän todenperäistä. Varsinainen nollatutkimus kyseessä.
Mieti vähän.Ihan sama tapahtuu, kun nainen saa lapsen, ei kerry eläkettä ei, tarviitko siihenkin jonkun tutkimuksen.. Josa tarviit kysy vaikka verottajalta. Minä en sulle ole velvollinen toimittamaan mitään tuloksia. Ja kehoitus, ajattel itsekin miten asiat menee elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti vähän.Ihan sama tapahtuu, kun nainen saa lapsen, ei kerry eläkettä ei, tarviitko siihenkin jonkun tutkimuksen.. Josa tarviit kysy vaikka verottajalta. Minä en sulle ole vel
Ainakin meillä lapsi saatiin yhdessä.
Edelleenkään kukaan ohjelman katsonut ei osaa kertoa, millä tavalla miehen ura lähtee nousukiitoon lapsen synnyttyä. Kaikkea muuta kyllä selitellään.
No ehkä sellaista tietoa ei sitten ole olemassakaan. Kuhan joku vaan hiukan arvailee aamu teeveessä.
Naiset ei vaan tule keskenään toimeen, ainakaan työyhteisöissä. Sitten vihaavat toisiaan. Jos joku naisen vaatetustakin haukkuu niin useimmiten toinen nainen. Kilpailuvietti varmaan pohjimmiltaan
Tässä naisviha asiassa aina puhutaan miesten paremmista palkoista. Mutta mikä estää naista kouluttautumasta alalle, jossa on hyvät palkat. Ei mikään muu kuin laiskuus tai kapasiteetin puute. Motivaatio kyllä löytyy, jos oikeasti haluaa saada sitä "miesten parempaa palkkaa".
Miksi ette siis hakeudu alalle, jossa saa sitä parempaa palkkaa vaan valitatte asiasta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaistko kenties kääntää asian toisinpäin - niin että naisen tulot ja ura etenee, kun hoitaa lasta kotonaan vuoden pari, useimmat enemmänkin. Tämän ajan mies tienaa, ja useimmiten menee eteenpäin, jos on normaali fiksuus kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ei vaan tule keskenään toimeen, ainakaan työyhteisöissä. Sitten vihaavat toisiaan. Jos joku naisen vaatetustakin haukkuu niin useimmiten toinen nainen. Kilpailuvietti varmaan pohjimmiltaan
Tämä on kyllä omienkin kokemusten mukaan aivan totta. Sitä aina haukuttiin, joka ei ollut silloin paikalla. Kun oli paikalla, oltiin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. Niin kaksinaamaista hommaa, kun vaan olla voi. Ja voi sitä kateellisuuden määrää.
Vierailija kirjoitti:
"Aika ristiriitainen viesti. Miksi et vain rohkeasti myönnä, että vihaat miehiä. Eikös teidän feministien pitänyt olla vahvoja ja itsenäisiä? Miksi siis on tarvetta vielä valehdella?"
Eri, enkä ole itse edes kohdannut seksuaalista väkivaltaa, mutta öö 🤔
Miten on miesvihaa jos on varovainen uusien miesten kanssa? Itsekin olen? Kun nainen ei ole varovainen miesten kanssa tai vaikka olisikin ja tulee väkisin seksityksi (en tiiä mikä sana täällä ei jäisi sensuuriin 😄) niin syytetään että miksi et ollut varovainen, kyllähän tuo olisi pitänyt tietää, ei saa mennä miehen luo treffeille tai lataamaan puhelinta ei saa kävellä kauppaan illalla jne.
En vihaa miehiä, mutta tiedän että oman miehen valinta on tosi tärkeä koska se oma poikkis tai mies on iso riski jos sillä on väkivaltaisia (kontrollointi esim) taipumuksia ja tiedän että vieras mies voi olla riski. Toki vieras nainenkin, mutta hän ei ole lähtökohtaisesti rai.... riski.
Jos tapaan vieraan koiran jota kukaan tuttunikaan ei tunne eikä tiedä niin olen senkin kanssa tosi varovainen, koska se on koira ja koirat voi purra. Se voi olla häiriintynyt tai vaan puolustusviettinen tai kipeä tai jotain. Rakastan koiria mutta varon niitäkin. Ja ne eivät sentään tee samanlaista pahaa kuin jotkut ihmiset.
Jos mies uhriutuu siitä, että naiset suhtautuu järkevällä varovaisuudella KAIKKIIN miehiin, koska seassa on 2-15% eri tavalla haitallisia tai jopa hengenvaarallisia miehiä niin musta se on vähän yksinkertaisesta, koska eihän naiset TIEDÄ ketkä niitä tasapainoisia on?? Ja ne muutamat häiriintyneet ei ahdistelee vain jotain yhtä naista kerran elämässään vaan aktiivisesti kohdistavat väkivaltaansa miehiin sekä naisiin niin että ehtivät levittää paljon pahaa.
Mun mies ei ainakaan koskaan ole uhriutunut näistä vaikka ei mikään kovin feministi tai muukaan isti ole vaan suhtautuu silleen että juu en tajua kaikkia naisten elämän nyansseja mutta tietty pitää varoa vieraita miehiä vähän. Ihan itsestään selvää eikä mitään miesvihaa.
"Jos mies uhriutuu siitä, että naiset suhtautuu järkevällä varovaisuudella KAIKKIIN miehiin, koska seassa on 2-15% eri tavalla haitallisia tai jopa hengenvaarallisia miehiä"
Juuri tällaiset kommentit paljastaa, että vihaat miehiä. Miehistä ei todellakaan ole 2-15% "eri tavalla haitallisia". Hieno määritelmä btw. Kuulostaa joltain raivotautisilta koirilta, jotka pitäisi lopettaa. Miehistä ehkä 1% on aidosti vaarallisia ympäristölleen ja naisilla suunnilleen sama määrä. Naisilla toisaalta se väkivalta on enemmän henkistä ja se voi jättää jäljet jopa pidemmäksi aikaa kuin fyysinen väkivalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaistko kenties kääntää asian toisinpäin - niin että naisen tulot ja ura etenee, kun hoitaa lasta kotonaan vuoden pari, useimmat enemmänkin. Tämän ajan mies tienaa,
Mä kyselin tuon väittämän perään. Että miehen ura lähtee nousuun lapsen synnyttyä. Kaikkea muuta te yritätte kertoa selitykseksi. Mutta taitaakin olla ihan täyttä p.aska puhetta. Joku feminismiin taipuva vaan halusi tuoda asian esille ilman mitään perusteluja.
Meille, kun tuli lapsi, niin minä jäin kotiin sen kanssa ja puolisoni, nainen siis pysyi töissä. Koska halusin ja naisella oli parempi palkka. Ei sen ura lähtenyt mihinkään nousukiitoon sen vuoksi. Mutta minun urani olisi lähtenyt, jos hän olisi jäänyt kotiin? Tämmöstä sitten väitetään ihan pokkana vaan ja palstalla osa naisista tietysti komppaa asiaa.
Älä hanki lapsia, jos tulojen putoaminen ja eläkkeesi pieneneminen pelottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ihan naisvihaa lähtisi, mut täytyy sanoa että on jonkun verran naisia nykyään kellä on ehkä liian vahva "minä" "minä" "minä" asenne.
Itse kun koitan ajatella että on se mies tai nainen niin kunnioitus aina tavalla tai toisella toista kohtaa täytyy olla, muuten alkaa oleen aika hiljaista tällä pallolla.
:M51Naiset eivät siis saisi vaatia itselleen mitään? Vain mihet voisivat ja se on sallittua, vai? Korkea aika naistenkin vaatia kaikkea, seksissä ja palkassa ja arvostuksessa.
Juuri tällaisten uhriutuvien ja tahallaan väärin ymmärtävien kommentien takia kukaan ei pidä teistä feministeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No en ihan naisvihaa lähtisi, mut täytyy sanoa että on jonkun verran naisia nykyään kellä on ehkä liian vahva "minä" "minä" "minä" asenne.
Itse kun koitan ajatella että on se mies tai nainen niin kunnioitus aina tavalla tai toisella toista kohtaa täytyy olla, muuten alkaa oleen aika hiljaista tällä pallolla.
:M51Naiset eivät siis saisi vaatia itselleen mitään? Vain mihet voisivat ja se on sallittua, vai? Korkea aika naistenkin vaatia kaikkea, seksissä ja palkassa ja arvostuksessa.
Miksi pitää aina vaatia jotain? Eikös vois vaan kunnioittaa toisia ihmisiä? (näin ainakin ennen opetettiin) Ja arvostuksen saa molemminpuolisella kunnioituksella kuntoon ja tähän mennessä saa palkkaa aina tehdystä työstä, eikä fiiliksestä. Seksiähän
Voi pikkuinen pumpulissa eläjä, sinä siis tosissasi elät kuplassa ajatellen, että asiat vaan tapahtuu nätisti ilman vaatimista? Ja kaikki kunnioitavat toisiaan? Ja ettei vuosisatojen patriarkaalinen yhteiskuntamalli ole murentanut naisten asemaa niin, että se on jo miesten geeneihin koodattu? Ainiin, olet mies. Et tietenkään ole kokenut samaa kuin tänä päivänäkin elävä nainen, joka näkee päivittäin näitä syväänjuurtuneita käyttäytymismalleja ja rakenteita. Kaikki muu kommentissasi on niin typerää, etten edes vaivaudu.
Hyvä hyvä jatka uhriutumista feministi niin kaikki näkevät kuinka säälittäviä ruikuttajia te olette.
Vain 1% miehistä aidosti vaarallisia 😂😂😂
Ehkä jos aidoksi vaaraksi lasketaan vaan joku mies joka hyökkää pensaista kimppuun tai mättää puolisonsa sairaalakuntoon taikka hautaan tai pitää häntä väkisin suhteessa ja pahoinpitelee koko uhrin elämän ajan.
Mutta eihän tuo nyt vain pidä paikkaansa kun miettii sitä seksuaalirikosten ml. ahdistelu määrää.
Ja jos vaikka ajatellaankin että vain 1% miehistä on vaarallisia niin se on silti yksi sadasta, aika huikea riski ottaa. Jos vertauksessa nainen on henkisesti väkivaltainen niin tää on mies käy käsiksi ja pakottaa versus epätasapainoinen nainen tiuskii ja haukkuu jossain kadulla. Hui.
Tosiasiassa naisissakin on tosi vaarallisia ja pers.häiriöisiä yli prosentti, mutta he tosiaan eivät kohdista väkivaltaa samoin kuin miehet. Ei tee siitä yhtään vähemmän väkivaltaa mutta vaikuttaa siihen mitä ja miten miesten pitää varoa versus naisten.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaas miehet, siis te jotka täällä haukutte olan takaa naisia.
Miltä tuntuu, kun aamulla tai milloin vain avaat palstan, ja aina on sut naisena haukuttu ties miksi, Päivästä toiseen.
Mieti edes hetki, mies.
Ja lisää psykoosifeministin uhriutumista. Naisen, jolla on terve itsetunto ei tarvitse identifioitua feministiksi. Vain uhriutuvat miesvihaajat ovat tänä päivänä feministejä länsimaisessa yhteiskunnassa.
Selitä mulle, miten se nyt oikein on loogista, että miehen ura lähtee nousukiitoon lapsen synnyttyä? En oikein saa ideasta kiinni.