Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naisviha, mistä se johtuu?

Vierailija
08.11.2025 |

Tuli vaan mieleen, kun just telkussakin todettiin, että tosiasia se on. Käsittämätöntä kyllä.

Kommentit (822)

Vierailija
441/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännästi nyt tulikin sitten nippu väitteitä, että miehet kokisivat yhtä paljon väkivaltaa naisilta kuin naiset miehiltä ja että molemmat olisivatkin nyt yhtä pahoja. No, eivät ole. Naiset kohtaavat paljon enemmän väkivaltaa miehiltä kuin toisin päin. Totta on, että myös miehet kokevat väkivaltaa, mutta silloin tekijöinä ovat paljon useammin toiset miehet kuin naiset. Lisäksi siinä on selvä ero vaarallisuudessa: naisten miehiltä saama väkivalta päättyy paljon useammin kuolemaan kuin toisin päin. Useimmat spontaanit väkivaltatapaukset tehdään paljain käsin hakkaamalla tai kuristamalla, joten nainen on suuremmassa vaarassa kuin mies. On turha väittää kyseessä olevan tasaveroiset tapaukset, jos toinen saa posken punaiseksi ja toinen pääsee hengestään.

Vierailija
442/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännästi nyt tulikin sitten nippu väitteitä, että miehet kokisivat yhtä paljon väkivaltaa naisilta kuin naiset miehiltä ja että molemmat olisivatkin nyt yhtä pahoja. No, eivät ole. Naiset kohtaavat paljon enemmän väkivaltaa miehiltä kuin toisin päin. Totta on, että myös miehet kokevat väkivaltaa, mutta silloin tekijöinä ovat paljon useammin toiset miehet kuin naiset. Lisäksi siinä on selvä ero vaarallisuudessa: naisten miehiltä saama väkivalta päättyy paljon useammin kuolemaan kuin toisin päin. Useimmat spontaanit väkivaltatapaukset tehdään paljain käsin hakkaamalla tai kuristamalla, joten nainen on suuremmassa vaarassa kuin mies. On turha väittää kyseessä olevan tasaveroiset tapaukset, jos toinen saa posken punaiseksi ja toinen pääsee hengestään.

Väkivallan uhrilla ei ole mitään merkitystä mistä se väkivalta tulee. Vaikka tekijänä olisi orava joka puhkoi silmät, et siltikään näe enää. Jos mies kokee miehen taholta väkivaltaa, se on jotenkin kieroutuneella tavalla aivoissasi eri lokerossa kuin se että nainen kokee miehen taholta väkivaltaa. Et ole väkivallantekijöitä parempi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesvihasta tietysti.

Vierailija
444/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUA PANETTAA

Vierailija
445/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on ihan tilasto tietoutta. Kyselytutkimuksen perusteella 15.x % vastaan 16.x%.. ero ei todellakaan ole merkittävä. Lisäksi vielä mainitaan se että äidit mukiloivat lapsiaan miehiä useammin.

Henkirikokset on verrattain harvinaisia. Kyllä se yleinen on nimenomaan sitä lyömistä, tönimistä ja raapimista.

se että sun mielestä tämä on ihan oikein miehelle. Tekee susta sairaan.

Vierailija
446/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä vielä kertausta.

Terveystieteiden maisterin Pia Keiskin väitöskirja tarkastetaan Tampereen yliopistossa ensi viikolla. Keiskin mukaan naisten perheväkivaltakäyttäytyminen on heikosti tunnistettu ja tunnustettu ilmiö.

Rikostilastojen valossa miehet käyttävät lievää parisuhdeväkivaltaa enemmän kuin naiset, mutta vakavaa parisuhdeväkivaltaa käyttävät miehet ja naiset melkein yhtä paljon. Lapsia kohtaan perheväkivaltaa käyttävät äidit enemmän kuin isät, Keiski sanoo.

Vierailija
447/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästä. Varsinaisten rikostilastojen miettimiseen faktoja.

100 väkivalta tapausta kohden 10 naista hakee apua. Mutta vain 4 miestä. Ymmärrät varmaan miltä tämä näyttää kokonais tilastoissa?

Eli 100 tilastossa pahoinpideltyä naista kohtaan löytyy. 96 piilossa pahoinpideltyä miestä.

Vierailija
448/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma niin sanottu "naisviha" oli aiemmin vihaa miehiä arvostelevaa uutisointia ja keskustelua vastaan, kun koin, ettei se pidä paikkaansa ja että siinä halvennetaan itseäni muiden mukana.

Tässä viimeiseen pariin vuoteen olen kuitenkin ikävästi joutunut huomaamaan, että fiksuna pitämäni miehet yrittävät iskeä naisia mitä eriskummallisemmissa tilanteissa ja juuri sellaisilla typerillä tavoilla, mistä olen lukenut aiemmin iltapäivälehtien palstoilta ja somesta. Laittelevat siis niitä dick pickejä ja tekevät kaikkea muutakin typerää.

Olen joutunut tässä kohtaa hyväksymään sen, että olen elänyt omassa kuplassa ensimmäiset yli 30 vuotta elämästäni ja iso osa lähipiiristänikin on sovinisteja ja huonosti käyttäytyviä kusipäämiehiä, vaikka en sitä ole aiemmin havainnutkaan.

Ikävää, mutta totta. 

Vierailija
449/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten väkivalta.fi sivustolta apua löytyy jopa tuki chat. Seuraavan kerran kun tekee mieli lyödä, purra, potkia miestä tai lastaan ottakaa tuonne yhteyttä.

Vierailija
450/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako hermo mennä. Tekis varmaan mieli jo lyödä. Kun ammutaan vähän faktoja väliin. Se nainen tarttuu siihen kättä pidempään helpommin.

Miesten kokema väkivalta on edelleen tabu Suomessa. Miessakit ry julkistaa tänään Vaiettu väkivalta-kyselytutkimuksen.

Kyllä miesten on vaikea puhua kokemastaan väkivallasta, koska siitä tiedetään hyvin vähän ja siitä on vähän tutkimuksia niin Suomessa kuin maailmallakin. Miehelle voi tulla ajatus, että olen yksin eikä tästä voi puhua, kertoo psykiatrinen sairaanhoitaja Jussi Pekkola.

Yksinpärjäämisen kulttuuri ja vaikeus hakea apua ovat isoja tekijöitä. Miehen on pärjättävä yksin ja selviydyttävä oli tilanne mikä tahansa.

Miesten on vaikea hakea apua. Jos tarkastellaan poliisin tilastoja, niin noin 30 prosenttia lähisuhteissa tapahtuvasta väkivallasta kohdistuu miehiin. Mitä vakavammasta väkivallasta on kyse, niin miesten osuus on yli 50 prosenttia.

Vierailija
451/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma niin sanottu "naisviha" oli aiemmin vihaa miehiä arvostelevaa uutisointia ja keskustelua vastaan, kun koin, ettei se pidä paikkaansa ja että siinä halvennetaan itseäni muiden mukana.

Tässä viimeiseen pariin vuoteen olen kuitenkin ikävästi joutunut huomaamaan, että fiksuna pitämäni miehet yrittävät iskeä naisia mitä eriskummallisemmissa tilanteissa ja juuri sellaisilla typerillä tavoilla, mistä olen lukenut aiemmin iltapäivälehtien palstoilta ja somesta. Laittelevat siis niitä dick pickejä ja tekevät kaikkea muutakin typerää.

Olen joutunut tässä kohtaa hyväksymään sen, että olen elänyt omassa kuplassa ensimmäiset yli 30 vuotta elämästäni ja iso osa lähipiiristänikin on sovinisteja ja huonosti käyttäytyviä kusipäämiehiä, vaikka en sitä ole aiemmin havainnutkaan.

Ikävää, mutta totta. 

Ihan mielenkiinnosta, mistä se nyt yhtäkkiä on valjennut?

Vierailija
452/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas tässä nyt näin kävikään. Ei tainnut Suomi olla Euroopan vaarallisin maa vaan naisille. Taitaa olla sitä myös miehille.

Vierailija
453/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin iso todennäköisyys siitä että on nautittu aiemmin miesten huomiosta. Nyt eräpäivä on mennyt ohi ja ei saa enää huomioita. Syntyy vihaa.

Vierailija
454/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mene  tajuntaan, mutta senhän tietää, kun on ne munat.

Voit käyttää niitä aivojesi sijaan, myös tänään oranssina päivänä.

miehet käyttävät kylläkin sujuvasti molempia, eivätkä uhriudu valehtelemalla kummallakaan.

Kyllä voin vannoa että miehet monesti valehtellee kavereilleen ja muille jättää taktisesti asioita kertomatta että ei näyttäisi niin huonolta Ja kyllä myös uhriutuu ja valehtelee.  Ihan siinä missä naisetkin. Ei kaikki miehet, kun ei myöskään kaikki naiset. Tällä planeetalla ei ole ihmistä joka ei olisi valehellut tai ei valehtelisi tulevaisuudessa ainoastaan osa valehtelee enempi, osa vähempi ja eri asioista. Miehet ja naiset molemmat monesti valehtelevat sen takia että näyttäisi paremmalta tulevaisuuden varalta seuraavalle kumppanille ja tai että ystävät tai perhe ei katsoisi huonosti.

Vierailija
455/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, mutta totta. 

Sama täällä. Miesten yleistävä mollaaminen on ottanut pannuun, mutta vasta iän myötä on myös nähnyt aidosti ääliösti käyttäytyviä.

Vierailija
456/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikävää, mutta totta. 

Sama täällä. Miesten yleistävä moll

Itseä ottanut pannuun molempien puolten mollaaminen miesten kuin naistenkin. Mutta molemmilta puolilta olen nähnyt tosi huonoja tapauksia. Mutta myös hyviäkin tapauksia on nähty.

Vierailija
457/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaako hermo mennä. Tekis varmaan mieli jo lyödä. Kun ammutaan vähän faktoja väliin. Se nainen tarttuu siihen kättä pidempään helpommin.

Miesten kokema väkivalta on edelleen tabu Suomessa. Miessakit ry julkistaa tänään Vaiettu väkivalta-kyselytutkimuksen.

Kyllä miesten on vaikea puhua kokemastaan väkivallasta, koska siitä tiedetään hyvin vähän ja siitä on vähän tutkimuksia niin Suomessa kuin maailmallakin. Miehelle voi tulla ajatus, että olen yksin eikä tästä voi puhua, kertoo psykiatrinen sairaanhoitaja Jussi Pekkola.

Yksinpärjäämisen kulttuuri ja vaikeus hakea apua ovat isoja tekijöitä. Miehen on pärjättävä yksin ja selviydyttävä oli tilanne mikä tahansa.

Miesten on vaikea hakea apua. Jos tarkastellaan poliisin tilastoja, niin noin 30 prosenttia lähisuhteissa tapahtuvasta väkivallasta kohdistuu miehiin. Mitä vakavammasta väkiva

Oiskohan tuossa kyse siitä, että naiset turhautuvat iskujen saamiseen ja sitten yrittävät itsekkin lyödä?

Vierailija
458/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miesten on vaikea hakea apua. Jos tarkastellaan poliisin tilastoja, niin noin 30 prosenttia lähisuhteissa tapahtuvasta väkivall

Tottakai ja tietysti

Eihän se nyt mitenkään voi olla että nainen syyttä löisi?

Jännä kyllä poliisilla on tästäkin eriävä mielipide. Eli hyvin usein nämä perheväkivalta Caset on just sitä että nainen on aloittanut mies lopettaa. Sitten mennään rosikseen uhrina.

Varmaan ne äitinsä pahoinpitelemäksi joutuvat lapsetkin aloittavat.

Vierailija
459/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa pienten lasten tappajista on naisia. Pitäisiköhän naisilta nyt kieltää lapset?

Vierailija
460/822 |
25.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla on ihan tilasto tietoutta. Kyselytutkimuksen perusteella 15.x % vastaan 16.x%.. e

Näille lepakko feministeille ei kannata yrittää perustella yhtään mitään. Ne on aina oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme