Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jalankulkijat eivät ymmärrä, että monet liittymät on suunniteltu niin, että auton on pakko tulla suojatielle, että näkee voiko ajaa

Vierailija
08.11.2025 |

Ei sinne voi toisen auton eteen ajaa. Harmittaa nämä suojatien auton kattoon taputtelijat. En minä voi mitään liittymien virheelliselle suunnittelulle.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikaltani on hankala lähteä talvella. Kasaavat lunta risteyksen nurmikko alueelle,mutta se peittää näkymät ja pakko ajaa suojatien päälle nähdäkseen tuleeko oikealta ketään kun itse kääntyy vasemmalle. Aina ja joka talvi.

Vierailija
2/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ajaa toisen auton eteen, mutta voi ajaa jalankulkijan eteen ?

Pysähtyy sinne suojatien toiselle puolelle, eikä suojatielle jos siinä on jalankulkijoita tulossa ylittämään.

Pitäisi olla riittävän yksinkertaista jopa pelkälle autoilijalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seli seli.

Vierailija
4/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän omakotialueella liittymien ongelmat aiheutuvat asukkaiden tonttien laidoille istuttamista aidanteista, puskista, kaikenlaisista pihahökötyksistä tai korkeista aidoista niin, ettei liittymässä näe miltä suunnalta autoja tulee. Siitä voi reklamoida kunnan /kaupungin rakennusvalvontaan tai liikenneviranomaiselle. Ota kuva ja kerro ongelma.

Jos muutenkin olet kääntymässä johonkin suuntaan ihan jo ajokorttia suorittaessa on pitänyt osoittaa ymmärtävänsä, että ensin havaitsee jalankulkijat eri suunnista ja vasta sitten ajaa liittymän päähän kääntyäkseen päätielle tai mihin sitten onkin menossa.

Vierailija
5/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seli seli.

Niin, et ymmärrä 

Vierailija
6/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pikkukengät kastuvat kun lunta sataa, törkeää ja kaipaan kriisiapua!

Vierailija
7/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työpaikaltani on hankala lähteä talvella. Kasaavat lunta risteyksen nurmikko alueelle,mutta se peittää näkymät ja pakko ajaa suojatien päälle nähdäkseen tuleeko oikealta ketään kun itse kääntyy vasemmalle. Aina ja joka talvi.

Ilmoita asiasta firmalle, joka työn tekee. Jos osaat kirjoittaa tänne osaat kirjoittaa heillekin, Kaikki kirjallisena, jos jotakin joskus oikeasti tapahtuu.

Vierailija
8/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin meidän omakotialueella liittymien ongelmat aiheutuvat asukkaiden tonttien laidoille istuttamista aidanteista, puskista, kaikenlaisista pihahökötyksistä tai korkeista aidoista niin, ettei liittymässä näe miltä suunnalta autoja tulee. Siitä voi reklamoida kunnan /kaupungin rakennusvalvontaan tai liikenneviranomaiselle. Ota kuva ja kerro ongelma.

Jos muutenkin olet kääntymässä johonkin suuntaan ihan jo ajokorttia suorittaessa on pitänyt osoittaa ymmärtävänsä, että ensin havaitsee jalankulkijat eri suunnista ja vasta sitten ajaa liittymän päähän kääntyäkseen päätielle tai mihin sitten onkin menossa.

Puhun tilanteessa, jossa janakulkijoita ei ole ja menen suojatielle. Sitten jalankulkijoita tulee taputtelemaan kattoa

Vierailija
9/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan oikein olet siinä jos jalankulkijoita ei ole, mutta niitä ilmaantuu taputtelemaan kattoasi?

Minun autoani ei ole koskaan taputeltu suojatiellä, vaikka olen ajellut lähes 30 vuottta.

Ongelma, jos sellainen on sinulla arkinen, taitaa olla sinun puolellasi nyt, ei jalankulkijoiden.

Vierailija
10/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomaa selvästi, että kommentoijat ovat joukkoliikenteen käyttäjiä ja/tai kävelijöitä, hyvä asia sinänsä.

Aloittaja tarkoittanee risteyksiä/liittymiä johon autoilija tullessaan ei voi nähdä tielle johon kääntymässä, mikäli pysähtyy katselemaan ennen suojatietä. Autoilijan on ajettava suojatien päälle, jotta näkee onko tielle mahdollista kääntyä.

Autoiljja ei tietenkään aja suojatielle, mikäli siinä on jalankulkijoita tai pyöräilijöitä.

Jos autoilija joutuu odottamaan hetkisen suojatiellä, niin useinhan siihen ennättää tulla kävelijöitä ja jotka saattavat

tyhmyyksissään osoittaa mieltä autoilijalle.

Itselleni kävelijänä ei ole kummoinen ongelma kiertää tuo auto.

Vierailija
11/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa selvästi, että kommentoijat ovat joukkoliikenteen käyttäjiä ja/tai kävelijöitä, hyvä asia sinänsä.

Aloittaja tarkoittanee risteyksiä/liittymiä johon autoilija tullessaan ei voi nähdä tielle johon kääntymässä, mikäli pysähtyy katselemaan ennen suojatietä. Autoilijan on ajettava suojatien päälle, jotta näkee onko tielle mahdollista kääntyä.

Autoiljja ei tietenkään aja suojatielle, mikäli siinä on jalankulkijoita tai pyöräilijöitä.

Jos autoilija joutuu odottamaan hetkisen suojatiellä, niin useinhan siihen ennättää tulla kävelijöitä ja jotka saattavat

tyhmyyksissään osoittaa mieltä autoilijalle.

Itselleni kävelijänä ei ole kummoinen ongelma kiertää tuo auto.

Jos sieltä tulee letkana autoja ja ap:n kattoa taputellaan säännöllisesti, ongelma ei ole jalankulkijat vaan ap itse.

Tosin, autoilijat tappaa vuosittain satoja jalankulkijoita suojateille, mitäpä teiltä voisi odottaa...

Vierailija
12/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoilijat voisivat opetella ajamaan, itse annan maihareilla aina monoa auton kylkeen jos tulevat suojatiellä mun eteen, ja jos kuski nousee autostaan sekin saa osansa, T: 198cm ja 120kg jalankulkija.

Vierailija
13/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AUTOILIJA ON KUNINGAS

MUUT JÄÄ AINA KAKKOSEKSI!!

SÄÄLI JOS MUUT EI TAJUA TÄTÄ

Vierailija
14/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autoilijat voisivat opetella ajamaan, itse annan maihareilla aina monoa auton kylkeen jos tulevat suojatiellä mun eteen, ja jos kuski nousee autostaan sekin saa osansa, T: 198cm ja 120kg jalankulkija.

Näköjään kaikki mennyt noihin sentteihin ja kiloihin, kun ei aivoille riittänyt enää mitään.

Vierailija
15/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on näkemäeste, niin ensin huomioidaan jalankulkijat ja sen jälkeen siirrytään eteenpäin katsomaan muu liikennevirta. Kattoon taputtelijoilla on itsellään korjaamaton ongelma, ehkä jopa huoli-ilmoituksen paikka.

Vierailija
16/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhun tilanteessa, jossa janakulkijoita ei ole ja menen suojatielle. Sitten jalankulkijoita tulee taputtelemaan kattoa

Siinähän taputtelevat, voit kuitata keskisormella vastaanottaneesi viestin.

Vierailija
17/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ymmärrän ap:n ongelman enkä ole taputtelemassa kattoa. Pyöräillessäkin tuollaisen auton voi kiertää. Enemmän ongelmana tuollaisessa paikassa on sellaiset autoilijat, jotka ennen ajavat suojatien yli sukkana siihen väijypaikalle edellisen autoilijan vanavedessä, eivätkö huomioi suojatiellä liikkujia. Tai pihaliittymästä oikealle kääntyvät, jotka toljottavat vain vasemmalle eivätkä huomioi kevyen liikenteen väylällä kulkijoita.

Vierailija
18/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita asiasta firmalle, joka työn tekee. Jos osaat kirjoittaa tänne osaat kirjoittaa heillekin, Kaikki kirjallisena, jos jotakin joskus oikeasti tapahtuu.

Eihän niistä aina edes tiedä kuka sen tekee :D Meillä tekee osa kaupunki, osa taloyhtiö ja sit viel yksityinen

Vierailija
19/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiputan sinut kolmessa sekunnissa etkä sinä läski sille mitään voi.

- 3.dan

Vierailija
20/56 |
08.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni jalankulkija on myös autoilija ja tietää kyllä että sinä olisit voinut jäädä suojatien taakse odottamaan että jalankulkija on mennyt yli.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kolme