Puoliso ei ota sairauttani huomioon.
Sairastuin muutamia vuosia sitten vaikeaan sairauteen, jonka vuoksi joudun syömään päivittäin 4 erilaista lääkettä, jotka tekevät minusta aamuisin hitaamman kuin ennen ja aiheuttavat muitakin hanlalia sivuvaikutuksia. Sairaus jatkuvine kipuineen on murskannut ja tuhonnut minut täysin, olen menettänyt kaiken puolisoa ja lasta lukuun ottamatta. Yritän pysyä hengissä, mutta päivä päivältä vajoan vain syvemmälle.
Puolisoni aukoo päätään koko ajan. Tiskit, pyykit, siivous, lapsi, auto, pihatyöt, vääränlaiset vaatteet vauvalla, väärän värinen sukka pesukoneessa, päiväpeitto 3cm vinossa, ikkunassa mikroskoopilla näkyvä tahra jne. Listalla ei ole loppua. Ymmärrän, että sairauteni kuormittaa myös häntä, mutta hän on ylipainoa lukuun ottamatta terve. Olen päättänyt, että elämäni loppuu kunhan lapsi on sen ikäinen, että osaa käydä potalla ja syödä itse. En enää jaksa jatkuvaa vttuilua ja nalkutusta. Puoliso ei joko ymmärrä, tai ei halua ymmärtää kroonisen sairauden ja lääkityksen taakkaa. Kaikki on minun syytäni ja hän tiuskii päivät pitkät. Viimeisin on seksistä valitus. Ei minua kiinnosta seksi alistavan valaan kanssa, ei minun ole pakko hänen halujaan tyydyttää. 15 vuoteen häntä ei seksi kiinnostanut, mutta nyt kun sairastuin, pitäisikin yhtäkkiä toimia hieromasauvana hänelle. Ja tällaista pitäisi kymmeniä vuosia kestää? Miksi? Jokainen hetki hereillä on kärsimystä ja odotan kuolemaa enemmän kuin mitään. Rakastan lastani, mutta näin en voi jatkaa.
Mitä te tekisitte tilanteessani? Kysyn tätä nyt naisilta ja tiedän tämän palstan katkerasta tunnelylmästä ja vihan läpäisemästä mentaliteetista, että valtaosa teistä pitää minua syyllisenä tilanteeseen - itsepähän sairastuin, joten odotan lähinnä vttuilua ja kostonhimoista raivoa. Silti kiinnostaisi tietää, kuinka kauan itse jaksaisitte ja miksi?
Kommentit (147)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
'No sit ei varmaan ole muuta vaihtoehtoa kuin kuolla, jos kuolema ja oman lapsen traumauttaminen on kuitenkin eroa parempi vaihtoehto.'
---
Nimenomaan. Tunsin empatiaa ap:ta kohtaan kunnes alkoi mieslapsivalitus siitä, miten joutuu tappamaan itsensä, kun ei ole muka ole vaihtoehtoja. Elämä voi välillä olla paskaa, mutta se ei oikeuta loputtomasti kitisemään ja olemaan tekemättä omia valintoja. Nämä 'en voi erota, koska puoliso sitä tai tätä' ovat tekosyitä olla tekemättä millekään mitään. Ei kai ap niin kädetön ole, että hän vaan jää kädet suorina katsomaan, mitä puoliso tekisi eron jälkeen. Kerää nyt se selkäranka hyvä mies.
'Itsepähän sairastuin'...sanonpa vielä kerran, uhriutuminen ja mieslapsikitinä on todella epäviehättävää, ja hiton rasittavaa. Kukaan nainen ei ole niin tyhmä -täälläkään- että ajattelisi tässä tilanteessa, että itsepähän sai
Hienosti kiteytetty! Naisena hävettää tämä kaksilla rattailla ajo. Alistettuna ja sairaana suhteessa oleva mies on syyllinen omaan tilanteeseensa, vastaavassa asemassa nainen esitetään yleensä uhrina, eikä täällä kehoteta lopettamaan "uhriutumista" tai "kitinää".
Tämäkään kirjoittaja ei oikeastaan tiedä tilanteesta mitään. Hän projisoi ja yleistää, luulee ja kuvittelee. Hän on surullinen ja tyypillinen esimerkki ihmisestä, joka kuvittelee voivansa oman elämän tai omien kokemusten perusteella kertoa, kuinka muidenkin tulee toimia. Kasvokkain tällainen henkilö on hiljaa ja tuijottelee varpaitaan. Täällä kuvitellusti anonyyminä asia on toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma sairaus, mies tuollainen ja kuinka uskalsit vauvankin siihen. 😮
Ymmärsin että ap on mies. Siitä kun hän sanoi olevansa puolisonsa hieromasauva. Tiiä sitten.
Kyllä, olen mies ja puolisoni on nainen. t. AP
Et vastannut kysymykseen: oma vakava sairaus todettu vuosia sitten, miksi teit siihen vielä lapsen? Milloin sinulle tehtiin vasektomia? Miten arvelet pärjääväsi yh:na vakavan sairauden ja pienen taaperon kanssa?
Mikä ihmeen pakko hänen on muka vastata tuollaiseen? Ja mitä ihmettä vastaus auttaa nyt tilanteeseen?
Onhan noilla kysymyksiin annetuilla vastauksilla hyvin
Tiedät varsin hyvin, että olipa vastaus mikä tahansa, on tuomio jo annettu: valittava mieslapsi, jonka vain pitää itse selvittää ongelmansa ja ymmärtää puolisoaan, sillä joku alkoholisoitunut palstamamma on kuulemma ollut pahemmassa tilanteessa. 😂
Vierailija kirjoitti:
Miten raskaus sujui sairauden kanssa?
Ap lienee mies.
Tiedät varsin hyvin, että olipa vastaus mikä tahansa, on tuomio jo annettu: valittava mieslapsi, jonka vain pitää itse selvittää ongelmansa ja ymmärtää puolisoaan, sillä joku alkoholisoitunut palstamamma on kuulemma ollut pahemmassa tilanteessa. 😂
Kävisikö niin, että paskaan provoon lähdettäisiin vastaamaan kunnolla, jos Ap viitsisi edes vastata kysymyksiin. Mutta kun ei älli riitä 🤣
Jos puolisosi ei suostu/halua pariterapiaan, niin ota yhteyttä neuvolaan. Ota yhteyttä perheneuvolaan, mihin osallistutte yhdessä. Tässä keskustelussa keskiössä ehkä ennemmän teidän lapsi ja miten perheen tilanne vaikuttaa lapseen kuin suoranainen "pariterapia". Suostuisiko puolisosi tähän?
Voit myös ottaa itse yhteyttä neuvolaan ja pyytää yksin apua omaan jaksamiseen ja lapsen hyvinvointiin liittyen. Ehkä sitä kautta asiaa voisi avata myös puolisollesi (ulkopuolisen avulla ja kautta).
Ehkä teille myös tekisi hyväksi sopia jotkut säännöt liittyen kotitöihin (kuka tekee, mitä tekee ja millä jaksamisella), ja jos puoliso on perfektionisti, niin ehkä myös vaatimus-, sotku- yms. tasoa pitää vähän laskea. Tehkää kotitöitä myös yhdessä (jaksamisen puitteissa) ja yritä auttaa / osallistua niin paljon kuin pystyt.
Ehkä puolisolla on tällä hetkellä tunne, että kaikki kaatuu hänen niskaansa ja siksi kuppi menee nurin. Hänkin voi olla "väsynyt" tilanteeseenne ja se kuormittaa häntä liikaa.
Keskustelkaa asioista!
Vierailija kirjoitti:
Kävisikö niin, että paskaan provoon lähdettäisiin vastaamaan kunnolla, jos Ap viitsisi edes vastata kysymyksiin. Mutta kun ei älli riitä 🤣
Näinhän tästä saa myös palstauleille kunnon naisvihaketjun viikonlopun ratoksi.
Jos ap kokee sairauden noin kaikennielevänä ja kammottavana, niin kyllähän se varmasti vaikuttaa ihan kaikkeen, myös parisuhteeseen. Vaikea tilanne teille kaikille, ja vaikeaa ottaa mitään puolia.
Valehtelet, mutta mitäpä tuosta. Mikään tästä ei liity työhösi, kunhan vain keksit satuja. Todennäköisesti olet työtön, ehkä päihteiden sekakäyttäjä. Surullinen tapaus yhtä kaikki. Lapsia sinulla ei toivottavasti ole, tai tule. Olisi kaikin puolin toivottavaa, jos menisit vaikka ostamaan lisää Kotimaista ja vakkari diileriltä jotain pillereitä riittävän ison satsin.
Ensinnäkin, hae mielenterveysapua, jutteluseuraa, terapiaa tms, jos et sen piiriin vielä kuulu. Toiseksi, ero vireille. Ei kenenkään tarvitse sietää tuollaista lasten takia. Ja kyllä lapsetkin halveksunnan ja kireän ilmapiirin huomaa.
Väitän, että mielialasikin nousee, kun loppuu jatkuva loukkausten kuuntelu. Keskityt omaan hyvinvointiisi lapsesi takia. Tsemppiä kovasti!
Vierailija kirjoitti:
😂🤣🤣😂🤣 Pettämätön logiikka! Ei voi muuta kuin ihmetellä, mitä sun toiselle aivosolulle on tapahtunut. Sääliksi melkein käy sitä yksinäistä jäljelle jäänyttä. Kuvitteletko sä todella että kukaan viitsisi vastailla tällaisten suljetulle kuuluvien psykopaattien vaatimuksiin ja haistatteluihin? Herää nyt jumaliste hyvä ihminen! 🤣🤣🤣🤣🤣
Kukaan ei usko että miestä kiinnostaa miten päiväpeite on sängyssä tai muukaan mitä kerrot.
Veikkaan vahvasti, että vaimosi tiuskii ja nalkuttaa tämän takia: "Ei minua kiinnosta seksi alistavan valaan kanssa". Olematon seksielämä, jossa puolisoa ei kiinnosta ja puoliso vieläpä halveksii toista usein johtaa tiuskimisen ja nalkuttamisen kierteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan vahvasti, että vaimosi tiuskii ja nalkuttaa tämän takia: "Ei minua kiinnosta seksi alistavan valaan kanssa". Olematon seksielämä, jossa puolisoa ei kiinnosta ja puoliso vieläpä halveksii toista usein johtaa tiuskimisen ja nalkuttamisen kierteeseen.
Siihen piti ap:n vielä lapsi vääntää. Sääliö.
Vierailija kirjoitti:
AP oli täysin asiallinen. Ei haistatellut tai aukonut päätään. Kertoi parilla viestillä tilanteesta ja tokalla sivulla olevassa viestissä ilmoittaa, että vastaukset olivat sitä, mitä odottikin. Mikäli hän nyt edes on se sama henkilö.
Arvon päivystävät palstalaiset olivat ne, jotka aloittivat haukkumisen ja sairaan oman pahan olon projisoinnin. Sinä olet yksi niistä. Mitä sanoisit kasvokkain? Entä jos AP olisi oma lapsesi? Niinpä. Provo tai ei, olette Te niitä, joiden tulisi katsoa peiliin ja hävetä. Vastailisitko itse, jos sinulle suu vaahdossa kiljutaan mieslasta ja muuta tyypillistä Vauva.fi saastaa? Mikä ihmeen velvollisuus hänellä olisi vastata tuollaiseen sairaaseen roskaan? En ihmettele, ettei vastauksia näy.
Vierailija kirjoitti:
😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂😂🤣😂😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂 Kaikki palstavahakit yhtyvät haukkumaan ap:n mielikuvitusnaista 🤣😂🤣😂🤣🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂 Ap keksi niin surkean provon, ettei viitsisi edes tulla vastaamaan paskaansa😁😂🤣😂😂🤣😂😂🤣🤣😂🤣🤣😂😂🤣🤣😂😂🤣🤣😂😂🤣🤣😂🤣VittumikäpelleAp🤡
Aika heikko. Annan arvosanaksi 5- ja arvioin henkiseksi iäksesi noin 13.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen piti ap:n vielä lapsi vääntää. Sääliö.
Saatan olla väärässä, mutta nainenhan sen lapsen oletettavasti on vääntänyt? Eihän miehen tarvitse muuta kuin heittää majoneesit hangaariin. Taidat olla keskivertoa typerämpi yksilö.
Tuollainen katkeruus yhdistettynä sairauteen ei tee kenellekkään hyvää. Pitäisikö teidän käydä syvällinen keskustelu avioliittonne tilasta - kahden kesken ja/tai terapeutin luona? Seksin pyytäminen voi olla kömpelö yritys yhteyden luomiseen. Torjunta lisää katkeruutta jnejne...negatiivisuuden kehä pyörii pyörii...
..
Pystyn ap kuvitella, että olet todella loppu.
Mulle tulee mieleen, että varmasti puolisollasi on nyt synnytyksen jälkeen mielialaongelmia ja ne yleensä kyllä helpottavat viimeistään muutamassa vuodessa.
Suosittelen että kun puolisosi mieliala alkaa tasaantua niin alatte käydä pariterapiassa.
Älä nyt elämääsi heitä hukkaan toisen ihmisen takia. Mielummin lapsesi haluaa että olet elossa kuin kuollut - vaikka ei koskaan sinua enää näkisikään. Hän haluaisi silti tietää että olet olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti sulla on epäkypsä mies. ... Terveiset vaan sulle AP:n mies, olet totaali luuseri, rusinat pullasta -tyyppi, laiska vätys!
Kertoisikohan tuo AP sun viestin puolisolleen joka on NAINEN kuten moneen kertaan todettu. Melkoinen laiska vätys rusinat pullasta luuseri nainen, huh!
Eikö täällä ihmiset osaa lukea suomea, vai onko ennakko-oletus siitä että tällä palstalla mies = aina syyllinen, aina roisto, aina väärässä.
Veikkaan itse jälkimmäistä.
No ihan oikeasti ihmiset eivät ymmärrä lukemaansa. Eivät ymmärtäneet ennenkään, mutta nykyisin vielä paljon heikommin. Plus että tällaisella palstalla on hyvin vaikea lukea niin tarkkaan, että olisi oikeasti kärryillä. Selaillaan silmillä.
Höpö höpö. Tällä palstalla luetaan omien ennakko-odotusten läpi. Mies paha, nainen hyvä. Koko tämä saastasanko ja täällä tapahtuva "keskustelu" pohjaa raivolle ja yököttävälle vihalle. Tämän kuvotuksen tarkoitus ei ole mikään muu, kuin muiden halveksunta, jolloin voi hetkeksi kokea illuusion siitä, että on muka itse parempi. En yhtään ihmettele, ettei ap ole vastannut tähän saastaan. Ja kirjoittihan hän jo tuohon aloitukseen mitä odottaa, eikä huti mennyt. Perus ilkkumista, naureskelua, vi77tuilua ja niin edespäin. Tällainen on "vauva" palsta, suomenkielisen internetin oksettavin kolkka.
Itse olet omien ennakkoluulojesi vanki ja yksi eniten saastaa tähän ketjuun kylväneistä, joten otappa se malka ensin pois omasta silmästäsi.
Ketjun oikeasti lukemalla huomaat, että suurin osa kommentoijista antaa ap:lle saman ohjeen kuin antaisivat naisellekin. Eli kannattaa erota, jos tilannetta ei muuten saa muuttumaan. Lapsen elämässä kannattaa olla mukana niin paljon ja pitkään kuin mahdollista.
Onhan noilla kysymyksiin annetuilla vastauksilla hyvin olennainen merkitys koko tarinaan.
-sivusta