Terveiset kaipaamalleni đ
Ketju kaipuun vaivaamillle. Muut asiat muihin ketjuihin, kiitos!
Kommentit (22554)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon syöny joulukalenterista jo neljÀn luukun sisÀllön, mua ei ole luotu noudattamaan sÀÀntöjÀ
HyvÀ. SiinÀ tapauksessa voit varmaan lÀhestyÀ kaivattuasikin vaikka se olisi vastoin sÀÀntöjÀ ;)
LĂ€hestyin jo kauan aikaa sitten, ei vaan menny ihan putkeenđ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen jumalan valittu.
Sama.
Toteutuksessa on vain pieni ongelma.
Joo tÀÀllÀ ne jumalan valitit lorvii mammapalstalla
Kuten sinÀ!
En olekaan sanonut olevani jumalan valittu. Ihan tavallinen lorvija olen
Okei voitit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ en ole hyvÀ ihminen.
Se on sun oma pÀÀtös millainen olet.
Ei ole. Liittyy temperamenttipiirteisiin, elÀmÀnkokemuksiin. On helpompaa olla hyvÀ ihminen jos ei ole kokenut mitÀÀn pahaa ja vÀÀrÀÀ.
Ensin pitÀÀ opetella itkemÀÀn paha mieli pois suuttumuksen ja erityisesti vihan sijasta. Sen jÀlkeen voi olla hyvÀ vaikka kokisi ilkeitÀ sanoja tai tekoja. Usko Jumalaan auttaa.
Sivusta
Miksi mÀ itkisin jos tunnen suuttumusta. SitÀ paitsi raamatussakin sanotaan "suuttukaa, mutta ÀlkÀÀ tehkö syntiÀ". Suuttuminen ei siis kai ole vÀÀrin sinÀnsÀ. Jeesuskin kaatoi rahanvaihtajien pöydÀt, minkÀ voisi tulkita aggressiivisena tekona.
Saa (ikÀÀn kuin nÀin voisi sanoa yksittÀiselle ihmiselle) tottakai tuntea suuttumusta. Ei siinÀ vielÀ mitÀÀn. Se mitÀ teet suuttuneena on se juttu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
JÀÀrÀpÀisyys on perkeleellinen piirre ihmissuhteissa.
đ đ minusta se on myös hyve, tietyssĂ€ mielessĂ€. SillĂ€ saa enemmĂ€n aikaan asioita, mikĂ€li on tarvis.
SillÀ saa aikaan totaalijumeja, kun aivot eivÀt taivu ymmÀrtÀmÀÀn toisen nÀkemystÀ. En puhu kenestÀkÀÀn ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oon syöny joulukalenterista jo neljÀn luukun sisÀllön, mua ei ole luotu noudattamaan sÀÀntöjÀ
HyvÀ. SiinÀ tapauksessa voit varmaan lÀhestyÀ kaivattuasikin vaikka se olisi vastoin sÀÀntöjÀ ;)
đ sivu
Olisi muuten ihan jÀÀtÀvÀ turn off jos kaivattu paljastuisi joksikin Jeesuksesta puhuvaksi tyypiksi.
Vierailija kirjoitti:
MÀ syön ne sekalaisessa numerojÀrjestyksessÀ. Olen elÀin!
Vierailija kirjoitti:
Olisi muuten ihan jÀÀtÀvÀ turn off jos kaivattu paljastuisi joksikin Jeesuksesta puhuvaksi tyypiksi.
Mua ei haittaa olla kenellekÀÀn turn offi, siinĂ€pĂ€hĂ€n kÀÀntyilee. NÀÀ hommat kannattaakin selvittÀÀ hyvin nopeasti niin ei tartte mutkuilla. Mulle jÀÀtĂ€vĂ€ turn offi ois joku fundamentalisti, olipa kyseessĂ€ uskonto tai ateismi.đ
Ei ole mitÀÀn raskaampaa kuin olla vihainen. Kukaan ei halua olla vihainen. Nekin jotka ovat joskus olleet ja saaneet sen jÀlkeen rauhan, valitsevat rauhan.
Vihainen nuori on suurimmassa hÀdÀssÀ kun ei omaa vielÀ taitoja. Ja viha pelÀstyttÀÀ ihmiset, myös ne lÀhimmÀt. Sitten jÀÀ yksin kÀrsimÀÀn. Vanhemmiten helpottaa.
Toivottavasti se sydÀmellisempi kaivattuni ei usko, ettÀ olen jokin puhtoinen harrasuskovainen. En todellakaan. Hengellinen olen, ja nÀhnyt olen asioita, mutta se on eri asia. Olen myös tosi tuhma.
Vierailija kirjoitti:
Saa (ikÀÀn kuin nÀin voisi sanoa yksittÀiselle ihmiselle) tottakai tuntea suuttumusta. Ei siinÀ vielÀ mitÀÀn. Se mitÀ teet suuttuneena on se juttu.
Juuri nÀin. SiinÀ ihmisen vahvuus mitataan. Alatko suuttuessasi lapselliseksi ja pikkumaiseksi kiukuttelijaksi vai kÀyttÀydytkö asiallisesti ja selvitÀt ongelmat fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mÀ olekaan yleensÀ mulggu. Mutta toisinaan tekis mieli olla, enkÀ pysty aina hillitsemÀÀn itseÀni. Siksi en pidÀ itseÀni hyvÀnÀ ihmisenÀ. Joistakin ihmisistÀ suorastaan sÀteilee sellanen tasainen hyvÀntahtoisuus ja maailman syleily ja ihmiset on ihania asenne.
MinkÀ ikÀinen olet?
Sivusta
Sen ikÀinen, ettÀ lÀÀketieteen nÀkökulmasta persoona on jo vakiintunut.
No niin eli oppiminen on vielÀ kÀynnissÀ. Itse opettelen jokaisena pÀivÀnÀ olemaan parempi ja lisÀÀmÀÀn hyvyyttÀ sisÀlleni jotta voin antaa sitÀ myös muille.
Esimerkiksi se ettei halua olla mulggu. Jokaisen hillityn kerran jÀlkeen se on helpompaa. Kunnes siitÀ tulee normi eikÀ tarvitse enÀÀ tietoisesti yrittÀÀ olla.
Ei ole vihanhallintaongelmia eikÀ mitÀÀn jeesusteluongelmaa. Vaikka kumpaankin suohon voin vahingossa astua.
SiinÀ.
Sivuuttakaa nuo, jotka saavat uskomaan toisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ en ole hyvÀ ihminen.
Sinussa on myös hyvyyttÀ.
No varmaan ja kyllÀ mÀ yritÀn tietyllÀ tavalla. Mut sit huomaan myös olevani usein itsekÀs, pinna palaa helposti, eikÀ jaksais "uhrautua". Toisinaan iskee myös kostonhalu ja haluais palautella kaikille samalla mitalla. Jos voisin niin varmaan vaan kuplautuisin omaan kuplaani enkÀ ajattelis ollenkaan muiden ongelmia, tai vÀlillÀ lahjoittaisin rahaa niin asia ois taas poissa pÀivÀjÀrjestyksestÀ. Yms.
Eikö sua koskaan mietitytÀ asioiden epÀoikeudenmukaisuus, kÀrsimys ja miten voisit muuttaa maailmaa paremmaksi paikaksi elÀÀ?
Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ syön ne sekalaisessa numerojÀrjestyksessÀ. Olen elÀin!
MĂ€ söin pienenĂ€ ne kaikki kerralla ja sit laitoin luukkuihin suklaalevystĂ€ palatđ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MÀ en ole hyvÀ ihminen.
Sinussa on myös hyvyyttÀ.
No varmaan ja kyllÀ mÀ yritÀn tietyllÀ tavalla. Mut sit huomaan myös olevani usein itsekÀs, pinna palaa helposti, eikÀ jaksais "uhrautua". Toisinaan iskee myös kostonhalu ja haluais palautella kaikille samalla mitalla. Jos voisin niin varmaan vaan kuplautuisin omaan kuplaani enkÀ ajattelis ollenkaan muiden ongelmia, tai vÀlillÀ lahjoittaisin rahaa niin asia ois taas poissa pÀivÀjÀrjestyksestÀ. Yms.
Eikö sua koskaan mietitytÀ asioiden epÀoikeudenmukaisuus, kÀrsimys ja miten voisit muuttaa maailmaa paremmaksi paikaksi elÀÀ?
Sivusta
NiitÀhÀn mÀ mietin aika usein. Mutta totta puhuen taidan olla aika itsekÀs luonteeltani. Jos voisin niin jÀrjestÀisin itelle vana mahd. mukavan elÀmÀn enkÀ vaivaisi noilla muuten pÀÀtÀni, paitsi auttaisin ihmisiÀ rahallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Se joka eniten torjuu sitÀ eniten kiinnostaa?
Minun ihastus nÀyttÀisi olevan ok uskoni kanssa. Mutta hÀn on varattu joten jouduin siitÀkin syystÀ lÀhtemÀÀn pois.
MÀ syön aina koko kalenterin jo ennen joulukuuta.
yhtÀÀn nautaa ei miun tupaan enÀÀ
T-mieheltÀ
EhkÀ niihin oli aihetta.