Oletko juurtunut nykyiseen asuinpaikkaasi?
Kommentit (25)
Näin voinee sanoa, kun synnyinsairaala sekä lapsuuden kaupunginosa näkyy olohuoneen ikkunasta.
55vee
En ole. Olen asunut täällä nyt kuusi vuotta enkä ole missään vaiheessa hirveästi pitänyt kaupungista, vaikka mulla onkin täällä perhe, ystävät ja harrastukset. Koen kaikki kaupungin ylpeydenaiheet itselleni aika samantekevinä tai ärsyttävinä. Haenkin nyt töitä muualta.
En ole. Viisi vuotta olen asunut, liikaa vanhuksia. Saisi olla vähän enemmän eloa.
En juurru ikinä, olen kulkijapersoona.
Kutakuinkin. Asuin pitkään naapurikunnassa, mutta työskentelin täällä. Lisäksi on ensimmäinen ikioma asunto. Elän itsekseen, järjestän asiani itse.
Enpä tiedä. Juurtuminen on varmaan liioittelua. En koe olevani juurtunut mihinkään. Viihdyn kyllä täällä nykyisessä kotikaupungissa mutta voisin poiskin muuttaa jos joku syy tai kimmoke olisi.
En. 37 vuotta asunut täällä pakosta töiden, avioliiton ja talolainan vuoksi ja koko tämän ajan laskenut päiviä pois pääsylle. Eläkkeelle päästyäni muutan Helsinkiin lähemmäs lapsiani ja lapsenlapsiani, ja ennen kaikkea vapaampaan ilmapiiriin pariin. Leskeksi jäin 3 vuotta sitten ja sekin madaltaa lähtemisen kynnystä, ikävä todeta tämä.
Edelliseen juurruin 25 vuodeksi, nyt tähän juurtunut kun 10v tuli täyteen, välimatka edelliseen parisataa km. Kolmas oma talo.
Joo. Ja haluaisin muualle juurtumaan.
Olen huono tekemään muutoksia.
En ole juurtunut, mutta täällä on koti, lasten koulut, lasten kaverit ja puolison työ.
Ihan ok asuinpaikkana.
T: Tuntematon
Liikaa porukkaa tässä kohdassa. Alkaa kiehtoa tän paikan korkeuserot, järvet ja tunnelmallinen junarata.
Olen juurtunut. Olen asunut täällä 40 vuotta, ja tehnyt suurimman osan työurastani täällä. Unelmieni talon remontoinut mieleiseksi, puutarhan laajentanut ja istuttanut ja nähnyt puiden kasvavan. Tunnet läheiset metsät ja polut kuin omat taskuni, tiedän missä oravilla on pesät, missä ahma kulkee ja missä koppelo hautoo, tunnen marja- ja sienipaikat. Tänne kuulun ja tänne jään, kunnes vanhainkoti (tai toivottavasti kuolema) minut erottaa.
Kyllä ja ei. Olen asunut samassa paikassa yli 10 vuotta. Asuinpaikka on tuttu johon liittyy monenlaisia muistoja ja enemmän tunnesiteitä. En koe paikkaa kuitenkaan sellaiseksi mistä juureni olisivat tulleet tai olisivat. Tarkoitus olisi muuttaa jossain vaiheessa pois jonnekin muualle.
Täällä käydään vain töissä naapurikunnista.
Onnettomimmat jäävät tänne pieneen keskisuureen kaupunkiin.
Kyllä. 37 vuotta sitten tulin Espooseen enkä täältä ole pois lähdössä.
En. Ruma kerrostalo Piikkiössä. Muutan pois.
En ole juurtunut tänne. Tiedostan että juureni ovat isolta osalta Karjalassa. Kaipuu on aina jonnekin muualle.
En ole, jo seitsemän vuotta mennyt ja tuntuu siltä, kuin olisin kylässä.
Onneksi en. 7 vuotta riitti ja päästiin pois.