Miksi syntyvyys keskustelussa ei koskaan puhuta siitä että me alle 40 vuotiaat emme vaan enää halua tehdä lapsia?
Itse en halua lapsia tähän maahan kun tämä on koko 2000 luvun ajan mennyt vain surkeampaan suuntaan. Monet meistä ei myöskään vaan kiinnostu paskavaippojen vaihdosta tai vauvan hoitamisesta, on paljon hauskempaa elää vapaana.
Monilla myös taloudellinen tilanne on sellainen että lapset ei vaan sovi kuvioon, minä ainakin haluan että olen velaton ja sijoituksissa vähintään 100 000e koska palkat on niin surkeat täällä.
Myös nykyään voi elää sinkkuna hyvin eikä monet löydä kumppania ja muutenkin sopivia kumppani ehdokkaita on hyvin vähän täällä joten yksinasuminen on vaan kasvussa.
Miksi aina puhutaan vain että lisää tukia perheille ja jostain perheystävällisyydestä kun ne ei nyt vaan vaikuta syntyvyyteen juuri millään tapaa?
M32
Kommentit (325)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tekoäly vie työpaikat niin hyvä vaan, että porukkaa on vähän vähemmän. Saman soisi kaikkiin valtioihin. Se Venäjänkin syntyvyys on laskenut.
Ne liikaa sikiävät asuvat Afrikassa. Jos sinne saataisiin kunnon koulutus niin sekin tasaantuisi, tai joissain Afrikan maissa näin jo onkin.
Ikärakenteen vuoksi tarvitaan syntyvyyttä. Tekoäly ei sun pyllyäs pese vanhainkodissa.
Ei tarvitse kenenkään pestä, kun suodaan rauhallinen ja siisti eutanasia siinä vaiheessa, kun elämää on eletty tarpeeksi.
Ei voi vaatia th-henkilökunnalta vielä tappamistakin muun raskaan työn lisäksi. Jos joku itse itsensä tappaa niin ok, mutta muilta ei voi sitä vaatia.
Vai elvytetäänkö pyövelien ammattikunta?
Hoitotyö kevenee kummasti, kun hoidettavat hoitavat itse itsensä pois henkilökuntaa vaivaamasta.
Ja sekö ei sitten ole itsekästä, että porukka pykää lapsia ajatuksella, että pesette sitten perseemme kun olemme vanhoja prkl! Mitäs, jos ne lapsoset suuntautuvatkin elämässään ihan muualle. Meinasitte pakottaa ne perseidenne pesijöiksi?
Puhutpa rumasti.
Käsitit väärin, oli kyse sinun peppusi pesemisestä hoivakodissa.
Vierailija kirjoitti:
Niin no en halua, koska en halua elää lapsen kanssa köyhyydessä. Olen työtön maisteri... naurettava tilanne. Opiskelen uutta tutkintoa ja muutan sitten ulkomaille(?) Jos niin teen, ehkä tapaan siellä miehen ja synnytän lapsen siinä maassa. Nyt jos töitä saisinkin, niin 6kk taas todnäk työtön.
Nyyh 😢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi enemmän yhteiskunnassa sheimata niitä jotka lapsia ei tee, ennen olit luuseri jos olit perheetön ja se oli asenne koko yhteiskunnassa.
Kuulostaa siltä että haluat enemmän kontrollia muiden elämään kuin oikeasti välität lapsista.
Nyt ollaan silti menty liian pitkälle siinä että lastenteko on elämänvalinta muiden joukossa, se ei muka vaikuta mitenkään yhteiskuntaan saati yksilöiden omaan elämään. Näiden valheiden on loputtava ja alettava puhua aiheesta mahdollisimman laaja-alaisesti, kaikista niistä tekijöistä jotka tekevät suomalaisten perheellistymisestä vaikeaa. Nyt vaikuttaa kuin tahallisesti esitetään vain yksi tai kaksi syytä (kuten ns. naisviha, rahattomuus) vaikka syitä on paljon enemmän aina sodanuhasta alkaen.
Huumaava hiljaisuus kertoo karua kieltään: eikö suomalaisuus kiinnosta enää meitä itseämme, tässäkö tämä nyt oli, ovatko kaikki jo luovuttaneet kun uutta sukupolvea ei "kannata" tuottaa näin "hirveään" paikkaan (joka jotenkin mystisesti sijoittuu kuitenkin onnellisuustilastoissa kärkeen).
Voisimmeko ihan itse alkaa muuttamaan asioita sen sijaan että vaadimme aina jotain mystistä ulkoista tahoa kuten valtiota korjaamaan epäkohdat?
Lapsen saaminenhan voi olla juuri se aktivaattori joka saa aikuisen liikkeelle ja motivoi osallistumaan vaikkapa rauhantyöhön. Näkyykö tästä efektistä mitään puhetta - no eipä näy. Koska meidän halutaankin kuolevan pystyn kuin lahot puut..?
Sepä oli sitten helppo tapaus se.
Ensin "me" ja sitten "minä". Mitäs jos kokeilisit seuraavan kerran esiintyä ihan omalla mielipiteelläsi kun kyllä niitä komppaajia löytyy vaikket yrittäisikään esiintyä muidenkin puolesta ja onhan se hei uskottavampaakin niin.
Olet oikeassakin. Mutta jos luet otsikon, sen mukaan oikein kukaan alle 40v ei halua enää lisääntyä.
Ironiaa, mut ei niin pientä pilaa ettei totta toinen puoli. Sokea pitää olla, jos ei huomaa miten maailma on muuttunut viimeisen 100, 50 ja 20v aikana. Evoluutioksi en sanoisi, vaan dekeneraatioksi pikemminkin.