Hoitaja liimasi 5-vuotiaan silmät vahingossa kiinni Jyväskylässä lapsi joutui leikkaukseen
Kommentit (92)
Nenän haavaa on liimattu. Eikö lapsi osannut istua vai missä meni vikaan. Tuntuu siltä että lapsi ihan tarkoituksella halusi liimauttaa silmät kiinni.
Sellaista nyt vain sattuu. Ikävää lapselle.
Vierailija kirjoitti:
Nenän haavaa on liimattu. Eikö lapsi osannut istua vai missä meni vikaan. Tuntuu siltä että lapsi ihan tarkoituksella halusi liimauttaa silmät kiinni.
Tuntuu, että sä olet ihan tarkoituksella tyhmä.
En tiedä mistä johtuu, mutta minulla, jolla ei ole terveydenhoitoon juurikaan ollut asiaa, ne vähätkin kerrat tässä viime vuosien aikana ovat tuntuneet kammottavilta. Aina jotain...
Jotain tässä on tapahtunut - tosin on kyllä vaihdettu asuinpaikkaakin....
Vierailija kirjoitti:
Sairaanhoitajan nimeä tiedossa?
No, jumankauta! Siinä yks tollo joka tulee huutamaan nimeä ja kas kun ei vielä naamakuvaakin!
Virheitä sattuu itse kullekin, kukaan ei ole täydellinen. Et edes sinä!
Jyväskylä blues. Kansan kerma ja ihmiskunnan alkukoti.
Vierailija kirjoitti:
Pedo-Persu Pervolaisella Rutsavaaran Persukylältä alkoi seistä kun luki lapsen silmien liimaamisesta.
Entäs sitten?
Ei kai siinä lapsen silmiä leikattu, vaan leikattiin se liimasauma auki.... Vai?
Vierailija kirjoitti:
Lapsen nenässä olevaa haavaa liimattiin kiinni ja liima pääsi valumaan silmiin?
Miten?
Selviää tekstin lukemalla. Osaatko vai pitäisikö olla tavuviivat?
Haavaliima on pikaliimaa eli syanoakrylaattia, joka on aika juoksevaa.
Vierailija kirjoitti:
Jyväskylä blues. Kansan kerma ja ihmiskunnan alkukoti.
Kaikkein aliresurssoiduin Sote-alue. Novasta on lähteneet lähes kaikki johtajat muihin duuneihin. Se on sillä tavalla, ettei mikään organisaatio toimi ilman riittäviä resursseja.
Kai hullut hoitsut syyllistivät lasta tapahtuneesta? Tai "turhasta valituksesta"? Enpä ihmettelisi...
Vierailija kirjoitti:
Ei kai siinä lapsen silmiä leikattu, vaan leikattiin se liimasauma auki.... Vai?
Skalpellilla erotettiin ylä- ja alaluomi toisistaan parasta toivoen leikkausmikroskoopin läpi kurkkien. Sitä ennen oli jo ajeltu ripset pois.
Kokeilepa itse liimata peukalo ja etusormi yhteen syanoakrylaatilla ja mieti, miten saat ne irti toisistaan. Muutamassa päivässä toki irtoaa itsekseen kun pintasolukko uusiutuu mutta silmien kanssa ei voi odotella eikä niihin voi käyttää asetonia tai muuta liuotintakaan. Tuossahan oli vaarana että myös silmän pintasolukko on liimautunut ja se voi tulehtua pahasti.
Säästetään säästetään = tuhotaan kaikki se hyvä, mikä erotti Suomen esimerkiksi Venäjästä.
Orpon hallitus tekee Venäjän haluaman tuhotyön.
Sote toimisi oikein hyvin jos se olisi resurssoitu oikein, kuten tarkoitus oli ja kuten perustuslaki säätää. Mutta ehei, Orpo kekkasi että vanhenevan väestön maassa voi pelkällä organisointiuudistuksella SÄÄSTÄÄ. Miten noin tyhmä on saanut tutkintonsa suoritetuksi, tietääkö joku Orpon opiskelukaveri tai proffa?
Jos olisi tapahtunut jenkeissä, vanhemmat saisivat sairaalalta miljoonakorvaukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Skalpellilla erotettiin ylä- ja alaluomi toisistaan parasta toivoen leikkausmikroskoopin läpi kurkkien. Sitä ennen oli jo ajeltu ripset pois.
Kokeilepa itse liimata peukalo ja etusormi yhteen syanoakrylaatilla ja mieti, miten saat ne irti toisistaan. Muutamassa päivässä toki irtoaa itsekseen kun pintasolukko uusiutuu mutta silmien kanssa ei voi odotella eikä niihin voi käyttää asetonia tai muuta liuotintakaan. Tuossahan oli vaarana että myös silmän pintasolukko on liimautunut ja se voi tulehtua pahasti.
Niin, se liimasauma leikattiin auki. Vai oletko sinä nyt mahdollisesti se silmäkirurgi, joka tulet kertomaan mitä teki? Luonnollisesti mahdollisimman vähän kajoamista operaatiossa...
Se kuinka pieniä juttuja nämä kirurgit nykyään niitten mikroskooppien avulla leikkelevät ja hoitavat.... luulis, että toi liimasaumakin onnistuttiin ratkomaan auki mahdollisimman pienin iho- ym. vaurioin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa itse. No, enpäs kokeile! Ai, että ihanko pitäs taas itte kokeilla!
Vierailija kirjoitti:
Silmässä on hyvin ohut solukerros pinnassa. On vakava asia laittaa pikaliimaa silmiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silmässä on hyvin ohut solukerros pinnassa. On vakava asia laittaa pikaliimaa silmiin.
Minä kun luulin, että lapsella on ollut toimenpiteessä silmät kiinni, liima on siis tullut luomiin... Luomet liimautuneet kiinni. Mutta toki, olet oikeassa siinäkin mielessä, että saattaahan sitä liimaa olla joutunut sarveiskalvollekin!
Uskomatonta touhua