Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka tienaatte kirpputorilla huikeita summia

Vierailija
05.11.2025 |

Kertokaa minulle, MITÄ ihmettä te myytte?

Kuulin taas ohimennen kehuskelua, että kirppikseltä on tullut melkein 400 euroa, vaikka myyntiviikko on vasta puolivälissä. Eli 400 euroa parissa päivässä??

Ihan tavallinen itsepalvelukirppis, normaalikokoinen myyntipaikka, ei siis mitään huonekaluja tms. myynnissä. Kuinka paljon sitä pikkusälää täytyy oikein sulloa myyntipaikkaan, jotta tuollaisiin summiin pääsee? Vai myyttekö jotain tajuttoman kallista? Kun se yleisin neuvohan aina menee niin, että älä vie liikaa tavaraa kerralla ja laita erittäin matalat hinnat, niin kauppa käy.

Minulla on ollut kirppiksellä myynnissä merkkituotteita ja keräilytavaroita polkuhinnoilla, mutta aina on ollut tuskan takana, että edes muutama kymppi viikossa jää käteen paikkavuokran jälkeen. Selkeästi teen jotain väärin. En vaan osaa, tai sitten on huono tuuri. Olen tehnyt jotain kirppisaiheisia aloituksia tänne aiemminkin, kun on kerta kaikkiaan minulle niin suuri mysteeri, että miten hemmetissä jotkut ihmiset tekevät parissa viikossa megatiliä ja minä saan roudata suurimman osan tavaroistani takaisin :D

Kommentit (94)

Vierailija
81/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä Pena lähettää mulle ilmasta tavaraa ja mie myyn ne sit kirppiksellä erittäin halvalla. Esim bluerayt ja äänilevyt menevät aina kaupaks euron kappale. Toisinaan jotkut ostaa jälleenmyyntiin, mutta sillä ei ole väliä kun tavara on mulle ilmasta. 

No ei kyllä cd:t ainakaan mene eurolla kaupaksi.

Vierailija
82/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut harrastavat sitä, että ostavat halvalla jostain toiselta kirpputorilta ja myyvät kalliimmalla hinnalla toisella kirpputorilla. Spr:n, Pelastusarmeijan ja vastaavien tahojen kirpputoreilta voi tehdä lähes ilmaiseksi löytöjä, joista saa hyvän hinnan jossain muualla. Itse olen menettänyt jo haluni ostaa yhtään mitään kirpputoreilta, uusia vaatteita löytyy monasti todella halvalla vaikka kivijalkakauppojen alennusmyynneistäkin ja muuta tavaraa haeskelen mieluummin vanhojen tavaroiden kaupoista kuin kirpputoreilta joissa on enimmäkseen arvotonta krääsää.

Tuollaiseen touhuun saa oikeasti nähdä valtavasti vaivaa, että siinä olisi mitään järkeä. Noilla lahjoituskirppareilla tunnistetaan nykyään esineet niin hyvin, että halvalla myytäviä löytöjä tekee todella harvoin. Itse olen ostanut kierrätyskeskuksen  euron vaatteita ja pesun ja silittämisen jälkeen saanut niis

Vaatetavara alkaa olla kirppiksillä jo moneen kertaan kierrätettyä ja muu myytävällä tavaralla ei ole yleensä mitään keräilyarvoa eikä aina edes järin paljon käyttöarvoakaan. Itse olen antanut vähän käytettyjä vaatteitani sukulaisille ja hyvin ovat kelvanneet koska ostan yleensä laatutavaraa. Ne käyttökelpoiset hylkäämäni vaatteet, jotka eivät käy lähipiirille laitan UFFI:n tai jonkun muun tahon vaatekeräykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilaa Temusta, myy kirppiksellä. Hyvä bisnes, Tokmannilta kopioitu.

Mä en mitään Temu- tai Shein- paskaa osta kirpparilta, kun en tilaa niitä netistäkään. Eipä osta moni muukaan. Tuollaiset roskapöydän pilaa kirpparin ja en taatusti tue sentilläkään kirppiskulttuurin pilaamista. En osta jobbareilta, enkä muilta voiton tavoittelijoilta. On sama ostaa uutena ne tavarat, jos saat ehkä parin euron alennuksen siellä kirpparilla siitä.

Vierailija
84/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilla EI TIENAA. Olet ostanut kaiken sen mitä siellä myyt oletettavasti kalliimmalla. Enemmän tienaa kun jättää ostamatta kaiken turhan.

Kirpparilla myynnistä ei kokemuksia mutta tori.fi myynnillä tienaan kyllä hyvinkin.  Ostan sesongin ulkopuolella ja myyn torissa sesonkiaikana. Lisäksi pikkuvikaisia joita huollan ennen myyntiä.

Ostat MITÄ? Ja myyt MITÄ? Ihan konkreettisia esimerkkejä kiitos🙏

Vierailija
85/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilla EI TIENAA. Olet ostanut kaiken sen mitä siellä myyt oletettavasti kalliimmalla. Enemmän tienaa kun jättää ostamatta kaiken turhan.

Kirpparilla myynnistä ei kokemuksia mutta tori.fi myynnillä tienaan kyllä hyvinkin.  Ostan sesongin ulkopuolella ja myyn torissa sesonkiaikana. Lisäksi pikkuvikaisia joita huollan ennen myyntiä.

Ostat MITÄ? Ja myyt MITÄ? Ihan konkreettisia esimerkkejä kiitos🙏

Mielikuvitustuotteita, jos väittää tienaavansa hyvin.

Vierailija
86/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenvaatteet menee. Hinnat 1-5e/artikkeli. Maltillisesti tavaraa esille kerrallaan. Jos sullot täyteen ei asiakas "löydä" sitten lisää kun tyhjenee. 

Kannattaa myös ajoittaa pöydän vuokraaminen että tuet just tullut ihmisille. Lapsilisä tai toimeentulotuki maksupäivinä kannattaa aloittaa. 

Jos sinun kohdeyleisösi on tuella elävät ihmiset, niin et todella tienaa, ellet myy sitten viittäsataa niitä euron juttujasi. Ne jotka saavat pöytävuokran jälkeen enemmän, kuin kymppejä, myyvät sen silpun kanssa myös kalliimpia tuotteita. 

Vierailija
87/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirpparilla on esim. Kirppari-Kalle sovellus käytössä, jonka kautta teet hinnat, niin kannattaa siihen hintalappuun kirjoittaa muutakin, kuin esim. paita. Itse haen meidän lähikirpparilla lapsen koolla tai jollain merkillä tietoja siitä sovelluksesta ja näen suoraan missä pöydässä tavara on myynnissä ja millä hinnalla. Helppo tapa löytää myynnissä olevat tuotteet ja pöytä, kun ei ole aikaa koluta pöytiä.

Vierailija
88/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä millaisesta pöydästä itse ostaisit ja millä hinnalla. Sitten järjestät pöydän ja laitat hinnat sen mukaan.

Vierailija
89/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta saa myytyä 400 eurolla, on pitänyt ensin ostaa tavaraa 4000 eurolla.

Vierailija
90/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotta saa myytyä 400 eurolla, on pitänyt ensin ostaa tavaraa 4000 eurolla.

Höpö höpö taas. Et ole ikinä selvästi ollut kirpparilla myymässä tai on vähän utopistiset kuvat hinnoittelusta. Monta kertaa sinne kirpparille päätyy myös tavaraa, josta ei ole itse maksanut mitään.

Vierailija
91/94 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttava haalii itselleen ilmaista tavaraa, jota myy kirppareilla. Miehensä kaveri antoi suunnilleen tyhjentää talonsa ennen remonttia. Ilmeisesti muutkin antavat tavaraa ilmaiseksi. En tiedä tietävätkö antajat tavaran päätyvän myyntiin. Luulisi jotain tienaavan, kun tavaroista ei ole tarvinnut maksaa.

Vierailija
92/94 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei myökään olla tuommosiin tienesteihin päädytty

Tein vertailua, vuonna 2023 meidän kirppismyynnit kahdelta viikolta oli n.200€ (tästä oli jo vähennetty paikkamaksu ja provisio) ja vuonna 2024 meidän kirppismyynnit oli 3 viikolta tuon 200€ (tästäkin vähennetty paikkamaksu ja provisiot)

Meillä on ollut myynnistä meille tarpeetonta tavaraa. Mm. Naisten, miesten ja lasten vaatteita, pelejä, turhaa romua (esim. ylimääräisiä lamppuja, lankoja, keittiövälineitä)

Tänä vuonna en kirppistä viittiny ees ottaa kun ei oo jaksanu. Aika paljon siinä saa hommia tehdä

Vierailija
93/94 |
10.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaimon sisko on vaatekeräyksessä töissä. Siellä kun lajittelee vaatteita niin ottaa parhaat päältä ja tuo meille jotta voidaan myydä ne kirparilla. Ilmaiset vaatteet muuttuu 5-20€ arvoisiksi 👍 

Ootko ylpeä kun vaimon sisko elättää sua?

Miksi se niitä teille edes roudaa, ei tietenkään itse saa mitään?

Vierailija
94/94 |
11.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tienaa, jotka myy varastettua tavaraa.

Esim siivoojat, jotka käyvät vanhusten luona. Syyttävät heitä sutten muistisairauksista, kun kysyvät, minne kaikk arvotavarai on hävinnyt.

"Siivousliike" Clean Mirror oikein erikoistunut tallaiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi yhdeksän