Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka tienaatte kirpputorilla huikeita summia

Vierailija
05.11.2025 |

Kertokaa minulle, MITÄ ihmettä te myytte?

Kuulin taas ohimennen kehuskelua, että kirppikseltä on tullut melkein 400 euroa, vaikka myyntiviikko on vasta puolivälissä. Eli 400 euroa parissa päivässä??

Ihan tavallinen itsepalvelukirppis, normaalikokoinen myyntipaikka, ei siis mitään huonekaluja tms. myynnissä. Kuinka paljon sitä pikkusälää täytyy oikein sulloa myyntipaikkaan, jotta tuollaisiin summiin pääsee? Vai myyttekö jotain tajuttoman kallista? Kun se yleisin neuvohan aina menee niin, että älä vie liikaa tavaraa kerralla ja laita erittäin matalat hinnat, niin kauppa käy.

Minulla on ollut kirppiksellä myynnissä merkkituotteita ja keräilytavaroita polkuhinnoilla, mutta aina on ollut tuskan takana, että edes muutama kymppi viikossa jää käteen paikkavuokran jälkeen. Selkeästi teen jotain väärin. En vaan osaa, tai sitten on huono tuuri. Olen tehnyt jotain kirppisaiheisia aloituksia tänne aiemminkin, kun on kerta kaikkiaan minulle niin suuri mysteeri, että miten hemmetissä jotkut ihmiset tekevät parissa viikossa megatiliä ja minä saan roudata suurimman osan tavaroistani takaisin :D

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen yleensä hyvän tilin, mutta katson tarkkaan, mitä sinne pöytään laitan. Lähinnä myyn omia kirppislöytöjäni, mitä en enää käytä. Esim nahkatakkeja, farkkuja, silkkipaitoja, mekkoja, nyt talvella nahkasaappaita ja laukkuja. Hyvin on mennyt kaupaksi, mutta pitää tietää, missä tällainen tavara tekee kauppansa. Ihan 400euron viikkomyyntiin en ole päässyt, mutta kokonaismyynti kahdelta viikolta on kyllä ollut yki 400.

Mun mielestä tärkeintä on laittaa tavara kiertoon ja eihän niitä, nyt roskiinkaan kannata heittää.

Millaiset hinnat sinulla on ollut noissa? Esim. itse olen saanut nahkatakista vain 4 euroa ja Dagmarin silkkipaidasta 2 euroa, aloitin 10 ja 5 eurosta ja laskin sitten hintoja, mutta ei vaan mennyt kuin vasta 4 ja 2 eurolla. Tavaroita pitäisi olla satoja, jotta näillä hinnoilla mitään satasia jäisi käteen.

Vierailija
42/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on pilkku väärässä paikassa. Ne kirjoittelee tuollaisia summia kuten 400 ekee vaikka totuus on n. 40€. Älä ota tosissas sitä mitä täällä kirjoitellaan. Täällä pyörii muun muassa eläkeläisiä joiden eläke on yli 10 000€/kk. Muutoinkin täällä kuullostaa pyörivän kaikki ökyrikkaat ku niillä ei oo muuta puuhaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sano tienaavani kirppiksellä, mutta ainakin tavarat kiertävät. Keväällä ja viime syksynä oli viikko paikallisella itsepalvelukirppiksellä loossi ja molemmista jäi reilu 500€ käteen pöytävuokran jälkeen. Tavara liikkui todella hyvin! Enkä myy mitään ihmeellistä, mutta tuo on siisti ja hyvin valaistu kirppis, jossa selkeät kulkemissuunnat ja kierroksen voi aloittaa kahdesta päästä.

Keväällä oli loossi heti suositumman aloituskohdan kohdalla ja syksyllä suht keskivaiheilla. Laitan aina loossin yläreunaan laput, joissa lukee esim naiselle/nuorelle M-L miehelle L-XL ja vaatteita vain henkareille. Jokaiseen myyntilappuun kirjoitan hinnan lisäksi esim. mikä vaate on kyseessä, minkä kokoinen, mahdollisesti merkin vaikka saattaisikin olla vähemmän tunnettu. Pidän loossin siistinä enkä täytä sitä liian täydeksi. Joka pv käyn aikakin kerran pyörähtämässä kirppiksellä, täytän loossia maltillisesti ja vaihtelen tavaroiden paikkoja yms. Laitan myyntiin vain sesonkiin sillä hetkellä kuuluvia vaatteita/tavaroita ja aina hyväkuntoisia, joita itsekin viitsisin ostaa. En myy pilkkahinnalla mutten myöskään liian korkealla. Yritän saada kirppiskävijän kiinnittämään katseen loossiini jonkun yksittäistuotteen houkuttelevalla kuosilla/värillä/merkillä toivoen että vieressä oleva tuote myisi myös. 

Vierailija
44/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

PK-seudun pöytäkirppiksellä viikon myynnit yleensä n. 150 euroa pöytävuokran jälkeen. Ei HKI. Saisin varmaan enemmänkin, jos korottaisin hintoja, mutta haluan vain turhasta tavarasta eroon.

Paljon lastenvaatteita, koot näkyviin lapuilla. Hinnoittelen kunnon ja merkin mukaan. Myyn vain paria kokoa kerralla, en vaatteita ikävuosista 0-10v.

Sisustustavaraa, kukkaruukkuja, keittiötavaroita. Kaikki myyntiin, jos tuotteen kunto vaan sallii. Kun hinta on tarpeeksi halpa kaikki myydään. Joka päivä pitää siivota ja jos menee isoja tuotteita tai paljon tavaraa, niin tuon lisää.

Joukossa muutama kalliimpi tuote, matto, merkkivaate tms.

Huomasin, että kun olin kaverin kanssa myymässä, niin myynti oli huonompi. Luulen, että johtui siitä, että molemmilla vähän omanlaisensa tyyli ja ostajia hämmensi se. Yleensä pöydän perusteella voi päätellä kuka on myymässä ja sen pohjalta moni päättelee onko pöydässä omaan makuun sopivaa kamaa vai ei.

Naistenvaatteet myy huonosti, mutta niitä varastetaan eniten, hälyttimistä huolimatta. Nykyään myyn omat merkkivaatteet netissä.

Vierailija
45/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon noihin huimiin summiin on laitettu rahaa? 

Vierailija
46/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo huippusummia ansainneet laskeneet todellisen tuoton, joka jää viivan alle (liikevaihto vs. liikevoitto)?

Esim. ostit laukun 50 eurolla, ja myyt sen pois 50 eurolla. 50-50 = nolla. Eli onkohan siitä myydystä tavarasta ehtinyt olla oikeasti iloa ja hyötyä ennen kuin siitä luopuu?

Ei tämä nyt taida olla kirppiskeskusteluissa se olennainen juttu. Pointti on, että sinulla on kasa tavaraa, joka on jäänyt syystä tai toisesta turhaksi. Tappiotahan siitä tulee rahallisesti, ainakin valtaosalle ihmisistä. Tavara on kuitenkin jäänyt turhaksi ja haluat siitä eroon, joten jos siitä saa jotain rahaa, se on plussaa.

Mutta kysymys kuuluu, miksi yksi saa kasastaan 400 euroa ja toinen hädin tuskin 50 euroa, vaikka tavara olisi samantasoista laadultaan.

Tavara ja hinnoittelu ei tässä tapauksessa ole samaa. Jos kirppis on hyvä ja siisti, siellä käy paljon väkeä. Paikka on tällöin hyvä. On myös hyvä hahmottaa millaiseen tuotteeseen kirppis profiloituu, millaista ostajaa käy. Omat myytävät tuotteet pitää olla siistejä ja ehjiä. Esillepano selkeä. On myös hyvä tietää millainen tavara trendaa. Kirppiksillä myydään paljon ihan tavallista käyttöön tulevaa vaatetta, tavaraa. Siellä myydään myös klassikko tuotteita, joita osa porukasta kerää tai haluaa kotiinsa. Osalle ihmisistä on kertynyt tavaraa perintönä, lahjoina. Tällaisista tuotteista saatat saada vähän paremman hinnan. Käyttöön tulevat tuotteet kannattaa hinnoitella niin, että ostaja kokee tekevänsä hyvän ja tarpeellisen löydön. Älä myöskään lastaa paikkaa täyteen vaan asettele tuotteet niin, että ne näkyy penkomatta ohikulkijoille. Täydennä päivittäin ja siivoa paikka. Panosta hintalappujen pysymiseen. Näillä esimerkeillä oon itse tienannut viikossa satasia muutamia kertoja. Ja tienaaminen tarkoittaa sitä, että kaikki myyntiin liittyvät kulut on jo vähennetty. Myy vuodenaikaan sopivia vaatteita/tuotteita.

Vierailija
47/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo huippusummia ansainneet laskeneet todellisen tuoton, joka jää viivan alle (liikevaihto vs. liikevoitto)?

Esim. ostit laukun 50 eurolla, ja myyt sen pois 50 eurolla. 50-50 = nolla. Eli onkohan siitä myydystä tavarasta ehtinyt olla oikeasti iloa ja hyötyä ennen kuin siitä luopuu?

Ei tämä nyt taida olla kirppiskeskusteluissa se olennainen juttu. Pointti on, että sinulla on kasa tavaraa, joka on jäänyt syystä tai toisesta turhaksi. Tappiotahan siitä tulee rahallisesti, ainakin valtaosalle ihmisistä. Tavara on kuitenkin jäänyt turhaksi ja haluat siitä eroon, joten jos siitä saa jotain rahaa, se on plussaa.

Mutta kysymys kuuluu, miksi yksi saa kasastaan 400 euroa ja toinen hädin tuskin 50 euroa, vaikka tavara olisi samantasoista laadultaan.

Toisella on tavaraa enemmän ja paljon kaikenlaista. Ja toisella vähemmän, ehkä väärää kokoakin. Ja onko ehjää, ettei rikkinäistä? Joskus kun on hyväkuntoisia uudenveroisia vaatteita edullisesti, huomaa miten paikka tyhjenee kun itsekin on samalta paikalta löytänyt jotain. Jos niitä vaatteita/tavaroita on paljon ja hinta edullinen, kertyy lopulta iso summa vaikka olisi edulliset hinnat kun määrällisesti paljon.

Vierailija
48/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon noihin huimiin summiin on laitettu rahaa? 

Lapsille nyt esim. on pakko sitä vaatetta ja tavaraa ostaa ja jäävät sitten pieneksi. Myydessä saa näistä edes jotain takaisin.

Itse olen saanut myös tavaraa lahjaksi tai kaupanpäällisenä ja näitäkin hyvin menee. Näistä en ole itse maksanut mitään.

Vierailija
49/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastan itse pitkin vuotta sitä, että löydän halvalla ja jossain vaiheessa myyn kalliimmalla. Käsitöistä ja harrastuksistani myös jonkun verran tulee takaisin.

Mulla on tietty ns kohderyhmä muodostunut ja tekemiäni ja kierrättämiäni juttuja ei tästä kylästä saa.

Ei tule satasia viikossa mutta kuukaudessa. Enemmänkin jos yritän, onnistun vaan stressaamaan itseni puhki tuossakin.

Vierailija
50/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä teen yleensä hyvän tilin, mutta katson tarkkaan, mitä sinne pöytään laitan. Lähinnä myyn omia kirppislöytöjäni, mitä en enää käytä. Esim nahkatakkeja, farkkuja, silkkipaitoja, mekkoja, nyt talvella nahkasaappaita ja laukkuja. Hyvin on mennyt kaupaksi, mutta pitää tietää, missä tällainen tavara tekee kauppansa. Ihan 400euron viikkomyyntiin en ole päässyt, mutta kokonaismyynti kahdelta viikolta on kyllä ollut yki 400.

Mun mielestä tärkeintä on laittaa tavara kiertoon ja eihän niitä, nyt roskiinkaan kannata heittää.

Millaiset hinnat sinulla on ollut noissa? Esim. itse olen saanut nahkatakista vain 4 euroa ja Dagmarin silkkipaidasta 2 euroa, aloitin 10 ja 5 eurosta ja laskin sitten hintoja, mutta ei vaan mennyt kuin vasta 4 ja 2 eurolla. Tavaroita pitäisi olla satoja, jotta näillä hinnoilla mitään satasia jäisi käteen.

Mulla on ollut selvästi kalliimmat hinnat, mutta myynkin esim Relovessa, missä nahkatakki on voinut olla jopa 40e ja silkkipaita 15-20e. 

Vierailija
51/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tienannut viime kuussa 114 euroa myymällä Torissa ja Vintedissä tavaraa ja vaatetta ja huom. siis tuo on voittoa. Kiertelen kirppiksillä ja ostan halvalla, myyn pois kalliimmalla. Mutta ei tule ihan helpolla tuo raha, vaatii aikaa ja viitseliäisyyttä. 

Kirpparilla ei tienaa mitään. Viimeksi käteen jäi 63 euroa. Ne jotka tienaavat satasia ovat myös sijoittaneet niihin kamppeisiin paljon. Se on selitys. 

Vierailija
52/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä näistä summista, mutta se on pistänyt silmään, että

usein näkyy kivijalkakirpputoreilla kehopositiivisia ihralöllykkä-neitosia kumartuneena pyllistelemään kaikelle kansalle hyvin anteliaasti. Monella tiukat mustat pöksyt jalassa. Näillä ei kyykistyminen massiivisen rasvaisen ruhonsa vuoksi onnistu.

Vedätkö käteen samalla kun kirjoitat näitä?

Vierailija
53/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun tonnilla ostaa ja satasella myy niin sehän on matematiikassa reputtaneiden mielestä tienaamista.

Vierailija
54/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi myin pari nahkatakkia mistä toisesta sain 35e ja toisesta 20. Oiskait odottelemalla saanut enemmänkin.

Muistaakseni nuo ostin 10-15 eurolla. Parin euron vaatteita ostelen, aina kun löytyy sopiva ja yleensä niistä sen kympin saa.

En oikein osaa edes kierrellä enää kirppareilla muuten kuin katselemassa mitä vois ostaa myytäväksi.

Vierailija
55/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tonnilla ostaa ja satasella myy niin sehän on matematiikassa reputtaneiden mielestä tienaamista.

Joo, parempi vaan varastoida kämppä täyteen käyttämätöntä romua lattiasta kattoon tai heittää roskikseen. Se sitä parasta tienaamista on. Itse et ole tainnut päästä läpi edes elämänkoulusta?

Vierailija
56/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä on pilkku väärässä paikassa. Ne kirjoittelee tuollaisia summia kuten 400 ekee vaikka totuus on n. 40€. Älä ota tosissas sitä mitä täällä kirjoitellaan. Täällä pyörii muun muassa eläkeläisiä joiden eläke on yli 10 000€/kk. Muutoinkin täällä kuullostaa pyörivän kaikki ökyrikkaat ku niillä ei oo muuta puuhaa!

Mutta siis olen kuullut tätä kehuskelua ihan live-elämässä, en pelkästään palstalla.

Vierailija
57/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, parempi vaan varastoida kämppä täyteen käyttämätöntä romua lattiasta kattoon tai heittää roskikseen. Se sitä parasta tienaamista on. Itse et ole tainnut päästä läpi edes elämänkoulusta?

Miksi alun perinkään ostaa noin paljon romua? Olisiko helpompi yrittää hallita niitä turhia ostoksia. 

Vierailija
58/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi alun perinkään ostaa noin paljon romua? Olisiko helpompi yrittää hallita niitä turhia ostoksia. 

Mulle ostos ei ole turha jos se maksaa mulle nyt 20e mutta keväällä ja kesällä saan siitä 200e + mulle jää se oma alkuperäinen.

Turhia en ostelee, kirpparillakin mulla on vaatteiden suhteen budjetti 2e mutta jos kympillä löydän jotain mistä saan satasen, niin kyllä sekin mahtuu jonkun aikaa kaapissa olemaan.

Ei ole kämppä täynnä rojua, mutta siellä on hitokseen arvokasta tavaraa.

Vierailija
59/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että sinä et saa keneltäkään lahjoja, vaatekokosi/tyylisi ei muutu, lapsesi ei kasva, eikä tarvitse sen myötä uusia vaatteita tai leluja, et ole saanut kämpän kaupanpäällisenä tai perintönä muiden vanhoja tavaroita, et ole ostanut jonkun vanhan tavaran tilalle uutta parempaa, vaihtanut harrastusta, vaihtanut asuntoa, lukenut kirjaa loppuun, jota et enää tule lukemaan, opiskellut, kokenut minkäänlaista elämänmuutosta tai tapahtumaa, jonka myötä jokin tavara olisi muuttunut turhaksi. Onnea. Sinulla ei ole elämää.

Vierailija
60/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa, että sinä et saa keneltäkään lahjoja, vaatekokosi/tyylisi ei muutu, lapsesi ei kasva, eikä tarvitse sen myötä uusia vaatteita tai leluja, et ole saanut kämpän kaupanpäällisenä tai perintönä muiden vanhoja tavaroita, et ole ostanut jonkun vanhan tavaran tilalle uutta parempaa, vaihtanut harrastusta, vaihtanut asuntoa,

Tuossa edellinen sanoi: "Joo, parempi vaan varastoida kämppä täyteen käyttämätöntä romua lattiasta kattoon tai heittää roskikseen." Miten ihmisillä voi tulla noin paljon käyttämätöntä romua?