Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Te, jotka tienaatte kirpputorilla huikeita summia

Vierailija
05.11.2025 |

Kertokaa minulle, MITÄ ihmettä te myytte?

Kuulin taas ohimennen kehuskelua, että kirppikseltä on tullut melkein 400 euroa, vaikka myyntiviikko on vasta puolivälissä. Eli 400 euroa parissa päivässä??

Ihan tavallinen itsepalvelukirppis, normaalikokoinen myyntipaikka, ei siis mitään huonekaluja tms. myynnissä. Kuinka paljon sitä pikkusälää täytyy oikein sulloa myyntipaikkaan, jotta tuollaisiin summiin pääsee? Vai myyttekö jotain tajuttoman kallista? Kun se yleisin neuvohan aina menee niin, että älä vie liikaa tavaraa kerralla ja laita erittäin matalat hinnat, niin kauppa käy.

Minulla on ollut kirppiksellä myynnissä merkkituotteita ja keräilytavaroita polkuhinnoilla, mutta aina on ollut tuskan takana, että edes muutama kymppi viikossa jää käteen paikkavuokran jälkeen. Selkeästi teen jotain väärin. En vaan osaa, tai sitten on huono tuuri. Olen tehnyt jotain kirppisaiheisia aloituksia tänne aiemminkin, kun on kerta kaikkiaan minulle niin suuri mysteeri, että miten hemmetissä jotkut ihmiset tekevät parissa viikossa megatiliä ja minä saan roudata suurimman osan tavaroistani takaisin :D

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

€400, huikea summa?

Onhan ne marimekot ja kalliit veskat aikanaan itse maksettu.

Vierailija
22/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että joku laittaa paikan ihan täyteen, omakotitalojen ulkovarastot ja vintit monesti pursuavat tavaraa kuten jokainen omakotitaloasuja tietää. Jos on perhettä, lasten vanhat vaatteet ja lelut, jotain isännänkin tavaroita. Nopeastihan niistä saa paikan täyteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilla EI TIENAA. Olet ostanut kaiken sen mitä siellä myyt oletettavasti kalliimmalla. Enemmän tienaa kun jättää ostamatta kaiken turhan.

Kirpparilla myynnistä ei kokemuksia mutta tori.fi myynnillä tienaan kyllä hyvinkin.  Ostan sesongin ulkopuolella ja myyn torissa sesonkiaikana. Lisäksi pikkuvikaisia joita huollan ennen myyntiä.

Vierailija
24/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirpparilla EI TIENAA. Olet ostanut kaiken sen mitä siellä myyt oletettavasti kalliimmalla. Enemmän tienaa kun jättää ostamatta kaiken turhan.

Mietin ihan samaa, että mistä ap on ne myytävät tavarat (ilmaiseksi?) saanut, että voisi sanoa tienaavansa. Tietty jos ostaa halvalla Kiinasta ja sitten myy kalliimmalla kirpparilla, voisi kai tienata. 

Kyllä valtaosa ihmisistä tietää, että tällaisissa keskusteluissa ei "tienaamisella" tarkoiteta voittoa, vaan ylipäätään sitä mitä niistä kirppiskamoista tulee rahaa käteen.

Vierailija
25/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai oman tavaran myynti voi olla tuottavaa mitenkään. Sitten on niitä jotka kiertelevät kirppiksia ja myyvvät itse kalliimalla, eli nämä joiden takia minä en enää käy niillä ollenkaan. Enpä kyllä tarvitsekaan mitään. 

Vierailija
26/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus pohtinut, kuinka paljon tässäkin asiassa mahtaa olla osansa itsevarmuudella.

Alihinnoittelen tavaroitani, koska a) haluan niistä nopeammin eroon ja b) en yksinkertaisesti kehtaa pyytää liikaa. Mielessäni kuvittelen, miten joku kääntelee sitä käyttämätöntä merkkikolttua nauraen ja sanoo toiselle "kato nyt Mirkku, joku pyytää tästäkin kymppiä, siis KYMPPIÄ". Ja sitten ottaa kuvan johonkin paskatkirpparikamat-sivustolle, jossa hintapyynnölle naureskellaan oikein porukalla. Joten laitan hintaa vitosen, ettei vaan kukaan loukkaannu.

(Olen tuollaisia kommentteja ihan oikeasti kuullutkin, oli esim. Joutsen-untuvatakki myynnissä kympillä ja joidenkin mielestä se oli ihan hirmu hauska vitsi, jota koko seurue nauroi.)

Olen tullut ajatelleeksi, että ehkä tällainen "emmänytkehtaa" huonolla itsetunnolla myyminen on syy siihen, etten saa kirppikseltä oikein mitään. Tavara on laadukasta ja uudenveroista, ehkä hinnat on sitten liian matalat?

Vierailija
27/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Temukamaa menee vähintään nelinkertaisella voitolla.

Vierailija
28/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa nähdä vaivaa kirpparimyyntiin. 

Olen vaan pistänyt kierrätyslastikoihin pusseittain tavaraa. 

Vierailija
29/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo huippusummia ansainneet laskeneet todellisen tuoton, joka jää viivan alle (liikevaihto vs. liikevoitto)?

Esim. ostit laukun 50 eurolla, ja myyt sen pois 50 eurolla. 50-50 = nolla. Eli onkohan siitä myydystä tavarasta ehtinyt olla oikeasti iloa ja hyötyä ennen kuin siitä luopuu?

Vierailija
30/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Temukamaa menee vähintään nelinkertaisella voitolla.

hih hih : )

Vierailija
31/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo huippusummia ansainneet laskeneet todellisen tuoton, joka jää viivan alle (liikevaihto vs. liikevoitto)?

Esim. ostit laukun 50 eurolla, ja myyt sen pois 50 eurolla. 50-50 = nolla. Eli onkohan siitä myydystä tavarasta ehtinyt olla oikeasti iloa ja hyötyä ennen kuin siitä luopuu?

Ei tämä nyt taida olla kirppiskeskusteluissa se olennainen juttu. Pointti on, että sinulla on kasa tavaraa, joka on jäänyt syystä tai toisesta turhaksi. Tappiotahan siitä tulee rahallisesti, ainakin valtaosalle ihmisistä. Tavara on kuitenkin jäänyt turhaksi ja haluat siitä eroon, joten jos siitä saa jotain rahaa, se on plussaa.

Mutta kysymys kuuluu, miksi yksi saa kasastaan 400 euroa ja toinen hädin tuskin 50 euroa, vaikka tavara olisi samantasoista laadultaan.

Vierailija
32/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on.

No niinhän se on, mutta utelias olen silti :D Saatko sinä aina monta sataa viikossa? Kerro niksisi!

En saa.

Miten ne keskellä viikkoa tietää, paljonko on mennyt kaupaksi?

Vierailija
33/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

€400, huikea summa?

400 euroa viikossa olisi minusta kirpputorilla todella hyvä tili. Tämä oli kuulemma vielä vasta puolen viikon saldo, eli jos kirpputorilta tulee 800 euroa viikossa, niin sehän on jo todella huikea.

(Jos olet joku hyvätuloinen, joka ei edes käy kirpputorilla, niin et varmaan ymmärrä koko keskustelua.)

Kuten sanoin, oma kokemukseni on, että kirppikseltä jää vuokran jälkeen käteen ehkä jotain 50-70 euroa viikossa.

no en kyllä viitsisi 50-70 euron takia nähdä moista vaivaa. Olen tässäkin kuussa ehtinyt saamaan yli tuplaten tuon netto-osinkoina tilille ja kuu vasta alussa. 

Vierailija
34/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on.

No niinhän se on, mutta utelias olen silti :D Saatko sinä aina monta sataa viikossa? Kerro niksisi!

En saa.

Miten ne keskellä viikkoa tietää, paljonko on mennyt kaupaksi?

Seuraa myyntiä sovelluksesta. Taitaa melkein joka kirppiksellä olla nykyään jokin Kirppari-Kallen kaltainen systeemi.

Vierailija
35/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen myynyt kahdella eri kirppiksellä ja eroa on. Toisessa menee sellainen aikuisille suunnattu tavara - lasitavara, Marimekko yms 

Toisessa taas enemmän nuorisolle suunnattua tavaraa.

Tosin enää en kyllä ota kirppispöytää.

Tuo on totta kyllä. Mutta tämä on sellainen valtava halli, "sekametelisoppa", jossa käy jos jonkinlaista kulkijaa. En ole nähnyt mitään selkeää linjaa siinä, millaiset myyjät tuntuvat saavan noita huikeita summia. Tämäkin kehuskelija oli ihan tavallisen näköinen rattaita lykkäävä perheenäiti. Tuskin lastenvaatteilla yms. tuollaista tiliä tekee? En tiedä, siksi kyselenkin, millaisilla tavaroilla tuollaiset megatilit tulevat - ja kuinka paljon sitä tavaraa myyntipaikassa oikein on?

Lasten merkkivaate saattaa myydä isollakin hinnalla hyvin äkkiä. Merkitön tai halpamerkki ei kelpaa edes ilmaiseksi. Mutta on niihin käytetty rahaakin tonneja.

Vierailija
36/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kirppispöytä kaksi viikkoa,  koknaistuotto aika tasan 400 euroa, siis käteen jäänyt osuuus. Kaikista huonoimmin kaupaksi meni lasten kirjat, dvd-elokuvat ja teinin farkut ja muut nuorten vaatteet, vaikka hyväkuntoisia olivat. Parhaiten kävi kaupaksi sisustustavarat ja kippokupposet sekä lelut. Laitoin hinnaksi sen mitä itsekkin olisin ollut valmis maksamaan. Ja kahdelle viimeiselle päivälle -50 % alen. Myymättä jääneet lahjoitin kirpputorille.

Vierailija
37/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

€400, huikea summa?

400 euroa viikossa olisi minusta kirpputorilla todella hyvä tili. Tämä oli kuulemma vielä vasta puolen viikon saldo, eli jos kirpputorilta tulee 800 euroa viikossa, niin sehän on jo todella huikea.

(Jos olet joku hyvätuloinen, joka ei edes käy kirpputorilla, niin et varmaan ymmärrä koko keskustelua.)

Kuten sanoin, oma kokemukseni on, että kirppikseltä jää vuokran jälkeen käteen ehkä jotain 50-70 euroa viikossa.

no en kyllä viitsisi 50-70 euron takia nähdä moista vaivaa. Olen tässäkin kuussa ehtinyt saamaan yli tuplaten tuon netto-osinkoina tilille ja kuu vasta alussa. 

Typerys, sen 50-70€ voisit sijoittaa myös tuottamaan lisää. Näin minä teen.

Vierailija
38/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli kirppispöytä kaksi viikkoa,  koknaistuotto aika tasan 400 euroa, siis käteen jäänyt osuuus. Kaikista huonoimmin kaupaksi meni lasten kirjat, dvd-elokuvat ja teinin farkut ja muut nuorten vaatteet, vaikka hyväkuntoisia olivat. Parhaiten kävi kaupaksi sisustustavarat ja kippokupposet sekä lelut. Laitoin hinnaksi sen mitä itsekkin olisin ollut valmis maksamaan. Ja kahdelle viimeiselle päivälle -50 % alen. Myymättä jääneet lahjoitin kirpputorille.

Minkä kokoinen paikkakunta? Pikkukaupungeissa ei taida kuukaudessakaan saada 200€. Toisaalta taas tiedän pienen kaupungin jossa paljon lestoja niin lastenvaatteet ja tavarat menee kaikki kaupaksi.

Vierailija
39/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä Pena lähettää mulle ilmasta tavaraa ja mie myyn ne sit kirppiksellä erittäin halvalla. Esim bluerayt ja äänilevyt menevät aina kaupaks euron kappale. Toisinaan jotkut ostaa jälleenmyyntiin, mutta sillä ei ole väliä kun tavara on mulle ilmasta. 

Sehän on silkkaa voittoa sulle sitten :)

Ainoastaan siinä tapauksessa, että sitä Penan erittäin halpaa tavaraa on kärrykaupalla ja joku sen haluaa. Muuten ei saa edes viikkovuokraansa katettua. 

Vierailija
40/71 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen yleensä hyvän tilin, mutta katson tarkkaan, mitä sinne pöytään laitan. Lähinnä myyn omia kirppislöytöjäni, mitä en enää käytä. Esim nahkatakkeja, farkkuja, silkkipaitoja, mekkoja, nyt talvella nahkasaappaita ja laukkuja. Hyvin on mennyt kaupaksi, mutta pitää tietää, missä tällainen tavara tekee kauppansa. Ihan 400euron viikkomyyntiin en ole päässyt, mutta kokonaismyynti kahdelta viikolta on kyllä ollut yki 400.

Mun mielestä tärkeintä on laittaa tavara kiertoon ja eihän niitä, nyt roskiinkaan kannata heittää.