Te, jotka tienaatte kirpputorilla huikeita summia
Kertokaa minulle, MITÄ ihmettä te myytte?
Kuulin taas ohimennen kehuskelua, että kirppikseltä on tullut melkein 400 euroa, vaikka myyntiviikko on vasta puolivälissä. Eli 400 euroa parissa päivässä??
Ihan tavallinen itsepalvelukirppis, normaalikokoinen myyntipaikka, ei siis mitään huonekaluja tms. myynnissä. Kuinka paljon sitä pikkusälää täytyy oikein sulloa myyntipaikkaan, jotta tuollaisiin summiin pääsee? Vai myyttekö jotain tajuttoman kallista? Kun se yleisin neuvohan aina menee niin, että älä vie liikaa tavaraa kerralla ja laita erittäin matalat hinnat, niin kauppa käy.
Minulla on ollut kirppiksellä myynnissä merkkituotteita ja keräilytavaroita polkuhinnoilla, mutta aina on ollut tuskan takana, että edes muutama kymppi viikossa jää käteen paikkavuokran jälkeen. Selkeästi teen jotain väärin. En vaan osaa, tai sitten on huono tuuri. Olen tehnyt jotain kirppisaiheisia aloituksia tänne aiemminkin, kun on kerta kaikkiaan minulle niin suuri mysteeri, että miten hemmetissä jotkut ihmiset tekevät parissa viikossa megatiliä ja minä saan roudata suurimman osan tavaroistani takaisin :D
Kommentit (71)
Tori.fi annetaan osiosta käyn hakemassa ilmaista tavaraa ja myyn kirppiksellä 1-10€ hintaan. Puhdasta voittoa 👍
Kirpparikettu.
Vaimon sisko on vaatekeräyksessä töissä. Siellä kun lajittelee vaatteita niin ottaa parhaat päältä ja tuo meille jotta voidaan myydä ne kirparilla. Ilmaiset vaatteet muuttuu 5-20€ arvoisiksi 👍
Sillä keinolla voi tienata, että ostaa jos halvalla näkee kirppareilla hyvää tavaraa ja myy sitten kallimmalla. Tarvitaan harjaantunutta silmää, että havaitsee ne tuotteet ja hahmottaa hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen yleensä hyvän tilin, mutta katson tarkkaan, mitä sinne pöytään laitan. Lähinnä myyn omia kirppislöytöjäni, mitä en enää käytä. Esim nahkatakkeja, farkkuja, silkkipaitoja, mekkoja, nyt talvella nahkasaappaita ja laukkuja. Hyvin on mennyt kaupaksi, mutta pitää tietää, missä tällainen tavara tekee kauppansa. Ihan 400euron viikkomyyntiin en ole päässyt, mutta kokonaismyynti kahdelta viikolta on kyllä ollut yki 400.
Mun mielestä tärkeintä on laittaa tavara kiertoon ja eihän niitä, nyt roskiinkaan kannata heittää.
Miksi hankkia tavaraa joka pitää laittaa kiertoon?
Vierailija kirjoitti:
Sillä keinolla voi tienata, että ostaa jos halvalla näkee kirppareilla hyvää tavaraa ja myy sitten kallimmalla. Tarvitaan harjaantunutta silmää, että havaitsee ne tuotteet ja hahmottaa hinnat.
Turhaa ajan hukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa ajan hukkaa.
Joo, en itsekään jaksaisi parin euron takia nähdä vaivaa. Sitäpaitsi nää kaikki oman elämänsä huutokauppakeisarit, joita tälläkin palstalla muka on, on pilanneet kirpparit. Paska maksaa maltaita. Vintedistä saa usein viideosan hinnalla näitä mitä täällä myyvät kuin kalleinta aarretta. Ehkä sitten joku tyhmä sortuu.
Vierailija kirjoitti:
Kun tonnilla ostaa ja satasella myy niin sehän on matematiikassa reputtaneiden mielestä tienaamista.
Vaatteet ja tavara käy joskus itselle käyttämättömäksi. Parempi myydä silloin pois. Neliöt on kalliita turhan tavaran säilyttämiseen. Lisäksi peritään ja saadaan hyvää haluttua tavaraa. Mikä parempaa, kun laittaa kiertoon ja saada siitä vähän rahaa. Lisäksi tulee yrityslahjoja, joululahjoja. Kaikki ei sovi omaan tyyliin tai niitä on jo olemassa. Kyllä tässä on ihan tienattu tarpeettomaksi syystä tai toisesta käyneillä. Ei toki mikään kultakaivos, mutta ihan hyvä konsepti. Nuorille ei välttämättä ole kertynyt niin paljon ylimääräistä kuin vähän vanhemmille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen yleensä hyvän tilin, mutta katson tarkkaan, mitä sinne pöytään laitan. Lähinnä myyn omia kirppislöytöjäni, mitä en enää käytä. Esim nahkatakkeja, farkkuja, silkkipaitoja, mekkoja, nyt talvella nahkasaappaita ja laukkuja. Hyvin on mennyt kaupaksi, mutta pitää tietää, missä tällainen tavara tekee kauppansa. Ihan 400euron viikkomyyntiin en ole päässyt, mutta kokonaismyynti kahdelta viikolta on kyllä ollut yki 400.
Mun mielestä tärkeintä on laittaa tavara kiertoon ja eihän niitä, nyt roskiinkaan kannata heittää.
Hyvähän se on, että joku niitä ostaa. Todellisuudessa keräilytavara kiertää aika paljon keräilijältä toiselle. Ei päädy koskaan lopulliseen kotiin. Joku näkee mieleisensä tavaran sellaisella hinnalla, että ajattelee siitä saavansa enemmän myymällä eteenpäin. Ja joskus turhaa keräilytavaraa kertyy liikaa ja siitä luovutaan saatavalla hinnalla. Näin se pyörä pyörii ja ihmiset saa tehdä löytöjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on, että joku niitä ostaa. Todellisuudessa keräilytavara kiertää aika paljon keräilijältä toiselle. Ei päädy koskaan lopulliseen kotiin. Joku näkee mieleisensä tavaran sellaisella hinnalla, että
Suurin osa ihmisistä ostaa tavaraa käyttö- ei keräilyarvon takia tai euron kuvat silmillä. Ei keräilytavaroiden arvokaan loputtomasti nouse ja joidenkin itseasiassa romahtaa, kun trendi on ohi. Et ole taatusti myymässä mitään Mona Lisaa tai Tynellin mittatilausvalaisimia.
Olen itse keräilijä, mutta en osta antiikkia sen takia, että sen arvo nousee, vaan siksi, että pidän esineestä ja näen, että minulle tulee sen hankkimisesta käyttöetua, vaikkakin se olisi vain esteettisessä mielessä.
Lastenvaatteet menee. Hinnat 1-5e/artikkeli. Maltillisesti tavaraa esille kerrallaan. Jos sullot täyteen ei asiakas "löydä" sitten lisää kun tyhjenee.
Kannattaa myös ajoittaa pöydän vuokraaminen että tuet just tullut ihmisille. Lapsilisä tai toimeentulotuki maksupäivinä kannattaa aloittaa.
Niin minä teenkin. Olen ostanut 154 kertaa osakkeita tän vuoden aikana.