Tykkäisin syödä salaatteja, mutta ne ei maistu miltään
Tiedän kyllä että salaattiakin voi maustaa ja salaatinkastikkeita on olemassa, mutta ne tekee salaatista sitten epäterveellisemmän. Yritän nimenomaan lisätä kasvisten syöntiä ja syön ne mieluiten tuoreeltaan.
Kertokaas jotain helppoja ja maukkaita, terveellisiä salaatteja. Juuri mutustelen tomaattia, ituja ja kiinankaalia. Vetisen makuista on, vaikka muuten noista tykkään.
Kommentit (118)
Mikä ihme, että ehdotetaan noita ulkomaan kasveja ja kaiken maaliman tahimeja tai muita kiinalaisia sotkuja. Meillä on omat ARVOKKAAT yrtit ja salaatit ja salaattikastikkeiksi sopivat nesteet. Tehdään niillä meille pohjolan asukkaille oivalliset kastikkeet ja käytetään enemmän juureksia, jotka ovat meillä parhaita maailmassa.
Emme tarvitse kiinan tai afrikan tai amerikan kasveja ja litkuja täällä.
Perinteinen on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita salaattiin kurkun ja tomaatin sijaan vaikka viinirypäleitä, pilkottua omenaa, granaattiomenan siemeniä. Jotain pohjaksi (se salaatti), jotain mehevää (kurkku, kesäkurpitsa, meloni), jotain hapahkoa (hedelmiä), jotain siemeniä tai pähkinöitä. Fetaa tai raejuustoa. Kokeile eri yhdistelmiä, tulee hyvää!
Itse meinasin tehdä tänään granaattiomenista, fetasta ja omenanpaloista salaatin, lisään ehkä myös pistaasipähkinöitä joukkoon.
Hedelmiä tulee syötyä paljon ja ne nostaa verensokeria, etenkin rypäleet.//ap
Rypäleissä on myös paljon homeenesto- ja kasvinsuojeluaineita, että ei ihan terveellisimmästä päästä muutenkaan. Ulkomaisissa mansikoissa sama.
Sama juttu. Salaatit ei maistu miltään eikä niillä lähde nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihme, että ehdotetaan noita ulkomaan kasveja ja kaiken maaliman tahimeja tai muita kiinalaisia sotkuja. Meillä on omat ARVOKKAAT yrtit ja salaatit ja salaattikastikkeiksi sopivat nesteet. Tehdään niillä meille pohjolan asukkaille oivalliset kastikkeet ja käytetään enemmän juureksia, jotka ovat meillä parhaita maailmassa.
Emme tarvitse kiinan tai afrikan tai amerikan kasveja ja litkuja täällä.
Perinteinen on parasta.
Kurkkua ja tomaattia. Jee.
Mä laitan salaattiin purkkitonnikalaa oliiviöljyssä. Siinä tulee salaattiin makua, terveellistä kalaa ja omega 3 ja 6 öljyä. Ja on terveellistä.
Tämä oli hienosti sanottu tuolla aikaisemmin:
Nykyihmisen elämä ei ole raskas suoritus.
Näin on ja kun ei kuluteta ja silti syödään myös niitä joidenkin ihailemia vihanneksia ja ulkomaan tuotteita todella liikaa.
Mikä on se määrä, kysyin sitä jo aikaisemmin, millä pärjää vihannesten kohdalla.
Minulla kukkura kourallinen vihanneksia. Kaikki mitä pitää purra on tarpeen, muuten tuollainen pehmeän ruuan nieleminen ei kehitä sylkeä. Sylki on tärkeä ruuan sulamisen kannalta. Mahdollisimman paljon hampaille töitä joka ruokailun yhteydessä on tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä kommentteja. Kiitän niistä.
Hedelmät ja marjat ei kaipaa mitään maistuakseen. Kasviksista paprika ja herneet on herkullisia, tomaattikin. En halua opetella siihen että kaiken kanssa läträtään jotain soossia. Terveys on minulle tärkeää.
Suolaa laitan maltilla ruokiin ja silti päivän saanti tulee heittämällä täyteen useimpina päivinä.//ap
Mistä olet saanut päähäsi, että "soosit" olisi epäterveellisiä? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Toki kasviksia voi napostella ihan siltäänkin, mutta kyllä niistä kannattaa myös tehdä herkullisia, terveellisiä ruokia, jotka tietenkin maustetaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä laitan salaattiin purkkitonnikalaa oliiviöljyssä. Siinä tulee salaattiin makua, terveellistä kalaa ja omega 3 ja 6 öljyä. Ja on terveellistä.
Hyi. Tonnikala on pahaa.
Tee Caesarkastike raakaa valkosipulia. Sardellia ja Parmesaania. Varmasti on makua.
Ajattelen itse salaatin ikäänkuin kerrospukeutumisena ja yhdistelen sekä kevyitä ja raikkaita salaattilajikkeita ns. pohjaksi ja varsinaisia makuja sitten tomaatista, hedelmistä, paahdetuista kasviksista, juustoista, pähkinöistä ja pavuista. Jos vetelee vaan kiinankaalia ja porkkanaa niin eihän se miltään maistu. Kastikkeeksi teen usein simppelin oliiviöljy-vineigretten.
Myös vihersmoothiet on helppo tapa lisätä kasviksia. Esim. pinaatti ei käytännössä edes maistu jos viskaat mukaan omenaa, kiiviä tai ananasta.
"Juuri mutustelen tomaattia, ituja ja kiinankaalia. Vetisen makuista on, vaikka muuten noista tykkään."
Noi ei ole salaattia. Ne on vihenneksia. Salaattia voi yllätys maustaa, eikä mausteet tee siitä epäterveellistä. Voithan tehdä soosia vaikka rasvattomasta litkujugurtista, jos laitat siihen mausteita. Opettele käyttämään pöytäetikkaa ja maustamaan sitä itse. Kyllä se siitä lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Minäkin teen toisinaan salaattiruuan siitä. Laitan maissia, sipulia, persiljaa, munaa, paprikaa ja mausteita. On ruokaisa ja leipää siihn mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyviä kommentteja. Kiitän niistä.
Hedelmät ja marjat ei kaipaa mitään maistuakseen. Kasviksista paprika ja herneet on herkullisia, tomaattikin. En halua opetella siihen että kaiken kanssa läträtään jotain soossia. Terveys on minulle tärkeää.
Suolaa laitan maltilla ruokiin ja silti päivän saanti tulee heittämällä täyteen useimpina päivinä.//ap
Mistä olet saanut päähäsi, että "soosit" olisi epäterveellisiä? Eihän tuossa ole mitään järkeä. Toki kasviksia voi napostella ihan siltäänkin, mutta kyllä niistä kannattaa myös tehdä herkullisia, terveellisiä ruokia, jotka tietenkin maustetaan.
Ne on juomat erikseen. Sitäpaitsi miksi pitäisi syödä jotain pahaa tai mautonta joka muuttuu vain salaattikastikkeen avulla syömäkelpoiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi. Tonnikala on pahaa.
Ei ole pahaa. Tonnikalaa on monessa liemessä. Voi valita sopivan. Lisäksi edullista.
Tehdään niin, että laitatte mieleisiä salaattikastikkeita ohjeineen.
Muutama tippa kastiketta tosiaan tekee salaatista maukkaan. Salaattiin luetaan myös tomaatit ja paprikat ja kananliha jne.
Salaattihan ei paitsi maistu niin ei myöskään tunnu missään - paitsi lähinnä vatsan turvotuksena; vatsa kyllä täyttyi, mutta nälkä jäi.
Se toimii vain lisukkeena.
Oletteko kokeilleet perinteistä suomalaista.
Puolukkahilloa kastikkeeksi ja tai antamaan sopivan maun salaateille. No paprikan kanssa en laittaisi.
Sitten Vadelmahillo tai vadelmat. Siinä mainio kastike ja maun antaja.
Vierailija kirjoitti:
Salaattihan ei paitsi maistu niin ei myöskään tunnu missään - paitsi lähinnä vatsan turvotuksena; vatsa kyllä täyttyi, mutta nälkä jäi.
Se toimii vain lisukkeena.
Aivan kunnon liha kyytipojaksi ja olo on todella mainio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita salaattiin kurkun ja tomaatin sijaan vaikka viinirypäleitä, pilkottua omenaa, granaattiomenan siemeniä. Jotain pohjaksi (se salaatti), jotain mehevää (kurkku, kesäkurpitsa, meloni), jotain hapahkoa (hedelmiä), jotain siemeniä tai pähkinöitä. Fetaa tai raejuustoa. Kokeile eri yhdistelmiä, tulee hyvää!
Itse meinasin tehdä tänään granaattiomenista, fetasta ja omenanpaloista salaatin, lisään ehkä myös pistaasipähkinöitä joukkoon.
Hedelmiä tulee syötyä paljon ja ne nostaa verensokeria, etenkin rypäleet.//ap
Vähennät niiden syöntiä, et tarvitse muuta kommervenkkiä.
Voi saada joo, mutta ei ne välttämättä imeydy yhtä hyvin. Ja melkoista säätämistä suolojen ym. kanssa. Toki harva nyt sellaista määrää kasviksia saa päivittäin syötyä, että riittävästi nestettä saa.