Tykkäisin syödä salaatteja, mutta ne ei maistu miltään
Tiedän kyllä että salaattiakin voi maustaa ja salaatinkastikkeita on olemassa, mutta ne tekee salaatista sitten epäterveellisemmän. Yritän nimenomaan lisätä kasvisten syöntiä ja syön ne mieluiten tuoreeltaan.
Kertokaas jotain helppoja ja maukkaita, terveellisiä salaatteja. Juuri mutustelen tomaattia, ituja ja kiinankaalia. Vetisen makuista on, vaikka muuten noista tykkään.
Kommentit (118)
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan söisi kalaa tai lihaa ilman suolaa, miksi kasvikset, joiden riittävä syöminen on kuitenkin ihmisen terveydeyden kannalta yksi vaikuttavimmista teoista, pitäisi syödä ilman suolaa?
Jos nyt ei mitään muuta, niin salaatinkastike sinapista, sitruunasta, makeuttamattomasta omenasoseesta ja yrteistä voisi toimia. Toki ripaus suolaa ja loraus oliiviöljyä tekisi vielä paremmaksi.
Tuolla logiikalla myös hedelmiin ja marjoihin pitäisi lisätä suolaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita salaattiin kurkun ja tomaatin sijaan vaikka viinirypäleitä, pilkottua omenaa, granaattiomenan siemeniä. Jotain pohjaksi (se salaatti), jotain mehevää (kurkku, kesäkurpitsa, meloni), jotain hapahkoa (hedelmiä), jotain siemeniä tai pähkinöitä. Fetaa tai raejuustoa. Kokeile eri yhdistelmiä, tulee hyvää!
Itse meinasin tehdä tänään granaattiomenista, fetasta ja omenanpaloista salaatin, lisään ehkä myös pistaasipähkinöitä joukkoon.
Salaatin pointti menee vähän ohi, jos siihen lisää maitotuotteita. Nämä kannattaa syödä erikseen, että keho ei ehdollistu sekoittamaan nelijalkaisen tissimaitoa ja sieniä kasviksiin ja osaa pyytää oikeita asioita
:'D päivän naurut.
Mun kroppa syö sitä, mitä sille annan. Se lihas vähän niinkuin on alisteinen aivoi
Nykyihmisen elämä ei ole raskas suoritus ja tuo on puppua muutenkin. Suurin osa länsimaalaisista ylensyö raskaasti.
Vierailija kirjoitti:
Mikäli teitä se suolan laitto kauhistuttaa, niin laittakaa rouhittua mustaapippuria ja oreganoa. Voi käyttää myös jotain mausteseosta. Hieman luovuutta siihen ruuan laittoon.
Mustapippuri on sitten myrkyllistä suolelle. Se saa mustan värinsä siitä, että pippuri kerätään raakana. Valkopippuri on mustapippurin "kypsä" muoto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita salaattiin kurkun ja tomaatin sijaan vaikka viinirypäleitä, pilkottua omenaa, granaattiomenan siemeniä. Jotain pohjaksi (se salaatti), jotain mehevää (kurkku, kesäkurpitsa, meloni), jotain hapahkoa (hedelmiä), jotain siemeniä tai pähkinöitä. Fetaa tai raejuustoa. Kokeile eri yhdistelmiä, tulee hyvää!
Itse meinasin tehdä tänään granaattiomenista, fetasta ja omenanpaloista salaatin, lisään ehkä myös pistaasipähkinöitä joukkoon.
Salaatin pointti menee vähän ohi, jos siihen lisää maitotuotteita. Nämä kannattaa syödä erikseen, että keho ei ehdollistu sekoittamaan nelijalkaisen tissimaitoa ja sieniä kasviksiin ja osaa pyytää oikeita asioita
Tämä on ihan höpöjuttua. Kyllä keho osaa yhtä hyvin ottaa hyvät a
Paljos hippiäisellä on tuo penkki, kyykky ja mave suhteessa kehonpainoon? Paljonko menee cooperissa?
Näin radikaalina sekasyöjänä nuo on
1.6x, 1.8x ja 2.2x. Cooperissa meni viimeksi 2800m, mikä vähän harmitti, mutta näin 38-vuotiaana köriläänä pitää ottaa opiksi ja yrittää vähän tsempata seuraavaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse välillä teen salaati evääksi töihin. Siihen tulee kiinankaalia, tuoretta kurkkua, paprikaa, juustokuutioita, purkillinen tonnikalaa. Puolikas sipuli kuutioituna, muutama jalapeno viipale, mitkä kuutioin. Tällä saadaan makua ja hieman tulisuutta. Kastikkeena olen käyttänyt ihan kaupasta saatavaa salaatinkastiketta.
Kalaa ja juustoja salaatinlehdillä ei ole salaatti. Pitäkää ne lihat ja maitotuotteet erossa kasviksista, ette koskaan parane jos kiskotte näitä sekaisin
Parane? Mistä?
Sairaasta ruokavaliostanne, ylipainosta, hormonihäiriöistänne, syövästä, jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan söisi kalaa tai lihaa ilman suolaa, miksi kasvikset, joiden riittävä syöminen on kuitenkin ihmisen terveydeyden kannalta yksi vaikuttavimmista teoista, pitäisi syödä ilman suolaa?
Jos nyt ei mitään muuta, niin salaatinkastike sinapista, sitruunasta, makeuttamattomasta omenasoseesta ja yrteistä voisi toimia. Toki ripaus suolaa ja loraus oliiviöljyä tekisi vielä paremmaksi.
Ei pitäisi, mutta saa syödä. Vesimeloni suolaripauksella on hyvä hellenaposteltava.
Jos nyt väännään rautalankaa, niin tarkoitan, että miksi juuri kasvikset pitää syödä ilman suolaa? Jos on kovin tarkkaa, niin miksi olla ehdoton juuri kasvisten kohdalla?
Itsellä oli tänään ruokaisa salaatti jossa yrttibroileria ja pestolla maustettua pastaa, noista sai jo kivasti makua. Mukaan aina jotain hedelmää tuomaan makeutta ja jotain suolaisempaa lisuketta pieni määrä, esim. oliiveja, juustoa, cocktailkurkkua, hillosipuleita jne.
Etkö syö samalla mitään muuta kuin sitä salaattia? Itse lisään salaattiin vain oliiviöljyä mutta sen kanssa syön samalla parsa- ja kukkakaalia, porkkanaa ja jotain proteiinia, mikä on pääasiassa kalaa tai kanaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niihin voi ja ne vasta addiktoivia ovatkin. Suolanokare vaikkapa mustaherukkamehuun on aivan uusi ulottuvuus. Tämän vuoksi suolakinuski, sipsit, ym. ovat myös todella addiktoivia. Salaateissa se on kuitenkin tärkeää siksi, että vesi imeytyy. Myös sokeri laittaa solujen nesteet kiertämään, joten siksi makeissa hedelmissä se ei ole niin tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse välillä teen salaati evääksi töihin. Siihen tulee kiinankaalia, tuoretta kurkkua, paprikaa, juustokuutioita, purkillinen tonnikalaa. Puolikas sipuli kuutioituna, muutama jalapeno viipale, mitkä kuutioin. Tällä saadaan makua ja hieman tulisuutta. Kastikkeena olen käyttänyt ihan kaupasta saatavaa salaatinkastiketta.
Kalaa ja juustoja salaatinlehdillä ei ole salaatti. Pitäkää ne lihat ja maitotuotteet erossa kasviksista, ette koskaan parane jos kiskotte näitä sekaisin
Parane? Mistä?
Oma veikkaus on, että noita höpötyksiä kirjoitteleva on sellainen ns. "laiha läski", joka tulee olemaan iso kustannuserä terveydenhuololle iän myötä. Kun lihasmassaa ja voimaa ei ole nuorempana, on vanhana todella vaikeat ajat tiedossa. Tuettua asumista ja jatkuvaa avustajien tarvetta, kun omat voimat ei riitä edes arkiaskareisiin.
"Paljos hippiäisellä on tuo penkki, kyykky ja mave suhteessa kehonpainoon? Paljonko menee cooperissa?
Näin radikaalina sekasyöjänä nuo on
1.6x, 1.8x ja 2.2x. Cooperissa meni viimeksi 2800m, mikä vähän harmitti, mutta näin 38-vuotiaana köriläänä pitää ottaa opiksi ja yrittää vähän tsempata seuraavaan."
Tällainen toiminta viestii käsittlemättömästä perusturvallisuuden rikkoutumisesta. Nykyihmisellä ei ole syytä nostella painavia asioita. Tuollaista käytöstä harrastavat ne, jotka ovat saaneet pienenä turpaansa, eivätkä ole käsitelleet asioitaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parane? Mistä?
Pitäiskö sun palata osastolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parane? Mistä?
Oma veikkaus on, että noita höpötyksiä kirjoitteleva on sellainen ns. "laiha
Päin vastoin. Keskitysleireillä lihavat ja ylipainoiset kuolevat ensimmäisenä, sillä heidän kehonsa ei ole tottunut niukkuuteen. Rasvasolut varastoivat myös myrkkyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parane? Mistä?
Pitäiskö sun palata osastolle.
Pitäiskö sun mennä sinne laitokseen elämään niiden syömiesi r aiskattujen kanojen ja lehmien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Etkö syö samalla mitään muuta kuin sitä salaattia? Itse lisään salaattiin vain oliiviöljyä mutta sen kanssa syön samalla parsa- ja kukkakaalia, porkkanaa ja jotain proteiinia, mikä on pääasiassa kalaa tai kanaa.
Itse en yleensä syö. Olen kasvissyöjä, ja jotenkin kasvisruoat ei kaipaa salaattia viereen yleensä. Joten syön salaatin lounaana, lämpimän ruoan päivällisenä. Ja koska se salaatti leivän kanssa on mun koko lounas, haluan siihen kastikkeesta makuja, ja proteiinia palkokasveista tai tofusta. j
Usein syön kreikkalaisen salaatin ja se on täynnä makua. Laitan siihen paljon oreganoa, sipulia, punaviinietikkaa ja vihreitä oliiveja. Ei puutu makua.
Ainekset:
Puolikas kurkku paloina
Kaksi tomaattia paloina
Vihreä paprika paloina
Punasipuli, ohuina puolikuina
Puoli purkkia vihreitä oliiveja
Puolikas feta, kuutiona
Iso tujaus kuivattua oreganoa
Tujaus oliiviöljyä (n.ruokalusikallinen)
Iso tujaus punaviinietikkaa (n. 2 rkl)
Tuosta syön yleensä kaksi kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parane? Mistä?
Oma veikkaus on, että noita
No, minäkin olen laiha läski, mutta en se, joka saarnaa mm. sieniä vastaan silmät palaen :D
Minä olen se, joka halusi laittaa salaattiin fetaa ja hedelmiä. Yhtään syöpää ei ole vielä.
Pelkään pahoin, ettää tuo meidän saarnaaja ei ole mieleltään ihan terve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parane? Mistä?
Mitäs jos ottaisit ne lääkkeesi? Alkaa olla psykoosit tulilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi, mutta saa syödä. Vesimeloni suolaripauksella on hyvä hellenaposteltava.
Jos nyt väännään rautalankaa, niin tarkoitan, että miksi juuri kasvikset pitää syödä ilman suolaa? Jos on kovin tarkkaa, niin miksi olla ehdoton juuri kasvisten kohdalla?
Samalla logiikalla kuin hedelmät ja marjat. Tuoreet kasvikset ovat tuoreita, raikkaita ja niissä on jo valmiiksi paljon makua.
Kreikassa saatetaan laittaa todella reilusti suolaa salaattiin, tykkään suolaisesta ja välillä on minullekin liikaa.
Salaatinkastikkeet sisältää käytännössä aina suolaa, niissä on makeutta (hunaja, sokeri), suolaisuutta, happamuutta (etikka, sitruuna, sinappi) ja täyteläisyyttä rasvasta, yleensä öljystä.