Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauran tunkeminen elintarvikkeisiin alkaa olla liikaa

Vierailija
04.11.2025 |

On kauraleipää, on kaurajuomaa, on smoothiet, suklaata kauralla, pitäisi olla niin terveellistä ja vatsaystävällistä, nämä aiheuttaa jo vatsan turvotusta, ilmavaivoja, vatsan väänteitä. Onko muilla samoja kokemuksia?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan helevatan se ja sama. Eihän noita ole pakko ostaa.

Vierailija
22/27 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen syönyt kaurapuuroa joka arkiaamu jo 20 vuotta ilman mitään ongelmia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsena kaurakin oli lähes yksinomaan eläinten rehua.

Milloin tälläinen aika on ollut Suomessa?

Suomessa kaura on ollut tärkeä raaka-aine ihmistavinnossa. Kauramaitoa valmistettiin jo 1800-luvulla. Ennen ilmaston lämpiämistä kaura ja ohra olivat tärkeitä viljoja, koska vehnän viljelyssä haasteita. Ja kauraa oli helppo jauhaa kotonakin. 

Vierailija
24/27 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen syönyt kaurapuuroa joka arkiaamu jo 20 vuotta ilman mitään ongelmia. 

Minä olen syönyt kaurapuuroa jo 70v  joka päivä ja veriarvot huippua, myös kolestroli. Kiitos kaura. 

Vierailija
25/27 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kaurapuuroa aamupalaksi 5 vuotta ilman ongelmia. Kunnes alkoi solahtaa läpi sulamatta. Vaihdoin 4 viljaan ja ongelma katosi. Kaura ei pienissä määrissä aiheuta mitään ongelmaa. Joten kauramaitoa jää kauppaan. Lisään vähän kauralesettä leipä taikinaan ja syön sitä 4 viljaa.

Kaurabuumi, on kuin protskubuumi. Rahkat, juomat, patukat yms.

Se mikä myy, sitä tehdään.

Vierailija
26/27 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten nykyisessä kauran tuputuksessa ärsyttää se, että se syrjäyttää ohraa. Kaupat on täynnä kauraleipiä, ohraleipiä paljon vähemmän. Ohra on käytännössä yhtä terveellistä ja minun mielestäni paljon paremman makuista kuin kaura. Ehkä kauramuoti menee jossain välissä ohi ja muistetaan ohran olemassaolo.

Vierailija
27/27 |
04.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Söin kaurapuuroa aamupalaksi 5 vuotta ilman ongelmia. Kunnes alkoi solahtaa läpi sulamatta. Vaihdoin 4 viljaan ja ongelma katosi. Kaura ei pienissä määrissä aiheuta mitään ongelmaa. Joten kauramaitoa jää kauppaan. Lisään vähän kauralesettä leipä taikinaan ja syön sitä 4 viljaa.

Kaurabuumi, on kuin protskubuumi. Rahkat, juomat, patukat yms.

Se mikä myy, sitä tehdään.

Nyt on myös maailmanlaajuinen raejuustobuumi proteiinipsykoosin jatkumossa. Musta se on tosi hassua, kun raejuustoa on ollut mielestäni aina ja olen käyttänyt sitä lisäämään täyttävyyttä ruokiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yhdeksän