Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perussuomalaiset Eduskunnassa: "Kukaan ei irtisano huvikseen, painava syy riittää"

Vierailija
04.11.2025 |

Eduskunnassa käytiin tiistaina kiivas väittely hallituksen esityksestä helpottaa työntekijän irtisanomista henkilökohtaisista syistä.

Hallituspuolueet näkevät lain madaltavan palkkaamisen riskiä, kun taas oppositio kutsuu sitä potkulaiksi.

Moni pitkäaikaistyötön odottaa, että miten hallitus parantaisi työmahdollisuuksia. Tänään ministeri täällä kertoo, että sitä parannetaan heikentämällä irtisanomissuojaa. Tämä voisi olla joku Kummeli-vitsi.

Kommentit (574)

Vierailija
281/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtolla haettiin keväällä syyttäjän sihteeriä 8 kuukaudeksi. Määräaikaisuuksia on kaikki työpaikat täynnä. 

Vierailija
282/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No. Kukaan ei palkkaa työntekijää siksi, että sen saa irtisanoa. Työntekijän palkkaamiseen on aina syy. 

Nyt pitäisi selventää, että minkälainen persoona pelkää irtisanomista 

Millainen persoona irtisanoo vain koska siltä tuntuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtolla haettiin keväällä syyttäjän sihteeriä 8 kuukaudeksi. Määräaikaisuuksia on kaikki työpaikat täynnä. 

Tossa kirjataan rikoksia järjestelmään ja saa tehdä etänä osan viikosta. Kaikkia työtehtäviä siinä oli. 

Vierailija
284/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lukekaa tuon kelan johtajan lausunnot työntekijöistä. Työelämästä halutaan tätä näillä työnantajan vallan lisäämisillä. 

Jokainen työntekijä joka äänestää oikeistoa ajaa tällaista työelämää meille kaikille. Paluuta menneeseen, nöyryyttä ja pelkoa. 

Mitä tarkoittaa työnantajan valta? 

Oletko ikinä ollut töissä?

Sinä et ole ollut

-eri

Vierailija
285/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ajatelkaa sen yksityisyrittäjän kannalta, joka tarvitsee ensimmäisen palkallisen."

Miksi pitäisi ajatella yksityisyrittäjän kannalta, kun yksityisyrittäjäkään ei ajattele minua vaan itseään ja halujaan antaa minulle potkut? Onpa taas reilua. Jokaisen oma napa ensin. 

Vierailija
286/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Kukaan ei palkkaa työntekijää siksi, että sen saa irtisanoa. Työntekijän palkkaamiseen on aina syy. 

Nyt pitäisi selventää, että minkälainen persoona pelkää irtisanomista 

Millainen persoona irtisanoo vain koska siltä tuntuu...

Sellainen joka tavoittelee voittoa yrityksessä tai säästöjä julkisella. 

Vierailija
287/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne irtisanotaan jotka ottaa itsestä ja lapsista saikkua. 

Terkuin P.Uliukko

Vierailija
288/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritykset saa ottaa porukkaa töihin myös palkkatuella, silloin valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta riippuen työntekijän työkyvystä 5-10 kuukautta.

Myös hyvinvointialueella on palkkatuella töissä porukkaa. 

Vierailija
289/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa: sairas tulee potkujen pelossa töihin ja tekee sairaana virheitä ja tartuttaa muutkin. Oletko tyytyväinen?

Tietenkin on. Pääsee irtisanomaan kaikki muutkin. Ja ajaa firmansa konkurssiin. Itsetuhoisuus on persun taivas.

Vierailija
290/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terkuin P.Uliukko

T. osastonhoitaja, joka di ei jaksa enää järjestää koko ajan sijaisia. 

Vierailija
291/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yritykset saa ottaa porukkaa töihin myös palkkatuella, silloin valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta riippuen työntekijän työkyvystä 5-10 kuukautta.

Myös hyvinvointialueella on palkkatuella töissä porukkaa. 

Jatkossa saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta myös. 

Vierailija
292/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatelkaa sen yksityisyrittäjän kannalta, joka tarvitsee ensimmäisen palkallisen.

Virherekrytointi voi kaataa koko puljun, jos totuus paljastuukin vasta koeajan jälkeen. Tämä muutos pienentää sitä riskiä, koska työntekijän voi helpommin vaihtaa ja siksi työllistämiskynnys on matalampi eli entistä useampi pääsee näyttämään kykynsä eli saa työpaikan.

Eikö se ole tässä kaikessa pääasia?

Tämä. Se on juurikin näin. Mutta jotenkin eräät kuvittelee et pienyrittäjällä ei olisi muuta tekemistä kuin irtisanoa aiheetta työntekijöitään. Jotenkin hauska ajatus, koulutat sitä puoli vuotta, jopa vuoden ja olet hiton tyytyväinen, hommia riittää mutta sanot hänet irti kun onkin ööö vasenkätinen? Oikeesti, aikuisten oikeesti? Kerrotteko kuitennii et kuka ne työt sitten tekee?

Työnantaja itse. Sit valittaa mediassa, kuinka "osaajia" ei ole. Liian laiska tekemään rekryä kunnolla. Helpompi luovuttaa heti. Ajatella. Yrittäjä tarkoittaakin Suomessa luovuttajaa.

Vierailija
293/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalat saa irtisanoa ne jotka ottavat itsestä ja lapsista saikkua. 

Osastonhoitajan ei tarvitse enää järjestää koko ajan sijaisia. 

Vierailija
294/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa: sairas tulee potkujen pelossa töihin ja tekee sairaana virheitä ja tartuttaa muutkin. Oletko tyytyväinen?

Kerrotko miksi minun työnantajana pitää maksaa palkkaa kun tekijä makoilee sairaana kotonaan? Sovimme et hän tekee nää hommat ja minä maksan. Nyt kukaan ei tee mitään mutta minä silti maksan!

Maksat? Mitä? Et ole maksanut edes nettiliittymässi itse

Vierailija
295/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko miksi minun työnantajana pitää maksaa palkkaa kun tekijä makoilee sairaana kotonaan? Sovimme et hän tekee nää hommat ja minä maksan. Nyt kukaan ei tee mitään mutta minä silti maksan!

Maksat? Mitä? Et ole maksanut edes nettiliittymääsi itse

typo

Vierailija
296/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuden kuukauden koeaika ei riitä työnantajalle havaitsemaan, oliko rekrytointi onnistunut vai ei???????? Tarvitaan tällainen irtisanomislaki???????????? Kannattaisikohan rekrytoija mieluummin laittaa vaihtoon?

Toisilla alkaa sairaslomat pyörimään koeajan jälkeen. 

Sulla taitaa olla tapana tehdä just noin...

-eri

Vierailija
297/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No. Kukaan ei palkkaa työntekijää siksi, että sen saa irtisanoa. Työntekijän palkkaamiseen on aina syy." 

Eikö nyt ole tulossa laki (vai ehdittiinkö se jo perua?) että määräaikaisuuksien kestoa ei tarvitse perustella? Eli ilmeisesti työnantajan ei tarvitse tietää, miksi palkkaa ihmisen. 

Vierailija
298/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuden kuukauden koeaika ei riitä työnantajalle havaitsemaan, oliko rekrytointi onnistunut vai ei???????? Tarvitaan tällainen irtisanomislaki???????????? Kannattaisikohan rekrytoija mieluummin laittaa vaihtoon?

Toisilla alkaa sairaslomat pyörimään koeajan jälkeen. 

Sulla taitaa olla tapana tehdä just noin...

-eri

Itse asiassa ei, kun määräaikaisissa töissä ei saa sairaslomapalkkaa ensimmäisiin kuukausiin. Olin koronassa töissä. 

Vierailija
299/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Ottaisit yrittäjän yrityksen haltuun vain, koska yrittäjä ei ole mikään ajatusten lukija rekrytoinnin yhteydessä

Mielenkiintoista. Puolustelet työnantajaa, vaikka et edes ole sellainen

-eri

Vierailija
300/574 |
05.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet pahasti häiriintynyt. Hankkiudu kiireesti terapiaan.

Ei pääse. Orpo ajoi terveydenhuollon alas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yksi