Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eriarvoisuus näkyy voimakkaasti suomalaislasten arjessa

Vierailija
03.11.2025 |

Tämä on yksi kamalimmista asioista joita en pysty hyväksymään tässä yhteiskunnassa. Lapsilla ei ole säännöllisesti riittävästi ruokaa, ei vaatteita, ei mahdollisuutta harrastaa, ei vapaa-ajan virikkeitä, ei tietokonetta, ei pelejä ei mitään ja tämä kaikki pienituloisuuden vuoksi. Mitä ihmettä nämä aikuiset tekevät työkseen, koska lapsia ovat kuitenkin päättäneet hankkia vaikka ammatti ei sitä edellyttäisi heikon palkkatason vuoksi, voi luoja, miten suren näitä lapsiparkoja, jotka tätä joutuvat kärsimään ja kasvamaan tällaisissa olosuhteissa. Mikään ei ole niin karmivaa kuin lasten kurjuus !

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi arvostaa rahalla saatavia härpäkkeitä ja viihdykkeitä kovasti eikä luuserivanhemmat sellaisia kykene kustantamaan eikä veronmaksajiltakaan ilmaiseksi heru, lapsi yleensä päättää pelata itse korttinsa toisin kun vanhempansa. Omissa tuttavissa ja sukulaisissa juurikin ne ankeista oloista ponnistaneet ovat parhaiten palkatuissa töissä nykyään.

Jos ilmaiseksi saa kaiken minkä joku toinen ankaralla työllä, se ei oikein kannusta ponnistelemaan.

Toisaalta hyväosaisena moni asia on helpompaa. Esimerkiksi itselläni oli parempi mahdollisuus opiskella toinenkin tutkinto, kun oli taloudellisena turvana isovanhemmilta perityt osingot ja säästöt. Tiedostan oikein hyvin, että kaikilla ei ole tällaista mahdollisuutta, vaan ilman noita minäkin olisin joutunut elämään sillä pelkällä palkalla ja stressaamaan.

Vierailija
22/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eriarvoistavaa että tuota itsekästä lisääntymistä tuetaan yhteiskunnan varoista. Maksaisivat lisääntyvät loiset itse omat elämäntapavalintansa! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."

https://yle.fi/a/74-20145910

En käsitä että noille vähäpäisille leikkitädeille joku maksaa palkkaa. 

Vierailija
24/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voi että. Silti kakaroilla on älylaitteet joilla ne kattoo höpövideoita tiktokista

Osamaksulla. Ei niihin tukia erikseen saa. Hallitus leikkasi lapsikorotukset pois työmarkkinatuesta eli 3 lapsen äiti saa työmarkkinatukea 595 netto kuukaudessa. 

Hallitus heikentää irtisanomissuojaa. Tammikuusta alkaen saa irtisanoa helposti myös julkisella. Irtisanomiseen riittää asiallinen syy. Enää ei tarvita painavaa syytä irtisanomiseen. 

Pennuilla ei tarvis olla niitä älylaitteita. Ja vittuako sä alat höpöttämään jostain irtisanomisista

Kyllä tarvitsee, koska kaikilla on ja nykyään on wilma. Koulu ei jaa paperitiedotteita. Meidän lapsen ala-asteluokalla oli oma WhatsApp ryhmä.

Vierailija
25/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus heikentää irtisanomissuojaa. Eli moni vanhempi irtisanotaan ensi vuonna.

Vierailija
26/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähänkin aloitukseen annetaan alapeukkua, eli lasten kurjuus on joidenkin mielestä varmaan sitten ihan OK.

Vierailija
27/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella lapsella olisi riittävästi ruokaa ja muitakin virikkeitä, JOS heidän vanhemmillaan olisi parempi elämänhallinta. Se ei ole hallituksen vika, että köyhät lisääntyy kuin rotat. Ja lopuksi vielä uhriutuvat, jos ei ole samaa elintasoa kuin töissäkäyvillä. Vika on useimmiten peilissä.

Pitäisikö listata tänne kaupungit ja niiden valtion yksiköt ja kaupunhin joihin on otettu sukulaisia töihin.

Vierailija
28/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisella lapsella olisi riittävästi ruokaa ja muitakin virikkeitä, JOS heidän vanhemmillaan olisi parempi elämänhallinta. Se ei ole hallituksen vika, että köyhät lisääntyy kuin rotat. Ja lopuksi vielä uhriutuvat, jos ei ole samaa elintasoa kuin töissäkäyvillä. Vika on useimmiten peilissä.

Ei se nyt jumalauta suoraan kyllä noinkaan ole !

Vierailija
29/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi ensi vuonna suurituloiset saa mehevät veronalennukset ja voivat alkaa tehdä uuden lapsen joka vuosi.  Eihän köyhien pidäkään lisääntyä.  Wahlrooskin ehtii pistämään vaikka 365 naista paksuksi ja elättämään nää lapset aikuisiksi asti. 

Mikä ihmeen oikeus sen sitten pitäisi olla, että lisäännytään vaikka ei ole varaa hoitaa niitä lapsia? Siis tehdä omat lapset suoraan kurjuuteen, kun niille ei ole muuta perintöä kuin se tuulen huuhtoma perse? 

Aivan puistattavaa itsekkyyttä laittaa oma koska minä haluan lisääntyä oman lapsen tarpeiden edelle. 

Vierailija
30/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsi arvostaa rahalla saatavia härpäkkeitä ja viihdykkeitä kovasti eikä luuserivanhemmat sellaisia kykene kustantamaan eikä veronmaksajiltakaan ilmaiseksi heru, lapsi yleensä päättää pelata itse korttinsa toisin kun vanhempansa. Omissa tuttavissa ja sukulaisissa juurikin ne ankeista oloista ponnistaneet ovat parhaiten palkatuissa töissä nykyään.

Jos ilmaiseksi saa kaiken minkä joku toinen ankaralla työllä, se ei oikein kannusta ponnistelemaan.

ILMAISEKSI SAA KAIKEN, miten helvetissä päädyit tähän lopputulokseen, nyt oli perkele kysymys siitä, että eivät kaikissa perheissä lapset saa edes riittävästi RUOKAA, ilmaiseksi saa kaiken, mitä viddua horiset ?

Vierailija
31/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy ne köyhät hyvin hengissä pysyvän ja lisääntyvän jatkaen samaa sukupolvien syrjäytynyttä tuki elättiä. 

Mitä ihmeen sääliä ne tarvitsevat. 

Vierailija
32/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on ollut eriarvoisuutta ja köyhiä lapsia mutta ainoastaan nyt se on ongelma. Hmm

Miksi kuvittelet ettei se ennen ollut ongelma?

33/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan lapsistani ei aio hankkia lapsia. Nyt eletään Suomessa,  jossa vain hyväosaisten pitää lisääntyä.  Ja vain niiden,  jotka voivat olla satavarmoja,  että heillä hyväosaisuus kestää vähintään 18 vuotta.  Olen ihan tyytyväinen lasteni valintoihin. Ei ole järkevää hankkia lasta,  jos omakin tulevaisuus on epävarma.  

Vierailija
34/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eriarvoistavaa että tuota itsekästä lisääntymistä tuetaan yhteiskunnan varoista. Maksaisivat lisääntyvät loiset itse omat elämäntapavalintansa! 

Hopplaa, joo kumiukko on kehitetty helvetin kauan sitten, mutta se, että joutuu esimerkiksi työttömäksi ja siitä johtuva pienituloisuus ja lasten kurjuus ei olekaan oma syy, joillakin lapset ovat olleet olemassa jo ennen työttömyyttä, sairastumista tai muita ongelmia. Itseaiheutetut ongelmat jokainen hoitaa itse, mutta kaikki eivät ole diktaattoreita että pystyvät jäämään väkisin töihin vaikka tulee potkut.

Vierailija
35/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Irtisanomissuojan heikkeneminen on uhkana myös naisvaltaisilla JULKISILLA aloilla, kuten esimerkiksi lähi- ja lastenhoitajilla."

https://yle.fi/a/74-20145910

En käsitä että noille vähäpäisille leikkitädeille joku maksaa palkkaa. 

Osittain totta, on olemassa myös vähäpäisiä opettajia.

Vierailija
36/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkyy siltikin paljon olevan kurjuutta vaikka olisi kuinka yltäkylläisyydessä. 

Vierailija
37/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläpäin lapset leikkii pihalla ja puistossa keskenään, siinä on harrastuksia tarpeeksi tulee juostua ja kiipeilyä samoin pelaavat jalkapalloa ihan keskenään. Vaatteet on jokaisella ja varmaan ruokaakin, vanhemmat vaikka hakee kotiin illalla kahdeksaksi. Ai niin mutta tämä onkin kuulemma huono asuinalue 

Vierailija
38/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta hyväosaisena moni asia on helpompaa. Esimerkiksi itselläni oli parempi mahdollisuus opiskella toinenkin tutkinto, kun oli taloudellisena turvana isovanhemmilta perityt osingot ja säästöt. Tiedostan oikein hyvin, että kaikilla ei ole tällaista mahdollisuutta, vaan ilman noita minäkin olisin joutunut elämään sillä pelkällä palkalla ja stressaamaan.

Minulla on kaksi tutkintoa ilman perintöä selvisin ihan itse 

Vierailija
39/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkyy siltikin paljon olevan kurjuutta vaikka olisi kuinka yltäkylläisyydessä. 

Totta tämäkin, rahoitusalalla töissä oleva ja psykiatrian erikoislääkärinä toinen niin siitä huolimatta on hengenvieviä ongelmia, siinä onki perkeleellinen yhtälö ratkaistavaksi, taitanee johtua siitä kun kuuppa on seonnut täysin.

Vierailija
40/47 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi tutkintoa ilman perintöä selvisin ihan itse

Sehän on hienoa. Itse taas en ole lainkaan varma, että olisin selvinnyt ilman tuota taloudellista turvaa.