Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vain yksi miehistä in halunnut huolehtia minusta? Muut ovat halunneet minulta huolehtimista

Vierailija
02.11.2025 |

Olen jo 47-vuotias, joten tähän ikään mennessä on ehtinyt olla useita seurustelusuhteita, kaksi avoliittoa ja yksi avioliittokin eli kokemusta on useista miehistä. Tullut tässä mietittyä viikonloppuna menneitä ja yksi kysymys jäi vaivaamaan mieltä. Vain yksi kaikista näistä miehistä on ollut sellainen, joka on halunnut huolehtia minusta. En nyt huolehtijaa sinänsä tarvitse, kun olen koulutettu hyvässä työssä oleva hyvin pärjäävä nainen. Mutta kuitenkin. Vain yksi näistä miehistä on ollut sellainen, joka oma-aloitteisesti huolehti minut lääkäriin kun sairastuin pahasti, joka kyseli aina miten töissä meni ja halusi oikeasti kuulla vastauksen, joka aina kaupassa käydessään huolehti että minullekin on syötävää kotona, joka piti huolen että ravintolassa kukaan ärsyttävä ei tule häiritsemään minua, joka varmisti aina viestillä olenko päässyt hyvin kotiin jos otin yöllä yksin taksin jne. Eli huolehti. Muut kaikki on olleet sellaisia, jotka ovat toivoneet ja odottaneet minulta tällaista huolehtimista ja huolenpitoa. Ottamatta itse ollenkaan sitä roolia, että antaisivat samaa minulle takaisin. Miksi näin?

Kommentit (113)

Vierailija
101/113 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huolehtivaisuus piirre, jota ilmenee naissukupuolessa huomattavasti enemmän kuin miessulupuolessa. Todennäköisyydet ovat pienemmät että tapaan huolehtivaisen miehen.

Älkää ampuko antropologia.

Se on opittua käytöstä. Naisten tunne-elämä on opitusti ja harjoituksen kautta paljon terveempi ja syvempi kuin miesten, joiden tunne-elämä sijaitsee  pippelin kärjessä ja lompakossa.

Yhteiskuntatieteilijän ja psykologin näkökulma.

Naisten tunne-elämä on terveempi?

Epäilemättä naisten mielestä, kuinkas muuten.

Vierailija
102/113 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkeeköhän miehet ollenkaan, edes tässä ketjussa, niitä omia vastenmielisiä piirteitään, joiden vuoksi eivät pääse parisuhteeseen tai joutuvat ihan yks kaks yllättäen eroamaan, vaikka "meillä oli kaikki ihan hyvin"?

En jotenkin usko. Nehän on enimmäkseen laiskoja lukijoitakin, eivät pysty käsittelemään X-viestiä pidempiä tekstikokonaisuuksia.

Saati että lukisivat 700 sivua pienellä tekstillä painettua yhteiskuntatiedettä kuten minä parhaillaan teen.

Miesten suurin ongelma, vielä suurempi kuin nämä ilmeiset tunne-elämän kehittymättömyyteen liittyvät, on niiden heikkenevä lukutaito. Se johtaa tiedonhankinta- ja -käsittelyongelmiin, tosin sanoen tyhmistymiseen. Valtavan iso osa miehistä ei tajua, miten esim. yhteiskuntamme, sen eri osat toimivat ja miten esim. lainsäädäntö tapahtuu. Jumalauta, meillä on miesenemmistöinen hallituspuolue, jonka ministerit eivät tunne perustuslakia eivätkä työhönsä liittyviä

Olet väärässä. Olen itse ollut nykyisessä parisuhteessa 16 vuotta ja toki paljon muitakin kokemuksia naisista. Sanoisin että jos tällaista pohtii naisena, kannattaisi pohtia sitä miltä se tuntuu miehen näkökulmasta, eikä vain miksi mies toimii tuolla tavalla. Nainen on miehelle tärkeä ja mielellään sitä kohtelisi naista mahdollisimman hyvin ja toivoisi samaa naiseltakin. M40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/113 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa. Vastasit jo kysymykseesi: "En nyt huolehtijaa sinänsä tarvitse".

Miksi näille eronneille naisille ei ole yhden tai kahden miehen jälkeen valjennut, että kestävä parisuhde ei ole heidän juttunsa. Sen sijaan, kääntävät syyttävän sormensa miehiin ja tarinoivat heidän vioistaan.

Vierailija
104/113 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän samoilla teemoilla tänään. Tulin alkuillasta miesystävän luokse. "Missä mun silmälasit? Millon mulla oli se lääkäri? Oliko se ylimääräinen yhtiövastike nyt maksettavana? Mihin mä sen puhelimen nyt laitoin?" Eikä me edes asuta yhdessä (ja ei varmaan ole kummoinen päättelytehtävä arvata, että miksi emme tule ikinä asumaankaan). Ei tulis mieleenkään kysellä tuollaisia mieheltä. 

Kääntäkääpä joskus mielessä näitä sukupuolirooleja toisinpäin, niin näette niiden naurettavuuden. Aikuisen ihmisen asioista, jopa henkilökohtaisista tavaroista, kuten silmälaseista, tulisi naisen huolehtia ja tietää missä ne milloinkin miehen omiltä jäljiltä ajelee. 

Mun mies yritti tätä alkuunsa, kun muutettiin yhteen, mutta aika nopeasti ryhdyin vastaamaan: "En tiedä, en ole tarvinnut". Se kysely vähentyi, mutta ei se vieläkään ole täysin loppunut.&nbsp

Tuo kysely on itseasiassa ihan täysin normaalia parisuhteessa olevalta mieheltä ja johtuu siitä, että naisella on pirullinen taipumus luulotella päässään esineille oikeita paikkoja ja piilottaa tämän jälkeen esineet näihin paikkoihin.

Luonnollisestikin nainen mäkättää samalla, että miksi et laita tavaroita paikalleen ja tämäkin kaksihaarainen ioinihilavitkutin oli väärässä laatikossa!

Miesnäkökulmasta on jotenkin hieman hankalaa nähdä naisen pään sisään ja tietää, mihin se nyt on taas minkäkin laittanut. 

Parasta tässä tietenkin on vielä se, että nainen ei suostu vastaamaan kunnolla vaan sanoo "En tiedä, en ole tarvinnut" tai "Siellä kaapissa".

Kyllä parisuhteessa on sitten hienoa.

105/113 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Vähän samanlaisia kokemuksia. Jään seuraamaan.

Häh?? Hyvä kysymys?

Ettehän te voi olla tosissanne? Ette kai te oikeasti ole aikuisia ihmisiä ja noin helvetinnn tyhmiä?

Tämähän on ihan päivänselvä juttu, eli ne miehet EIVÄT OLE RAKASTANEET TEITÄ. Niitä ei koskaan kiinnostanut. Ne eivät välittäneet teistä.

Tuollainen miehen välinpitämättömyys ja se, ettei hän yhtään huolehdi naisesta, on merkki tasan ja vain siitä, ETTEI HÄNTÄ KIINNOSTA.

Aikuiset akat analysoimassa täällä jotain noin selvää asiaa, haukkumassa miehiä ja keksimässä toinen toistaan typerämpiä selityksiä. Mikä teitä vaivaa, kun ängette suhteeseen miesten kanssa JOITA EI KIINNOSTA?

Kannattaisko herätä? 

Ja tämä ei ole vain lainatun viestin kirjoittajalle, vaan kaikille teille jotka pohditte tällaisia asioita ja valitatte

Seuraavaksi pitäisi keksiä, miksi nämä miehet ovat suhteessa naisten kanssa, joista eivät välitä yhtään? Osa tekee jopa lapsia, joista eivät välitä yhtään. Osaatko selittää? 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
106/113 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seuraavaksi pitäisi keksiä, miksi nämä miehet ovat suhteessa naisten kanssa, joista eivät välitä yhtään? Osa tekee jopa lapsia, joista eivät välitä yhtään. Osaatko selittää? "

Eivät paremmastakaan tiedä.  Se suojeluvietin herääminen on hyvin harvinaista.

Vierailija
107/113 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän samoilla teemoilla tänään. Tulin alkuillasta miesystävän luokse. "Missä mun silmälasit? Millon mulla oli se lääkäri? Oliko se ylimääräinen yhtiövastike nyt maksettavana? Mihin mä sen puhelimen nyt laitoin?" Eikä me edes asuta yhdessä (ja ei varmaan ole kummoinen päättelytehtävä arvata, että miksi emme tule ikinä asumaankaan). Ei tulis mieleenkään kysellä tuollaisia mieheltä. 

Kääntäkääpä joskus mielessä näitä sukupuolirooleja toisinpäin, niin näette niiden naurettavuuden. Aikuisen ihmisen asioista, jopa henkilökohtaisista tavaroista, kuten silmälaseista, tulisi naisen huolehtia ja tietää missä ne milloinkin miehen omiltä jäljiltä ajelee. 

Mun mies yritti tätä alkuunsa, kun muutettiin yhteen, mutta aika nopeasti ryhdyin vastaamaan: "En tiedä, en ole tarvinnut". Se kysely vähentyi,

En ole kertaakaan, siis kertaakaan tarvinnut miehen silmälaseja koko suhteemme aikana. En myöskään hänen kynsisaksiaan (meillä on omat), en uistimiaan, en työkalujaan (mulla on omat pieniin tarpeisiin ja tiedän aina missä ne ovat). En myöskään koske em. tavaroihin, ellei mies jätä esim silmälasejaan lojumaan esim. mun puolelle sänkyyn, kuten usein tekee. Silloin siirrän ne yöpöydälle. 

Vierailija
108/113 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kysymys. Vähän samanlaisia kokemuksia. Jään seuraamaan.

Häh?? Hyvä kysymys?

Ettehän te voi olla tosissanne? Ette kai te oikeasti ole aikuisia ihmisiä ja noin helvetinnn tyhmiä?

Tämähän on ihan päivänselvä juttu, eli ne miehet EIVÄT OLE RAKASTANEET TEITÄ. Niitä ei koskaan kiinnostanut. Ne eivät välittäneet teistä.

Tuollainen miehen välinpitämättömyys ja se, ettei hän yhtään huolehdi naisesta, on merkki tasan ja vain siitä, ETTEI HÄNTÄ KIINNOSTA.

Aikuiset akat analysoimassa täällä jotain noin selvää asiaa, haukkumassa miehiä ja keksimässä toinen toistaan typerämpiä selityksiä. Mikä teitä vaivaa, kun ängette suhteeseen miesten kanssa JOITA EI KIINNOSTA?

Kannattaisko herätä? 

Ja tämä ei ole vain lainatun viestin kirjoittajalle, vaan kaikille te

Seuraavaksi pitäisi keksiä, miksi nämä miehet ovat suhteessa naisten kanssa, joista eivät välitä yhtään? Osa tekee jopa lapsia, joista eivät välitä yhtään. Osaatko selittää? 

En minä tiedä eikä oikeastaan kiinnostakaan, kun en näe tuollaisissa miehissä mitään kiinnostavaa. 

Ehkä ovat saman tyyppisiä kuin gold digger-naiset, eli haluavat hyötyä? Emmä tiedä, mutta yhdenkään naisen ei pitäisi roikkua miehissä joita ei selvästikään vaan kiinnosta ja jotka eivät selvästikään välitä. 

Vierailija
109/113 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpä naista kiljumassa miehelle: "Missä mun tamppoonit? Missä mun tamppoonit?"

Vierailija
110/113 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Kannattaa kiinnittää huomiota siihen, pystyykö mies huolehtimaan edes itsestään. Sekin jo tuntuu olevan monelle vaikea. 

Kun tapailette, katsokaa missä kunnossa miehen asunto ja auto ovat. Miten hoitaa raha-asiansa. Miten kohtelee perhettään ja läheisiään.

Näiden asioiden pitää olla kunnossa. Älkää ikinä ottaako miestä, joka haluaa muuttaa naisen luokse. Asunto hankitaan yhdessä.

Katsokaa, miten mies huolehtii teistä, jos olette esim. Sairaana. Tästä näette sen, miten hän huolehtii tulevista lapsistanne. Jos nämä asiat eivät ole kunnossa, älkää missään tapauksessa hankkiko lapsia tällaisen miehen kanssa.

Olkaa erityisen varovaisia yh-äitien poikien suhteen. Heillä on usein perhe-elämästä sellainen kuva, että äiti passaa. Isän ja miehen mallia ei ole. Nämä miehet yleensä jättävät omatkin lapsensa.

Järkevää puhetta.

M

Vierailija
111/113 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen aloitus. Olisi hyvä kuulla tähän miesten näkemyksiä.

Vastauksissa on perus-míesvihan lisäksi ollut hyviäkin pointteja. Mies voi olla tyytymissuhteessa, jolloin vähäinen huolenpito liittyy vähäiseen rakastamiseen.

Toinen seikka liittyy tasapäistävään tasa-arvokäsitykseen ja feminismiin. Eihän tällaisessa ilmapiirissä korosteta naisesta huolehtimista, vaan naisten vahvuutta ja pärjäävyyttä.

Vierailija
112/113 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen parisuhdeneuvo naisille: Jos mietit, välittääkö mies sinusta, ei välitä. Jos mies välittää sinusta, huomaat sen varmasti. 

Vierailija
113/113 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on juuri nyt tuollainen huolehtijamies. Minäkin huolehdin hänestä.

Minulla myös. Ihana mies onkin.

Joka aamu alkaa suukolla, silityksellä ja sanoilla "huomenta rakas, nukuitko hyvin?"

Joka ikinen kerta kotiin tullessa pussataan ja kysytään toisen päivästä. Sairaana hoidetaan ja jos on kurja mieli, halataan. Yhdessä myös iloitaan ja eletään tavallista arkea.