Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vain yksi miehistä in halunnut huolehtia minusta? Muut ovat halunneet minulta huolehtimista

Vierailija
02.11.2025 |

Olen jo 47-vuotias, joten tähän ikään mennessä on ehtinyt olla useita seurustelusuhteita, kaksi avoliittoa ja yksi avioliittokin eli kokemusta on useista miehistä. Tullut tässä mietittyä viikonloppuna menneitä ja yksi kysymys jäi vaivaamaan mieltä. Vain yksi kaikista näistä miehistä on ollut sellainen, joka on halunnut huolehtia minusta. En nyt huolehtijaa sinänsä tarvitse, kun olen koulutettu hyvässä työssä oleva hyvin pärjäävä nainen. Mutta kuitenkin. Vain yksi näistä miehistä on ollut sellainen, joka oma-aloitteisesti huolehti minut lääkäriin kun sairastuin pahasti, joka kyseli aina miten töissä meni ja halusi oikeasti kuulla vastauksen, joka aina kaupassa käydessään huolehti että minullekin on syötävää kotona, joka piti huolen että ravintolassa kukaan ärsyttävä ei tule häiritsemään minua, joka varmisti aina viestillä olenko päässyt hyvin kotiin jos otin yöllä yksin taksin jne. Eli huolehti. Muut kaikki on olleet sellaisia, jotka ovat toivoneet ja odottaneet minulta tällaista huolehtimista ja huolenpitoa. Ottamatta itse ollenkaan sitä roolia, että antaisivat samaa minulle takaisin. Miksi näin?

Kommentit (97)

Vierailija
21/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah. Mies jätti pitkästä liitosta mutta silti yrittää pörrätä lähistöllä. Kun näin hänet viimeksi, hän aloitti suoraan valittamalla kuinka x, ja jatkoi valittamalla kuinka y.

Totesin, että ei olla ystäviä eikä kiinnosta hänen asiansa. Empatia todella vähissä.

Ei lakkaa ihmetyttämästä tämä aivan loputon itsekeskeisyys.

Vierailija
22/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin leikkauksessa. 

Mies ei laittanut mitään viestiä eikä soittanut minulle.

Lähtöpäivänäni tuli iltapäivällä viesti  "Pitääkö tulla hakemaan" ?

Vastasin txt   "Ei. Olen matkalla."

On se kaunista.

- NAINEN 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yli sadan ihmisen asiat huolehdittavana töissä, joten en halua siirtyä kotiin toteuttamaan samaa roolia. En silti odota puolisoltakaan mitään erityistä huolehtimista, aika tasapainossa on menty jo vuosia.

Kumpikaan ei huolehdi? Hienolta kuulostaa tämä teidän liitto. Vai olisiko niin, että toinen kyllä huolehtii, mutta se menee sinulta kuin vesi hanhen selästä?

Vierailija
24/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on. Isäni oli tuollainen joka huolehti vaimosta. Itse en ikävä kyllä ole löytänyt sellaista miestä vielä.,

Eiköhän aikuinen ihminen huolehdi lähinnä itsestään,pätee molempiin sukupuoliin.

Vierailija
25/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Semmosta se on. Isäni oli tuollainen joka huolehti vaimosta. Itse en ikävä kyllä ole löytänyt sellaista miestä vielä.,

Eiköhän aikuinen ihminen huolehdi lähinnä itsestään,pätee molempiin sukupuoliin.

Ei se noin ole. Iso osa naisista on kyllä todella huolehtivaisia vaimoja. 

Vierailija
26/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama sitten olla yksin, jos mitään kumppanuutta ei ole. 

Vierailija
27/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama havainto. Useimmat miehet ODOTTAVAT että niistä huolehditaan, mutta ovat surkeita osoittamaan kiintymystä ja huolenpitoa muille. Mun viimeisin erokin tuli siitä syystä. Mä kaipasin sillä hetkellä huolenpitoa ja mitä teki tämä mies? Hän joi viimeiset rahansa kaljana kurkusta alas ja jätti mut yksin kotiin nälissäni ja vähän flunssaisena ja ällistyi valtavasti kun heitin hänet sitten samantien mäelle ja totesin, että tule vttu onnelliseksi kaljan kanssa, mä en sotkeudu teidän väleihin enää.

En minä tiedä miksi, kun en ole yhtään miestä kasvattanut.  Ehkä niillä oli paska kasvatus tai maailman huonoin isä, joka oli yhtä välinpitämätön ja passattava?

Joka tapauksessa en enää huoli tuollaista miestä. Minä välitän paljon ja osoitan sen rakkailleni  joka päivä ja odotan, että samoin tehdään minulle. Jos ei onnaa niin mieluummin olen sitten yksin, heippa miehet.

Vierailija
28/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se huolenpito on rakkaudenosoitus. Ei rakkaus kauan elä sillä tavoin, että sinä vain vastaanotat sitä ja pidät sitä jonakin vtun pikku prinssin oikeutettuna kohteluna etkä kykene antamaan sille toiselle itsestäsi yhtään mitään paitsi tietenkin prinssinakkia. 

Vierailija
29/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se huolenpito on rakkaudenosoitus. Ei rakkaus kauan elä sillä tavoin, että sinä vain vastaanotat sitä ja pidät sitä jonakin vtun pikku prinssin oikeutettuna kohteluna etkä kykene antamaan sille toiselle itsestäsi yhtään mitään paitsi tietenkin prinssinakkia. 

Juuri näin. Mitähän nämä miehet sitten pitävät rakkautena, jos ei rakastavia tekoja? 

Vierailija
30/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtivaisuus piirre, jota ilmenee naissukupuolessa huomattavasti enemmän kuin miessulupuolessa. Todennäköisyydet ovat pienemmät että tapaan huolehtivaisen miehen.

Älkää ampuko antropologia.

Vierailija
31/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Mitähän nämä miehet sitten pitävät rakkautena, jos ei rakastavia tekoja? 

Kyseisen kommentin kirjoittanut mies varmaan sitä prinssinakkinsa tyrkyttämistä. Koska siinä on se herkkätuntoinen terska, niin pakkohan sen on tuntua naisestakin yhtä hyvältä kun sitä hinkuttaa! 

Vierailija
32/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huolehtivaisuus piirre, jota ilmenee naissukupuolessa huomattavasti enemmän kuin miessulupuolessa. Todennäköisyydet ovat pienemmät että tapaan huolehtivaisen miehen.

Totta. Miehet on ehdollistettu itsekeskeisiksi ja piittaamattomiksi. Vaatii vahvaa luonnetta ja kykyä introspektioon nousta tuon kasvatuksen yläpuolelle.

Vierailija
33/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ennen vanhaan oli ihan kunnia-asia, että mies huolehti vaimostaan ja perheestään. Ja suurin osa tekikin niin. Toista se on nykyään. Ei mikään geneettinen juttu siis. 

Vierailija
34/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli sadan ihmisen asiat huolehdittavana töissä, joten en halua siirtyä kotiin toteuttamaan samaa roolia. En silti odota puolisoltakaan mitään erityistä huolehtimista, aika tasapainossa on menty jo vuosia.

Kumpikaan ei huolehdi? Hienolta kuulostaa tämä teidän liitto. Vai olisiko niin, että toinen kyllä huolehtii, mutta se menee sinulta kuin vesi hanhen selästä?

Ei mene.

Vierailija
35/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on opittua käytöstä. Naisten tunne-elämä on opitusti ja harjoituksen kautta paljon terveempi ja syvempi kuin miesten, joiden tunne-elämä sijaitsee  pippelin kärjessä ja lompakossa.

Yhteiskuntatieteilijän ja psykologin näkökulma.

Vierailija
36/97 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla niin, että miehet ovat aisitineet sinussa itsessä piilevän kyvyn ja taidon huolehtia itsestäsi ja odottaneet ja toivoneet sitten samal sitä,e ttä sin huolehtisit myös heitä ja ilm moni on onnsitunutkin siitä kun avi yksi on huolehtinu edes perusasioiden suhteen sinusta Ap., - Vaan onko hän nykyune kumppanisi vai hoiditko hänet muualle?

Vierailija
37/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen köyhä mies nykyään firman mennessä nurin, mutta olen aina kunnialla ja rakkaudella huolehtinut lapsistani ja uudesta kumppanistani. Jokaisessa suhteessa olen antanut kumppanille enemmän "vastetta tarpeillensa" mitä itse olen saanut/saan mutta saan kuitenkin riittävästi. Olen myöskin itsenäinen mies ja uusi kumppanikin, mutta silti kaipaamme välillä sitä kainaloa ja kauniita sanoja yms. Se on rakkautta yhdessä muodossa.

M46

Vierailija
38/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on ollut vain sellaisia miehiä (3) jotka ovat huolehtineet minusta ihan samalla tavalla kuin minäkin heistä. Ja ihan sama juttu kuin aloittajalla: en minäkään varsinaisesti tarvitse miehen huolenpitoa, mutta kyllähän se hyvältä tuntuu kun toinen on kiinnostunut ja näyttää että välittää sen lisäksi että se sanoo niin. Mutta omat kokemukset on kuitenkin sellaiset että kaksi näistä mun kolmesta miehestä on sanonut mulle että he eivät ole tottuneet siihen että nainenkin voi osoittaa huolenpitoa ja välittämistä. Että heistä on tuntunut oudolta kun minäkin olen ollut sellainen kuin he ovat. 

En minä tiedä. Ehkä tämäkään ei ole sukupuolisidonnainen asia, tai sitten mulla on vain ollut outo mäihä. 

Vierailija
39/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ennen vanhaan oli ihan kunnia-asia, että mies huolehti vaimostaan ja perheestään. Ja suurin osa tekikin niin. Toista se on nykyään. Ei mikään geneettinen juttu siis. 

Jaa, nytkös se ennen vanhainen avioliitto ei ollutkaan seksiorjuutta nyrkin ja hellan välissä niin kuin narratiivi täällä on?

Vierailija
40/97 |
03.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet aina huutelevat olevansa perheenpää.

No se perheenpää nimenomaan pitää huolta ja on turvallinen. Ei hauku, lyö, ole välinpitämätön tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän