Ikää 47v ja rahaa kertynyt 325 000€. Koskahan sitä uskaltaisi jäädä pois työelämästä odottelemaan eläkettä?
Kommentit (108)
Jännä homma aina näissä keskusteluissa, että pääomaa pitää olla niin ja niin paljon, että pelkästään niillä TUOTOILLA pitää pystyä elämään. Eikä sen pääoman kuluttamisesta puhuta mitään. Kenelle te sitä pääomaa oikein "hilloatte", kun ette aio itse siihen koskea - perikunnallekko?
Minä ole sanonut jälkikasvulle, että perintöä ei kannata odotella, vaan käytän kaiken itse. Velattoman osakkeen saavat sitten myydä, tai myyn sen itse viime vuosina. En minäkään saanut aikoinaan mitään ja hyvin on pärjätty..
Tohtisko kastaa kikkeliään esim mustaan tiukkaan lihaan?
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäisin itse heti. Tuolla summalla pärjää kivasti 18 vuotta siihen asti, kun saa alkaa nostaa OVEa. Reilut 1500e/kk käyttörahaa 18 vuoden ajan..
No eihän ole.
18 vuodessa on 216 kuukautta. Niin kauan kestää, kunnes ap pääsee eläkkeelle.
Jos rahaa on 100 000 e, niin se jaettuna 18 vuoden aikana jokaiselle kuukaudelle tekee vain 462 euroa. Sillä saa hikiseen ruuan pöytään ja tankkaa auton. Sitten pitäis vielä maksaa asumiseen liittyvät kulut, auton ja talon vakuutukset, lääkärit ja lääkkeet, vaatteita ja tavaroitakin tarvitsee joskus uusia jne.
Ap:n rahat riittäis hikiseen 9 vuodelle, ja silloinki pitäis kituuttaa alle tonnilla per kuukausi.
Kannattaa lukea tarkemmin se ap:n ensimmäinen viesti, ennenkuin alkaa mitään laskemaan.
Tuossa on 3000e/kk seuraavalle 9 vuodelle. Riittääkö se?
Joskus 67-68 vuotiaana. Mielenkiintoinen työ. Toisaalta olen 60 v papparainen jo.
Minä jäin jo pois työelämästä kun sain perintöä 10 v sitten. Olen kyllä tehnyt vähän töitä mutta vuodessa olen ollut noin 9 kk työtön. Veikkaan etten saa eläkettä koskaan koska en ole tienannut edes koskaan hyvin.
Minä olen 50 vuotias ja perintö säästöjä on 340000 euroa. Tulen toimeen 1400 eurolla kk joten jos elän joku 30 vuotta niin pärjään.
Riippuu kuinka vähällä tulee toimeen ja kuinka paljon sijoitukset kasvaa. Varovaisella arviolla tuosta saisi 1600€ kuukaudessa 20 vuoden ajan. Hänen eläkekertymänsä lienee jo sitä tasoa, että sen 20 vuoden jälkeen eläkkeellä tulot pysyisivät suunnilleen samana. Eli ei mitään yltäkylläistä elämää, mutta ihan hyvin tuolla toimeen tulee.