Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siedätyshoito kissa-allergiaan, onko ollut apua?

Vierailija
02.11.2025 |

Kaverin kissa ollut 5pv hoidossa ja zyrtecistä huolimatta sain loppuvaiheessa oireita kissasta.

Onko ihan turhaa haikailla oman kissan perään 🤔

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On apua, älä lannistu. Minullakin oli alkuun oireita omista kissoistamme kun ne hankimme, mutta siedätyin kyllä täysin, eikä nykyään ole mitään oireita.

Vierailija
2/6 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti ei omaa kissaa tuossa tilanteessa. Karvatonkissa on sellainen mille harvemmin on allerginen, mutta voi olla melko kallis hankinta testata miten sopeutuu. Ja pitäisi myös sopia että sen voi tarvittaessa palauttaa kasvattajalle. Hoitokissoja voi välillä ottaa jos oireet pysyy lääkkeillä muutaman päivän poissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos harkitse allergiasiedätyshoitoa, niin älä hommaa kissaa ennen sitä. Siedätyshoitoa ei anneta, jos sinulla jo on kissa.

Vierailija
4/6 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli lapsena kissoja. Tulin niille n. 7 vuotiaana pahasti allergiseksi ja kissoista piti luopua. 16 vuotiaana poikaystävällä oli kissoja. Olin siellä yötä melkein joka  viikonloppu. Söin allergia lääkkeitä. Ei apua. Oltiin sitten enemmän meillä. Anopille (sen poikaystävän äiti). On edelleen kissoja (ja koiria). Kyläillään pari kertaa kuussa ja allergialääkkeillä sujuu jotenkin. Ei siis tule meille lemmikkejä. Lapsillakin allergiaoireita ilmaantunut.

N33

Vierailija
5/6 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niille karvoille olla allergisia. Ne ovat ne turkin pohjalla olevat ihosolut, jotka aiheuttavat eläinallergioita. Minä olen hyväksynyt sen, etten voi ikinä ottaa omaa kissaa. Käyn kissallisella kaverillani kylässä kissatalouteen varatut vaatteet päälläni ja säilytän niitä vaatteita kotona erikseen pussissa. Vaihdan vaatteeni heti ja käyn suihkussa kun tulen kaverini luota.

Ennen kissatalouteen lähtöä otan aamulla kaksi Zyrteciä, kaksi suihkausta Flixonasea molempiin sieraimiin ja astmalääkkeet kuten tavallisesti. Illalla toistan saman. Laitan vielä silmiin allergiasilmätippoja. 

Kissan luona vierailu ylläpitää minun sietokykyäni kissoille ja koirille siten, etten sitten saa aivan mahdottomia oireita kun samaan huoneeseen tulee joku kissan- tai koiranomistaja. Kissa kyllä puskee minua, nuoleekin ja on tietenkin paijattavanakin. Joskus elämässä ei vain saa täyttä pottia ja minä olen onnellinen tästäkin, että voin edes näin olla kissojen kanssa tekemisissä.

Lapsena en kestänyt ollenkaan ja kouluaikana olivat röörit jatkuvasti tukossa. Onneksi minulle tehtiin silloin muutaman vuoden kestänyt siedätyshoito lehtipuulle ja timoteille. Ne nostivat kynnystä reagoida muihinkin allergeeneihin todella paljon ja paransivat elämänlaatuani.

Vierailija
6/6 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siperiankissat allergisoi vähemmän mutta ovat kalliita