Alkoi neljäs vuosi työttömänä.
Ei ole hätyytelty mihinkään. Enää 11 vuotta eläkkeeseen.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
te joilla lääkäri ei osaa kirjoittaa eläkepapereitä vaihda lääkäriä ja pyydä kirjottaan eläke paperit,voit myös pyytää fysioterapiaa,toiminta terapeutin lausuntoa liitteeksi eläkehakemukseen. jos tolla virtsa ongelmalla ei pääse eläkeelle tai saa jotain hoitoa tai leikkausta.lääkäri on huono vaihda lääkäriä heti.älä mene huonolle lääkärille.
Minulla on monia sairauksia mutta yhdellä virheellisellä diagnoosilla yksi lääkäri pilasi koko homman. Teki sen ihan ilkeyttään ja tahallaan. Diagnoosiksi keksi fibromyalgian joka on varmin tapa saada hylätty päätös Kelalta. Kuuden vuoden taistelu alkoi alusta. Nyt ei ole enää varaa edes käydä lääkärissä saati maksaa liki 100€ sairauspäivärahan anomisesta parin kuukauden välein. Seuraavat kymmenen vuotta menee kituen työmarkkinatuella kunnes ehkä pääsen vanhuuseläkkeelle, ellei sekin sitten poisteta jollakin tekosyyllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 60-vuotias ja moni teistä paljon mua nuorempi. Pitää minunkin löytää työpaikka.
Montako paikkaa joutuu vielä hakemaan kuukaudessa?
Neljää paikkaa joutuu kuuskymppisetkin hakemaan. Kyllä niitä lähettelee kunhan paikkoja vaan jostain löytyy. Sama mitä hakee, ei niistä perään huudella. Ei kelpaa koulutettu ja monipuolinen työnhakija kun ikää on riittävästi. Ei kelpaa myöskään nuori jolla työkokemusta ei vielä ole karttunut. Kyllä tässä on työnantajat ajaneet itsensä omituiseen pattitilanteeseen kun mikään ei kelpaa. Sitten huudetaan kauhiaa työvoimapulaa kun todellisuudessa hyviä ja potentiaalisia hakijoita olisi kymmenittäin. Jos joku ei tismalleen jotain osaa niin harva asia on sellainen jota ei perehdytysjaksolla opi. Ei vaan enää viitsitä itse nähdä vaivaa, sekin pitäisi jonkun muun hoitaa.
Itsellä ei ole kohta vuoteen ollut työnhakusuunnitelmaa. Kyselin asian perään ja kuulemma aina ollaan yhteydessä siinä tilanteessa parin viikon sisällä. Aika monta viikkoa tosta kulunut eikä mitään. Ei taida olla niin tarkkaa tän ikäsen kohdalla 😥 Sen tosin sanoivat ettei ole mitään syytä tehdä muutoksia haettavien paikkojen lukumäärään. Joten olen laittanut joka kuukausi vähintään neljä hakemusta vaikkei niitä voi minnekään ilmoittaa. Varmuuden vuoksi, osittain, pääosin siksi että vielä elättelen pientä toivoa työllistymisestä. Toisaalta olisin valmis siirtymään kokonaan eläkkeelle. Jäisi turhien hakemusten tekemisen stressi pois. Eläke antaisi myös mahdollisuuden kokeilla pienimuotoista kevytyrittäjyyttä esimerkiksi taidetta tekemällä. Tässä tilanteessa kaikki omatoiminen lisätulojen hankkiminen on tehty mahdottomaksi. Byrokratia tunnistaa ainoastaan palkkatyön hyväksyttävänä tulomuotona. Kaikki muu katsotaan yrittäjyydeksi ja menetät työttömän työnhakijan statuksen. Kellä sellaiseen on varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 60-vuotias ja moni teistä paljon mua nuorempi. Pitää minunkin löytää työpaikka.
Montako paikkaa joutuu vielä hakemaan kuukaudessa?
Neljää paikkaa joutuu kuuskymppisetkin hakemaan. Kyllä niitä lähettelee kunhan paikkoja vaan jostain löytyy. Sama mitä hakee, ei niistä perään huudella. Ei kelpaa koulutettu ja monipuolinen työnhakija kun ikää on riittävästi. Ei kelpaa myöskään nuori jolla työkokemusta ei vielä ole karttunut. Kyllä tässä on työnantajat ajaneet itsensä omituiseen pattitilanteeseen kun mikään ei kelpaa. Sitten huudetaan kauhiaa työvoimapulaa kun todellisuudessa hyviä ja potentiaalisia hakijoita olisi kymmenittäin. Jos joku ei tismalleen jotain osaa niin harva asia on sellainen jota ei perehdytysjaksolla opi. Ei vaan enää viitsitä itse nähdä vaivaa, sekin pit
Meillä 60 v. joutuu hakemaan yksi paikka per kk.
Ai, minulle sanottiin viime viikolla että kyllä niitä töitä on. Harmi vaan kun en töihin kykene, sairauksien vuoksi.