Alkoi neljäs vuosi työttömänä.
Kommentit (59)
Vierailija kirjoitti:
Tuo "kusitauti" on eturauhasen hyvänlaatuinen liikakasvu: joudun ruikkimaan vähänväliä ja katetroimaan itse. Mietin, et montako kertaa olen sen tehnyt? - satoja ainakin ellei peräti tuhansia.
(pari kertaa meinasi lähteä henki, virtsaumpi. Jos rakko puhkeaa, niin sama kuin umpparin tulehdus - jos se puhkeaa, niin bakteerit leviää vatsaonteloon - sepsis (verenmyrkytys) ja silloin on todella kiire, hoitoon.)
Ikävä vaiva, mutta eikö sitä voi leikata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä taikuudella työttömän rahat riittää suomessa kaljaan?
Markettikaljat ovat 0,85 senttiä kappale jos pantin hintaa ei lasketa. Tosin moni ostaa kaljansa ulkomailta jolloin hinta on huomattavasti halvempi.
Sehän on tyhmää maksaa liikaa.
Työttömällä on aikaa etsiä tarjouksia ja siten säästää rahaa. Työtön voi myös valita halvan asuinpaikan jostain pikkupaikkakunnalta niin myöskään vuokraan ei mene kovin paljoa rahaa.
Työttömän pitäisi asua autossa jotta voi sitten kätevästi ja näppärästi muuttaa työn perässä. Ei sitä katsos niin voi ajatella, että voi vaan elellä jossain perämetsissä ja nostella tukia, pitää muuttaa sinne missä työt on!
Muistettava kuitenkin, että lapsia on tehtävä ja taattava niille vakaa lapsuus ilman jatkuvia muuttoja ja lisäksi on huodehdittava omista vanhuksista, jotka jumivat jossain perämetsässä toisella puolen Suomea. Mut itse on hoidettava, päivittäin. Ja muuteltava työn perässä.
Kohta kolmas alkamassa. Olen käynyt valmennuksessa, puolen vuoden työkokeilussa ja työvoimakoulutuksessa.
te joilla lääkäri ei osaa kirjoittaa eläkepapereitä vaihda lääkäriä ja pyydä kirjottaan eläke paperit,voit myös pyytää fysioterapiaa,toiminta terapeutin lausuntoa liitteeksi eläkehakemukseen. jos tolla virtsa ongelmalla ei pääse eläkeelle tai saa jotain hoitoa tai leikkausta.lääkäri on huono vaihda lääkäriä heti.älä mene huonolle lääkärille.
tietokone kurssit ja ja jotkut mediatyöpajat on ainakin pirkanmaalla tarjottuja juttuja.joissa voi ehkä oppia jotain.
mun mielestä työtömän kannattaa nauttia elämästä,käydä lenkil,kirjastossa,taidenäyttelyissä ym.pitää itsensä liikkeellä.
harrastusten kautta voi saada tuttuja ja kuulla ehkä jos jossain työpaikal tulos auki jotain.
siivoomaan,tiskaamaan jne pääsee melko helposti ilman koulutusta jos asuu jonkun taajaman keskustassa.
Olen 60-vuotias ja moni teistä paljon mua nuorempi. Pitää minunkin löytää työpaikka.
Vierailija kirjoitti:
te joilla lääkäri ei osaa kirjoittaa eläkepapereitä vaihda lääkäriä ja pyydä kirjottaan eläke paperit,voit myös pyytää fysioterapiaa,toiminta terapeutin lausuntoa liitteeksi eläkehakemukseen. jos tolla virtsa ongelmalla ei pääse eläkeelle tai saa jotain hoitoa tai leikkausta.lääkäri on huono vaihda lääkäriä heti.älä mene huonolle lääkärille.
Oletko tyhmä? Kela hyväksyy pääsyn eläkkeelle ja se on Ei ja Ei ellet kuole johonkin sairauteen.
Oikein hävettää noi ihmiset jotka käskee jäädä eläkkeelle. Yleissivistys on kyllä heikko.
Tämä! Aivan käsittämätöntä, että viisikymppinen olisi muka vanha! Yleensä lapset jo kasvaneet, osaaminen ja työmotivaatio huipussaan. Ainoastaan Suomessa pidetään vanhana töihin. Espanjassa ton ikäiset on kovaa valuuttaa. Ja siis eläkeikä on melkein 70 että onhan tossa vuosia vielä jäljellä..
Vierailija kirjoitti:Kuukausi sitten loppui liiton päivät. Yli viiskymppiä ikää niin liian vanha töihin ja liian nuori eläkkeelle. Pakkohaut vanhoille on typerää. Koko pakkohaku systeemi on turhaa työttömien potkimista. Toimenpiteet työttömille eli 9 euron työkokeilut, kuntouttavat ja työkkärin kurssit. Kun lasketaan ohjaajien palkat, tilojen vuokrat ja hallinto niin hyvä jos 2 miljardia riittää.
Sitten se työttömien loputon haukkuminen ja syyllistäminen. Lehtijuttuihin löytyy aina joku elämäntapatyötön joita on jopa prosentti työttömistä. Mielikuvan mukaan työtön juo kaljaa ja makaa sohvalla. Aktiivisella hetkellä saattaa sylkäistä kattoon. Millä taikuudella työttömän rahat riittää suomessa kaljaan?
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN SAATANA
Kuuleppa kun töitä ei nykyään saa helpolla niin on erittäin vaikea vain mennä töihin. Lopeta tuo huutelu.
Rikas eliitti, joiden omistama media on aivopessyt teidät uskomaan että kaikki on hyvin. Sairas valtion tuhlaus, ilmastonmuutoshumpuuki, woke, maaahanmuutto, räjähtävät sähköautot, datakeskukset, soijarouhe, keinotekoiset makeutusaineet, ja rasvaton maito on vienyt rahan, sähkön, terveyden ja tulevaisuuden kaikilta.
Kumma kyllä, kirppu- ja hyönteis-, ja matoburgerit eivät ole vielä menneet läpi, mutta etteköhän te asu kohta 4 neliön komerossa kirppufarmin kanssa, pänttäätte halvalla digilaitteilla tentteihin, ja poljette samalla kuntopyörällä halpaa sähköä generaattorilla verkkoon monikansallisten firmojen datakeskuksille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN SAATANA
MENE YLITÖIHIN JA VAPAAEHTOISTÖIHIN SAATANA!
kyllä kiitos! sitä tunnetta ei voita mikään kun voi mennä t.ö.i.h.i.n
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä taikuudella työttömän rahat riittää suomessa kaljaan?
Markettikaljat ovat 0,85 senttiä kappale jos pantin hintaa ei lasketa. Tosin moni ostaa kaljansa ulkomailta jolloin hinta on huomattavasti halvempi.
Sehän on tyhmää maksaa liikaa.
Työttömällä on aikaa etsiä tarjouksia ja siten säästää rahaa. Työtön voi myös valita halvan asuinpaikan jostain pikkupaikkakunnalta niin myöskään vuokraan ei mene kovin paljoa rahaa.
Muutto maksaa ja takuuvuorat .ja unohditpa sen että joka tänä päivänä on työtön ,niin ei merkitse sitä että olisi aina työtön,ja toisekseen miten pieneltä paikkakunnalta kuljetaan töihin ,sitten kun pää
Mutku ja mutku.Heti löytyy tekosyitä.Miten kaikki muut kulkee pieneltä paikkakunnalta töihin?Siihen hommataan auto,vaikka siitä työstä saatvalla palkalla.Näin muutkin tekee.
Olen 66 vuotta ja eläkkeellä, mutta painan duunia edelleen. Ehkä se työ on joltakin pois, niin so not?
Kuulunhan ahneeseen sukupolveen. Ne rahat kuuluvat minulle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hakekaa nyt mitä tahansa työtä johon teillä olisi mahdollisuuksia, koulutuksestanne viis.
Mä olen tehnyt aiemmin siivoojan ja hoiva-apulaisen työtä, mutta niihinkään ei vain pääse tällä hetkellä. Ainoat, joille näyttää olevan töitä ovat sosiaalityöntekijät, lääkärit, hitsaajat ja erityisopettajat, kuukaudesta toiseen. Noihin ei pääse ilman koulutusta. Itsellänikin korkeakoulututkinto, mutta ihan eri alalta.
Kyllä pääsee siivooja ja hoitoapulaisen hommiin ilman koulutustakin. Itse olen burnoutin partaalla kun työ on fyysisesti niin rankkaa. Haluaisin tehdä lyhyempää viikkoa. Siivoustyö kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Eipä taida auttaa, koska sitten tulee vakuutuslääkäri ja kumoaa kaiken etänä potilasta näkemättä tai kuulematta vain papereista lukemalla ja tulkitsemalla..
Vierailija kirjoitti:
Olen 60-vuotias ja moni teistä paljon mua nuorempi. Pitää minunkin löytää työpaikka.
Montako paikkaa joutuu vielä hakemaan kuukaudessa?
En uskalla mennä työnhakijaksi koska joudun aina tienraivaajaksi toisille ja saan tehdä yleensä vakivirkailijoiden roskahommat määräajalla hikipäässä kiristetään vaan että edellinen teki niin ja niin paljon mutta edellinen olikin parempi kuntoinen. Tai sitten joudun 9 €/pv jonnekin komeroon järjesteleen ja tukehdun pölyyn taas tai jonnekin maraton ulkoilipäivään, ihan kohtuutonta 60+ ikäiselle. Nuoria säästetään, säälitään ja päästetään eläkkeelle jo 30 v.
Ahneus on syy työttömyyteen. Yrityksillä olisi varaa palkata, mutta eivät tee sitä, koska se ei tuo voittoa niin paljon.