Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoi neljäs vuosi työttömänä.

Vierailija
02.11.2025 |

Ei ole hätyytelty mihinkään. Enää 11 vuotta eläkkeeseen.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö pääse jo eläkkeelle noin pitkään jatkuneen työttömyyden perusteella ?

Vierailija
2/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

MENE TÖIHIN SAATANA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai joudut työtä etsimään?

Vierailija
4/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haetko vähintää neljääkymmentä paikkaa per kuukausi?🤔🙄👀

Vierailija
5/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut työtön 28 vuotta, ei enää jaksa mikään kiinnostaa.

Vierailija
6/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa toinen vuosi ja työkkärissä sanotaan aina vain että ei niitä töitä vain ole. Vituttaa. 

Vierailija
7/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi sitten loppui liiton päivät. Yli viiskymppiä ikää niin liian vanha töihin ja liian nuori eläkkeelle. Pakkohaut vanhoille on typerää. Koko pakkohaku systeemi on turhaa työttömien potkimista. Toimenpiteet työttömille eli 9 euron työkokeilut, kuntouttavat ja työkkärin kurssit. Kun lasketaan ohjaajien palkat, tilojen vuokrat ja hallinto niin hyvä jos 2 miljardia riittää. 

Sitten se työttömien loputon haukkuminen ja syyllistäminen. Lehtijuttuihin löytyy aina joku elämäntapatyötön joita on jopa prosentti työttömistä. Mielikuvan mukaan työtön juo kaljaa ja makaa sohvalla. Aktiivisella hetkellä saattaa sylkäistä kattoon. Millä taikuudella työttömän rahat riittää suomessa kaljaan? 

Vierailija
8/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla alkaa toinen vuosi ja työkkärissä sanotaan aina vain että ei niitä töitä vain ole. Vituttaa. 

Minullakin on aika mones vuosi eikä tuollaista ole sanottu kertaakaan. Varmaan yrittävät miellyttää sinua koska et kuitenkaan halua töihin muutenkaan.

Vierailija
9/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa pian kolmas vuosi. Eläkkeeseen 20 vuotta.

Inhoan työnhakua päivä päivältä enemmän. 

Vierailija
10/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa nyt mitä tahansa työtä johon teillä olisi mahdollisuuksia, koulutuksestanne viis.

Vierailija
11/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa säilyttää positiivinen asenne ja koittakaa nauttia elämästänne muuten ihan normaalisti. Kun tietää tehneensä kaiken työnhakunsakin eteen niin voi nauttia elämästänsä myös muilta osin rauhassa.

Vierailija
12/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hakekaa nyt mitä tahansa työtä johon teillä olisi mahdollisuuksia, koulutuksestanne viis.

Mä olen tehnyt aiemmin siivoojan ja hoiva-apulaisen työtä, mutta niihinkään ei vain pääse tällä hetkellä. Ainoat, joille näyttää olevan töitä ovat sosiaalityöntekijät, lääkärit, hitsaajat ja erityisopettajat, kuukaudesta toiseen. Noihin ei pääse ilman koulutusta. Itsellänikin korkeakoulututkinto, mutta ihan eri alalta. 

Vierailija
13/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minullakin on aika mones vuosi eikä tuollaista ole sanottu kertaakaan. Varmaan yrittävät miellyttää sinua koska et kuitenkaan halua töihin muutenkaan.

Valmistuin viime vuonna yliopistolta ja mulla on lapsi sekä 20 000 opintolainaa eli kyllä aika kovasti haluaisin töihin. 

Vierailija
14/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa säilyttää positiivinen asenne ja koittakaa nauttia elämästänne muuten ihan normaalisti. Kun tietää tehneensä kaiken työnhakunsakin eteen niin voi nauttia elämästänsä myös muilta osin rauhassa.

Nautipa siitä elämästä peruspäivärahalla.

Vierailija
15/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perustakaa yritys, pääsette rikkaiden joukkoon.

Vierailija
16/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä kyllä ja työnantajat reagoi laittamalla työpaikat entistä visummin piiloon ja eksklusiivisesti vain verkoston jäsenien saataville.

Vierailija
17/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukausi sitten loppui liiton päivät. Yli viiskymppiä ikää niin liian vanha töihin ja liian nuori eläkkeelle. Pakkohaut vanhoille on typerää. Koko pakkohaku systeemi on turhaa työttömien potkimista. Toimenpiteet työttömille eli 9 euron työkokeilut, kuntouttavat ja työkkärin kurssit. Kun lasketaan ohjaajien palkat, tilojen vuokrat ja hallinto niin hyvä jos 2 miljardia riittää. 

Sitten se työttömien loputon haukkuminen ja syyllistäminen. Lehtijuttuihin löytyy aina joku elämäntapatyötön joita on jopa prosentti työttömistä. Mielikuvan mukaan työtön juo kaljaa ja makaa sohvalla. Aktiivisella hetkellä saattaa sylkäistä kattoon. Millä taikuudella työttömän rahat riittää suomessa kaljaan? 

Ihan turha vedota tuohon ikään, ja ei mitään "pakkohakuja" ole olemassakaan, työhaluinen täyttää tuon 4 paikan hakuvelvoitteen ihan oikeilla hakemuksillakin helposti. Minäkin olen yli 50-vuotias ja kummasti töihin pääsin avoimia paikkoja hakemalla, ilman mitään suhteita. 

Vierailija
18/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, haettu on, mutta ongelma on siinä, että työttömiä on nyt todella paljon ja samaa yrittäviä on kilpailemassa vähistä työpaikoista monta sataa. Eri alan töiden hakeminen ilman työ/opiskelukokemusta on aika mahdotonta, kun aina löytyy niitäkin hakijoita, joilla sitä koulutusta/työkokemusta kyseiseen paikkaan on.

Vierailija
19/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valmistuin viime vuonna yliopistolta ja mulla on lapsi sekä 20 000 opintolainaa eli kyllä aika kovasti haluaisin töihin. 

Teitkö gradun firmalle - kysele töitä sieltä. Tai jos yliopistolle - olisiko jossain tutkijaryhmässä pestiä?

Vierailija
20/49 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullekin sanottiin, ettei töitä nyt vaan ole ja alennettiin työnhakuvelvollisuus yhteen paikkaan. 

T täysin työkykyinen ja -haluinen raksanainen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi