Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia Helsingin Jätkäsaaresta?

Vierailija
02.11.2025 |

Ollaan muuttamassa Kannelmäestä kahden lapsen kanssa Jätkäsaareen siihen Verkkokaupan lähelle.

Onko teillä kokemuksia minkälainen alue on? Ainakin lähellä keskustaa ja 24h cittari on vieressä.

Kommentit (95)

Vierailija
61/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ehkä kuuntelisi Pirkko Peräseinäjokelaisen saatikka Sirpa Sastamalalaisen arvosteluja koskien Jätkäsaaressa asumista. 

Tämä on äärimmäisen miellyttävä kaupunginosa. Täällä riittää elämää, useita kauppoja, ravintoloita, hotelleja ja kaupan päälle vilkas satamaliikenne. Maaliikenteessä ja ratikoissa on välillä ruuhkaa, mutta sellaista se elämä keskustan kupeessa tuppaa olemaan. 

Plussaa mahdollisuudesta piipahtaa risteilyllä tai Tallinnassa vaikka extempore hyvin edulliseen hintaan.

Täältä pääsee nopeasti lentokentälle tai minne nyt oletkin matkalla.

Vierailija
62/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En muuttaisi lasten kanssa Jätkäsaareen. Lapsille on hyväksi, että on enemmän luontoa ympärillä. 

Mihin perustuu tämä väite? Minä ainakin halusin lapsena olla mahdollisimman elävässä kaupungin keskustassa, kaikki metsä ja mökkeily ahdisti.

Niinpä. Minulla oli ihana lapsuus Töölössä 😍

Tämäkin on maku kysymys. Olen aina miettinyt miten ahdistavaa olisi jos ulko-oven edessä menisi vilkas liikenne. Helsingin lähiöissä on ollut aina myös luonto lähellä. Keskusta on myös hyvin saavutettavissa jos sinne kaipaa. Jätkäsaari ei ole minun makuun. Olen siellä käynyt useasti, kun ystävä asuu siellä. Lapsuus Helsingin lähiössä ja metsää oli vieressä. Kyllä siellä tuli leikittyä ja oli myös isot piha-alueet. Ihan paras lapsuus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tuuli kylmästi puhaltaa selkään, se eteenpäin työntää, älä siis pelkää. Lauloi Eppu Normaali.

Oliskin näin! Valitettavasti usein on vastatuuli, täällä Kalasatamassakin saa kyllä tuntea tuulen voiman. No ei se mulle ole iso juttu, merenrannalla nyt vaan tuulee ja kaduista tulee melkosia tuulitunneleita.

Sama täällä Kruunuvuorenrannassa. En silti muuttaisi täältä minnekään. Mulla on kiva kämppä, ja suojeltua metsääkin löytyy ihan vierestä.

Vierailija
64/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ehkä kuuntelisi Pirkko Peräseinäjokelaisen saatikka Sirpa Sastamalalaisen arvosteluja koskien Jätkäsaaressa asumista. 

Tämä on äärimmäisen miellyttävä kaupunginosa. Täällä riittää elämää, useita kauppoja, ravintoloita, hotelleja ja kaupan päälle vilkas satamaliikenne. Maaliikenteessä ja ratikoissa on välillä ruuhkaa, mutta sellaista se elämä keskustan kupeessa tuppaa olemaan. 

Plussaa mahdollisuudesta piipahtaa risteilyllä tai Tallinnassa vaikka extempore hyvin edulliseen hintaan.

Täältä pääsee nopeasti lentokentälle tai minne nyt oletkin matkalla.

En kyllä muuttaisi, vaikka maksettaisiin asunto, asunnon hinta käteisenä itselleni sekä lahjaverotus asunnosta ja rahasta. Mutta kiva, jos sä viihdyt siellä, kun ilmeisesti asut siellä. Kaikki eivät vaan tykkää samoista asioista.

Vierailija
65/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up 

Vierailija
66/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Käpylässä, Etu-Töölössä, Kampissa, Lauttasaaressa  ja Espoon puolella Tapiolassa. Jätkäsaari on tämän listan ehdottomasti huonoin, vaikken siellä varsinaisesti olekaan asunut

Vierailija
67/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asuin muutaman vuoden Jätkäsaaressa.

Hyvää:

- Silloin oli uusi, koskematon asunto

- Lidl keskellä

- Jäärata

- Pyöräily-yhteydet hyvät

- Ratikoita menee ok-välein

Huonoa:

- Talvella tuulinen ja kylmä

- Rakennuksissa vikoja jo heti alkuunsa (esim hekan asuntojen ikkunat jäässä jo ekana talvena)

- Laivojen tultua ratikkoihin ei välttämättä mahdu

- Ostaria/keskusta saadaan odottaa, ei kunnollista keskusta

- Ei minkäänlaista luontoa

- Alueen keskuspuisto loppukesästä kuivaa aromaata, ei kivoja paikkoja edes missä hengailla

- Sekava kaava, kävely yhdestä paikasta toiseen kestää ikuisuuden, vaikka linnuntietä olisi muutaman minuutin matka

- Roskissyteemi ei toimi ja moni Rööri-piste sijoitettu usean lukon taakse --> vaikea viedä roskat

- Ei kunnollista katupysäköintisysteemiä, eikä tarpeeksi parkkipaikkoja. Parkkihallit kaukana asunn

Ei kyllä ole ollut tuuli 30m/s. Ilmatieteen laitoksen apin mukaan tuuli on aika usein 5 m/s, kun tyyni sää on kai 2m/s. Joskus on 8m/s ja se on jo navakanpuoleista. Eli päähine päähän.

Tuulisuuden plussapuoli on ilman raikkaus, paitsi Tallinnan-lautat tupruttelevat savua. Laivojahan tulee lisää Eteläsataman muutoksen myötä. 

Mutta ok alue, alueen muutosta rakentamisen myötä on myös mielenkiintoista seurata, vaikka rakennusmeluakin on päivisin osassa aluetta.

Vierailija
68/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut Käpylässä, Etu-Töölössä, Kampissa, Lauttasaaressa  ja Espoon puolella Tapiolassa. Jätkäsaari on tämän listan ehdottomasti huonoin, vaikken siellä varsinaisesti olekaan asunut

Lauttasaari on jo ihan landea, ei siellä ole mitään palveluita tai meininkiä.

Vierailija
69/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
70/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauttasaaressa on metro, luontoa, mukavia ihmisiä ja autolla pääsee myös pois/sisään helposti. Jätkäsaari on pussinperä ja ihmiset töykeitä, ylimielisiä hipstereitä.

Vierailija
71/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUKSI SUOHON

Vierailija
72/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lauttasaaressa on metro, luontoa, mukavia ihmisiä ja autolla pääsee myös pois/sisään helposti. Jätkäsaari on pussinperä ja ihmiset töykeitä, ylimielisiä hipstereitä.

Miksi asua helsingissä jos haluaa luontoa? Eikä kukaan oikea stadilainen omista tai aja autoa.

Vierailija
73/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingin uusin slummi. Kannelmäen uuden osan kaltainen.

Slummi kun halvimmat merenranta kaksiot maksaa puoli miljoonaa? 😂

Sitä onkin ihmetelty kuka sellaisesta rumassa pussinperäslummissa sijaitsevasta itsemurhakopista maksaa yhtään mitään, saati puoli miljoonaa.

Sinusta varmaan Katajanokkakin on pussinperä?

Jos katajannokkaa lähdettäisiin laajentamaan murskeella merellepäin ja rakentamaan valtavasti uutta kuitenkaan tekemättä liikenteen sujuvoittamiseksi yhtään mitään, saisimme katajannokasta jätkis numero kakkosen yhtä helposti.

Mistä sinä tiedät kuinka tulevaisuudessa lii

Jätkäsaareen menee jo nyt kaksi ratikkalinjaa, luulen niiden riittävän.

Vierailija
74/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa paskaa se on koko helsinki. Sontatunkio meren rannalla.

Vierailija
75/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun itse lähellä Kannelmäkeä, aiemmin asuin siellä 26 vuotta ja viihdyin hyvin. Käyn aina pari kertaa vuodessa katsomassa miten Jätkäsaari ja Kalasatama kehittyvät. Molemmissa on tai on tulossa hyvät kävelypolut penkeillä varustettuina rantaan. Jätkäsaaressa kävin viimeksi kesällä, ja nautin kyllä merimaisemista. En välttämättä haluaisi asua siellä, mutta siellä voi aina käydä. Täällä Kannelmäen suunnalla on pyöräteitä joka suuntaan ja luontoa joka puolella, Nautin siitä kuitenkin enemmän. 

Vierailija
76/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viihdyn Jätkässä oikein hyvin.

Suomessa riittää metsää enemmän kuin yarpeeksi muualla, kyllä sitä muutama urbaani alue tänne mahtuu.

On se silti merkillistä, miksi urbaanin alueen ilme on pitänyt lainata Pietarin lähiöistä. 

Vierailija
77/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta Jätkiksessä asuneena ja olen viihtynyt ihan hyvin.. Lapset teinejä, ja viihtyneet tosi hyvin. Lyhyet etäisyydet ja helppo kulkea harrastuksiin ja kavereille. Jos omistat auton, niin oma paikka on must, ei ole käytännössä ilmaista kadunvarsipysäköintiä missään. Ajelen myös autolla töihin joka päivä ja hyvin kulkee ajoittaisia ruuhkasumppuja lukuunottamatta.  Palvelut ok ja lisää tulee koko ajan. Paljon lapsiperheitä ja koiria. Meri lähellä joka puolella. Luontoa tosin saa hakea kauempaa. 

Vierailija
78/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari vuotta Jätkiksessä asuneena ja olen viihtynyt ihan hyvin.. Lapset teinejä, ja viihtyneet tosi hyvin. Lyhyet etäisyydet ja helppo kulkea harrastuksiin ja kavereille. Jos omistat auton, niin oma paikka on must, ei ole käytännössä ilmaista kadunvarsipysäköintiä missään. Ajelen myös autolla töihin joka päivä ja hyvin kulkee ajoittaisia ruuhkasumppuja lukuunottamatta.  Palvelut ok ja lisää tulee koko ajan. Paljon lapsiperheitä ja koiria. Meri lähellä joka puolella. Luontoa tosin saa hakea kauempaa. 

Voiko siellä meressä tehdä muuta kuin hukkua?

Vierailija
79/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä Hekan kohteessa hirveesti hämähäkkejä ja seittejä, niin ulkopuolella kuin ikkunoiden välissä.

Vierailija
80/95 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Jätkäsaaressa Hekan (eli kaupungin) asuntoja paljonkin? Kehtaako ns yksityisen rahan asuntoa sieltä ostaa, jos on paljon kaupungin asuntoja (=levotomta)?