Kokemuksia Helsingin Jätkäsaaresta?
Ollaan muuttamassa Kannelmäestä kahden lapsen kanssa Jätkäsaareen siihen Verkkokaupan lähelle.
Onko teillä kokemuksia minkälainen alue on? Ainakin lähellä keskustaa ja 24h cittari on vieressä.
Kommentit (190)
Vierailija kirjoitti:
Helsingin uusin slummi. Kannelmäen uuden osan kaltainen.
Slummiväellä ei taida olla varaa ostaa Jätkäsaaresta edes vaatekomeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätkäsaarihan on täynnä stadin asuntoja? Aivan jäätävää menoa. Alinta kastia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ehkä kuuntelisi Pirkko Peräseinäjokelaisen saatikka Sirpa Sastamalalaisen arvosteluja koskien Jätkäsaaressa asumista.
Tämä on äärimmäisen miellyttävä kaupunginosa. Täällä riittää elämää, useita kauppoja, ravintoloita, hotelleja ja kaupan päälle vilkas satamaliikenne. Maaliikenteessä ja ratikoissa on välillä ruuhkaa, mutta sellaista se elämä keskustan kupeessa tuppaa olemaan.Plussaa mahdollisuudesta piipahtaa risteilyllä tai Tallinnassa vaikka extempore hyvin edulliseen hintaan.
Täältä pääsee nopeasti lentokentälle tai minne nyt oletkin matkalla.
No lentokentälle tulee kyllä varmaan matkaa ainakin ajallisesti ja varsinkin päiväsaikaan. Kantsusta pääsee vartissa sekä keskustaan että kentälle.
Riippuu tietenkin miten usein on asiaa lentokentälle. Minä matkustan lentokoneella jonnekin ehkä kerran vuoteen, eli minulle se on aivan taivahan sama meneekö matkaan vartti vai kolme.
Mutta arkiliiikenne metrot, bussit, ratikat ovat minulle tärkeitä.
Eri
Muuttaisin heti Jätkäsaareen tai Kalasatamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joissa yksiöiden vuokrat yli 800€/kk jota Kela ei todellakaan maksa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
huputiti-hummani-laukkaa-jälleen
Möttönen-pöydässä-poksahtaa
Täysin samaa mieltä. Jätkäsaareen ei päädytä - se valitaan asuinpaikaksi. Väki koulutettua ja aidosti kaupunkilaista. Paljon kansainvälisten yritysten työntekijöiden perheitä. Englanninkielistä seutua pitkälti.
Pussinperäkeskustelu on aivan naurettava. Kaupunkilaiset eivät kulje keskustassa autolla.
Missä asut nyt?
Minä voisin kyllä muuttaa, koska meri tekee paljon alueelle, mutta Postipuistoon en.