Miksi jotkut suuttuvat siitä jos joku sanoo ettei halua tapailla yh:ta?
Vaan haluaa etsiä lapsetonta kumppania, koska haluaa elää lapsettomassa suhteessa? Eli suhteen tavoitteena on 100% rakkaus toiseen eikä lisääntyminen.
Miksi se menee tunteisiin?
Kommentit (178)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ymmärrä. Jos haluaisin elää lapsiperheessä haluaisin, että lapset ovat omiani.
Tämä! Tuskin kukaan haluaa elättää/hoitaa muitten pentuja.
Tämä on varmaan joku ns miesten kesken juttu. Kaikki ei ole noin ahdasmielisiä. Tuttu jäi leskeksi ja löi hynttyyt yhteen yh:n kanssa. Molemmilla lapsia. Mun mielestä pariskunta sopi hyvin yhteen ja lapset siinä mukana.
Olisi ollut melkoinen tappio jos nämä 2 ei olisi löytänyt toisiaan. Ovat supersuloinen pariskunta. Ja kaikki lapset pärjäävät hyvin elämässä.
No, olen nainen joka erosi miehen lapsen takia. Tämän kokemuksen vuoksi en enää tapaile miehiä joilla on lapsia.
Se onkin eri asia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on nykyään yh, koska pääsääntöisesti ei yksinhuoltajuutta enää anneta, vaan kaikki vanhemmat ovat nykyään yhteishuoltajia. Lapset ovat puoliksi vanhemmillaan ja silloin voi molemmat tapailla uusia kumppaneita ilman että lapsia tarvitsee sotkea kuvioon ollenkaan.
En kyllä lähtisi tuohonkaan. Joka toinen viikko parisuhteessa ja joka toinen viikko sinkku, hmm pitäisiköhän sittenkin harkita.
Jos seurustelee henkilön kanssa jolla on lapsia ei koskaan ole hänellä kaikkein tärkein ihminen. Lapset menevät aina edelle.
Ei kyse ole lapsellisuudesta, vaan tunteista. Jos pitää Annasta enemmän kuin Ellasta, sille ei voi mitään.
Ai joo, en mäkään seurustelisi ihmisen kanssa, joka ei pysty täysillä rakastamaan kumppaniaan. Suuri sydän jaksaa rakastaa montaa ihmistä, vaikka se kliseiseltä kuulostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen joskus matchannyt Tinderissä miesten kanssa, joilla on vuoroviikoin tai harvemmin lapsia kotona ja kun olen sanonut, että haluan viettää kahdenkeskistä parisuhdeaikaa ilman kummankaan lapsia, niin mies on vastannut, että sitten toiveet eivät kohtaa, koska hän haluaa viettää aikaa koko porukalla ja että uusi naisystävä luo suhteen hänen lastensa kanssa. Eli ihan etsivät äitipuolta, vaikka eivät sitä suoraan myönnä.
Tämä on todella yleistä, että lapsettomista haetaan "kakkosäitiä" tai "kakkosisää".
Juuh ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En myöskään ymmärrä. Jos haluaisin elää lapsiperheessä haluaisin, että lapset ovat omiani.
Lapsettoman miehen on hyväksyttävä yh-nainen, mutta lapsettoman naisen ei ole pakko hyväksyä yh-miestä.
Rakkautta on paljon, kaikki sujuu hyvin, mutta silti, kannustan välttämään uusperheellisyyttä. Säästyisi monelta mielipahalta, väärinymmärrykseltä, mustasukkaisuuden tunteilta jne. Onnistuuhan se, mutta vaatii kaikilta osallisilta vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Sataprosenttista rakkautta ei ole olemassakaan oli sitten lapsia tai ei.
Otan osaa, jos et ole kokenut rakkautta elämässäsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsettoman miehen on hyväksyttävä yh-nainen, mutta lapsettoman naisen ei ole pakko hyväksyä yh-miestä.
Ei kenenkään ole pakko hyväksyä ketään kumppaniksi. Jokaisella on vapaus valita kenet huolii. Mitä oikein hourit? 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Mä olen taas aina ollut sitä mieltä että lapset tulee automaattisesti naisen mukana ja kuuluvat pakettiin. M43
Tulee ne mukana jos hankkii sellaisen puolison jolla on lapsia.
Valintoja.
Ei vaan ne tulee mukana jos RAKASTUU sellaiseen jolla on lapsia.
Vai ollaanko nykyään menty ihan vaan järkiliittoihin/"parisuhteen kauppasopimuksiin"?
Ennen pariuduttiin rakkaudesta ja intohimosta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on varmaan joku ns miesten kesken juttu. Kaikki ei ole noin ahdasmielisiä. Tuttu jäi leskeksi ja löi hynttyyt yhteen yh:n kanssa. Molemmilla lapsia. Mun mielestä pariskunta sopi hyvin yhteen ja lapset siinä mukana.
Olisi ollut melkoinen tappio jos nämä 2 ei olisi löytänyt toisiaan. Ovat supersuloinen pariskunta. Ja kaikki lapset pärjäävät hyvin elämässä.
No, olen nainen joka erosi miehen lapsen takia. Tämän kokemuksen vuoksi en enää tapaile miehiä joilla on lapsia.
Ovatko sinusta kaikki lapset tai kaikki isät siis samanlaisia? Oletko itsekin siis täysin samanlainen kuin kuka tahansa nainen?
Elät erikoisessa todellisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat sataprosenttisella rakkaudella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan osaa, jos et ole kokenut rakkautta elämässäsi.
Elämäni on täynnä rakkautta, mutta olen sen verran järjissäni ja aikuinen, että tiedän, ettei se ikinä ole 100%.
Sataprosenttinen rakkaus kuulostaa alisteiselta omistussuhteelta, kun kuitenkin aina on elämä laina, rakas lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Eli suhteen tavoitteena on nimenomaan lapsettomuus eikä rakkaus. Tapailee mieluummin lapsetonta ihmistä, jota ei rakasta, kuin yh:ta jota rakastaa.
Tapailee mieluiten lapsetonta ihmistä, jota rakastaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai. Mä olen taas aina ollut sitä mieltä että lapset tulee automaattisesti naisen mukana ja kuuluvat pakettiin. M43
Tulee ne mukana jos hankkii sellaisen puolison jolla on lapsia.
Valintoja.
Ei vaan ne tulee mukana jos RAKASTUU sellaiseen jolla on lapsia.
Rakastuu, jos etsii naista, jolla on lapsia. Mutta jos etsii lapsivapaita naisia, ei voi rakastua lapsellisiin naisiin, koska ei tule tavanneeksi sellaisia.
Vai ollaanko nykyään menty ihan vaan järkiliittoihin/"parisuhteen kauppasopimuksiin"?
Se on jokaisen oma asia johon sinä tai minä emme voi vaikuttaa. Jokainen tehköön mitä lystää, suostumuksella.
Ennen pariuduttiin rakkaudesta ja intohimosta
Kuten edelleen. Sitähän lapsivapaat suhteet ovat: kumppanit ovat 100% rakastuneita ja sitoutuneita toisiinsa eivätkä halua jakaa yhteistä aikaa lapsen kanssa, koska haluavat vain toisiaan. Voiko sen isompaa rakkautta olla toista kohtaan?
Voi kai sitä yh-ihmiseen rakastua yhtä hyvin kuin sellaiseen, jolla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko sinusta kaikki lapset tai kaikki isät siis samanlaisia? Oletko itsekin siis täysin samanlainen kuin kuka tahansa nainen?
Elät erikoisessa todellisuudessa
Mitä sä selität? 😂
Eli jos ei halua tapailla yh-isukkeja/äityleitä, olettaa että he kaikki ovat samanlaisia?
Mentaalista akrobatiaa todellakin sulla. 🤯
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat sataprosenttisella rakkaudella?
Mitä AP sillä tarkoittaa? Sanoisin, että vain lastaan voi rakastaa 100%. Romanttinen rakkaus on aina jollain tavalla ehdollista, eli ei 100%.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harva on nykyään yh, koska pääsääntöisesti ei yksinhuoltajuutta enää anneta, vaan kaikki vanhemmat ovat nykyään yhteishuoltajia. Lapset ovat puoliksi vanhemmillaan ja silloin voi molemmat tapailla uusia kumppaneita ilman että lapsia tarvitsee sotkea kuvioon ollenkaan.
En kyllä lähtisi tuohonkaan. Joka toinen viikko parisuhteessa ja joka toinen viikko sinkku, hmm pitäisiköhän sittenkin harkita.
Jos seurustelee henkilön kanssa jolla on lapsia ei koskaan ole hänellä kaikkein tärkein ihminen. Lapset menevät aina edelle.
Hyvin kalasteltu, ap. Miehet ei kestä sitä, että lapset menee miehen edelle ja siksi nämä ei kelpuuta naista, jolla on lapsia.
Minäkin haluan naisena olla puolisoni elämän tärkein ihminen, koska hänkin on sitä minulle.
Jos mies kertoo olevansa isä, tutustuminen loppuu siihen. En päästä itseäni rakastumaan mieheen, jolla on lapsia, koska olen lapsettomana ihmisenä tehnyt jo valintani arjesta ja ylipäänsä elämästä, johon lapset eivät kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Voi kai sitä yh-ihmiseen rakastua yhtä hyvin kuin sellaiseen, jolla ei ole lapsia.
Totta kai voi.
Nyt olikin kyse siitä, että monet ihmiset eivät halua, ja jotkut triggeröityy siitä.
"Suuri sydän jaksaa rakastaa montaa ihmistä, vaikka se kliseiseltä kuulostaakin."
Toki voi rakastaa montaa ihmistä, mutta rakkaus kumppania kohtaan on aika lailla eri asia kuin rakkaus muita ihmisiä kohtaan. Sen takia useimmilla ihmisillä on vain yksi kumppani kerrallaan, vaikka muitakin ihmisiä voi rakastaa.
Mutta usein nämä vanhemmat haluavat silti, että uuden kumppanin kanssa leikitään ydinperhettä.