Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakennekynnet? Mihin kaikkeen käytättä muovisia suojahanskoja? Vauvan vaipan vaihto? Siivous? Vessakäynti? Kaikkea missä kädet voivat likaan

Vierailija
01.11.2025 |

Rakennekynnet? Mihin kaikkeen käytättä muovisia suojahanskoja? Vauvan vaipan vaihto? Siivous? Vessakäynti? Kaikkea missä kädet voivat likaantua?

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole rakennekynsiä mutta käytän kertakäyttöhanskoja kun teen hommia joissa ne koen hyväksi. Eli kun perkaan ja käsittelen kaloja (inhoan sitä hajua käsissä), kun suolistan ja käsittelen lihoja irti saaliista, siivoukseen, tarvittaessa ruoanlaittoon (Lihapulla taikunan vaivaus jne). Kun pulaan jotain missä tarttuu vaikeasti irroitettavaa likaa käsiin kuten nyt vaikka öljyisiä ketjuja jne. Tosin nää on kyllä enemmän noita autotalli hommia ja niihin mulla on yleensä parempiakin hanskoja. 

Vierailija
42/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tarvitseeko tämä rakennekynsi prinsessa ohjeita milloin käytetään suojahanskoja? 😂 Eikö oma järki kerro? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osalla on niin pitkät, että miten noiden kanssa saa peffansa pyyhittyä?

Oksettavaa. Käyttävätkö kynsiharjaa?

Oksenna rahauhassa.. sinulle ei toisten elämä kuulu !!!   Eikö mene jakeluun 👹👹👹👹👹

Ei saatana 😂

Vierailija
44/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😃 Siivoamiseen ja tiskaamiseen suositellaan suojahanskoja ihan kaikille. Eli niihin hommiin. Toki ei vauvan kakkapyllyjä työn puolesta myöskään pestä ilman hanskoja, joten käytä toki siihenkin jos haluat. 

Toki, toki toki.    Edelleen ei kuulu sulle eikä mulle ihmisten kynne, suojahanskat ym.    Ymmärrätkö   😝😝😝

Jos ne on mun suussa, kuuluu. 

Sairaanhoitaja katsoi kipeää kurkkuani lastalla, ei voinut laittaa hanskoja. Kynnet juuri laitetut, niissä oli myös hilettä. 

Sairaanhoitajalla ei saisi olla rakennekynsiä. Ei saa olla edes omissa kynsissä lakkaa ja kynnet pitää olla tarpeeksi lyhyet. 

Sama pätee lähihoitajiin. 

Vierailija
45/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kait vauvan äiti käytä rakennekynsiä? Vaikeuttaahan se hoitoa. On myös vaarana raapaista vauvaa. 

t. Tunnollinen tylppäkynsi 

Pidä typpäkynsi vaan itsestäsi huolta äläkä puutu  muiden tekemisiin.  Okoko se vaikeaa...

Mitä okoko ja typpäkynsi tarkoittaa? Oliko vaikeaa kirjoittaa rakennekynsillä 😂 

T. Tunnollinen tylppäkynsi 

Vierailija
46/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😃 Siivoamiseen ja tiskaamiseen suositellaan suojahanskoja ihan kaikille. Eli niihin hommiin. Toki ei vauvan kakkapyllyjä työn puolesta myöskään pestä ilman hanskoja, joten käytä toki siihenkin jos haluat. 

Toki, toki toki.    Edelleen ei kuulu sulle eikä mulle ihmisten kynne, suojahanskat ym.    Ymmärrätkö   😝😝😝

Sairaanhoitaja katsoi kipeää kurkkuani lastalla, ei voinut laittaa hanskoja. Kynnet juuri laitetut, niissä oli myös hilettä. 

Sairaanhoitajalla ei saisi olla rakennekynsiä. Ei saa olla edes omissa kynsissä lakkaa ja kynnet pitää olla tarpeeksi lyhyet. 

<

Täähän riippuu täysin mitä se sh tai lähäri tekee ja missä se on töissä. Mä olen kotihoidossa ja meillä kyllä saa olla lakatut kynnet, kunhan on lyhyet. Näihinhän ei ole mitään lakia kirjattu vaan nää on täysin yritys ja/tai toimipiste kohtaisia ohjeistuksia. 

Vierailija
47/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan järkevät ei ota rakennekynsiä, tyrkkyjen juttu🤢

Ei ole .. ja sinä Älä puutu muiden tekemisiin!!!

Tyrkky! 

Vierailija
48/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

46/47

mitenkä hoitajan eettiset periaatteet?

Vierailija
49/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

46/47

mitenkä hoitajan eettiset periaatteet?

Mitä niistä? Niissä ei puhuta halaistua sanaa kynsistä. 😂😂 Oletko ihan sekaisin? 

Vierailija
50/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaanhoitajalla ei saisi olla rakennekynsiä. Ei saa olla edes omissa kynsissä lakkaa ja kynnet pitää

Totta. Itse olen hoitaja ja työskentelen asiakaspalvelussa en hoida potilaita. Minulla saa olla lakatut tai vaikka rakennekynnet, eikä pituuttakaan ole määritelty. Ei ole kumpiakaan kun en tykkää, työparillani sit taas on. Nyt halloween teemaiset. 

Vierailija
51/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kynnet voi olla myös lyhyet. Yllärinä ap ja keverit ei edes tajua mistä puhuvat. 

Vierailija
52/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mt-puolen hoitaja täällä. En tee "hoitotyötä" vaan keskustelutyötä. Meilläkin saa olla lakatut ja useilla onkin. Itse kulkenut mustissa kynsissä varmaan yli 20 vuotta, opiskellessa joutui harjotteluihin joissa ei lakkoja saanut käyttää, muuten ollut aina mustat lakat mulla kynsissä.

Vierailija
53/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ovat itsekin todenneet,että ulostetta on kynsien alla, myös bakteereja, eli hyi hitto

Vierailija
54/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi moukka paneut toisten perseittein pyyhkimiseen..  Olet mielestäsi sairas.  😬

käyttäydy asiallisesti. onhan aiheellista käydä keskustelua rakennekynsien mm bakteereista- joita on todettu. täällä eräs rouva itse totesi,että oli ulostetta ja siirtynyt hänen kalukseensa..hyökkäyksestäsi päätellen sinulla ei liene kaikki hyvin mt puolella. hoida asiasi kuntoon.

Vierailija
55/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kait vauvan äiti käytä rakennekynsiä? Vaikeuttaahan se hoitoa. On myös vaarana raapaista vauvaa. 

t. Tunnollinen tylppäkynsi 

Pidä typpäkynsi vaan itsestäsi huolta äläkä puutu  muiden tekemisiin.  Okoko se vaikeaa...

Olet joku mt kun noin raivoat asialliseen keskusteluun. Mene päivystykseen heti. nolo.

Vierailija
56/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei mt, opettele edes kirjoittamaan. 

Vierailija
57/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muusta suotiutumisesta en osaa sanoa, mutta kyllähän se koomiselta näyttää, kun pitkäkyntinen näpyttelee puhelintaan. 

Mitä muuta tragikoomista sinun elämääsi kuulluu  🎀 🐖 ???

Mene hoitoon,sullahan on selkeesti mt ongelmia kun et kykene asialliseen keskusteluun .

Vierailija
58/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeasti väkeä joka ei niistä likaisista rakennekynistään luovu edes vauvan hoitamisen ajaksi.

Vierailija
59/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

bakteereja,on löydetty kynsien alta enemmän kuin normikynsiläisiltä. mites tämä menee pöpillä on tunteisiin, sittupaskako pöllähtää sun kynnen alta. no mee nurkkaan nuuhkii ja rapsuttelee ne irt,yök

Vierailija
60/81 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivätkö rakennekynnet rajoita vaikka mitä tekemisiä ja kädet menee väärään asentoon?

Ja kynsien alle paskaa, joka ei lähde edes harjalla pois. Se ei tietenkään näy sivullisille, koska kynnet on maalattu, mutta ilman lakkaa näkyisi kynsien alla paksu paskakerros