Palkkani on 4725 €/kk. Valtiolla olen töissä. Mitä haluat kysyä?
Kommentit (113)
Montako a4 arkkia ehdit laittaa pinosta toiseen päivän aikana?
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitää tehdä jotta saa noin hyvää palkkaa ? Koulutukseltasi olet filosofian maisteri, ei itselle auke miten filosofia ja valtionvirka liittyy toisiinsa ?
Oot fiksu.
olen kahden yliopisto- maisteritutkinnon suoriattanut mies, työtön. ei ole töitä ellei halua lukea virmiespaskaan eli sossuun töihin jota en halunnut koska sekin on paskaa
tv Anderson
Montako tuntia aloittaja käyttää työajastaan omiin juttuihin, nettisurffailuun, someen tai johonkin muuhun?
Mielipiteenne tt-tuen saajista, saako heillä olla säästöjä?
Vierailija kirjoitti:
Saa, patjan välissä.
T. M55
Vierailija kirjoitti:
Montako tuntia aloittaja käyttää työajastaan omiin juttuihin, nettisurffailuun, someen tai johonkin muuhun?
Noin 3-4 tuntia käytän omiin juttuihin, someen, pelaamiseen, joskus katson sarjoja netflixistä, vähän päivästä riippuen.
Tämän lisäksi pidän tunnin ruokatunnin ja 2 noin 20-30 minuutin pituista kahvitaukoa, siis ihan sosiaalisuuden takia, en sen takia, että tarvitsisin taukoa työstä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitää tehdä jotta saa noin hyvää palkkaa ? Koulutukseltasi olet filosofian maisteri, ei itselle auke miten filosofia ja valtionvirka liittyy toisiinsa ?
Kyse on asiantuntijatehtävistä, joissa teen myös toimeksiantoja asiakkaille, kun yksityinen sektori ei niitä osaa tehdä. Muuten ei kilpailla tietysti yksityisten kanssa. FM on yleistutkinto, jolla voi työllistyä mitä erilaisimpiin tehtäviin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Ensisijaisesti pitää itse auttaa itseään. Säästöjä saa olla.
AP
Syötkö jouluna kinkkua, kalkkunaa vai tofuhernaripaistoksen?
Vierailija kirjoitti:
Syötkö jouluna kinkkua, kalkkunaa vai tofuhernaripaistoksen?
Kinkkua ja kalkkunaa. Riekkioa tai fasaania voisin kokeilla, mutta en tiedä, mistä saisin.
AP
Vierailija kirjoitti:
Tällainen palkka on hyvä töitään aloittevalle teekkarille. Eli tämä on diplomi-insinöörin alkupalkka jos ei ole mitään oikeaa kokemusta insinöörin töistä.
Yleisesti ottaen tämä palkka olisi ollut hyvä vuosituhanteen vaihteessa. Nykyään hyvä palkka lienee 7000 - 8000 euroa kuussa mutta ei silläkään pröystäillä, koska verottaja tasapäistää kaiken eikä edelleenkään anna suomalaisten työnteolla vaurastua vaan sosialistipakottaa normaalit lottokansaksi.
Vastavalmistuneelle tippainssille maksetaan aloituspalkkana noin 3500.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Miten teille pääsee töihin?
Taitaa olla nytkin paikkoja auki eli tekemällä hakemuksen. Niin minäkin aikanaan tein. Päivääkään en ole katunut.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
kannattiko käydä lukio ja yliopisto että saisi 40% pienempää palkkaa kuin minä peruskoulupohjaisena merkonomina yksityisellä sektorilla saan?
Ööööh, eli palkkasi olisi muka 7875€/kk?
Ja höpön löpön :-)
Yhdenkään merkonomin palkka ei ole kun ehkä puolet tuosta, jos(!) siis merkonomin töistä puhutaan.
Se on sitten eri asia jos tekee jotakin muuta, kuten yrittäjänä.
Mutta jos verokortilla menee merkonomin koulutuksella toiselle töihin niin ei mitenkään voi saada tuollaista palkkaa, ei ole sellaista yritystä joka tuollaista maksaa.
Ei yksityisellä puolella ole mitään koulutusvaatimuksia. Itsellä ei mitään valmista tutkintoa ja silti johtajan pestissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2288€ on minun palkka yksityisellä, taloushallinnon merkonomi. Sinulla on hyvä palkka aloittaja. Ei mitään kysyttävää.
Sinulla on tosi huono palkka, pakko oli kommentoida.
Niin? Asunto on, auto on ja käyn joka vuosi ulkomaan reissulla sekä sijoituksissa jonkun verran. Miten vi...... te ette tule toimeen vaikka palkka on puolet isompi?
Miksi et kerro paljonko palkasta jää käteen?
Se on sitä paikallista sopimista.
AP