Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkkani on 4725 €/kk. Valtiolla olen töissä. Mitä haluat kysyä?

Vierailija
01.11.2025 |

FM.

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko todella tekeväsi palkkasi edestä jotain valtiotamme tai kansaamme hyödyntävää?

Vierailija
22/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainitse viimeinen suorittamasi konkreettinen toimeksianto, minä vuonna se oli, ja mitä me veronmaksajat rahalla saatiin? Pelkkä istuskelu virkatoimessa ei riitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi huono palkka?

T. M55 

Vierailija
24/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla myös pitkät lomat? 38 päivää ja lauantaita ei lasketa? Mulla on ja se on ihanaa! Onko sun työ vaativaa? Onko stressiä? Teetkö etätyötä? 

Vierailija
25/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koetko taloudellisen tulanteeksi hyväksi? Onko paljon lainoja? Onko kallis auto?

Ei ole lainoja. Auto ollut ostettaessa n. 35 000 €. Arvo tipahtanut.

AP

Vierailija
26/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattiko käydä lukio ja yliopisto että saisi 40% pienempää palkkaa kuin minä peruskoulupohjaisena merkonomina yksityisellä sektorilla saan?

Ööööh, eli palkkasi olisi muka  7875€/kk?

Ja höpön löpön :-)

Yhdenkään merkonomin palkka ei ole kun ehkä puolet tuosta, jos(!) siis merkonomin töistä puhutaan. 

Se on sitten eri asia jos tekee jotakin muuta, kuten yrittäjänä. 

Mutta jos verokortilla menee merkonomin koulutuksella toiselle töihin niin ei mitenkään voi saada tuollaista palkkaa, ei ole sellaista yritystä joka tuollaista maksaa. 

Aivan helposti voi. Tiedän merkonomeja, joilla on reilustikin kovempi palkka. Merkonomeja on ollut toimitusjohtajinakin isoissakin pörssiyhtiöissä. 

Vierailija
27/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnetko todella tekeväsi palkkasi edestä jotain valtiotamme tai kansaamme hyödyntävää?

Kyllä. Työni on erittäin tärkeää. 

AP

Vierailija
28/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla suunnilleen sama tilanne ja ne pitkät lomat. Kiva kun on vertaistukea  :)

Vierailija
29/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla myös pitkät lomat? 38 päivää ja lauantaita ei lasketa? Mulla on ja se on ihanaa! Onko sun työ vaativaa? Onko stressiä? Teetkö etätyötä? 

Kyllä. Lomat ovat maksimissaan ja saan työmatkoista kompensaationa lisää, jos on pitkiä päiviä ja osuu viikonlopulle.

AP

Vierailija
30/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattiko käydä lukio ja yliopisto että saisi 40% pienempää palkkaa kuin minä peruskoulupohjaisena merkonomina yksityisellä sektorilla saan?

Yhdenkään merkonomin palkka ei ole kun ehkä puolet tuosta, jos(!) siis merkonomin töistä puhutaan. 

Mutta jos verokortilla menee merkonomin koulutuksella toiselle töihin niin ei mitenkään voi saada tuollaista palkkaa, ei ole sellaista yritystä joka tuollaista maksaa. 

Automyyjä voi tienaa kymppitonnin. Ja merkonomin koulutus on siihen ok. 

Vierailija
31/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouseeko julkisellakin puolella palkat vuosittain? Esim. meillä yksityisellä taas tammikuussa nousee 1,45 prosenttia.

Vierailija
32/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitaa fm ?

Frequency modulation eli taajuusmodulaatio. Muun muassa ylen ula-lähetykset käyttävät tätä. Lyhennettä käytetään myös joissakin vähempimerkityksellisissä yhteyksissä.

Vierailija
33/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ette ikinä pääse samaan kuin boomerit joiden eläke on jo suurempi.  Noiden ahneiden, Suomen kuiviin imevien ikäluokkien.

Vierailija
34/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla suunnilleen sama tilanne ja ne pitkät lomat. Kiva kun on vertaistukea  :)

Valtio on ollut paras työnantaja. Yksityisen puolen sekoilut on nähty, en kaipaa takaisin. Palkkakin monesti parempi täällä. Kyllä sen näkee siitä, kun hakemuksia tulee yritysten työntekijöiltä.

AP

Vierailija
35/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valehtelet internetissä? 

Vierailija
36/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitaa fm ?

fucking mad?

Vierailija
37/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan helposti voi. Tiedän merkonomeja, joilla on reilustikin kovempi palkka. Merkonomeja on ollut toimitusjohtajinakin isoissakin pörssiyhtiöissä. 

Pienfirma Keskon pääjohtajanakin on ollut merkonomi.

Vierailija
38/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

joo on ja pankinjohtajina

Vierailija
39/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pienfirma Keskon pääjohtajanakin on ollut merkonomi.

Ja Soneran.  

Vierailija
40/113 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatatko Es Dee Peetä?