Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkani on 4725 €/kk. Valtiolla olen töissä. Mitä haluat kysyä?

Vierailija
01.11.2025 |

FM.

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan sinulle kaikkea hyvää.

Vierailija
102/117 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatko tuota palkkaa, koska työsi ja työn laatu on oikeasti sen arvoista, vai koska sinulla on työhön sopiva koulutus, vaikka työllä ei ole arvoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattiko käydä lukio ja yliopisto että saisi 40% pienempää palkkaa kuin minä peruskoulupohjaisena merkonomina yksityisellä sektorilla saan?

Ööööh, eli palkkasi olisi muka  7875€/kk?

Ja höpön löpön :-)

Yhdenkään merkonomin palkka ei ole kun ehkä puolet tuosta, jos(!) siis merkonomin töistä puhutaan. 

Se on sitten eri asia jos tekee jotakin muuta, kuten yrittäjänä. 

Mutta jos verokortilla menee merkonomin koulutuksella toiselle töihin niin ei mitenkään voi saada tuollaista palkkaa, ei ole sellaista yritystä joka tuollaista maksaa. 

Ei yksityisellä puolella ole mitään koulutusvaatimuksia. Itsellä ei mitään valmista tutkintoa ja silti johtajan pestissä.

Kyllä, mutta et siis tee merkonomin työtä vaan johtajan. Merkonomin töistä ei saa kuin ehkä 3000.

Jos merkonomin töstä saisi 7875€ niin mitä järkeä olisi hakeutua johtajan töihin. 

Vierailija
104/117 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

kannattiko käydä lukio ja yliopisto että saisi 40% pienempää palkkaa kuin minä peruskoulupohjaisena merkonomina yksityisellä sektorilla saan?

Yhdenkään merkonomin palkka ei ole kun ehkä puolet tuosta, jos(!) siis merkonomin töistä puhutaan. 

Mutta jos verokortilla menee merkonomin koulutuksella toiselle töihin niin ei mitenkään voi saada tuollaista palkkaa, ei ole sellaista yritystä joka tuollaista maksaa. 

Eikö palkka makseta aseman ja työn mukaan, miten koulutus siihen vaikuttaa mitenkään, tiedän johtajia joilla ei ole peruskoulun päättötodistusta.

Juurikin näin. Mutta merkonomin koulutuksella merkonomin töistä ei makseta edes uran lopussa kuin ehkä 3000. 

Vierailija
105/117 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro myös veroprosenttisi sekä se, kuinka monta jäsentä on perheessäsi elätettävänäsi. Olet perheen ainut palkkatyössä oleva vai onko myös toinen?

Vierailija
106/117 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saatko tuota palkkaa, koska työsi ja työn laatu on oikeasti sen arvoista, vai koska sinulla on työhön sopiva koulutus, vaikka työllä ei ole arvoa?

Työni on erityisen tärkeää. Palkkauksen on heijastettava tätä tosiasiaa.

AP

Vierailija
107/117 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanko lomapäiviisi lauantait? 

Vierailija
108/117 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietysti. 

AP

Vierailija
109/117 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä pilailu kauhuleffassa (Scream) soittaja soitti, että tulet kuolemaan viidessä päivässä.

Siihen Pam Anderssonia esittävä roolihahmo että: Lasketaanko viikonloput.

Kyllä, vastasi soittaja. 

Entä pyhäpäivät?

Soittaja alkoi hermostua, mutta vastasi: joo.

Sitten Pam jatkoi vielä että:  Alkaako soittopäivästä?. 

Soittaja hermostui täysin ja huusi: Mitä sillä väliä. Viidessä päivässä kuitenkin ja löi luurin korvaan. 

Vierailija
110/117 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös valtiolla, palkka noin 6000 ja käteen jää suunnilleen 3600. Työskentelen turvallisuusviranomaisessa (en kerro tämän tarkemmin), työ on todella antoisaa ja mielekästä, kun voi ajatella, että sen ansiosta kansalaiset voivat nukkua yönsä rauhassa. Työssä on hyvä ilmapiiri ja tekemisen meininki, ainoa huono puoli on, että työtehtäviä on kyllä useimmiten ihan liikaa eikä niitä kaikkia millään venymisellä saa tehtyä. Olen työskennellyt vuosia myös yksityisellä ja oman kokemuksen perusteella valtiolla on enemmän töitä, mutta tämä varmasti riippuu ihan firmasta. Mutta työehdot ovat valtiolla hyvät ja palkka tulee säännöllisesti.

Vierailija
111/117 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut syntymästäsi asti noin tyhmä?

Vierailija
112/117 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrätkö työksesi paperia kasasta A kasaan B, vai kasasta B kasaan A?

Nää paperinsiirtelykommentit kaikissa vastaavissa julkisten töiden keskusteluissa on jotenkin surkuhupaisia tuulahduksia jostain viime vuosikymmeneltä. En siis tietenkään väitä, etteikö joissain julkisissa duuneissa olisi turhaa "paperin"pyöritystä, mutta ainakin valtion puolelta sellainen fakta, että mitään kunnollisia toimitilojahan ei enää ole juuri missään. Suurin osa erilaisista virastoista toimii nykyään näissä "yty:ssä" ym. eli avokonttoreissa, joissa ei kenelläkään ole edes omaa työpöytää, huoneesta puhumattakaan. Kaappitilaa ei todellakaan ole millekään mapitettaville papereille, eikä mitään sellaista tilaakaan, mihin voisi päivän päätteeksi säilöä ne paperikaukalot, jotka aina aamuisin sitten kantaisi sen päiväiselle työpöydälle. Mulla on itselläni sen kokoinen kaappi, että si

Et taida olla kovin viisas, jos et ymmärtänyt? Valtiolla töissäkö olet?

Selkosuomella, jos nyt ymmärtäisit paremmin:

Tekeekö AP mielestään tuottavaa työtä palkan eteen, koko palkan edestä? Monesti, myös yksityisellä, työ ei ole järkevää (byrokratia, turhat työvaiheet, tai palkka turhan suuri työmäärään nähden). 

Näitäkin töitä omalla työuralla ollut, 4-5h maksettu täysi palkka.

Vierailija
113/117 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen palkka on törkeä verovaroista nyhdettynä. Filosofian maisteri on käytännössä tekoälyllä korvattava turhake, eikä sellaista tarvita mihinkään.

Vierailija
114/117 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla aika erikoinen kun tuollaisia kyselee.

Vierailija
115/117 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsinkiläiset tienaa paljon enemmän.

Vierailija
116/117 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei yksityisellä puolella ole mitään koulutusvaatimuksia. Itsellä ei mitään valmista tutkintoa ja silti johtajan pestissä.

Olen peruskoulupohjainen merkonomi. Palkkaa 4700e + tulospalkkio. Ikää yli viiskymppiä.

Vierailija
117/117 |
02.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon kunnalla ja palkka 4680 e. Koulutus FM myös. Kiva työ ja kollegat. Toivottavasti sinullakin niin.

Oletko humanoidi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yksi