Palkkani on 4725 €/kk. Valtiolla olen töissä. Mitä haluat kysyä?
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Onko AP:lla 8 viikkoo lomia vuodessa?
Suurin piirtein.
AP
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kerro paljonko palkasta jää käteen?
Voit sen laskea.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et kerro paljonko palkasta jää käteen?
Voit sen laskea.
AP
En voi kun en tiedä speksejä
Onpa sulla huono palkka. Ei mitään kysyttävää.
Haluaisin kysyä, että miksi luulet että haluaisin kysyä sinulta jotain?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako tuntia aloittaja käyttää työajastaan omiin juttuihin, nettisurffailuun, someen tai johonkin muuhun?
Noin 3-4 tuntia käytän omiin juttuihin, someen, pelaamiseen, joskus katson sarjoja netflixistä, vähän päivästä riippuen.
Tämän lisäksi pidän tunnin ruokatunnin ja 2 noin 20-30 minuutin pituista kahvitaukoa, siis ihan sosiaalisuuden takia, en sen takia, että tarvitsisin taukoa työstä.
No tämän kyllä vähän arvasin ja voin kertoa, että jokainen työtön suostuu tuohon työhön, tuolla palkalla.
Siis palkka vai ikokonaisansiot?
Valtiolla on niin että mitä tärkeämpi tehtävä sitä huonompi palkka.
"Paikallista sopimista" valtion virkamiehenä 🤣 No jep. Valtiolla KAIKKI virkasuhteeseen liittyvät asiat menee VES:in mukaan, ei niissä todellakaan ole mitään paikallista sopimista. Heikkous ja vahvuus. Se, mitä sovit keskenäsi esihenkilön suhteen, että saat vaikka työaikasaldoja (lomapäiviä et saa missään tapauksessa, se on fakta), on virkaehtosopimuksen vastaista, mutta tiedän, että tällaista tapahtuu. Toivoa sopii, että ei sisäinen tarkastus tai VTV kosahda just sun kohdalle jossain vaiheessa.
Mä olen ollut valtiolla töissä 25 vuotta ja siitä suurimman osan HR:ssä, joten turha tulla trollaamaan höpöjä.
Vierailija kirjoitti:
Tällainen palkka on hyvä töitään aloittevalle teekkarille. Eli tämä on diplomi-insinöörin alkupalkka jos ei ole mitään oikeaa kokemusta insinöörin töistä.
Yleisesti ottaen tämä palkka olisi ollut hyvä vuosituhanteen vaihteessa. Nykyään hyvä palkka lienee 7000 - 8000 euroa kuussa mutta ei silläkään pröystäillä, koska verottaja tasapäistää kaiken eikä edelleenkään anna suomalaisten työnteolla vaurastua vaan sosialistipakottaa normaalit lottokansaksi.
Jos et rikastu 8000 e/kk palkalla niin sitten on jotain vikaa elämänhallinnassa. Itse saisin tuolla palkalla säästöön vuodessa lähes 40 000 e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tällainen palkka on hyvä töitään aloittevalle teekkarille. Eli tämä on diplomi-insinöörin alkupalkka jos ei ole mitään oikeaa kokemusta insinöörin töistä.
Yleisesti ottaen tämä palkka olisi ollut hyvä vuosituhanteen vaihteessa. Nykyään hyvä palkka lienee 7000 - 8000 euroa kuussa mutta ei silläkään pröystäillä, koska verottaja tasapäistää kaiken eikä edelleenkään anna suomalaisten työnteolla vaurastua vaan sosialistipakottaa normaalit lottokansaksi.
Jos et rikastu 8000 e/kk palkalla niin sitten on jotain vikaa elämänhallinnassa. Itse saisin tuolla palkalla säästöön vuodessa lähes 40 000 e.
Joka noin 11 vuoden aikana tekisi suunnilleen 400 000 e. Eläkeikään mennessä säästöjä olisi melkein miljoona.
Itse opiskelin Naistutkimuksen -laitoksella Kristiina -instituutissa (Helsingin Yliopisto).
Saan paljon pienempään palkkaa pätkätöissä.
Ei AP kerro edes nettopalkkaansa eikä säästö/sijoitusvarallisuuttaan, luulisi tuosta palkasta jotain jäävän. Vai meneekö kaikki raha kädestä suuhun?
Mä oon kunnalla ja palkka 4680 e. Koulutus FM myös. Kiva työ ja kollegat. Toivottavasti sinullakin niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla suunnilleen sama tilanne ja ne pitkät lomat. Kiva kun on vertaistukea :)
Valtio on ollut paras työnantaja. Yksityisen puolen sekoilut on nähty, en kaipaa takaisin. Palkkakin monesti parempi täällä. Kyllä sen näkee siitä, kun hakemuksia tulee yritysten työntekijöiltä.
AP
Tuon minä uskon. Valtio lainaa palkkarahat ja veronmaksajat kuittaa piikin. Ei mitään tulosvastuuta. Kaiken budjetoinnin pettäminen on ihan fine, eikä oikeastaan edes kenenkään syy? Kaiket päivät voi kaverien kanssa jubata jotain virkatoimijargonia. Kunhan joku vahtii kelloa ettei mene ylitöiksi tai myöhästy ruokatauolta.
Siirrätkö työksesi paperia kasasta A kasaan B, vai kasasta B kasaan A?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon kunnalla ja palkka 4680 e. Koulutus FM myös. Kiva työ ja kollegat. Toivottavasti sinullakin niin.
Ai niin. Käteen jää 3100 ja lomaa 38 pvä eli 7,6 viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Siirrätkö työksesi paperia kasasta A kasaan B, vai kasasta B kasaan A?
Nää paperinsiirtelykommentit kaikissa vastaavissa julkisten töiden keskusteluissa on jotenkin surkuhupaisia tuulahduksia jostain viime vuosikymmeneltä. En siis tietenkään väitä, etteikö joissain julkisissa duuneissa olisi turhaa "paperin"pyöritystä, mutta ainakin valtion puolelta sellainen fakta, että mitään kunnollisia toimitilojahan ei enää ole juuri missään. Suurin osa erilaisista virastoista toimii nykyään näissä "yty:ssä" ym. eli avokonttoreissa, joissa ei kenelläkään ole edes omaa työpöytää, huoneesta puhumattakaan. Kaappitilaa ei todellakaan ole millekään mapitettaville papereille, eikä mitään sellaista tilaakaan, mihin voisi päivän päätteeksi säilöä ne paperikaukalot, jotka aina aamuisin sitten kantaisi sen päiväiselle työpöydälle. Mulla on itselläni sen kokoinen kaappi, että sinne just just mahtuu työnantajan kustantama muovi"salkku", millä kuljetan työpisteessä päivän aikana tarvittavia kamoja eli läppäri, näppis, hiiri, kuulokkeet, itselläni vielä vihko (koska olen niin vanhanaikainen, että teen muistiinpanot käsin) ja kynä. Em. lisäksi kaappiin mahtuu villasukat, jotain pieniä välipaloja ja hygieniatarvikkeita, eipä juuri muuta. Ulkovaatteet on eteisessä avonaulakoissa, samoin kengät. Eli kyllä se päivä pitää saada kulumaan ihan johonkin muuhun kuin papereiden siirtelyyn.
Onko AP:lla 8 viikkoo lomia vuodessa?