Miksi miehet vetäytyvät parisuhteista ja valitsevat sinkkuuden
Kaksi kolmasosaa alle 35-vuotiaista miehistä elää ilman parisuhdetta. Yllättävää ei ole vain määrä, vaan se, että suurin osa heistä on sinkkuja omasta tahdostaan. Miksi yhä useampi mies on päättänyt, että rakkauden peli ei enää kannata?
1. Deittimarkkinat ovat epäreilut
Sovellukset, kuten Tinder ja Bumble, ovat muuttaneet seurustelun kilpailuksi, jota vain pieni osa miehistä voittaa. Tutkimusten mukaan suurin osa naisista kiinnostuu vain noin 20 %:sta miehistä ja loput jäävät ulkopuolelle. Kun torjutuksi tulee kymmeniä tai satoja kertoja, moni mies päättää yksinkertaisesti lopettaa yrittämisen.
2. Parisuhteen riskit ovat kasvaneet
Monille miehille parisuhde ei enää tunnu järkevältä sijoitukselta. Avioliiton riskit, tunnekuorma ja pelko epäonnistumisesta painavat enemmän kuin aiemmin. Moni kysyy itseltään: Mitä hyötyä minulle on tästä, kun kaikki voi romahtaa hetkessä?
3. Miehet löytävät merkityksen muualla
Nykyään miehet voivat rakentaa identiteettiään ja yhteisöään ilman parisuhdetta. Harrastukset, työ, ystäväporukat ja nettiyhteisöt tarjoavat arvostusta ja merkitystä ilman torjutuksi tulemisen riskiä. Sinkkuus ei tunnu enää yksinäisyydeltä, vaan vapaudelta hallita omaa elämää.
4. Sukupuoliroolit ovat hämärtyneet
Moderni suhdekulttuuri ei enää kerro, mitä naisilta ja miehiltä odotetaan. Nainen ei tarvitse elättäjää, mutta ei toisaalta halua passiivista kumppaniakaan. Mies ei tiedä, pitäisikö hänen olla vahva vai herkkä, johtava vai empaattinen. Kun roolit ovat epäselvät, moni mies astuu pois laudalta.
5. Miehistä on tullut varovaisia
Nykyinen kulttuuri on täynnä puhetta toksisesta maskuliinisuudesta ja miesten virheistä. Monet kokevat, että miehisyys itsessään on syytettyjen penkillä. Tällaisessa ilmapiirissä on helpompi vetäytyä kuin yrittää olla jatkuvasti oikeanlainen.
Miehet eivät pakene rakkautta, vaan pettymyksiä
Miehet eivät enää näe järjestelmää reiluna. He ovat väsyneet pelaamaan peliä, jossa säännöt muuttuvat jatkuvasti ja palkinto tuntuu mitättömältä.
Yhä useampi mies on tehnyt hiljaisen johtopäätöksen:
Yksin olen rauhallisempi, vapaampi jopa onnellisempi.
Yksin oleminen ei tarkoita yksinäisyyttä vaan vapautta olla oma itsensä ilman, että tarvitsee todistaa arvoaan kenellekään.
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Valkoista heteromiestä on potkittu niin päähän jo useampi vuosi, että alkaa mennä perille
ELi sitä saa mitä tilaa. Tähän on tultu.
Sitten kun näin tapahtuu yhtä kauan kuin naisia on päähän potkittu, (okei voi vaan tuhatkin vuotta), on se reilua. Naisille on viimeinkin mennyt perille: sitä saa mitä on tilattu!
Miksi siis naiset väittävät hakevansa tasa-arvoa, kun todellisuudessa olette kostamassa.
Mutta tuo on hyvää tietoa miehille. Tälläkin palstalla lienee jokunen nainen joiden pojat näkevät äidistään mitä naiset ovat. Ymmärtävät pysyä erossa niistä, eivät toista isiensä virheitä.
Sittenhän se on tasa- srvoa, kun saavat sitä mitä on tilattu ja samalla tavalla kun on tilattu.
Kuka tuon tilauksen on tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli päävastuu tilanteesta on pelurimiehillä.
Silti miehet vastuuttavat naisia tästä kaikesta. Miehet samaan aikaan ihailevat pelurimiehiä ja haaveilevat, että olisivat itse yhtä suosittuja kuin pelurimiehet.
Oh well, hyvä olla ikisinkkuna, kaikenlaisten typeryyksien ulottumattomissa.
Taas asiavirheitä.... mutta pelkille naisille niin kovin tyypillisiä.
"Pelkät naiset" argumenttikaan ei ole kovin noteerattava.
Mutta "miehet" on vai?
Miehet ihailevat tälläkin palstalla pelimiehiä ja haaveilevat seksistä useiden naisten kanssa. Silti naisten ei saisi harrastaa seksiä ja suhteita ihailtujen miesten kanssa, saati miesten ylipäätään.
Oma otanta puoltaa sitä, että myös seksuaalisesti aktiivisimmat naiset ovat halutuimpia, niin suhteisiin kuin hetkeksi.
En siltikään sano "pelkät miehet" ja vähättele miehiä.
Mutta olet selkeästi viimeisen sanan perässä, joten saat sen. Ole hyvä. Minä poistun. Olen valinnut sinkkuuden, joten tämä aihe ei ole minulle se kiinnostavin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli päävastuu tilanteesta on pelurimiehillä.
Silti miehet vastuuttavat naisia tästä kaikesta. Miehet samaan aikaan ihailevat pelurimiehiä ja haaveilevat, että olisivat itse yhtä suosittuja kuin pelurimiehet.
Oh well, hyvä olla ikisinkkuna, kaikenlaisten typeryyksien ulottumattomissa.
Taas asiavirheitä.... mutta pelkille naisille niin kovin tyypillisiä.
"Pelkät naiset" argumenttikaan ei ole kovin noteerattava.
Mutta "miehet" on vai?
Miehet ihailevat tälläkin palstalla pelimiehiä ja haaveilevat seksistä useiden naisten kanssa. Silti naisten ei saisi harrastaa seksiä ja suhteita ihailtujen miesten kanssa, saati miesten ylipäätään.
Oma otanta puoltaa sitä, että myös seksuaalisesti aktiivisimmat naiset ovat halutuimpia, niin suhteisiin kuin hetkeksi.
En siltikään sano "pelkät miehet" ja vähättele miehiä.
Mutta olet selkeästi viimeisen sanan perässä, joten saat sen. Ole hyvä. Minä poistun. Olen valinnut sinkkuuden, joten tämä aihe ei ole minulle se kiinnostavin.
Naisetkin ihailevat tällä palstalla naisia, jotka tappavat vauvansa. Oma otantani on, että suurin osa naisista kykenee tuollaiseen, halutessaan. Hoitajat tietysti pahimpia.
Ja tietysti sä "poistut", tuo on pulushakin pelikirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Deittimarkkinat ovat epäreilut kaikille.
Parisuhteen riskit ovat kasvaneet kaikille.
Miehet löytävät merkityksen muualta, samoin naiset.
Sukupuoliroolit eivät ole hämärtyneet, vaan miesten käsitykset siitä millaisia ihmisten pitäisi olla.
Miehistä on tullut varovaisia, koska nykyään huonoa käytöstä ei enää suvaita.
Ja mgtow on suositeltava päätös, sillä jos ei arvosta naisia ja naisten seuraa, onkin parempi kulkea omia polkujaan, mikä tarkoittaa muiden miesten seuraa. Maailma on täynnä miehiä, jotka keksivät tekosyitä sille, etteivät viihdy naisten seurassa, kun oikeasti vain eivät pidä naisista. Syillä ei ole sinänsä väliä.
Menisivät vaan, se olisi suotavaa. Mutta ei, on pakko jäädä tänne naisten luo uhoamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni mies itse mokaa deittaillessa: tavalliset miehet haluavat deittailla vain niitä kaikkein upeimpia naisia. Kun he eivät näille upeille naisille kelpaa, niin he tyytyvät tavallisiin naisiin mutta eivät ollaankaan panosta suhteeseen heidän kanssaan. Ehkä jatkossa kannattaa panostaa suhteeseen ihan tavallisenkin naisen kanssa.
Kerro nyt ihan suoraan mitä se panostaminen tarkoittaa käytännössä? Tuskin onnistuu ilman riittäviä tuloja?
Panostamiseen ei tarvita euroakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tuo lukema 2/3 alle 35-vuotiaista miehistä Suomea vai jostain ulkomailta? Se on joka tapauksessa iso lukema.
Tuo luku on yhdysvalloista, mutta euroopassa ja suomessa on viitteitä että se on pian samalla tasolla.
Kuten naisten ongelmista puhuttaessa muistutetaan, Suomi ei ole mikään pullonpohja vaan tänne tulee, kiitos internetin, samaa tietoa kuin muihin länsimaihin. Valitse karhu trendasi täälläkin.
Siksi onkin mielenkiintoista, että naiset kertovat mielellään että miesten ongelmissa maailma on aivan toinen, emme ole yhdysvallat ja kulttuuri on jotain muuta. Ei meillä ole koskaan ollut kotiäitejä jne jne. Mutta naisten ongelmat kopioidaan sellaisenaan ja feministinen raivo on 1:1 , oli kyse suomesta, jenkeistä, koreasta tai afganistanista.
Luku voi olla totta, mutta sen konteksti on kerrottu väärin. Miehet haluaisivat suhteeseen vaan eivät pääse. Sinänsä surullista. Toivoisin kaikkien löytävän oman rakkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloitukseen lisäisin vielä isyyspetokset ja käytännössä täysin varman eron. Ero kuuluu jo ihan modernin naisen yhdeksi elämänvaiheeksi. Joo ei kannata tämä homma. En sanon, että kannattaa naisillekaan. Reilusti vain todettava , ettö ei kannata kummallekaan osapuolelle , ehkä vain eri syistä.
Mikä tämä uusi muotisana ISYYSPETOKSET pitää sisällään.
Oletko tietoinen "Ristosta" ?
Nainen tekee lapsen avioliitossa toiselle miehelle, jää kiinni, erotaan, mies päätyy maksamaan lapsesta elarit koska hän on "lapsen isä". Tuossa tapauksessa bonuksena nainen järjestää ettei mies saa tavata lasta koska se ei ole hänen. Nainen myös vuosien aikana on vaatinut elareiden korotusta.
Ja niin joo, nainen elää lapsen siittäjän kanssa, eli elareille ei olisi edes tarvetta.
T
Ja miehellä oli kylliksi aikaa korjata päätös, ei vaan saanut aikaiseksi tehtyä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 35 vuotias mieshenkilö enkä ole koskaan seurustellut. Itse ajattelen niin että seurustelu ei ole normaali tapa elää vaan yksin eläminen on normaali tapa elää. Mihin minä edes tarvitsen naista kun pärjään ja voin elää myös sinkkuna? Osaan kotityöt, käyn töissä ja makselen asuntolainaani pois joten mihin minä naista tarvitsen? Neulomaan villasukkia mutta kun niitäkin saa kaupasta rahalla.
Itse saan naiseltani rakkautta ja läheisyyttä. Sitä et varmaan saa kaupasta.
Onnittelut.
Muista tuo kun äkillisesti et enää saakaan rakkautta, saati läheisyyttä (mutta rahat kelpaavat naiselle edelleen).
Ja hei, kuka tietää, ehkä sulla kävi tuuri ja sä olet yksi niistä harvoista joilla on hyvä nainen.
Mulla on hyvä nainen ja en päästä siitä irti. Tiedän että ne on harvassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei menetä teissä katkerissa inceleissä yhtään mitään. Naisille helpotus kun ette ole kerjäämässä helmoissa ja sitten kiukkuamassa pakeista.
Tässä naisella itsellään ikään kuin ne inselimäiset raivot tursuaa pintaan kun ärsyttää niin kovin miesten kertoessa miten eivät tarvitse naista mihinkään. Aika ironista!
Te säälitykset, omista harhoistanne huolimatta, herätä raivoa yhtään kenessäkään. Korkeintaan omissa äideissänne, joka yhä joutuu teitä paapomaan ja passaamaan.
Ne ei oikein hahmota, missä ovat. Ei täällä päivystä nuoret sinkkunaiset. Tämä palstahan on täynnä parisuhteissa olevia äitejä, nuorempia ja etenkin vanhempia. Jos hassusti s
Sanot siis että tavalliset naiset, äidit, ovat täällä raivoamassa miehistä ja haukkumassa kanssakeskustelijoita inceleiksi lähes jokaisessa ketjussa?
Ei siinä, uskon sen.
Ei naiset täällä raivoa. Sä tulkitset jokaisen pienenkin erimielisyyden sodan aloitukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisista suurin osa on valitettavasti enemmän tai vähemmän orjuuttavia pirttihirmuja, jotka tavoittelevat miehestä ensisijaisesti taloudellista extraa. En ihmettele jos ei enää kiinnosta.
Jos olet törmännyt suhteessa vain sellaisiin naisiin, eli sinulla on sellainen maku naisten suhteen, niin voisi katsoa peiliin.
Kyllä se palstallakin tulee ilmi, että lähes kaikki ovat tuollaisia. Poikkeukset ovat harvinaisia.
Joo palstalla kirjoittaminenhan se onkin hyvä tapa tehdä läpileikkaus naisten luonteista 😄
Jep. Ensin provoamalla provoaa naisia kaikilla mahdollisimman pahoilla ja alentavilla tavoilla, sitten saa mitä on tilannut ja uhriutuu, kuinka naiset on paskoja. Oikeassa elämässä se saisi turpaan jatkuvasti, miehiltäkin.
Ei ole hinkua päästä pariutumaan, kun olen kuitenkin neitsyt ja aika aseksuaalistunut meileltäni ja käytökseltäni, vaikka hetero olenkin, t äijä42
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan suurin osa naisista kiinnostuu vain noin 20 %:sta miehistä ja loput jäävät ulkopuolelle. Kun torjutuksi tulee kymmeniä tai satoja kertoja,
Minkä tutkimusten? Voitko kertoa tai laittaa linkkiä tai tietoa?
Se tutkimus on jostain deittiapista (OKcupid) ja sitä väärintulkitaan jatkuvasti. Ei siis mikään oikea tutkimus, mihin vedota.
Siinä todettiin, että naiset pitää vain 20% miehistä komeina, MUTTA he ottavat yhteyttä paljon isompaan joukkkoon miehistä.
Suuri osa nuorista miehistä on pakotettu sinkkuuteen. Suomessa on Tilastokeskuksen mukaan reilusti yli 100 000 nuorta miestä enemmän kuin saman ikäistä nuorta naista. Ja ylijäämämiesten määrä kasvaa koko ajan kovaa vauhtia koska tulijoista noin 80% on nuoria miehiä, tänäkin vuonna tulijoita on yli 50 000 (40 000 ylitettiin jo alkusyksystä).
Eli suomessa on valtava määrä nuoria miehiä joilla ei ole oikeutta parisuhteeseen eikä rakkauteen. Ei komeat miehet on ilman omaa syytään pakotettuja valitsemaan koko elämän mittaisen yksinäisyyden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisista suurin osa on valitettavasti enemmän tai vähemmän orjuuttavia pirttihirmuja, jotka tavoittelevat miehestä ensisijaisesti taloudellista extraa. En ihmettele jos ei enää kiinnosta.
Jos olet törmännyt suhteessa vain sellaisiin naisiin, eli sinulla on sellainen maku naisten suhteen, niin voisi katsoa peiliin.
Kyllä se palstallakin tulee ilmi, että lähes kaikki ovat tuollaisia. Poikkeukset ovat harvinaisia.
Joo palstalla kirjoittaminenhan se onkin hyvä tapa tehdä läpileikkaus naisten
Miksi ylipäätään on tällainen valheketju miehistä? Lehtiä myöten miehet itkevät kun ei tule parisuhteita ja täällä te vaan esitätte, että se olisi miesten päätös :D
Se on joko defenssi (en mä haluiskaan!) tai sitten yritetään saada naiset huolestumaan, ja hyväksymään miehiä joista eivät oikeasti edes pidä. Epärehellistä keskustelua joka tapauksessa.
"Mites teidän isyyshuijaukset ja miesten pakottaminen armeijaan palkatta?"
Miehet itse ovat päättäneet, että miesten kuuluu mennä armeijaan. Naiset ovat tästä yrittäneet tehdä tasa-arvoista. Ja armeijasta saa rahaa. Tietäisit tämän, jos olisit sen käynyt, joten oletan sun olevan joku teini.
Vierailija kirjoitti:
Pyccatrollien tehtävänä on murentaa suomalaisten perinteiset arvot ja perhekeskeisyys.
Mielenterveysongelmainen sairaseläkeläinen vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
No Suomessa armeijan esikunta ei halua naisia sinne, tulisi kuulemma liian kalliiksi. Esikuntaan kuuluu pelkästään miehiä, luulisin.
Erityisesti Jussi Niinistö puolustusministerinä ollessaan on torpannu naisten armeijaan menoa. Hän jopa ehdotti, että naisten vapaaehtoinen armeijapalvelus peruttaisiin. Miehet näistä asioista päättävät, turha urputtaa naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No Suomessa armeijan esikunta ei halua naisia sinne, tulisi kuulemma liian kalliiksi. Esikuntaan kuuluu pelkästään miehiä, luulisin.
Sanna Marin ja kumppanit olisi voineet ajaa lainmuutoksen läpi kuuntelematta esikuntaa. Ajoivathan he koronarajoituksetkin ja suostumuslain läpi vaikka oikeusoppineet kritisoivat. Kyse oli vain agendasta jossa miesten asemaa ei haluttu parantaa. Orpo ja kumppanit kurjistaa kaikkia tasavertaisesti.
Marinilla oli ehkä pikkasen enemmän ajateltavaa koronoiden ja muitten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki naiset tavoittelee 20% miehistä ja kaikki muut miehet ovat kuin ilmaa naisille.
Paskaa.
Juuri niin. Näkevät, etteivät toista miehien tekemiä virheitä, kuten on päässyt tapahtumaan tässä vuosisatojen aikana.