Miksi miehet vetäytyvät parisuhteista ja valitsevat sinkkuuden
Kaksi kolmasosaa alle 35-vuotiaista miehistä elää ilman parisuhdetta. Yllättävää ei ole vain määrä, vaan se, että suurin osa heistä on sinkkuja omasta tahdostaan. Miksi yhä useampi mies on päättänyt, että rakkauden peli ei enää kannata?
1. Deittimarkkinat ovat epäreilut
Sovellukset, kuten Tinder ja Bumble, ovat muuttaneet seurustelun kilpailuksi, jota vain pieni osa miehistä voittaa. Tutkimusten mukaan suurin osa naisista kiinnostuu vain noin 20 %:sta miehistä ja loput jäävät ulkopuolelle. Kun torjutuksi tulee kymmeniä tai satoja kertoja, moni mies päättää yksinkertaisesti lopettaa yrittämisen.
2. Parisuhteen riskit ovat kasvaneet
Monille miehille parisuhde ei enää tunnu järkevältä sijoitukselta. Avioliiton riskit, tunnekuorma ja pelko epäonnistumisesta painavat enemmän kuin aiemmin. Moni kysyy itseltään: Mitä hyötyä minulle on tästä, kun kaikki voi romahtaa hetkessä?
3. Miehet löytävät merkityksen muualla
Nykyään miehet voivat rakentaa identiteettiään ja yhteisöään ilman parisuhdetta. Harrastukset, työ, ystäväporukat ja nettiyhteisöt tarjoavat arvostusta ja merkitystä ilman torjutuksi tulemisen riskiä. Sinkkuus ei tunnu enää yksinäisyydeltä, vaan vapaudelta hallita omaa elämää.
4. Sukupuoliroolit ovat hämärtyneet
Moderni suhdekulttuuri ei enää kerro, mitä naisilta ja miehiltä odotetaan. Nainen ei tarvitse elättäjää, mutta ei toisaalta halua passiivista kumppaniakaan. Mies ei tiedä, pitäisikö hänen olla vahva vai herkkä, johtava vai empaattinen. Kun roolit ovat epäselvät, moni mies astuu pois laudalta.
5. Miehistä on tullut varovaisia
Nykyinen kulttuuri on täynnä puhetta toksisesta maskuliinisuudesta ja miesten virheistä. Monet kokevat, että miehisyys itsessään on syytettyjen penkillä. Tällaisessa ilmapiirissä on helpompi vetäytyä kuin yrittää olla jatkuvasti oikeanlainen.
Miehet eivät pakene rakkautta, vaan pettymyksiä
Miehet eivät enää näe järjestelmää reiluna. He ovat väsyneet pelaamaan peliä, jossa säännöt muuttuvat jatkuvasti ja palkinto tuntuu mitättömältä.
Yhä useampi mies on tehnyt hiljaisen johtopäätöksen:
Yksin olen rauhallisempi, vapaampi jopa onnellisempi.
Yksin oleminen ei tarkoita yksinäisyyttä vaan vapautta olla oma itsensä ilman, että tarvitsee todistaa arvoaan kenellekään.
Kommentit (421)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Jännämies ei voi valita naista joka ei ole "pelissä" valittavana, vaan on jättäytynyt parisuhdepelien ulkopuolelle.
Ei tietenkään. Mutta sellaisia naisia ei ole paljon.
Vai olisiko kyse siitä, ettet itse vain huomaa näitä naisia.
Minua tuskin tulisi kukaan "peluri" treffeille edes pyytämään, kun varmaan löytyisi kauniimpiakin.
Miten niitä voi huomata jos ne ei ole " pelissä" . Ja sitten toisekseen ei alfamiehenä heihin ei olisi mahdollisuuksia. Siinä on kansi tekijää mikä tekee tästä paradoksin.
"Tässä skenaarioissa dynamiikka tiivistyy hyvin. Tallukkanaiset ovat olleet "pelissä" alfojen kanssa. Nämä eivät tietenkään sitoudu kun on mistä valita. Tästä naiset tekevät sen johtopäätöksensä sitten miehistä , myös tallukoista, jotka ei edes pelissä ole olleetkaan. Eli he joutuvat kantamaan sitä kollektiivista vastuuta kun naiset ovat pettyneet jännäalfoihin. "
Jaa. Omalla kohdalla exät olleettäysin ihanan taviksia, juuri sellaisia joiden kanssa olisi saatu olla epätäydelliset täydellisiä yhdessä.
Mutta riittävän monta kertaa kun kävi lopulta rivien välistä ilmi, että toista harmitti kun ei löytynyt kumppaniksi minua kauniimpaa... No, se jättää jäljen. Enää ei huvita parisuhdetta etsiä, kun en ole riittävä minkälaiseen aidosti rakastavaan suhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väärin. Jännämies ei voi valita naista joka ei ole "pelissä" valittavana, vaan on jättäytynyt parisuhdepelien ulkopuolelle.
Minua tuskin tulisi kukaan "peluri" treffeille edes pyytämään, kun varmaan löytyisi kauniimpiakin.
Miten niitä voi huomata jos ne ei ole " pelissä" . Ja sitten toisekseen ei alfamiehenä heihin ei olisi mahdollisuuksia. Siinä on kansi tekijää mikä tekee tästä paradoksin.
Ai jos ei ole "suhdepelissä", niin muuttuu samalla näkymättömäksi myös katukuvassa, työpaikoilla, harrastuksissa jne? Uusi tieto minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli päävastuu tilanteesta on pelurimiehillä.
Silti miehet vastuuttavat naisia tästä kaikesta. Miehet samaan aikaan ihailevat pelurimiehiä ja haaveilevat, että olisivat itse yhtä suosittuja kuin pelurimiehet.
Oh well, hyvä olla ikisinkkuna, kaikenlaisten typeryyksien ulottumattomissa.
Tässä ajatuksessa on se virhe, että ajatellaan niin kuin tavallaan oikein onkin de facto , ettö on vain pelurimiehet ja incelit. Kyllä näin on. Mutta tässä menee ohi se että näihän asian ei juuri haluttaisi olevan. Miten tässä voidaan näin ristiin puhua. Jos toki olisi pakko valita a tai b, niin a tietysti, koska kolmatta vaihtoehtoa ei nyt ole. Toinen virhe on ettö tässä naiset on vain passivisia kohteita joita pelurit pyörittää. Monesti se siltä tuntuukin , mutta näinköhän vain. Kyllä siinä kumpikin on aktiivinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti miehet vastuuttavat naisia tästä kaikesta. Miehet samaan aikaan ihailevat pelurimiehiä ja haaveilevat, että olisivat itse yhtä suosittuja kuin pelurimiehet.
Tässä ajatuksessa on se virhe, että ajatellaan niin kuin tavallaan oikein onkin de facto , ettö on vain pelurimiehet ja incelit. Kyllä näin on. Mutta tässä menee ohi se että näihän asian ei juuri haluttaisi olevan. Miten tässä voidaan näin ristiin puhua. Jos toki olisi pakko valita a tai b, niin a tietysti, koska kolmatta vaihtoehtoa ei nyt ole. Toinen virhe on ettö tässä naiset on vain passivisia kohteita joita pelurit pyörittää. Monesti se siltä tuntuukin , mutta näinköhän
Niin kuka ei haluaisi? Miehet itse purkivat avioliitot alkamalla pettämään ja pahoinpitelemään naisiaan. Avioliittojen funktio oli nimenomaan jakaa kaikille oma pari, jota rakastaa. Sössitte tämän ja naiset lähtivät henkensä kaupalla karkuun, palattiin takaisin luonnon tilaan, missä ei todellakaan jaella paskamiehille naisia leikkikaluiksi.
Ylipäätään tuo että puhutte jostain PANEMISISTA ettekä siitä, miten voitte elättää vaimoa ja huolehtia jälkikasvusta kertoo, että olette näitä kirjaimellisia paskamiehiä, joiden vuoksi nuo järjestelmät on purettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jos ei ole "suhdepelissä", niin muuttuu samalla näkymättömäksi myös katukuvassa, työpaikoilla, harrastuksissa jne? Uu
Toki tämö asian suhteen. Ja jos on vetäytynyt tästä : "pelistä" niin mitä se näkyvyys edes sitten auttaisi tai muuttaisi? Lisäksi edelleen kuvassa on se fakta että miesmaku on naisilla kalibroitunut sinne parhaaseen miesten a-ryhmään. Eli niin tai näin se on ihan sama tallukkamiehelle. Jakoa ei juuri ole.
Sitä saa mitä tilaa. Valkoista heteromiestä on potkittu niin päähän jo useampi vuosi, että alkaa mennä perille
ELi sitä saa mitä tilaa. Tähän on tultu.
Sitten kun näin tapahtuu yhtä kauan kuin naisia on päähän potkittu, (okei voi vaan tuhatkin vuotta), on se reilua. Naisille on viimeinkin mennyt perille: sitä saa mitä on tilattu!
Miehet puhuvat usein haluavansa naisia, useimmat naiset puolestaan kertovat haluavansa miehen. Tässä ehkä sukupuolten ydineroavaisuus ja siitä johtunevat ongelmat parinmuodostuksen ympärillä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tilanteesta?
Luuletkoi että mitään pelurimiehiä kiinnostaa mikään muu kuin oma saldo píllun suhteen?
Mutta huomaa taas ettei naiset koe heillä olevan vastuuta mistään. Nainen, ikuinen uhri. Jopa silloin kun ne levittää säärensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taas asiavirheitä.... mutta pelkille naisille niin kovin tyypillisiä.
Vierailija kirjoitti:
Sinkkuna oleminen on paljon mukavampaa niin siksi.
P*lluakin saa useammin sinkkuna kuin olemalla pihtarin kanssa perisuhteessa. Ja on todella virkistävää, kun saa panna useita naisia.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Valkoista heteromiestä on potkittu niin päähän jo useampi vuosi, että alkaa mennä perille
Sitten kun näin tapahtuu yhtä kauan kuin naisia on päähän potkittu, (okei voi vaan tuhatkin vuotta), on se reilua. Naisille on viimeinkin mennyt perille: sitä saa mitä on tilattu!
Miksi siis naiset väittävät hakevansa tasa-arvoa, kun todellisuudessa olette kostamassa.
Mutta tuo on hyvää tietoa miehille. Tälläkin palstalla lienee jokunen nainen joiden pojat näkevät äidistään mitä naiset ovat. Ymmärtävät pysyä erossa niistä, eivät toista isiensä virheitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi kun vääntelet ja vääristelet kaikkea itsellesi sopivaksi, aina löytyy varmasti joku tulokulma, mikä todistaa, että vikaa on kaikessa muussa paitsi sussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ajatuksessa on se virhe, että ajatellaan niin kuin tavallaan oikein onkin de facto , ettö on vain pelurimiehet ja incelit. Kyllä näin on. Mutta tässä menee ohi se että näihän asian ei juuri haluttaisi olevan. Miten tässä voidaan näin ristiin puhua. Jos toki olisi pakko valita a tai b, niin a tietysti, koska kolmatta vaihtoehtoa ei nyt ole. Toinen virhe on ettö tässä naiset on vain passivisia kohteita joita pelurit pyörittää.&nb
No tästä ollaan täysin eri mieltä. Onko se nyt ollut paremmin suhteessa väkivaltaan ja pettämiseen kun olette lähteneet karkuun ja suositte vain pelimiehiä? Niinpä eli vastauksesi oli absurdi. Naiset myös ottavat eron 3/4 tapauksessa. Avioliitonfunktiosta ollaa luultavasti samaa mieltä. Se oli järkevä tapa osallistaa suurin osa miehistä yhteiskuntaan mukaan. Ennemmän tuon instituution purku on naisista lähtenyt kuin miehistä. Tässä taas puhutaan yli tallukoiden päiden. Kuva perusmies edes kovin halutessaan voi pettää. Einole kenen kanssa sitö tehdä. Siinäkin on vain ne pelurit joille se edes on mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai jos ei ole "suhdepelissä", niin muuttuu samalla näkymättömäksi myö
Toki tämö asian suhteen. Ja jos on vetäytynyt tästä : "pelistä" niin mitä se näkyvyys edes sitten auttaisi tai muuttaisi? Lisäksi edelleen kuvassa on se fakta että miesmaku on naisilla kalibroitunut sinne parhaaseen miesten a-ryhmään. Eli niin tai näin se on ihan sama tallukkamiehelle. Jakoa ei juuri ole.
Olin tässä viikonloppuna juuri pitkästä aikaa juomapuolen ravintolassa käymässä. Eipä tullut siinä juteltua kuin siellä tapaamani naisen kanssa, oli kyllä tosi mukava ilta jutusteluineen. Mutta ei minua kukaan mies lähestynyt, että sikäli juu näköjään näkymätön olen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarpeeksi kun vääntelet ja vääristelet kaikkea itsellesi sopivaksi, aina löytyy varmasti joku tulokulma, mikä todistaa, että vikaa on kaikessa muussa paitsi sussa.
Henkilöön meneminen ei ole noteerattava argumentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pelkät naiset" argumenttikaan ei ole kovin noteerattava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pelkät naiset" argumenttikaan ei ole kovin noteerattava.
Mutta "miehet" on vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi siis naiset väittävät hakevansa tasa-arvoa, kun todellisuudessa olette kostamassa.
Mutta tuo on hyvää tietoa miehille. Tälläkin palstalla lienee jokunen nainen joiden pojat näkevät äidistään mitä naiset ovat. Ymmärtävät pysyä erossa niistä, eivät toista isiensä virheitä.
Sittenhän se on tasa- srvoa, kun saavat sitä mitä on tilattu ja samalla tavalla kun on tilattu.